Lopetin huonon suhteen, mutta tuntuu vaikealle olla ottamatta yhteyttä..
Joo mulla on pääkopassa ongelmia ja isä ei ollut kuvioissa nuorena, tajuan nämä itsekin. Suututtaa vaan omat aivot kun mikään määrä järkeilyä ei vie pois tätä typetää halua ottaa toiseen yhteyttä.
Ero tuli lopulta melko mitättömästä asiasta, mies arvosteli ulkonäköäni ja totesi muiden naisten näyttävän paremmalta. Se sitten katkaisi kamelin selän ja sain vihdoin tehtyä ryhtiliikkeen ja lähdettyä. Siitä on nyt muutama viikko ja nyt tekisi mieli mennä anelemaan häntä takaisin. Takokaa lisää järkeä mun päähän vaikka haukkumalla, ansaitsen sen.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Yritin olla vitsikäs ja haukkua itseäni siinä sivussa ennen kuin muut ehtivät kun itsekin näen miten naurettavaa on haluta ottaa yhteyttä ihmiseen joka satutti. Mun pitäis olla vaan onnellinen kun pääsin eroon siitä paskasta. Nyt vaan itkettää.
Kun ei osaa arvostaa itseään, ei tunteiden tasolla välitä siitä, kun joku toinen satuttaa. Se voi jopa tuntua oikealta, "siltä, mitä ansaitsenkin". Vaikka miten älyllisesti "tietäisi", että tämä on väärin. Tällainen kuvio tulee kokemusten myötä eikä siinä ole mitään naurettavaa. Se on surullista ja voi olla vaarallistakin satuttajan pahuuden asteesta riippuen. Ongelma on emotionaalinen, ja tunteiden tasolla se on siksi myös korjattava. Siksi kehotan tutkimaan, mistä juuri sinun omanarvontunteen puutteesi johtuu ja mitä sille voit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Yritin olla vitsikäs ja haukkua itseäni siinä sivussa ennen kuin muut ehtivät kun itsekin näen miten naurettavaa on haluta ottaa yhteyttä ihmiseen joka satutti. Mun pitäis olla vaan onnellinen kun pääsin eroon siitä paskasta. Nyt vaan itkettää.
Haluaisin sanoa ettei hänessä ollut mitään hyvää. Haukkui vaan, kuulemma ei tarkoituksella. Ei vaan ymmärrä että viaton kysymys siitä että häiritseekö mua itseäni se että rintani roikkuvat voisi olla loukkaus. Hänhän vain viattomasti ihmetteli asiaa ja päätti kysyä. Tai että hienoa kun en ole mikään täydellinen nukke. Tai jatkuva puhe eksästä ja vertailu.
Olin aina henkisesti yksin. Hän antoi huomiota vain kun halusi seksiä ja sen jälkee oli kuin en olisi olemassakaan.
Oli meillä kai hyviäkin hetkiä. Kaipaan juttuseuraa (???? Ei hän edes jutellut minulle ja silloin kun puhui niin selitti vain omista asioistaan). Kaipaan läheisyyttä (hän vain tyydytti itsensä, minun nautinnollani ei väliä). Kaipaan hänen kanssaan nauramista (niitä taitaa olla yhden käden sormilla laskettava määrä vaikka yhdessä olimme vuosia).
Vihaan tätä ja vihaan kun haluan satuttaa itseäni hänen kauttaan.
Ap
Ap, ota tämä nyt tosissasi.
Vaikea tietää terapia ja selfhelp historiaasi, mutta nyt olisi aika taas jollekin lisää.
Mies oli joko ihan puhdasverinen narsisti tai riittävän lähellä sellaista, jotta voit käsitellä häntä sellaisena. Suhteesta narsistin kanssa on todella hidasta ja työlästä toipua ja se vaatii yleensä omaa työtä myöskin, jotta kasvat asiasta ulos etkä ole enää altis tuolle narsistille tai seuraaville, jotka seuraasi yrittävät.
Olet jäänyt vaille isäsi huomiota ja kun toinen häiriintynyt mies osoittaa sinulle "rakkautta" tai huomiota, hän saa paineltua nappulasi sellaiseen asentoon, että olet todella haavoittuva ja altis kaikelle väkivallalle, jonka hän tekee. Hyvin jo tunnistatkin, että hän käyttäytyi sinua kohtaan asiattomasti sekä käytti sinua seksissä omaksi hyödykseen. Älä alistu tuollaiseen enää enempää!
Kirjoita ylös kaikki paska, mitä mies on tehnyt ja sanonut, ettet unohda niitä. Kun tulee ikävä, lue lista läpi.
Etsi self helpiä youtubesta. Narsisti vs minä on hyvä suomenkielinen kanava ja englanninkielisiä on paljon erilaisia naisten ja miesten pitämiä, niistä löytynee joku sinulle sopiva.
Älä ota mieheen yhteyttä. Älä keskustele hänen kanssaan enää koskaan. Jos on aivan välttämätöntä jossain vaiheessa viestittää jotain, tee se kirjallisesti niin et altistu hänen äänelleen tai katseelleen, äläkä missään tapauksessa anna hänen koskettaa itseäsi. Älä näytä hänelle mitään tunteitasi, suojele itsesi.
Kissa kainaloon ja päikkäreille aina kun tulee tarve olla mieheen yhteydessä ja ensin luet sen listan paskatempuista. <3
Vierailija kirjoitti:
Mene tinderiin.
Ap on ollut henkisesti väkivaltaisessa suhteessa. Jos haluaa parantua aidosti välillä, tarvitaan puolen vuoden, vuoden tauko ja henkistä kasvua ja toipumista siihen väliin. Nyt hän on altis vääränlaisille suhteille edelleen.
Se on trauma kun pistää tekemään niin. Aivosi haluaa taas ylös/alas kokemuksen ja hormonipiikin. Älä anna periksi. Se loppuu lopulta ja tervehdyt kunhan et kertaakaan sorru.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sanoa ettei hänessä ollut mitään hyvää. Haukkui vaan, kuulemma ei tarkoituksella. Ei vaan ymmärrä että viaton kysymys siitä että häiritseekö mua itseäni se että rintani roikkuvat voisi olla loukkaus. Hänhän vain viattomasti ihmetteli asiaa ja päätti kysyä. Tai että hienoa kun en ole mikään täydellinen nukke. Tai jatkuva puhe eksästä ja vertailu.
Olin aina henkisesti yksin. Hän antoi huomiota vain kun halusi seksiä ja sen jälkee oli kuin en olisi olemassakaan.
Oli meillä kai hyviäkin hetkiä. Kaipaan juttuseuraa (???? Ei hän edes jutellut minulle ja silloin kun puhui niin selitti vain omista asioistaan). Kaipaan läheisyyttä (hän vain tyydytti itsensä, minun nautinnollani ei väliä). Kaipaan hänen kanssaan nauramista (niitä taitaa olla yhden käden sormilla laskettava määrä vaikka yhdessä olimme vuosia).
Vihaan tätä ja vihaan kun haluan satuttaa itseäni hänen kauttaan.
Ap
Kunnon manipulatiivinen alistajapaska 😮
Kuinka pitkään olitte yhdessä?
Siis kyllähän se nimenomaan ymmärsi, että kysymys rintojen roikkumisesta loukkaa ja juuri siksi esitti tuon "viattoman" kysymyksen. Kuten myös nuo nukkekommentit sun muut. Piilovit***lua.
Olin hetken tuollaisen miehen kanssa. Ihan noin pahoja heittoja ei tullut, olisin varmaan kävellyt silloin suoraan ovesta ulos kulkematta lähtöruudun kautta. En reagoinut niihin heittoihin mitenkään. Tarkkailin vaan kuukauden, ettei kyseessä ole joku yksittäinen väärinkäsitys ja kiusaaminen lisääntyi ja paheni ja lähdin. Mies ei tiedä, että tajusin.
Ap, sun pitää tutustua narsismiin ja narsistin uhreihin. Olet kuin sodassa ilman suojauksia ja aseita, todella haavoittuvainen ja vietävissä.
Kirjoitin listaa itselleni ylös pahimmista loukkauksista. Kaikkea en edes muista. Laitan tähänkin pari koska välillä musta alkaa tuntumaan että oon vaan liian herkkä ja eihän noissa edes ole mitään pahaa. Mies aina sanoi et mun vaan pitäs parantaa itsetuntoani ja hän on niin hyvä kun uhrautuu olemaan mun kanssa. Kukaan muu ei hermoheikkoa katselisi.
Hän katosi päiviksi ja suuttui kun kysyin selitystä. Sitten tuli vaan että ei jaksanut mitään. Hänellä oli sairaus joten pistin sen piikkiin, eihän sitä väsyneenä jaksa ilmoittaa että tarvitsee omaa aikaa.
Hän oli köyhä, niin minäkin. Minä maksoin yleensä kaiken ja tein ruoat ja pyykkäsin. Koska olen nainen. Hän aina ylpeili että auttaisi mua rahallisesti jos ikinä olisi hätä. Samalla antoi ymmärtää että naiset ovat miesten kanssa vain rahan takia.
Kehui mua siitä että olen hänestä iso. Eksät kuulemma luukasoja ja se ei ole viehättävää. Tiesi että minulle paino vaikea asia. Kuulemma yritti saada mua hyväksymään itseni sillä että iso keho ei ole paha asia.
En ollut neitsyt kun tapasimme. Minulla oli ollut yksi poikaystävä ennen häntä. Sanoi ettei yleensä olisi ikinä tapaillut minunlaisiani mutta sietää sitä.
En tiedä, osa jutuista kuulostaa sairaalle ja toisaalta tuntuu että olen vain käsittänyt väärin. Minähän se hullu olen. Usein sanoi miten kiitollinen minun pitää olla.
Silti pää huutaa että pitäisi ottaa yhteyttä ja pyytää anteeksi. Erosimme niin etten enää edes sanonut hänelle mitään, katosin vain. Estin. Tuntuu että pitäisi pyytää anteeksi kun loukkaannuin siitä että muut naiset ovat kauniimpia kun totta se on. Samalla tekee mieli lyödä itseäni sillä en ole näin tyhmä! Jos joku muu kirjoittaisi näitä niin kehottaisin etsimään itsetunnon ja pysymään kaukana!!
Ap
Sinä ET OTA IKINÄ yhteyttä häneen niin pääset kaikkein helpoimmalla. Korkeintaan otat yhteyttä narsismien uhreihin erikoistuneeseen terapeuttiin.
Tuo kaikki on narsistin henkistä väkivaltaa ja manipulaatiota. Sen takia olet ihan sekaisin ja hormonisi huutavat uutta huumepiikkiä häneltä. Hän on heroiini. Ei ole maito, leipä, puuro, liha, banaani, happi, vesi - hän on heroiini. Aine, joka koukuttaa ja tappaa. Aine, joka saa mielesi sekaisin ja elämäsi raiteiltaan.
Kyllä, hänellä on omat haavansa, luultavasti kertonutkin niistä. Säälit häntä ja haluaisit olla hyvä hänelle. Parempi kuin kukaan koskaan ja parantaa hänen haavansa. Samalla saada omat vaillejäämisesi ravituksi ja omat menneisyyden haavasi arpeutumaan. Ei tule tapahtumaan! Jos olet yhteydessä häneen, hän ottaa sinulta vastavuorotta kaiken minkä saa, ei välitä siitä, että rikkoo sinut vaan jopa nauttii siitä. Ja sitten siirtyy seuraavaan tai pyörittelee niitä muita jo samalla siinä sivussa. En suosittele!
Tossa sulla puuhaa yöksi
Kaiva esille ketju Narsistin keskustelutyyli ja ala kahlata läpi. Aina, kun tekee mieli ottaa yhteyttä mieheen, lue sieltä viisi sivua.
Sinä et loukkaantunut siitä, että muut naiset ovat kauniimpia vaan siitä, että "rakkaasi" toteaa sen sinulle. Minä en todellakaan ole kaunein vaan sieltä toisesta päästä, mutta silti kukaan ei koskaan sano sitä minulle ääneen. Miksi, siksi, että rakkaani ja ystäväni ovat hienotunteisia ja tuollainen möläyttely on sairasta ja luultavasti tarkoitushakuista itsetuntosi lyttäämistä ja jo valmiiden epävarmuuksiesi lisäämistä.
Luen tekstejä joita ehdotitte. Pakko se on vain on pitää päänsä tässä asiassa. Kukaan ei varmaan ylläty, mutta eroa olen jo usemman kerran yrittänyt. Nyt taitaa olla pisin aika kun en ole ottanut yhteyttä. Mies ei edes ole luvannut muuttua, tosin vika on aina ollut minussa.
En tiedä onko hän narsisti, ehkä vain sosiaalisesti kömpelö. Tunnen täälläkin tarvetta puolustaa häntä. Lisäisin loppuun jonkun haukun itsestäni mikö oikeuttaisi hänen käytöksensä ellen olisi niin kyllästynyt tähän kuvioon jota itse ylläpidän. Pakko muuttaa omaa käytöstä kun en jaksa sitä paskaa mitä hänen kanssaa oleminen on. Mieluummin itken oikeasti yksin kuin yksin parisuhteessa.
Ap
Oliko mies muka itse vielä poikuus tallella suhteenne alussa? Todella asiatonta puhua tuollaisiakaan, että olisit jotenkin pilalla aiemman suhteesi vuoksi. Totta kai hullut haluavat neitsyen, koska muuten nainen voi tajuta helpommin, miten sairas mies on, kun on vertailukohta.
Vierailija kirjoitti:
Okei pitää alkaa opettelemaan omasta seurasta nauttimista. No mä yritän ja alotan jo tänään. Aion syödä karkkia ja kattoa jotain hyvää leffaa. Mies aina sanoi miten oon hänen isokokosin kumppani ikinä sillonkin kun näännytin itseäni joten teen nyt niin kuin ite tykkään.
Läheisriippuvuuden vähentäminen jos nyt sellanen oon ei kyllä kuulosta helpolle. Tai varmaan tähänkin ratkasuks tarjotaan tahdonvoimaa niin yritetään nyt sitä.
Mun ajatukset siitä etten ota enää yhteyttä oli tosi vahvana kunnes muistin että hän kehu mun kissaa ja eihän kukaan joka pitää kissoista voi olla kovin paha? Piti ihan ylös kirjottaa kaikki paska mitä hän on tehnyt että sain pidettyä itteni erossa puhelimesta. Oon naurettava ja tämä vituttaa itteenikin. Kunnon kynnysmatto.
Ap
Kirjoita paperille kaikki inhottavimmat asiat, mitä mies sinulle sanoi tai teki. Tarpeen tullen lue se paperi huolellisesti läpi, mieluiten ääneen itsellesi. Sitten teet jotain mukavaa, joka vie ajatuksesi pois exästä. Toista tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Luen tekstejä joita ehdotitte. Pakko se on vain on pitää päänsä tässä asiassa. Kukaan ei varmaan ylläty, mutta eroa olen jo usemman kerran yrittänyt. Nyt taitaa olla pisin aika kun en ole ottanut yhteyttä. Mies ei edes ole luvannut muuttua, tosin vika on aina ollut minussa.
En tiedä onko hän narsisti, ehkä vain sosiaalisesti kömpelö. Tunnen täälläkin tarvetta puolustaa häntä. Lisäisin loppuun jonkun haukun itsestäni mikö oikeuttaisi hänen käytöksensä ellen olisi niin kyllästynyt tähän kuvioon jota itse ylläpidän. Pakko muuttaa omaa käytöstä kun en jaksa sitä paskaa mitä hänen kanssaa oleminen on. Mieluummin itken oikeasti yksin kuin yksin parisuhteessa.
Ap
Nyt silmät auki, please. Mies on todennäköisesti narsisti. Ihan minimissään toksinen, henkisesti väkivaltainen ja manipuloiva kusipää (mikä kuvaus täsmää täydelleen narsistiin).
Jos englanti sujuu, kaiva youtubesta vaikkapa Mental Healness. Nämä narsistimiehet kertovat youtubessa itse suoraan, miten ovat toimineet paskapäisesti suhteissa. Ihan tahallaan ja tietoisesti ja toiminta on kuin samasta käsikirjasta, se on helppo oppia huomaamaan, kun tietää mitä katsoa eikä suostu kaasuvalotettavaksi.
Joka kerta, kun todellisuudentajusi alkaa horjua ja alat syyllistää itseäsi, kirjoita tänne tai ota yhteyttä ystävääsi, jotta sinut palautetaan realiteetteihin. Aivosi eivät ole kunnossa vielä pitkään aikaan, tiedän omasta kokemuksesta ja lukenut paljon myös muiden kokemuksia.
Miehellä itsellään oli ainakin yksi eksä. Selitti aina miten ei kokenut häntä seksuaalisesti viehättävänä, mutta minä sen sijaan olin. Koska olin iso hänen mielestään. Ja epätäydellinen, se oli viehättävää. Usein itkin hänen kehujensa jälkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kaiva esille ketju Narsistin keskustelutyyli ja ala kahlata läpi. Aina, kun tekee mieli ottaa yhteyttä mieheen, lue sieltä viisi sivua.
Tämä oli hyvä neuvo, suosittelen samaa. Yritä olla ottamatta yhteyttä ihan sillä perusteella, että välinpitämättömyys satuttaa aina pahimmin. Tämä exäsi todennäköisesti kuvittelee että tulet ottamaan yhteyttä ja ruinaamaan takaisin. Älä anna sitä iloa hänelle. Voithan laittaa vielä vaikka tavoitteeksi että 5 kuukauden päästä saat laittaa viestiä. Kun tuo aika on kulunut ajatuksesi ovat jo terveemmät ja voit paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä itsellään oli ainakin yksi eksä. Selitti aina miten ei kokenut häntä seksuaalisesti viehättävänä, mutta minä sen sijaan olin. Koska olin iso hänen mielestään. Ja epätäydellinen, se oli viehättävää. Usein itkin hänen kehujensa jälkeen. Ap
Hyvä. Sisällytä nämä kaikki listaasi. Paskapää ukkeli.
Miksi suuntaat vihan itseesi etkä ilmiselvään kohteeseen? Kerropa vähän lisää isäsuhteestasi sekä siitä, miten olet itsellesi selittänyt isän kanssa tapahtuneet asiat. Siinä luultavasti avain, jonka avulla pääset eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Koita ymmärtää, että hän itketti sinua ihan tietoisesti ja tahallaan. Nauttien joka hetkestä. Ns. negative fuel virtasi janoisen narsistin kurkusta alas suloisesti. Aaah.
Mene tinderiin.