Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siivoaminen ja siisteys on vanhemmille ihmisille niin tärkeää?

Vierailija
22.01.2023 |

Äitini aina arvostelee, kun en jaksa siivota. Itseäni ärsyttää toisinaan suunnattomasti äitini piikamainen raivosiivoaminen. Itse käytän aikani mieluummin johonkin älyllisesti kehittävämpään toimintaan.
Perussiivouksen hoitaa siivousrobotti. Aikaisemmin kävi siivoojakin, mutta robotti sai korvata hänet
Itse olen myös kiireinen yrittäjä teknisellä alalla eikä aikani riitä vähäpätöisiin töihin.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut pitää siivoamista kunnollisuuden mittarina. Minä en.

Tässä on ehkä osuvin selitys kysymykseen "Miksi se on tärkeätä"

Jollei ole siivonnut tai tehnyt jotain "kunnon ihmisen" puuhia päivällä ei ole ansainnut sitä että illalla saa istua sohvalla.

Vierailija
22/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ainakin oman näkemykseni mukaan pahin loukkaus jonka saattoi sanoi että jonkun kotona oli epäsiistiä.  Jopa leimattiin pahinta vihamiestä näin onhan hänen kotonaan likaista vaikka ei olisi ollutkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on hyviä WC n siivoajia niillä on muutenkin tummat kädet

Vierailija
24/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole hyvä antaa pölyn kertyä - saa harmaan, pehmeän kokolattiamaton ilmaiseksi!

Ja keittiön pinnoistakin tulee ihanan "rustiikkisia" eli kuluneen oloisia kun antaa likaantua- rustiikkinenhan on muotia!

Vierailija
25/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous on yliarvostettua, terv. kuuskymppinen. Mun äiti ja isä oli aina siivoamassa, kun vielä siellä asuin. Nautin nyt rauhasta ja siivoan harvakseltaan pahimmat sotkut veks -tyylillä, eli "sammuttelen tulipaloja."

Vierailija
26/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämässäni huomannut, että ihmiset joiden koti on siisti, elämänhallinta on useimmiten kunnossa.

Eikä se siivoaminen edes vie paljoa aikaa, jos sen tekee heti kun sotta tulee. Silloin perus siisteystaso säilyy 24-7.

Vanha mies 40v

Vierailija
27/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli loisia ja syöpäläisiä. Niin alkaa kyllä olla taas nykyään. Luteet, turkiskuoriaiset, syyhy....

28/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei ole siivonnut tai tehnyt jotain "kunnon ihmisen" puuhia päivällä ei ole ansainnut sitä että illalla saa istua sohvalla.

Tämä. Mutta sekin vaikuttaa, minkä ikäisestä "vanhemmasta" on kyse. Nimittäin kyllä aikoinaan alettiin korostaa puhtautta ehkäisemäään sairauksia, luteita ja muita tuhohyönteisiä. Likaisissa kodeissa pesi kaikenlaista ötökkää ja pöpöä, joten ihminen on saattanut elää lapsuutensa aikana, jolloin puhtautta alettiin korostaa ja siitä jäänyt sitten päälle tämä siivousvimma. 

Vierailija
29/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaljasiivous" on kiva tapa siivota, sen verran hankkii kaljaa että riittää siivoamisen ja vaikkapa pyykkäämisen ajaksi, niin hyvässä lykyssä ei edes muista tehneensä!

Vierailija
30/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen tamppaus on järjetöntä. Sitä eläkeläiset tekevät.

Vierailija
31/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistissä ja puhtaassa kodissa viihtyy ja hermo lepää. Paskan keskellä koko elämä alkaa tuntua paskalta pitemmän päälle. Elämänhallinta on usein hukassa näillä kaatopaikalla asuvilla. Törkeintä on pakottaa pienet lapset elämään saastan ja kaaoksen keskellä.

Vierailija
32/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt tätä samaa. Tullut siihen tulokseen, että tämän raivosiivoamisen on pakko olla jäänne niiltä ajoilta kun sunnuntaisin oli kaikki kaupat kiinni eikä siis ollut muutakaan tekemistä kuin siivota. Yksi kokonainen päivä viikossa. Tavoista on vaikea päästä eroon.

Vierailija
33/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen askel siistiin kotiin on tarpeettoman tavaran karsiminen.

Siivoan joka arkipäivä vähän. Esim laitan pyttyyn ainetta, jätän likoamaan jne. Kerran kk siivoan isommin. 

Nykyään päivittäin imuroin alakerran käytävän ja puristelen maton. Tähän menee n 8 min aikaa.

Vierailija
34/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt tätä samaa. Tullut siihen tulokseen, että tämän raivosiivoamisen on pakko olla jäänne niiltä ajoilta kun sunnuntaisin oli kaikki kaupat kiinni eikä siis ollut muutakaan tekemistä kuin siivota. Yksi kokonainen päivä viikossa. Tavoista on vaikea päästä eroon.

Myös aikoinaan yleinen luulo, että öttiäiset "sikiävät" liasta.

Vierailija
35/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myimme juuri asuntomme; jossa asuimme 15 vuotta. Lapsiakin.  Oli myydessä kuin  uusi , koska siivouksesta  oli ihan alusta alkaen pidetty erittäin hyvä huoli. Jääkaappi, hella, uuni, sauna, vessat, kylpyhuoneet, parketti  . Heijastui hintaan ja ostopäätökseen aivan varmasti.

Vierailija
36/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään päivittäin imuroin alakerran käytävän ja puristelen maton. Tähän menee n 8 min aikaa.

Puristelet? Miten? Vai tarkoitatko pudistelua?

Vierailija
37/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut tapana pitää tavarat järjestyksessä, ei ole vaikea siivota. Äitini ei mun kodin siivoukseen puutu.

Raivosiivoaminen ei kuulu tyyliini mutta ylläpitosiivousta teen jonkun verran joka päivä.

Vierailija
38/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tuohon, koska kotiin ei kukaan tule tuomitsemaan. Todennäköisempää on mukavuus ja käytännöllisyys. On helpompi ruveta esim. kokkaamaan, kun ensin ei tarvitse raivata keittiötä. On myös mukavampi nukkua sängyssä, joka ei ole täynnä pölyä tai mitä roskaa nyt sänkyyn kehon mukana kulkeutuukin jne.

Vierailija
39/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on naisten itsensä keksimä mittari jolla mitataan ahkeruutta, kunnollisuutta ja pätevyyttä, hyvä emäntä pitää olla, kilpailulaji ollut iänkaiken naisten välillä. Miehet vielä "kannustaa" vaimojaan kehumalla kuinka kaverien vaimot silittää sukat ja alushousutkin. On ahkera ja hyvä emäntä.

Eräskin ahkera emäntä oikein silmät loistaen kertoi miten vieras pariskunta oli asuntoa käynyt katsomassa ja mies oli vaimolleen sanonut (eli nolannut) että kyllä sinunkin pitäisi noin prässätä kaikki vaatehuoneeseen. Se on itsetunnon mittari ja naisen arvon mittari että kaikki on AINA tiptop. Sitten voikin kettuilla kaikille muille väsyneenä ja raivoa pidätellen kun elämä mennyt puunaamiseen ja miehen vallan alla, kun toiset on uskaltaneet elääkin ja nauttia olostaan.

Vierailija
40/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisteys on puoli ruokaa . Hengitysteille pölyt eivät ole hyväksi , siksi siivoaminen on hyväksi . Kyllähän puhdas koti on viihtyisämpi kuin sikolätti .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän