Ikean halpuus kuviteltua!
Ikean halpuus kuviteltua!
Olen monesti ostanut juuri saman tuotteen kuin Ikeassa on ollut myynnissä muualta halvemmalla, viimeksi ostin täysin saman vaatekaapin kotimaisesta liikkeestä, hinta oli 20€ Ikeaa halvempi. Alla sama bambusta valmistettu porrasjakkara.
https://www.tokmanni.fi/porrasjakkara-kotikulta-bambu-6419860912349
https://www.ikea.com/fi/fi/p/tenhult-porrasjakkara-bambu-40448036/
Miksi monilla on sellainen käsitys, että Ikea olisi muita halvempi? Ehkä se, että Ikeassa myydään vain kaikkein huonointa ja halvinta laatua vaikuttaa, kun ne kalliimmat ja paremmat puuttuu, niin niiden hintalapun eivät säikäytä Ikeassa asioivia?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Muutoin asiaan kantaa ottamatta, vertaat Tokmannin jäsenalehintaa ikean normaalihintaan. Jakkarat ovat normihinnoiltaan saman hintaiset.
Miksi toista samaa viestiä, eikö yksi kerta riitä?
Ikeassa kaikki on isompaa. Parkkipaikasta lähtien. Hodarien hinta on ikävästi noussut viime aikoina mutta ei se mitään.
Yleisesti ottaen Ikeassa on hyvää kamaa. Onhan sielläkin eri hintaluokan huonekaluja, käyttötavaroita, liinavaatteita jne. Halvimmat voi toimia lyhyeksi ajaksi jollekin opiskelijalle.
Piti oikein pysähtyä miettimään olenko koskaan ostanut Ikeasta sellaista tavaraa, joka olisi ollut skeidaa. Meillä on varaa ostaa muualtakin, mutta onhan sitä vuosien varrella kertynyt kaikenlaista Ikeastakin. Just äsken käytin Ikean pyyhkeitä. Olen ostanut sieltä nipun valkoisia pyyhkeitä, jotka kestää vaikka 90 asteessa pesun. Niiden ikä on kohta 8v ja ei ole yksikään mennyt rikki. Joskus ostettiin halpa lakana, kun piti saada vaan jotain ulkosohvalle. Se ei kestänyt kuin 2 kesää auringonpaisteessa. Pöydät, astiat, tuolit. Ei mitään vikaa. Jopa tyttärelle ostettu paistinpannu on hänellä yhä kuulemma joka päivä käytössä, eikä naarmuakaan (viimeksi tarkistin tarviiko jotain uusia astioita).
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa kaikki on isompaa. Parkkipaikasta lähtien. Hodarien hinta on ikävästi noussut viime aikoina mutta ei se mitään.
Myös ajomatkan ovat isompia, itsellä lähimpään ikeaan on alle 200 kilometriä ja muutaman kilometrin säteellä kotoa on 4 tai 5 Tokmannia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikea ei edusta keskilaatua vaan lähes sekundaa.
Ei pidä paikkansa. Noin luulin myös itse. Tutustuin kunnolla. Valitse näytä kalleimmat ekana niin tulet yllättymään.
Kuka käskee ostamaan sitä halvintaItse olin ostamassa sohvaa, mutta ne kalleimmat kuin olivat lastulevyrunkoisia, vaikka hinta oli kallis 3 000€.
Osaan minäkin nettiä käyttää. Kallein sohva on 3900 ja rungossa massiivipuuta, vaneria ja lastulevyä.
Mun saareke Ikeasta ja in todella haluttua kamaa Torissa mutten sitä myy. On kestänyt hyvin ja kokkaan usein tammilevyn päällä.
Olen Ikea fani mutta myös ostan Finnish desingn shop. Ovat vielä vierekkäin pihalla ja hyvin sopivat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Noin luulin myös itse. Tutustuin kunnolla. Valitse näytä kalleimmat ekana niin tulet yllättymään.
Kuka käskee ostamaan sitä halvintaItse olin ostamassa sohvaa, mutta ne kalleimmat kuin olivat lastulevyrunkoisia, vaikka hinta oli kallis 3 000€.
Osaan minäkin nettiä käyttää. Kallein sohva on 3900 ja rungossa massiivipuuta, vaneria ja lastulevyä.
Juuri kuten Maskun satasen sohvassakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista surkeimmissakin lastulevyrunkoisissa sohvissa on hieman massiivipuuta, muuten ne eivät pysyisi edes kotiin asti kasassa. Laadukkaammassa sohvassa ei ole lainkaan lastulevyä.
Vierailija kirjoitti:
Mun saareke Ikeasta ja in todella haluttua kamaa Torissa mutten sitä myy. On kestänyt hyvin ja kokkaan usein tammilevyn päällä.
Tammilevyn päällä? Höpö höpö, meillä on myös Ikean saareke, ei niissä mitään tammilevä ole, vaan kansi tammiviilutettua lastulevyä.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan riippu täysin siitä, mitä ostat. Jos ostat pahvisen lack-pöydän kympillä, ja valitat sen laadusta, kun ei olekaan massivipuuta, on se vain omaa tyhmyyttä.
Olen ostanut ikeasta villamaton, puisia ja metallisia valaisimia, sohvan, joka kesti kymmenen vuotta, kunnes piti vaihtaa pienempään, puurunkoisen nojatuolin, keittiötarvikkeita yms. Eikä ole laadussa mitään valittamista. Ikeasta saa hyvää tavaraa, kun ymmärtää materiaalien ja laadun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammilevyn päällä? Höpö höpö, meillä on myös Ikean saareke, ei niissä mitään tammilevä ole, vaan kansi tammiviilutettua lastulevyä.
Tuohon törmää jatkuvasti, Ikean asiakkaat ei vaan ymmärrä, kaikki on näiden mielestä aina täyspuuta tai umpipuuta. Se pinnoitettu lastulevy on kuitenkin vain pinnoitetta lastulevyä vaikka mitä höpisivät. Ja lastulevyrunkoinen sohva on lastulevyrunkoinen höpinöistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon törmää jatkuvasti, Ikean asiakkaat ei vaan ymmärrä, kaikki on näiden mielestä aina täyspuuta tai umpipuuta. Se pinnoitettu lastulevy on kuitenkin vain pinnoitetta lastulevyä vaikka mitä höpisivät. Ja lastulevyrunkoinen sohva on lastulevyrunkoinen höpinöistä huolimatta.
Itse juuri tänään suunnittelin ostavani massiivikoivua olevan saarekkeen / tarjoiluvaunun ikeasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan riippu täysin siitä, mitä ostat. Jos ostat pahvisen lack-pöydän kympillä, ja valitat sen laadusta, kun ei olekaan massivipuuta, on se vain omaa tyhmyyttä.
Olen ostanut ikeasta villamaton, puisia ja metallisia valaisimia, sohvan, joka kesti kymmenen vuotta, kunnes piti vaihtaa pienempään, puurunkoisen nojatuolin, keittiötarvikkeita yms. Eikä ole laadussa mitään valittamista. Ikeasta saa hyvää tavaraa, kun ymmärtää materiaalien ja laadun päälle.
Tunnen yhden pariskunnan, joka osti juurikin tuon kyseisen lack-pöydän, ja jostain syystä päättivät sahata sen kahtia tuunausmielessä. Olivat pöyristyneitä, kun pöytä olikin sisältä pahvia. 😅 Kaikki ei tosiaankaan ymmärrä mitään materiaaleista, ja sitten kaikki onkin sekundaa, kun se kympin pahvipöytä ei ollutkaan massiivitammea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri tänään suunnittelin ostavani massiivikoivua olevan saarekkeen / tarjoiluvaunun ikeasta.
Oletko jotenkin tyhmä, ei tarjoiluvaunu ole mikään saareke? Miten nämä ikeafanit on aina näin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden pariskunnan, joka osti juurikin tuon kyseisen lack-pöydän, ja jostain syystä päättivät sahata sen kahtia tuunausmielessä. Olivat pöyristyneitä, kun pöytä olikin sisältä pahvia. 😅 Kaikki ei tosiaankaan ymmärrä mitään materiaaleista, ja sitten kaikki onkin sekundaa, kun se kympin pahvipöytä ei ollutkaan massiivitammea.
Korjaan, päältä pahvia, sisältä paperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin tyhmä, ei tarjoiluvaunu ole mikään saareke? Miten nämä ikeafanit on aina näin tyhmiä?
En ole, mutta sinä olet ja kusipääkin vielä.
Sitä voi käyttää saarekkeena, kun sen sijoittaa saarekkeeksi. On vain kolmanneksen pienempi kuin nykyisen asunnon kiinteä keittiön saareke, ja saman korkuinenkin.
Ikean puutavara tulee Venäjältä. Siellä on omat metsät Ikealla ja lopun varmaan osaat päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa, että faktoja ei edellinen kirjoittaja voinut hyväksyä alanuolesta päätellen.
Muutoin asiaan kantaa ottamatta, vertaat Tokmannin jäsenalehintaa ikean normaalihintaan. Jakkarat ovat normihinnoiltaan saman hintaiset.