Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo hokema, että vettä pitäisi juoda pari litraa päivässä

Vierailija
24.01.2023 |

Tuohan tarkoittaa, että vettä saisi olla juomassa koko ajan. Kuka ehtii juomaan esimerkiksi töissä koko ajan vettä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kun ihmiset rahtaa koko ajan jotakin vesipulloa mukanaan ja siitä hörpitään tasaisin väliajoin. Aina miettinyt että mikä juttu oikein on. 

Vierailija
22/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon suositellun mukaisesti 1,5l päivässä (en hikoile, painan 50kg).  Aloitin kehon faskiahoidot ja yllätys oli suuri kun hoitaja totesi kehoni kuivuuden. Vesi kuulemma tulee samantien ulos eikä todellakaan "kosteuta" kehoa, siihen sain suosituksen nauttia elektrolyytteja (ja ei, hoitaja ei markkinoinut / myynyt tuotteita itse). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aina jano. Juon useita litroja päivässä vettä ja mehua välillä, kun tympii se ainainen juominen. 

Kävin sokerikokeissa, koska epäilin itse diabetestä. Sokerit oli ok. 

Vierailija
24/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon suositellun mukaisesti 1,5l päivässä (en hikoile, painan 50kg).  Aloitin kehon faskiahoidot ja yllätys oli suuri kun hoitaja totesi kehoni kuivuuden. Vesi kuulemma tulee samantien ulos eikä todellakaan "kosteuta" kehoa, siihen sain suosituksen nauttia elektrolyytteja (ja ei, hoitaja ei markkinoinut / myynyt tuotteita itse). 

Mistä niitä elektrolyyttejä saa? Niitä ripulijuomiako?

Vierailija
25/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä painolla on hikoilun kanssa?

Vierailija
26/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitäkin oppii juomaan, kun ottaa tavaksi. Itsellä menee helposti puoli litraa kerralla. En minä minkään janon takia juo, vaan sen takia kun elimmistö tarvitsee vettä.

Ei todellakaan mitään tarvetta juoda 2 l vettä vetenä. Eli ei kannata opetella kantamaan sitä pulloa koko ajan mukana ja ramppaamaan vessassa alituiseen. Nolon näköistä. 

Edes kuntosalilla ei tarvita tunnin treenissä vesipulloa - voi juoda jälkikäteen tarvittavan määrän.

Vierailija
27/42 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettä, ei välttämättä vettä. Itse juon vettä vain janoon eli korkeintaan lasillisen päivässä. Kehonkoostumusmittauksissa on nestetasapaino ollut erinomainen. En minä paskalla tai kusellakaan käy ennen kuin siltä tuntuu.

Vierailija
28/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitäkin oppii juomaan, kun ottaa tavaksi. Itsellä menee helposti puoli litraa kerralla. En minä minkään janon takia juo, vaan sen takia kun elimmistö tarvitsee vettä.

Ei todellakaan mitään tarvetta juoda 2 l vettä vetenä. Eli ei kannata opetella kantamaan sitä pulloa koko ajan mukana ja ramppaamaan vessassa alituiseen. Nolon näköistä. 

Edes kuntosalilla ei tarvita tunnin treenissä vesipulloa - voi juoda jälkikäteen tarvittavan määrän.

Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä, jos janottaa? Kirjoitin edellä, että juon useita litroja päivässä. Olen yrittämällä yrittänyt joskus olla juomatta, mutta kun tuntuu, että nääkähtää siihen janoon. Sinun mielestäsi ei ole tarvetta juoda. No mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
29/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hokema on Usasta noin vuodelta 1948 kun uusi teollisuuden haara, pullotettu vesi sai jalansijaa markkinoilla. Se on siis vanha markkinointi slogan. Ihminen tarvitsee noin 1-1.5L nestettä vuorokaudessa. Sisältäen myös ruuan mukana tulevan nesteen noin 0.5L.

Ai sieltä se tulee se pakonomainen vedenkittaamisen vaatimus...

Sieltä. Ihan aivan alunperin sillä oli tarkoitus muistuttaa sotilaita sodan aikana nesteen nauttimisesta taisteluiden keskellä. 

Vierailija
30/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun mielestäsi pitäisi tehdä, jos janottaa? Kirjoitin edellä, että juon useita litroja päivässä. Olen yrittämällä yrittänyt joskus olla juomatta, mutta kun tuntuu, että nääkähtää siihen janoon. Sinun mielestäsi ei ole tarvetta juoda. No mitä pitäisi tehdä?

Jatkuva juominen on merkki sairaudesta tai neuroosista. Tahdonvoimaa kannattaa harrastaa ja jos se ei toimi niin terapiaan. Huuhdot vedellä kehostasi elintärkeitä suoloja ja saat elektrolyytit epätasapainoon. Se voi mennä jo hengenvaaralliseksikin.

Vierailija
31/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluinta on juoda vettä pullosta, josta erittyy veden sekaan hormonihäiritsijöitä kuten BPA ym. Vielä hullumpaa on kuvitella munuaisten ja osmoosin toimivan jollain litramäärällä. Oikea balanssi on se, että virtsa on oljenkeltaista. Tumma tarkoittaa kuivuutta ja kirkas liikaa nesteytystä.

Vierailija
32/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hokema on Usasta noin vuodelta 1948 kun uusi teollisuuden haara, pullotettu vesi sai jalansijaa markkinoilla. Se on siis vanha markkinointi slogan. Ihminen tarvitsee noin 1-1.5L nestettä vuorokaudessa. Sisältäen myös ruuan mukana tulevan nesteen noin 0.5L.

Sieltä. Ihan aivan alunperin sillä oli tarkoitus muistuttaa sotilaita sodan aikana nesteen nauttimisesta taisteluiden keskellä. 

Coca-Cola ja Pepsi omistaa nykyisin suurimman osan vesibusineksestä.  He osaavat aivopesun. Oikeastaan vettä kittaavia voi pitää jollain tavalla yksinkertaisina ihmisinä, kun eivät tajua tulleensa aivopestyksi.

- eri

Vierailija
33/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Coca-Cola ja Pepsi omistaa nykyisin suurimman osan vesibusineksestä.  He osaavat aivopesun. Oikeastaan vettä kittaavia voi pitää jollain tavalla yksinkertaisina ihmisinä, kun eivät tajua tulleensa aivopestyksi.

- eri

En nyt ihan muista mutta olisiko niillä jäänyt koneita sodan jäljiltä käyttämättömiksi koska ne oli valjastettu tähän pullotetun veden toimittamiseen rintamalle ja sitten keksivät että voidaan toimintaa jatkaa kun markkinoidaan tarve kuluttajille.  Asioiden historiallinen pohja kannattaa aina ymmärtää kun markkinoidaan jotain tarvetta. Ihminen osaa kyllä juoda tarpeeksi jos vettä on saatavilla, siitä on merkkinä jano.  Jos tämä toiminto on häiriintynyt suuntaan tai toiseen niin sitten on kyse jostain poikkeavuudesta.

Vierailija
34/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa nesteestä saadaan ruuasta. Esim. leipäpalassakin on n. 30% vettä. Ei siis mitään tarvetta juoda, jos ei ole jano. Ihmisellä janon tunne toimii ihan kelvollisesti, paitsi ehkä vanhuksilla. Janon tunteensa voi saada sekaisin juomalla paljon. Silloin voi tulla krooninen jano.

Ne vesiputelit vaan herättää myötähäpeää. Ja sellaisen kaverin kanssa on rasittavaa käydäkään missään, kun koko ajan pitää juosta pissalla sen loputtoman veden hörppimisen takia. Pahimmilla veden kittaajilla on krooninen päänsärky, mutta jos ehdottaa, että jättäisi sen veden juomisen vähän vähemmälle, niin vastaus on, että ei kauhia sentään, mun ihokin on niiiin ihana nyt kun juon kolme litraa vettä päivässä vähintään!

Vierailija
35/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva juominen on merkki sairaudesta tai neuroosista. Tahdonvoimaa kannattaa harrastaa ja jos se ei toimi niin terapiaan. Huuhdot vedellä kehostasi elintärkeitä suoloja ja saat elektrolyytit epätasapainoon. Se voi mennä jo hengenvaaralliseksikin.

Minulla ei ole neurooseja. Lääkäri on tutkinut asiaa ja minulta on joskus jopa mitattu juomani nesteen määrä sairaalaolosuhteissa. Se oli noin 5-6 l/vrk. Sokerit on ollut ihan ok. Lääkäri epäili aivolisäkkeen sairautta. 

Mutta siis sinun mielestäsi minun pitäisi vaan sitkeästi olla juomatta. Lääkäri ei tällaista kehotusta antanut. 

Vierailija
36/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon 2-3 pientä lasillista päivässä. Olen terve, hyväkuntoinen, liikun aktiivisesti. Naamani ei ole harmaa eikä pissani keltaista. Jos yritän juoda enemmän, se johtaa ainoastaan vessassa ravaamiseen, mitään muuta hyötyä siitä ei ole. En usko tähän teoriaan ylimääräisen veden parantavasta vaikutuksesta. Jos ei ole mitään parannettavaa, eikä tunne janoa, miksi pitäisi juoda enemmän?

Vierailija
37/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa nesteestä saadaan ruuasta. Esim. leipäpalassakin on n. 30% vettä. Ei siis mitään tarvetta juoda, jos ei ole jano. Ihmisellä janon tunne toimii ihan kelvollisesti, paitsi ehkä vanhuksilla. Janon tunteensa voi saada sekaisin juomalla paljon. Silloin voi tulla krooninen jano.

Ne vesiputelit vaan herättää myötähäpeää. Ja sellaisen kaverin kanssa on rasittavaa käydäkään missään, kun koko ajan pitää juosta pissalla sen loputtoman veden hörppimisen takia. Pahimmilla veden kittaajilla on krooninen päänsärky, mutta jos ehdottaa, että jättäisi sen veden juomisen vähän vähemmälle, niin vastaus on, että ei kauhia sentään, mun ihokin on niiiin ihana nyt kun juon kolme litraa vettä päivässä vähintään!

Liian vähäinen nesteen saanti aiheuttaa päänsärkyä. 

Vierailija
38/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole neurooseja. Lääkäri on tutkinut asiaa ja minulta on joskus jopa mitattu juomani nesteen määrä sairaalaolosuhteissa. Se oli noin 5-6 l/vrk. Sokerit on ollut ihan ok. Lääkäri epäili aivolisäkkeen sairautta. 

Mutta siis sinun mielestäsi minun pitäisi vaan sitkeästi olla juomatta. Lääkäri ei tällaista kehotusta antanut. 

5-6 litraa vuorokaudessa dilutoi kyllä sen verran pahasti varastojasi, että jos tuota jatkat pitkään, voi sydän pysähtyä kertaheitolla. Laita tähän laskimeen verenkierrossasi olevan veren määrä, etsi minkä verran ionipumput ym. tarvitsevat K ja Na anioneja ja kationeja ja millainen konsentraatio tarvitaan elämän ylläpitämiseksi -> https://www.omnicalculator.com/everyday-life/dilution-ratio

Vierailija
39/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on eksoottinen mekanismi nimeltä "jano" joka kertoo minulle milloin minun pitää juoda. En tiedä onko moinen teille tuttu.

Vierailija
40/42 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian vähäinen nesteen saanti aiheuttaa päänsärkyä. 

Varmasti aiheuttaakin. Se tarkoittaa sitä, että et juo, vaikka janottaa. Miksi tekisit niin?