Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska ne sähkökatkot alkaa?

Vierailija
22.01.2023 |

Oliko vain hallituksen pelottelua. Sehän on muutenkin johtanut kaikessa pelolla.
Vaalien lähestyessä saatiin pörssisähkökin nopeasti halpuutettua. Mitään pulaa ei ainakaan tunnu olevan.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaat ovat varautuneet sähkökatkoihin, tyhmät pelkää ja öyhöttää keskustelupalstoilla. 

oliko kauhean viisasta haaskata rahaa varautumiseen, kun sähkökatkot paljastuivat pelkäksi tyhjäksi politikoinniksi ja hallituksen arvostuksen nostatustempuksi.

Mä en edes ehtinyt varautua. En kerennyt tulitikkujakaan ostaa. Ainoa varautuminen mitä ole tehnyt on ollut se, että nosti käteistä kotiin. Sillä voi vielä maksaa ... muualla Euroopassa varsinkin.

Mitä ajattelit ostaa sähkökatkoksen aikaan käteisellä, kun kassajärjestelmät ovat joka paikassa sähköiset?

Vierailija
62/72 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen odottanut. Olin kyllä jo alussa ihan varma, että mitään sähkökatkoja ei tule

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä onneksi tullut, kun talvesta tuli onneksi niin lämmin. Sitä rukoiltiin. 

Eikö teille hihhuleille ole joku oma jeesus.fi keskustelupalsta?

Mitä se on sinulta pois, jos joku rukoilee? Pelottaako?

Vierailija
64/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkiluoto 3 käy täysillä reilun viikon päästä,testit on läpäisty.

Vierailija
65/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaat ovat varautuneet sähkökatkoihin, tyhmät pelkää ja öyhöttää keskustelupalstoilla. 

oliko kauhean viisasta haaskata rahaa varautumiseen, kun sähkökatkot paljastuivat pelkäksi tyhjäksi politikoinniksi ja hallituksen arvostuksen nostatustempuksi.

Mä en edes ehtinyt varautua. En kerennyt tulitikkujakaan ostaa. Ainoa varautuminen mitä ole tehnyt on ollut se, että nosti käteistä kotiin. Sillä voi vielä maksaa ... muualla Euroopassa varsinkin.

Mitä ajattelit ostaa sähkökatkoksen aikaan käteisellä, kun kassajärjestelmät ovat joka paikassa sähköiset?

Kyllä mä 2 tuntia pärjään ostamatta mitään.

Vierailija
66/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusko ???, media kyllä.

Vierailija
67/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusta syytetään iltapulujen pelottelusta?

Vierailija
68/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat osanneet säästää sähköä, ja siksi ylikäyttöä ei ole tullut.

Vierailija
69/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä siirtymä on näköjään sähkön hinnan osalta keskeytetty vaalien ajaksi.

Mielenkiintoisia hintoja luvassa vaalien jälkeen, kun sähkönhinta nousee taas sinne, mihin vihreä siirtymä oli sitä syksyllä viemässä

Persut ne laulaa Putinin lauluja vihreästä siirtymästä.

Vierailija
70/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toistaiseksi on ollut onni myötä. Lauha ja tuulinen tammikuu.

Asioita, jotka eivät ole hallituksen päätettävissä, vaikka pölvästi ap tuntuu näin kuvittelevan.

Toivotaan, että helmikuu ja naaliskuu ovat samanlaisia. Ja että ap pettyy taas.

Vierailija
71/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sähköyhtiöiden lobbaus kampanja ja hyvin onnistunut. Tuhansilla suomalaissa älyttömän kova hintaisia sähkösopimuksia. Kiitos kuuluu tästäkin meidän tytöille, jotka mahdollistavat tämän kusetuksen.

Pitivätkö asetta sopulin ohimolla kun tämä teki iltapulujen innoittama huonon sopimuksen? Milloinkohan ihmiset alkavat kantamaan vastuuta omista päätöksistään.

Vierailija
72/72 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpulasta etukäteen varoittelun ansiosta kotitaloudet vähensivät sähkön käyttöä, joka pienensi riskiä sähkökatkoista.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009336588.html

Onko turvavöiden käyttö turhaa jos et koskaan itse joudu autokolariin?

Fingridin toimitus­johtaja: Kiertävien sähkö­katkojen riski on nyt pieni

Leuto sää, Olkiluoto 3, kulutuksen vähentyminen ja vapaaehtoisvoimin toimiva sähköjärjestelmän tuki ovat yhdessä kirkastaneet talven näkymiä.

.

Tammikuun otollisen sään lisäksi sähkön hyvään saatavuuteen on vaikuttanut Ruususen mukaan myös kulutuksen vähentyminen. Esimerkiksi joulukuussa suomalaiset säästivät parhaimmillaan Olkiluoto 3 -ydinvoimalan tuotannon verran sähköä tunnissa.

”Huipputunteina sähkönkulutus putosi noin 1300 megawattia. Suomalaiset rakensivat siinä aika pikavauhtia yhden OL3:n tehon”, Ruusunen kertoo.

”Yhteiskunta on selkeästi oppinut ja ymmärtänyt tämän asian [sähkön säästämisen].”

https://www.hs.fi/talous/art-2000009343288.html

ja hyvin on huolehdittu siitä, että vaikka kansa kuinka säästää sähköä, niin laskut kasvavat silti. se on hyvää bisnestä.

Minulla on kyllä pysynyt samoissa lukemissa kuin ennekin nuo sähkölaskut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän