Koska ne sähkökatkot alkaa?
Oliko vain hallituksen pelottelua. Sehän on muutenkin johtanut kaikessa pelolla.
Vaalien lähestyessä saatiin pörssisähkökin nopeasti halpuutettua. Mitään pulaa ei ainakaan tunnu olevan.
Kommentit (72)
Tätä minäkin olen odottanut. Olin kyllä jo alussa ihan varma, että mitään sähkökatkoja ei tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä onneksi tullut, kun talvesta tuli onneksi niin lämmin. Sitä rukoiltiin.
Eikö teille hihhuleille ole joku oma jeesus.fi keskustelupalsta?
Mitä se on sinulta pois, jos joku rukoilee? Pelottaako?
Olkiluoto 3 käy täysillä reilun viikon päästä,testit on läpäisty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaat ovat varautuneet sähkökatkoihin, tyhmät pelkää ja öyhöttää keskustelupalstoilla.
oliko kauhean viisasta haaskata rahaa varautumiseen, kun sähkökatkot paljastuivat pelkäksi tyhjäksi politikoinniksi ja hallituksen arvostuksen nostatustempuksi.
Mä en edes ehtinyt varautua. En kerennyt tulitikkujakaan ostaa. Ainoa varautuminen mitä ole tehnyt on ollut se, että nosti käteistä kotiin. Sillä voi vielä maksaa ... muualla Euroopassa varsinkin.
Mitä ajattelit ostaa sähkökatkoksen aikaan käteisellä, kun kassajärjestelmät ovat joka paikassa sähköiset?
Kyllä mä 2 tuntia pärjään ostamatta mitään.
Hallitusta syytetään iltapulujen pelottelusta?
Suomalaiset ovat osanneet säästää sähköä, ja siksi ylikäyttöä ei ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä siirtymä on näköjään sähkön hinnan osalta keskeytetty vaalien ajaksi.
Mielenkiintoisia hintoja luvassa vaalien jälkeen, kun sähkönhinta nousee taas sinne, mihin vihreä siirtymä oli sitä syksyllä viemässä
Persut ne laulaa Putinin lauluja vihreästä siirtymästä.
No, toistaiseksi on ollut onni myötä. Lauha ja tuulinen tammikuu.
Asioita, jotka eivät ole hallituksen päätettävissä, vaikka pölvästi ap tuntuu näin kuvittelevan.
Toivotaan, että helmikuu ja naaliskuu ovat samanlaisia. Ja että ap pettyy taas.
Vierailija kirjoitti:
Se oli sähköyhtiöiden lobbaus kampanja ja hyvin onnistunut. Tuhansilla suomalaissa älyttömän kova hintaisia sähkösopimuksia. Kiitos kuuluu tästäkin meidän tytöille, jotka mahdollistavat tämän kusetuksen.
Pitivätkö asetta sopulin ohimolla kun tämä teki iltapulujen innoittama huonon sopimuksen? Milloinkohan ihmiset alkavat kantamaan vastuuta omista päätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpulasta etukäteen varoittelun ansiosta kotitaloudet vähensivät sähkön käyttöä, joka pienensi riskiä sähkökatkoista.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000009336588.html
Onko turvavöiden käyttö turhaa jos et koskaan itse joudu autokolariin?
Fingridin toimitusjohtaja: Kiertävien sähkökatkojen riski on nyt pieni
Leuto sää, Olkiluoto 3, kulutuksen vähentyminen ja vapaaehtoisvoimin toimiva sähköjärjestelmän tuki ovat yhdessä kirkastaneet talven näkymiä.
.
Tammikuun otollisen sään lisäksi sähkön hyvään saatavuuteen on vaikuttanut Ruususen mukaan myös kulutuksen vähentyminen. Esimerkiksi joulukuussa suomalaiset säästivät parhaimmillaan Olkiluoto 3 -ydinvoimalan tuotannon verran sähköä tunnissa.
”Huipputunteina sähkönkulutus putosi noin 1300 megawattia. Suomalaiset rakensivat siinä aika pikavauhtia yhden OL3:n tehon”, Ruusunen kertoo.
”Yhteiskunta on selkeästi oppinut ja ymmärtänyt tämän asian [sähkön säästämisen].”
ja hyvin on huolehdittu siitä, että vaikka kansa kuinka säästää sähköä, niin laskut kasvavat silti. se on hyvää bisnestä.
Minulla on kyllä pysynyt samoissa lukemissa kuin ennekin nuo sähkölaskut.
Mitä ajattelit ostaa sähkökatkoksen aikaan käteisellä, kun kassajärjestelmät ovat joka paikassa sähköiset?