Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi siivoaminen ja siisteys on vanhemmille ihmisille niin tärkeää?

Vierailija
22.01.2023 |

Äitini aina arvostelee, kun en jaksa siivota. Itseäni ärsyttää toisinaan suunnattomasti äitini piikamainen raivosiivoaminen. Itse käytän aikani mieluummin johonkin älyllisesti kehittävämpään toimintaan.
Perussiivouksen hoitaa siivousrobotti. Aikaisemmin kävi siivoojakin, mutta robotti sai korvata hänet
Itse olen myös kiireinen yrittäjä teknisellä alalla eikä aikani riitä vähäpätöisiin töihin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei pahemmin valita, mutta kun se tulee mun  luo kylään niin on siistiä, kun se haluaa siivota koko ajan. Olen siis 40 vuotias ja asun sen verran kaukana että äiti käy vaan parin kk välein ja alkaa siivoamaan. Eipä haittaa.

Vierailija
2/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on tärkeää. Suursiivouksia tai raivosiivouksia en harrasta. Ylläpitosiivous on ehdoton. Iltaisin aina koti kuntoon eli keittiö tip top. Joka huoneesta tasoilta lehdet ja tavarat omille paikoilleen. Pölyt ja imurointi kaksi kertaa viikossa. Säännöllisesti kaapit, seinät, ikkunat ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivosiivous on fossiilien kehittämä termi. V!tutus purettiin siivoamiseen. Siivouksen jälkeen kaivettiin viinipullo. Mun mutsi veti kirkasta.

Vierailija
4/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on tärkeää. Suursiivouksia tai raivosiivouksia en harrasta. Ylläpitosiivous on ehdoton. Iltaisin aina koti kuntoon eli keittiö tip top. Joka huoneesta tasoilta lehdet ja tavarat omille paikoilleen. Pölyt ja imurointi kaksi kertaa viikossa. Säännöllisesti kaapit, seinät, ikkunat ym.

Tavaroiden paikoilleen laiton ymmärrän. Meillä käy viikkosiivooja hoitamassa loput.

Vierailija
5/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata persettäkään pyyhkiä

Vierailija
6/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan siisteyttä ja sitä että jokainen siivoaa omat nurkkansa.  En ole raivosiivooja, nolottaa nuoret ihmiset jotka keksii tekosyitä omalle laiskuudelleen: olen yrittäjä en ehdi siivota.  Mutta ehdit sotkea? Me ihmiset ollaan erilaisia, itse viihdyn siistissä kodissa ja saatan jopa huolestua jos menen sotkukotiin.  Silloin ei ole asiat kunnossa.  

Vierailija
7/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo siivousrobotti sama kuin robottipölynimuri? Eihän se tee muuta kuin imuroi. Ei pyyhi pölyjä eikä siivoa pintoja eikä nostele tavaroita lattioilta.

Vierailija
8/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo siivousrobotti sama kuin robottipölynimuri? Eihän se tee muuta kuin imuroi. Ei pyyhi pölyjä eikä siivoa pintoja eikä nostele tavaroita lattioilta.

Niitä on sellaisiakin malleja, joissa kostea pyyhe pyyhkäisee.

Vierailija
9/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan johtuu siitä kun tuli sinun ikäisenä elettyä p@skassa. Kodin likaisuus ja päälle vielä henk.koht. hygienian puute, ei tee vaikutusta keneenkään.

Vierailija
10/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noloa jos on epäsiistiä.  Siivottu on joskus viikko putkeen aamusta myöhään iltaan.

Vierailija
11/58 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kiipeääkö se pöydille, tasoille ja hyllyille myös? Ja siivoaa vessan?

Vierailija
12/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan tuossa ihan hyvää yritystä ärsyttää lukijoita, kun heitettiin täkyjä älyllisesti kehittävästä toiminnasta ja vähäpätöisistä töistä. Kukin tyylillään.

Vierailija
14/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyinen ei jaksa siivota eikä tajua että siivotessa polttaa samalla kaloreita. Robottiko se siivoaa roiskeet ja jarrujäljet? Uskallan väittää että aloittaja on omasta mielestään jotenkin oman sotkujen selvittämisen yläpuolella. Todennäköisesti ylipainoinen, laiska ja omasta mielestään älykkäämpi kuin muut. Jos on energinen, jaksaa myös siivota, ei se paljoa vaadi.

Vierailija
15/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen menkööt sieltä itselleen matalimman aidan kautta ihan missä asiassa tahansa. 

Vierailija
16/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pitää siivoamista kunnollisuuden mittarina. Minä en.

Vierailija
17/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vanhemmat olivat todella epäsiistejä ja talo olisi ollut kymmeniä vuosia täysin siivoamatta, jos en olisi siellä siivonnut. Minua ei häiritse se jos joku lehti tai vaate ei ole aina ihan oikeassa paikassa, mutta se häiritsee että vessan lattia on kakassa, keittiön pöydältä pystyy lukemaan viikon ruokalistan, vaatteet ovat tahroista pinkeät ja ikkunat niin likaisia että ulos ei näe, roskat viemättä ja keittiön tasot pursuavat ruokapakkauksia, jääkaapin ja pakastimen ovet tahmeat tahraisia, hellaan pinttyneenä mustaa palanutta likaa.

Vierailija
18/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Kysymys kuului: Miksi se on niin tärkeätä. 

Vierailija
19/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousrobotti ei osaa pyyhiä pölyjä tasopinnoilta ja pestä wc- pyttyä yms. 😆

Vierailija
20/58 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kiipeääkö se pöydille, tasoille ja hyllyille myös? Ja siivoaa vessan?

Meinasin juuri samaa kommentoida, että hyppääkö se robotti ruokapöydälle ja tiskipöydälle myös.

On se varmasti ihan kätevä sellaisessa melkein tyhjässä kodissa, missä ei ole mattojakaan lattialla ja olohuoneessa korkeintaan sohva ja telkkari.