Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tamperen hypetys

Vierailija
22.01.2023 |

En tajua. Olen asunut täällä 10 vuotta eikä täällä ole mitään. Ja nyt puhutaan Treesta kuin tämä olisi jokin NewYorki vaikka on pieni kylä jossa parin kilsan pääkatua kulkee ratikka ees taas.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Tampere oikeasti hieno ja ainutlaatuinen monella tapaa Suomessa. Entisenä helsinkiläisenä sekä sittemmin entisenä turkulaisena täytyy sanoa, että kyllä Tampere näistä kaikista on selvästi parhain. Helsinki on vielä enemmän grynderien käsissä oleva slummi, jota aika ei enää paranna. Turku on eräänlainen pysähtyneisyyden ja tappelun perikuva. 50 vuodessa ei saada päätettyä mistään muusta kuin Toriparkista, joka sotki koko keskustan vuosiksi.

Vierailija
42/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperen suunnaltakin on kuulemma ollut muuttoliikettä Turkuun. Kysyn vaan miks.

Olis ihan oikeesti kiva tietää millasta väkeä Treelta ja Hgistä on Turkuun muuttanut.

Kumpikin on mun mielestä parempi kuin Turku. Turku on näistä kolmesta kuulemma vetovoimaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamperen suunnaltakin on kuulemma ollut muuttoliikettä Turkuun. Kysyn vaan miks.

Olis ihan oikeesti kiva tietää millasta väkeä Treelta ja Hgistä on Turkuun muuttanut.

Kumpikin on mun mielestä parempi kuin Turku. Turku on näistä kolmesta kuulemma vetovoimaisin...

Tuo Turun vetovoima on kyllä vain markkinointipuheita. Jos katsoo kaupunkien tunnuslukuja, niin Turku on pudonnut muiden maakuntakaupunkien joukkoon samaan aikaan, kun Tampere on kasvattanut eroa Turkuun nähden jo 1970-luvulta alkaen.

Vierailija
44/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan että Tampereelle on tapahtunut jotain kymmenen vuoden sisään.

Kaupungin politiikka on oikeistolaista, ja ideahan on palvella vain turismia ja jotain ihmeen brändikuvaa. Se näkyy. Mitä Pirkanmaalaisiin tahi Tamperelaisiin tulee, ainakin näin paluumuuttajana etelään (ei Hki) havahtui siihen etten enää oikein pitänyt tuon suomenkolkan hitaasti lämpiävästä ja ajoittain sosiaalisesti kömplelöstä luonteesta vrt. kotiseutuihin.

Kaupungin oma tunnelma, johon alunperin rakastui, on kadonnut jonnekin nyt tämän buumin myötä, mutta lienee tavallista; epämiellyttäväksi se Helsinkikin on muuttunut ajan saatossa.

Vierailija
45/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v sitten muutin pois ja nyt pikaisesti tuli Käytyä hiljattain. Järkytys kyllä. Hämeenkadulla jopa vähän epämiellyttävä olo. Itse olin siellä asuessa keskipalkkainen virkamies, tuo party-kaupunki ei ole mulle, ei riitä rahat. Kaikki se mikä teki Tampereesta paratiisin on tuhottu. En näe tavalliselle perheelle enää etuja.

Vierailija
46/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku, hki, tre. Kaikkien kehitys menossa samaan suuntaan eli kaupunkien keskustoissa ei voi asua eikä edes käydä. Talon osto hyvästä koulupiiristä, Okt alueelta autolla ostariin. Ei koskaan kontaktia oman alueen ulkopuolelle mihinkään.

Vierailija
47/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoit sen itsekin. Tampere on junttien mieleen.

Vierailija
48/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta aikaa harkitsen vakavasti muuttoa Tampereelta Turkuun. Syynä on se, etten voi sietää lunta senttiäkään. 

Vierailija
49/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ei ole tarpeeksi woke.

Vierailija
50/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä Treelta puuttuu: esim. ooppera, luovan luokan huippuduunit, yritysten pääkonttorit, muodin edelläkävijät, gaykulttuuri, kansainvälisyys, hienot esplanadit, upeat puistot, tunnelmallinen vanha kaupunki keskustasta, huippubrändit (edes villatakkeja ei saa kaupoista), michele-ravintolat yms, yms.

Noin niin kuin aluksi.

Sen sijaan on: kiakkohalleja, maalaisia, siipiä ja kebabia, kaljateltta keskustorilla, verkkareissa keskustassa kulkevia tolloj a, räkimistä kaduille, huonoja geneerisiä keikkoja, puolityhjä ratikka, narkkareita joka kulmassa yms. yms.

Noin niin kuin aluksi.

Vierailija
51/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi.

Vierailija
52/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käyny panemassa tampereella(ei hervannassa), ihan ok römpsä oli.

Mun mielestä Tampereelta puuttuu keskiaikamarkkinat missä esiteltäisiin elämää keskiajan Tampereella.

Vierailija
53/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turku, hki, tre. Kaikkien kehitys menossa samaan suuntaan eli kaupunkien keskustoissa ei voi asua eikä edes käydä. Talon osto hyvästä koulupiiristä, Okt alueelta autolla ostariin. Ei koskaan kontaktia oman alueen ulkopuolelle mihinkään.

Tämä nyt on ihan höpöä. Tampereen keskustassa en tosin ole asunut, mutta aika lähellä kuitenkin, ja lapset nimenomaan sen takia pääsivät hyviin kouluihin. Tampereen parhaat koulut ovat keskustassa. Sama tilanne lienee Helsingissäkin, Turusta en yhtään tiedä. Itse käyn Tampereen keskustassa monta kertaa viikossa nimenomaan siksi, että siellä on kivaa. Olen asunut myös omakotialueella Kangasalan puolella, ja siellä oli huomattavasti ikävämpi junttimainen fiilis, ihan kuin olisi umpikorvessa asunut.

Luulen, että nämä keskustojen pelkääjät eivät oikeasti ikinä ole asuneet keskustan lähelläkään.

Vierailija
54/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä Treelta puuttuu: esim. ooppera, luovan luokan huippuduunit, yritysten pääkonttorit, muodin edelläkävijät, gaykulttuuri, kansainvälisyys, hienot esplanadit, upeat puistot, tunnelmallinen vanha kaupunki keskustasta, huippubrändit (edes villatakkeja ei saa kaupoista), michele-ravintolat yms, yms.

Noin niin kuin aluksi.

Sen sijaan on: kiakkohalleja, maalaisia, siipiä ja kebabia, kaljateltta keskustorilla, verkkareissa keskustassa kulkevia tolloj a, räkimistä kaduille, huonoja geneerisiä keikkoja, puolityhjä ratikka, narkkareita joka kulmassa yms. yms.

Noin niin kuin aluksi.

"Michele-ravintolat" ja "villatakit", just. Et ole sitten myöskään keikkatarjontaan tutustunut.

Vierailija
55/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku katkera hesalainen teki aloituksen. :D

Olisko joku turkulainen kuitenkin. Luuletko todella, että helsinkiläisiä kiinnostaa? :D

Vierailija
56/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa asuneena, kyllä Tampereella kelpaa. On ratikka, bussit, pyöräilijät huomioitu, kaupat, luonto, kalliit asunnot, halvemmat asunnot, vettä lähellä, Ikea, Verkkokauppa, Särkänniemi...

Muutkin vaan tervetuloa maamme parhaaseen kaupunkiin!!

Vierailija
57/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten on niin kauhea ruuhka joka paikassa? 

Pointti oli siis se, että ratikka kulkee aivan surkean lyhyttä reittiä keskustassa. Oikeissa kaupungeissa ratikalla kujetaan kantakaupungin alueella eikä jotain surkeaa pientä pääkatua Hervantaan. Ruuhkat tulevat Hervannsta.

Kyllä se ajan kanssa laajenee. Nyt vasta tehdään Lentsuun raiteita. Itse kulkenut kerran ratikalla.

T.Lentsulainen.

Vierailija
58/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa asuneena, kyllä Tampereella kelpaa. On ratikka, bussit, pyöräilijät huomioitu, kaupat, luonto, kalliit asunnot, halvemmat asunnot, vettä lähellä, Ikea, Verkkokauppa, Särkänniemi...

Muutkin vaan tervetuloa maamme parhaaseen kaupunkiin!!

Ja Nokia Areena, museoita, uimahalleja ja ym.

Vierailija
59/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannakin on syömmeltään manselainen vaikka asuukin Hesessä.

Vierailija
60/87 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmat vuonna 1970 muutti Turkuun, ne totesi että turkulaiset syö matoja. Kuminaa limpussa...

Sittemmin on syöty jopa heinäsirkkoja.

Itse tykkään rusinamakkarasta enemmän kuin mustimakkarasta.

Luonto on kiva ja ihmiset kilttejä. Liiankin kilttejä.

Mitä en näe hyvänä asiana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä