Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita et vain kertakaikkiaan ymmärrä?

Vierailija
23.01.2023 |

Itellä tulee heti ekana mieleen se, kun jotkut eivät syö aamupalaa, miksi?!

Kommentit (1703)

Vierailija
421/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot vuorovaikutustaidot.

Vierailija
422/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä Linkedinin jatkuvia tekopositiivisia postauksia. Ne ei mene enää kellekään läpi.

Linkediniin on täysin turha laittaa työnhakupostausta. Leimaannut samantien työttömäksi luuseriksi.

Vain kerran voit tuon postauksen tehdä, mutta toisen postauksen jälkeen sut lasketaan säälittäväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaata kasvatusta ja hyssyttelyä, kukkahatut lepsuilullaan sallivat kaiken kakaroille, sutta ja sekundaa pukkaa. Jos kakara ei halua tehdä jtn, sille keksitään diagnoosi. Sukupolvien välistä kuilua, nuoret hyppii vanhojen silmille mikä on röyhkeätä ja tyhmää.

Tatuointeja, tekokynsiä ja -ripsiä, puuttinin sotaa ja venäjän propagandaa.

Mitkä "kukkahatut" täällä Suomessa kasvattavat lapsia, voitko selittää? Ja minkälaiset ihmiset sinut ovat kasvattaneet, tulokset eivät ainakaan ole kovin hyvät. Heittelet vain jostain kuulemiasi sanoja. Väestössä on kaiken ikäisissä henkilöitä, joilla on neurologisia ongelmia, se on tosiasia eikä liity mitenkään kasvatukseen tai sen puutteeseen. "Jos kakara ei tahdo tehdä jotain, sille keksitään diagnoosi". Ihan noin asiat eivät mene, mutta en usko, että tämän selittäminen sinulle auttaa.

puuttini.. Tämä kertoo sinusta jo paljon

Vierailija
424/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat vielä nykyään matkustaa Turkkiin tai Unkariin. Suomalaiset matkatoimistot voisivat lopettaa matkojen myymisen kyseisiin maihin kokonaan. 

En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat matkustaa matkatoimistojen kautta.

Siis kuinka laiska ihminen voi olla? Pakettimatkalla jokainen näkee ne samat asiat kuin satatuhatta turistia ennen häntä. Suunnitelkaa itse matkanne ja kokekaa enemmän paikallista kulttuuria. Lökölomailu matkatoimistojen kautta on turhaa, surullista ja lisäksi ympäristölle haitallista.

Kerro minulle mitä se on minulta pois, jos joku muukin on nähnyt nähtävyyden ennen minua?

Selitä, millä tavalla se kuluttaa vähemmän ympäristöä, jos ihailet reppusi kanssa jotain paikallista asukasta ja tämän pahanmakuisia ruokia, kuin jos ihailisit rennosti aurinkoa rannalla. Samalla lentokoneella sitä kummatkin matkustaa.

Eli ainoa toinen vaihtoehto pakettimatkailulle on mielestäsi reppuseissaus?

Vierailija
425/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut oikeasti luulee Linkedinin olevan kontaktien verkko, jossa kaikki tukevat sinua. Se ei ole totta. Sulla on siellä vanhoja tuttuja, työkavereita tai vanhoja asiakkaita ymv.

Jos olet työtön, niin susta ei ole hyötyä. Miksi luulet kenenkään auttavan sinua?

Vierailija
426/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi ymmärtää, miksi likaiset astiat pitää jättää pöydälle. kun vieressä on tyhjä astianpesukone johon ne voi laittaa.

Vierailija
427/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että joillekki on niin kova paikka jos miehellä on parta.Ihan niinku kaikkien pitäis olla jotaki tissiposkia.

Tämän olen partaukkona valitettavasti myös huomannut. Kai se jotain seminatsismia on.

Olen luullut että parrat ovat olleet trendikkäitä jo vuosia?

Kunhan parta on siistinnäköinen ja huoliteltu eikä anna vaikutelmaa että pöheiköstä löytyy yölliset kuolat tai edellisen aterian ruoantähteet.

There was an Old Man with a beard,

Who said, "It is just as I feared!--

Two Owls and a Hen,

Four Larks and a Wren,

Have all built their nests in my beard!"

Vierailija
428/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten Suomi on mennyt tällaiseen alennustilaan.

Pisa tulokset, katuväkivalta, sairaanhoito:aikoja kuukausien päähän,

Päivähoito, vanhustenhoito, maataan mieluummin sohvalla kuin mennään töihin (joo ei tartte selittää,

et pitääkö sillä palkalla elää, olisit kouluttautunut) nuorten mt ongelmat.

En ole yleisesti ottaen sitä mieltä, että kaikki olisi huonommin kuin ennen, mutta uskon, että monen asian alamäki sai alkunsa 1990-luvun laman aikaan. Esim. armeijan palikkatesteissä parhaiten pärjänneet ikäluokat olivat niitä, jotka päättivät peruskoulunsa 1990-luvun alussa, eli ennen kuin määrärahoja alettiin leikata. Onko muuten vanhustenhoito ollut joskus oikeasti hyvää, vai eikö siitä vain ole puhuttu? Muistan, että ainakin 90-luvulla tuotiin myös esiin kaikenlaisia kauhutarinoita.

Vierailija
429/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ei löydä puolisoa vaikka on tinderit ja kaikki pelit? Ja jos joku löytääkin niin kohta jo eroaa.

Koska luotetaan sovelluksiin, eikä siihen, miten homma on tehty vuosisatoja, eli vaistojen ja aistin varassa. Ihmiset peittävät esmerkiksi ominaishajunsa, mikä on tosi iso tekijä parinvalinnassa.

Vaistojen varassa löytyy ehkä se kumppani jonka kanssa saa vahvoja lapsia, mutta parisuhteen laadusta ne vaistot ja aistit ei kyllä anna mitään takeita.

Vierailija
430/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat vielä nykyään matkustaa Turkkiin tai Unkariin. Suomalaiset matkatoimistot voisivat lopettaa matkojen myymisen kyseisiin maihin kokonaan. 

En ymmärrä ihmisiä jotka haluavat matkustaa matkatoimistojen kautta.

Siis kuinka laiska ihminen voi olla? Pakettimatkalla jokainen näkee ne samat asiat kuin satatuhatta turistia ennen häntä. Suunnitelkaa itse matkanne ja kokekaa enemmän paikallista kulttuuria. Lökölomailu matkatoimistojen kautta on turhaa, surullista ja lisäksi ympäristölle haitallista.

Kerro minulle mitä se on minulta pois, jos joku muukin on nähnyt nähtävyyden ennen minua?

Selitä, millä tavalla se kuluttaa vähemmän ympäristöä, jos ihailet reppusi kanssa jotain paikallista asukasta ja tämän pahanmakuisia ruokia, kuin jos ihailisit rennosti aurinkoa rannalla. Samalla lentokoneella sitä kummatkin matkustaa.

Eli ainoa toinen vaihtoehto pakettimatkailulle on mielestäsi reppuseissaus?

Minuakin kiinnostaisi kuulla se vastaus. Joka siis oli...?

Eri

Vierailija
431/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ghostaaminen on muka pahasta.

Ghostaaminen loukkaa ihmistä, joka on investoinut sinuun tietämättä ettet ole kiinnostunut tuntemaan häntä. Jokainen ansaitsee selityksen tai vähintään sen verran vaivannäköä, että kerrot "kiitos, mutta ei kiitos".

Vierailija
432/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskontojen tyrkyttämistä, tai pitämällä omaa uskontoa parempana kuin muiden..

Sotia käydään kokoajan jonkun uskonnon varjolla.

Ihmisiä tuomitaan "väärään" kirkkoon kuulumisesta.

Sekä joissakin uskonnoissa ihmiset on todella eriarvoisia.

Tai erehdyppä polttamaan jonkun uskonnon pyhä kirja. Maailmansota tulee.

Mielipiteen ilmaisu on sallittua, kunhan se ei koske minun palvomaa kirjaa.

Yleistys, yleistys.. Vauvapalstalaisten suosikkityökalu. Itse olisin järkyttynyt, jos joku polttaisi Raamatun ja tekisi sen vielä tarkoituksellisen julkisesti, mutta pidän yhtä lailla järkyttävänä, jos joku polttaa minkä tahansa uskonnon pyhän kirjan, vaikka en olisikaan samaa mieltä kyseisen uskonnon harjoittajien kanssa

Vierailija
433/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä miksi yhteiskunnan pitää pyöriä aamun/päivän aikaan pääsääntöisesti. On meitä yökyöpeleitäkin joilla elämä alkaa aukeamaan vasta klo 15 jälkeen. Raivostuttavaa kun puhelinajat yms on AINA aamulla tyyliin klo 8-9.

En vain tajua. Olen koko ikäni, yli 40 vuotta ollut samanlainen ja kärsinyt tästä aina kun en sovi muottiin.

Minäkin kärsin tästä aamupainotteisesta unirytmistä ihan kamalasti. Iltaisin ei tahdo uni tulla ja jos tulee, nukun huonosti ja heräilen jatkuvasti. Jos taas menen nukkumaan, kun minua oikeasti nukuttaa, eli 24-2 välillä, nukahdan yleensä todella helposti. Sillä ei ole nukahtamiseeni oikeastaan merkitystä, olenko herännyt kuudelta aamulla vai kello yksi päivällä. Kärsin tästä vaivasta jo silloin, kun olin pieni. Oli ihan kamalaa mennä kouluun aamulla, kun ensin olin pyörinyt yön sängyssä mennessäni itselleni aivan liian aikaisin nukkumaan. Olen koko ikäni kuullut niitä "menisit aikaisemmin nukkumaan" -neuvoja, mutta kun se ei toimi niin. Siitä nukkumaan menemisestä ei ole mitään iloa, jos ei nukahda. Olen pahimmillani mennyt samoilla silmillä kouluun/töihin, kun on pitänyt mennä aikaisin nukkumaan. Tämä on fyysisesti todella raskasta ja on vaikuttanut pysyvästi mielenterveyteeni. Olen uupunut.

Minä olen aikuisena ratkaissut tämän niin, että en edes yritä nukkua ennen kuin nukuttaa. Väkisin yrittäminen voi tosiaan saada aikaan sen, ettei saa nukuttua ollenkaan. Työajoista riippuen tämä voi johtaa aika lyhyisiin yöuniin viikolla, mutta nukun sitten pitkään viikonloppuisin. Lapsettomana sinkkuna tämä onnistuu, mutta perheellisellä on varmaan vaikeampaa.

Vierailija
434/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa. Siis sitä että ollaan täällä ja sitten ei ollakaan.

Vierailija
435/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen kannatusta. Henkilöitä, jotka persuja äänestäessään sahaavat omaa oksaansa. Etteivät ymmärrä antavansa äänensä oikeistolaiselle talousajattelulle. Siunaavat omat leikkauksensa ja kurjistumisensa. Järjen köyhyyttä, tyhmyyttä? En myöskään ymmärrä persuja EU-asiassa ja Purran ulostuloa EU-erosta juuri nyt, kun Venäjä käy hyökkäyssotaa Euroopassa. Entistä tärkeämpää olisi eurooppalaisten kansojen ja länsivaltojen yhteistyö ja yhteisrintama. Putin hykertelee tyttyväisenä hajoavaa Eurooppaa odotellessaan. Hajoita ja hallitse.

Vierailija
436/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä pienituloisia, jotka tekee tietoisesti liikaa lapsia omaan elintasoonsa nähden. On todella surullista katsottavaa kun vanhemmat käyvät keskenään esimerkiksi ulkomailla ja perheen lapset jätetään kotiin. Kaikki vaatteet ja lelut kiertävät lapselta toiselle. Ei käydä missään huvipuistoissa, ravintoloissa yms. Eikö lapsia kannattaisi tehdä sen verran, että niille pystyy tarjoamaan elämyksiä ja kokemuksia?

En ymmärrä ihmisiä, joiden arvomaailmassa rahalla saatavat asiat kuten huvipuistoreissut tai ravintolassa syöminen menevät inhimillisten arvojen kuten reiluuden, läheisyyden ja rakkauden yli.

Vaatteiden ja lelujen kierrättäminen on ainoastaan järkevää.

En ymmärrä vanhempia, jotka ostavat lapsilleen joka vuosi uusia leluja ja vaatteita, vaikka maailma on pullollaan vähänkäytettyjä lastentarvikkeita.

Kyllä ne lapset kateellisena kuuntelee luokkakavereiden ym juttuja reissuista ym. Ja kokevat jäävänsä paitsi monessa asiassa, vaikka vanhempien mielestä sellaiset jutut eivät olisikaan "minkään arvoisia".

Sitä paitsi usein nuo tuloihinsa nähden liikaa lisääntyvät elävät pitkälti yhteiskunnan tukien varassa, joten kyllähän tuollainen on siltäkin kannalta katsottuna aivan käsittämätöntä. Ehkä heistä ei sitten tosiaan paljoa muuhun ole...

Vierailija
437/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa. Olen aina ollut siinä erittäin huono.

Sama täällä. Saan laskutehtävistä päänsärkyä. Silti teen työtä, jossa joudun päivittäin laskemaan numeroilla. Minulle tapahtuu usein tahattomia lyönti- ja laskuvirheitä, joten jos on laskettava yhteen tai vähennettävä pitkiä numerojonoja, joudun yleensä laskemaan ne vähintään kolmeen kertaan. Kahdella ensimmäisellä kerralla yleensä saan eri tuloksen, joten oikea tulos on varmistettava laskemalla ne uudelleen.

Vierailija
438/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten Suomi on mennyt tällaiseen alennustilaan.

Pisa tulokset, katuväkivalta, sairaanhoito:aikoja kuukausien päähän,

Päivähoito, vanhustenhoito, maataan mieluummin sohvalla kuin mennään töihin (joo ei tartte selittää,

et pitääkö sillä palkalla elää, olisit kouluttautunut) nuorten mt ongelmat.

En ole yleisesti ottaen sitä mieltä, että kaikki olisi huonommin kuin ennen, mutta uskon, että monen asian alamäki sai alkunsa 1990-luvun laman aikaan. Esim. armeijan palikkatesteissä parhaiten pärjänneet ikäluokat olivat niitä, jotka päättivät peruskoulunsa 1990-luvun alussa, eli ennen kuin määrärahoja alettiin leikata. Onko muuten vanhustenhoito ollut joskus oikeasti hyvää, vai eikö siitä vain ole puhuttu? Muistan, että ainakin 90-luvulla tuotiin myös esiin kaikenlaisia kauhutarinoita.

Kotihoito on ainakin ollut hyvää.

Vierailija
439/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä pienituloisia, jotka tekee tietoisesti liikaa lapsia omaan elintasoonsa nähden. On todella surullista katsottavaa kun vanhemmat käyvät keskenään esimerkiksi ulkomailla ja perheen lapset jätetään kotiin. Kaikki vaatteet ja lelut kiertävät lapselta toiselle. Ei käydä missään huvipuistoissa, ravintoloissa yms. Eikö lapsia kannattaisi tehdä sen verran, että niille pystyy tarjoamaan elämyksiä ja kokemuksia?

En ymmärrä ihmisiä, joiden arvomaailmassa rahalla saatavat asiat kuten huvipuistoreissut tai ravintolassa syöminen menevät inhimillisten arvojen kuten reiluuden, läheisyyden ja rakkauden yli.

Vaatteiden ja lelujen kierrättäminen on ainoastaan järkevää.

En ymmärrä vanhempia, jotka ostavat lapsilleen joka vuosi uusia leluja ja vaatteita, vaikka maailma on pullollaan vähänkäytettyjä lastentarvikkeita.

Kyllä ne lapset kateellisena kuuntelee luokkakavereiden ym juttuja reissuista ym. Ja kokevat jäävänsä paitsi monessa asiassa, vaikka vanhempien mielestä sellaiset jutut eivät olisikaan "minkään arvoisia".

Sitä paitsi usein nuo tuloihinsa nähden liikaa lisääntyvät elävät pitkälti yhteiskunnan tukien varassa, joten kyllähän tuollainen on siltäkin kannalta katsottuna aivan käsittämätöntä. Ehkä heistä ei sitten tosiaan paljoa muuhun ole...

En yleistäisi noin. Tunnen perheitä, joissa vanhemmat eivät ole kiinnostuneita matkailusta, vaikka ovat työelämässä olleet hyvinkin pitkään.

Vierailija
440/1703 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikkaa. Olen aina ollut siinä erittäin huono.

Sama täällä. Saan laskutehtävistä päänsärkyä. Silti teen työtä, jossa joudun päivittäin laskemaan numeroilla. Minulle tapahtuu usein tahattomia lyönti- ja laskuvirheitä, joten jos on laskettava yhteen tai vähennettävä pitkiä numerojonoja, joudun yleensä laskemaan ne vähintään kolmeen kertaan. Kahdella ensimmäisellä kerralla yleensä saan eri tuloksen, joten oikea tulos on varmistettava laskemalla ne uudelleen.

Älä huoli. Minä osaan laskea ja mahdollisesti opettaa apua tarvitseviakin. Ainakin yliopistotasolla sain hyviä numeroita. Kerran jopa kiitettävän vähän hankalammasta jutusta.