Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tunnevammainen kun en itke häissä?

Vierailija
24.01.2023 |

Ystäväni tuntui nimittäin hiljattain loukkaantuvan kun en itkenyt hänen hääjuhlassaan. Muutamaankin otteeseen vilkuili minua erilaisissa tilanteissa joissa muu läheinen hääseurue pyyhki silmiään, ja totesikin pariin kertaan että kivikasvo se ei vaan liikutu mistään. Kun morsian asteli alttarille, minä viimein herkistyin ja pyyhkäisin itsekin silmääni. Ystäväni totesi myöhemmin että saatiinhan sitä Sannastakin viimein kyynel puristettua irti. En tietenkään voinut sanoa että tunsin surua kun hänet saattoi alttarille veli isän sijaan. Ei ole isänsä kanssa väleissä ja siitä tunsin siinä hetkessä surua.

Itkettekö te ystävienne häissä? Minä koen ajatuksen ihan vieraaksi. Olen aidosti onnellinen kun joku läheiseni löytää elämänsä rakkauden ja menee naimisiin, mutta mitään sen suurempia tunteita en tilaisuudessa koe. Ihan kiva, onnea heille, mutta that's it. En usko että itkisin edes omissa häissäni. Itken muunlaisten asioiden parissa mutta ehkä maksimissaan pari kertaa vuodessa.

Loukkaantuisitteko te jos ystävänne olisi häissänne iloinen muttei liikuttunut? Miksi pitää liikuttua? Muu hääseurue pillitti vähän väliä, aina polttareista häämekon pukemiseen asti. Se on ilmeisesti normaalia.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Oli kyllä häissä muutakin tekemistä kun kyylätä vieraiden olemista. Kerran vain minäkin olen häissä itkenyt . Yleensä en iloisissa juhlissa kyynelehdi.

Vierailija
2/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häissä ole mitään itkettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Oli kyllä häissä muutakin tekemistä kun kyylätä vieraiden olemista. Kerran vain minäkin olen häissä itkenyt . Yleensä en iloisissa juhlissa kyynelehdi.

Se olikin omituista että minun itkemiseni tuntui olevan niin tärkeää morsiamelle. Ei edes olla mitään superläheisiä sydänystäviä, vaan enemmän sellaisia lapsuudenystäviä joiden kanssa tullaan todennäköisesti (ja toki toivottavasti) olemaan säännöllisen epäsäännöllisesti tekemisissä hautaan asti. Vieraita oli vain kourallinen joten ehkä sitten osuin silmään ainoana joka ei ollut hääpsykoosissa silmät turvonneina.

Ap

Vierailija
4/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä itkemistä ihmettelen minäkin. Hautajaisissa sitä näkee useammin.

Vierailija
5/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on outo. Ei hääjuhla ole mikään itkujuhla. Minä en ole itkenyt missään hääjuhlassa.  Hautajaisissakaan ei voi vaatia että kaikki itkevät. Eikö jokainen voi olla  häissä semmoisena kuin on. Tottakai sitä iloitsee ystävän puolesta ilman kyyneliäkin. 

Vierailija
6/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin äitini häissä ja itkin isäni hautajaisissa. Minusta olisi omituista, jos olisin tehnyt toisin päin.

Vierailija
7/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekoitku häissä se vasta noloa olisi, ystäväsi tuksin koskaan apologaitsaisi sitä sinule

Vierailija
8/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväsi on outo. Ei hääjuhla ole mikään itkujuhla. Minä en ole itkenyt missään hääjuhlassa.  Hautajaisissakaan ei voi vaatia että kaikki itkevät. Eikö jokainen voi olla  häissä semmoisena kuin on. Tottakai sitä iloitsee ystävän puolesta ilman kyyneliäkin. 

Ei minunkaan mielestäni. Ymmärrän ehkä sen että oman jälkeläisen häät saavat aikaan kyyneliä, tai hemmetti sentään vaikka eksän. :D Mutta ymmärrykseni ei riitä siihen, että ystävän häissä olisi jotenkin oletusarvoista kokea niin suuria tunteita.

Ap

Vierailija
9/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto tuo ystävän vilkuilu, että itketkö sinä :DDDD

Mutta joo, eihän tuo mitenkään erikoista ole ettei itke häissä. Minä olen yleensä niitä ainoita/harvoja häissä itkeskelijöitä, yritän tehdä sen vähän huomaamattomasti etten olisi mikään seremoniavollottaja. Joskus on kyllä ollut sellaisetkin häät, jotka olivat sen verran kauniit ja koskettavat, että monikin itki siellä enkä vain minä. 

Vierailija
10/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään onnenkyyneleitä tarvitse vääntää, eroavat kuitenkin.

Vierailija
11/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto tuo ystävän vilkuilu, että itketkö sinä :DDDD

Mutta joo, eihän tuo mitenkään erikoista ole ettei itke häissä. Minä olen yleensä niitä ainoita/harvoja häissä itkeskelijöitä, yritän tehdä sen vähän huomaamattomasti etten olisi mikään seremoniavollottaja. Joskus on kyllä ollut sellaisetkin häät, jotka olivat sen verran kauniit ja koskettavat, että monikin itki siellä enkä vain minä. 

Äitini on samanlainen häävollottaja. Itkeminen alkaa suurinpiirtein kirkon ovesta sisään astuttaessa, aivan sama kenen häät ovat kyseessä. Häät vain ovat hänelle koskettava tapahtuma.

Koen kyllä itsekin pääsääntöisesti häät kauniina tapahtumana, mutta en itke niissä sen enempää kuin muissakaan juhlissa. Juhlissa on kivaa enkä itke kun nautin olostani.

Ap

Vierailija
12/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itke häissä, miksi tekisin niin?

Vierailija
13/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en itkenyt omissanikaan. Enkä kyllä omissa häissäni ehtinyt tarkkailla muiden tunnetiloja. Kuulostaa aika oudolta moisesta moittia.

Vierailija
14/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en itkenyt omissanikaan. Enkä kyllä omissa häissäni ehtinyt tarkkailla muiden tunnetiloja. Kuulostaa aika oudolta moisesta moittia.

Aloin jo miettiä että onko minua aikaisemmissa häissä pidetty jotenkin outona tai moukkana kun en koskaan ole itkenyt. Vaikka siis olen ollut läheisempienkin ihmisten häissä ja hääseurueessa.

Ei ole kylläkään keneltäkään muulta tullut asiasta sanomista.

Ap

Vierailija
15/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin Black Sabbathia soimaan.

Vaimo tietää, että puolen minuutin sisään pitäs alkaa lettua herumaan!

Ap

Vierailija
16/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan haluaisi että kukaan itkisi omissa häissäni. Hautajaisissa saa itkeä.

Vierailija
17/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistin Black Sabbathia soimaan.

Vaimo tietää, että puolen minuutin sisään pitäs alkaa lettua herumaan!

Ap

Tämä taisi nyt tulla väärään ketjuun. :D

Oikea Ap

Vierailija
18/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niissä on itkemistä? Kuitenkin 50% liitoista päättyy eroon, eli eipä tuokaan pari ole ikuisesti yhdessä.

Vierailija
19/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itkin, kun en pitänyt ystävän miehestä. Erosivat myöhemmin.

Vierailija
20/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta joskus kuulee sitä että joku ei ole itkenyt hautajaisissa ja sanotaan että eikö sure yhtään?  Minun veljeni hymyili koko hautajaisten ajan, vaikka tiesin hänenkin surevan isäämme kovasti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme