Tamperen hypetys
En tajua. Olen asunut täällä 10 vuotta eikä täällä ole mitään. Ja nyt puhutaan Treesta kuin tämä olisi jokin NewYorki vaikka on pieni kylä jossa parin kilsan pääkatua kulkee ratikka ees taas.
Kommentit (87)
Tykkään Tampereesta, koska se on jotenkin maalaismainen vaikka on Suomen kolmanneksi suurin kaupunki. Ihmiset on yleisesti keskimääräistä rennompia ja kivempia. Ja tämän tason hypetykseen olen törmännyt, eli aika mietoon. Missä kunnolla hypettää ja kuka?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten on niin kauhea ruuhka joka paikassa?
Pointti oli siis se, että ratikka kulkee aivan surkean lyhyttä reittiä keskustassa. Oikeissa kaupungeissa ratikalla kujetaan kantakaupungin alueella eikä jotain surkeaa pientä pääkatua Hervantaan. Ruuhkat tulevat Hervannsta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Tampereesta, koska se on jotenkin maalaismainen vaikka on Suomen kolmanneksi suurin kaupunki. Ihmiset on yleisesti keskimääräistä rennompia ja kivempia. Ja tämän tason hypetykseen olen törmännyt, eli aika mietoon. Missä kunnolla hypettää ja kuka?
No nythän Tre on koko ajan uutisissa ja esillä kun on joku jääkiekkoareena saatu keskustaan ja maalaiset muuttaa tänne.
Ihmiset eivät ole oikeasti mitään rentoja täällä, kunhan esittävät.
Tampere on pohjoismaiden suurin sisämaa kaupunki
Joku katkera hesalainen teki aloituksen. :D
Vierailija kirjoitti:
Joku katkera hesalainen teki aloituksen. :D
Olen tamperelainen kuten sanoin. ap
Pitäähän se hypettää kun täydennysrakennetaan kaikkialle. Kuka muuten ne asunnot ostaisi?
En nyt tunnista ap:n tekemän aloituksen pointtia, ihme vinkumista. Olen asunut sekä Helsingissä että Tampereella ja kyllä tänä päivänä Tampere vie voiton tietyissä asioissa. Mikään kaupunki ei tietenkään ole täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän se hypettää kun täydennysrakennetaan kaikkialle. Kuka muuten ne asunnot ostaisi?
Tämä on niin totta. Grynderit johtavat Treen kaupunkia ja rakentavat pieniä koirankoppeja koko kaupungin tai pienen kylän täyteen. Aivan geneeristä kukkua. OIkeissa kaupungeissa kunnioitetaan vanhaa.
Tampere on oikein mukava kaupunki. Kuten Turkukin.
T: helsinkiläinen
Olen tamperelainen ja muutan täältä pois tasan sinä päivänä kun jään eläkkeelle.
Tampere ei ole enää Tampere vaan joku uusöykkäreiden ja heidän rakennusliike-kavereittensa temmellyskenttä
Yhtä slummia koko kaupunki, betonilaatikkoa laatikon vieressä.
Vanhukset, sairaat ja lapset ei-toivottuja porukoita, jäähallit ja areenat porskuttaa.
Tampere oli ennen ihana... Se kuhina Hämeenkadulla, liikenteen kulku siellä. Oli tunnelmallinen kaupunki vielä 10 vuotta sitten. Nyt on saatu hyvin tuhottua tämäkin.
Oma lukunsa on myös Ratinan kauppakeskuksen etninen suuntaus. Monikulttuurisuutta riittää, sanotaanko näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli siis se, että ratikka kulkee aivan surkean lyhyttä reittiä keskustassa. Oikeissa kaupungeissa ratikalla kujetaan kantakaupungin alueella eikä jotain surkeaa pientä pääkatua Hervantaan. Ruuhkat tulevat Hervannsta.
Vai on "pointtisi" se, että ratikka kulkee "surkeaa pientä pääkatua" pitkin? Olisiko ollut parempi vetää se vielä surkeamman ja pienemmän sivukadun kautta, vai mitä tarkoitat?
Hämeenkatu on (Tampereen kokoa ajatellen) hyvin edustava pääkaduksi, ja tietenkin ratikkakiskot on laitettu sinne, missä potentiaalisia matkustajia liikkuu eniten.
Ja "kantakaupungin alue" ulottuu minun mielestäni Pyynikintorilta Kalevaan, ja ratikkahan ajaa koko sen alueen läpi, ennen kuin jatkaa Hervantaa tai TAYSia päin.
Kyllä varmaan Tamperetta, kuten muitakin asioita, voi hypettää liiaksikin. Mutta jos on pakko mollata Mansetta, voisi edes yrittää sanoa suoraan, mikä kaupungissa mättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta. Grynderit johtavat Treen kaupunkia ja rakentavat pieniä koirankoppeja koko kaupungin tai pienen kylän täyteen. Aivan geneeristä kukkua. OIkeissa kaupungeissa kunnioitetaan vanhaa.
Helsingissä ei näe sitten koirankoppeja rakennettavan joka maaplänttiin mihin vain mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Olen tamperelainen ja muutan täältä pois tasan sinä päivänä kun jään eläkkeelle.
Tampere ei ole enää Tampere vaan joku uusöykkäreiden ja heidän rakennusliike-kavereittensa temmellyskenttä
Yhtä slummia koko kaupunki, betonilaatikkoa laatikon vieressä.
Vanhukset, sairaat ja lapset ei-toivottuja porukoita, jäähallit ja areenat porskuttaa.
Tuollaisin sanakääntein voisi kuvata oikeastaan mitä tahansa Suomen kaupunkia. Varsinkin betonilaatikkoja on kaikialla. Tampereella on myös sentään oikein kauniita taloja.
Mä olen tamperelainen, ja ilman hypetyksiä voin sanoa, että täällä on kaikkea, mitä mä (toki ihan tavalliseen elämääni) tarvitsen.
Mitä sinä ap tarkoitat sillä, että sulle ei ole Tampereella "mitään"? Eli mitä pitäisi olla, jotta olisi edes jotain?
Tampereella on enää vain varjo entisestä loistostaan.
Niin millainen loisto oli Tampereella aiemmin? Ja millä lailla se loisto on nyt poissa?
Tampere on kallis pikkukylä. Olen myös tamperelainen ja aion muuttaa täältä pois heti, kun nuorin lapsi on aikuinen.
Ihmiset eivät ole kovin ystävällisiä elleivät ole muualta tänne muuttaneita.
Ratikka on järjetön. Lapset opiskelee home kouluissa, mutta oli hienoa saada 2 ratikkareittiä suhaamaan keskustan pikkupääväylää. Hervanta tästä hyötyi. Ratikat ajelee usein puolityhjänä.
Kalliit asunnot, häiriökäytöstä siellä täällä. Ei tarvitse edes olla Tesomalla. Häiriökäytöksen leviäminen on tapahtunut kuin syöpä.