Ikean halpuus kuviteltua!
Ikean halpuus kuviteltua!
Olen monesti ostanut juuri saman tuotteen kuin Ikeassa on ollut myynnissä muualta halvemmalla, viimeksi ostin täysin saman vaatekaapin kotimaisesta liikkeestä, hinta oli 20€ Ikeaa halvempi. Alla sama bambusta valmistettu porrasjakkara.
https://www.tokmanni.fi/porrasjakkara-kotikulta-bambu-6419860912349
https://www.ikea.com/fi/fi/p/tenhult-porrasjakkara-bambu-40448036/
Miksi monilla on sellainen käsitys, että Ikea olisi muita halvempi? Ehkä se, että Ikeassa myydään vain kaikkein huonointa ja halvinta laatua vaikuttaa, kun ne kalliimmat ja paremmat puuttuu, niin niiden hintalapun eivät säikäytä Ikeassa asioivia?
Kommentit (195)
Tuotteet ovat samanhintaisia, Tokmannilla lyhytaikainen tarjous. Tokmannin normaali hinta sama kuin Ikean.
Eivät ole edes sama tuote, vaikka pintapuolisesti näyttävät samalta. Kiinnitä huomiota yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Ikea ei edusta keskilaatua vaan lähes sekundaa.
Pöydät ja tuolit on kestäviä ja moni opiskelija eläisi patja huoneessa jos ei saisi apua vaikka vanhemmilta. Toki suurin osa matoista jne. on krääsää
Vierailija kirjoitti:
Tuotteet ovat samanhintaisia, Tokmannilla lyhytaikainen tarjous. Tokmannin normaali hinta sama kuin Ikean.
Eivät ole edes sama tuote, vaikka pintapuolisesti näyttävät samalta. Kiinnitä huomiota yksityiskohtiin.
Tokmannin ja monien huonekaluliikkeiden tapoihin kuuluu jatkuvasti toistuvat tarjouskampanjat, enpä musta milloin olisin ostanut jotain normaalihintaista tavaraa Tokmannista. Käytännössä kaiken tuolta ostamani tavaran olen ostanut alennushintaan, ihan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöydät ja tuolit on kestäviä ja moni opiskelija eläisi patja huoneessa jos ei saisi apua vaikka vanhemmilta. Toki suurin osa matoista jne. on krääsää
Istuttuani lukemattomia Ikean tuoleja paskaksi,en voi yhtyä väitteeseesi Ikean tuolien kestävyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin Gigantti lupasi, että jos löydät saman tuotteen kilpailijalla halvemmalla, niin maksavat erotuksen ja jonkin prosentin päälle.
Eipä niitä tainnut kukaan saada, kun sitä samaa tuotetta myytiin myytiin hieman muunnettuna, tosin ainoa ero taisi olla paketeissa ja tarrassa oleva mallinumero, joka poikkesi numerolla.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä olisi selittelemistä, mikäli tuo olisi joku designklassikko, ei taitaisi oikein mennä läpi. Rakennehan noissa on prikulleen sama, yhtä järjetön. Helppo ja nopea valmistaa, mutta tuo jalkaratkaisu tekee tuotteesta heikon. Jos etujalat olisivat yhtenäiset kuten kaikissa muissa malleissa, olisi kestävyys parempi.
Eikö tokmanni ole ihan sama kuin ikeakin? Krääsää halvalla. En ole huomannut niissä mitään eroa. Paitsi, että ikeasta saan hiukan parempaa yleensä ja valikoima on isompi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tokmanni ole ihan sama kuin ikeakin? Krääsää halvalla. En ole huomannut niissä mitään eroa. Paitsi, että ikeasta saan hiukan parempaa yleensä ja valikoima on isompi.
"Ikeasta parempaa", mikä siellä on parempaa?
Eihän Tokmanni ole huonekaluliike, joten huonekaluissa valikoima on paljon suurempi. Toisaalta Ikeasta ei saa rautakauppatavaraa kuten Tokmannista, ja paljon on muitakin tuotteita joita Ikeasta ei saa.
Monissa tavaroista kyllä saa parempaa Tokmannista, kun siellä myydään laadukkaampia merkkituotteitakin, vaikka myynti painottuu näihin halpistuotteisiin.
en todella ymmärrä kuka ostaa sotkasta ja miksi
Ikea on hyvä kauppa. Sieltä saa ostamansa heti. En osta koskaan halpaa ja jos oikein keskityt asiaan niin Ikealla on halvasta kalliiseen.
Nerokkaat pax kaapit jotka voit itse rakentaa mieleiseksi.
Noista jakkaroista jos olisi pakko valita niin Ikean on kivempi. Laita ne silmälasit päähän, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ikea on hyvä kauppa. Sieltä saa ostamansa heti. En osta koskaan halpaa ja jos oikein keskityt asiaan niin Ikealla on halvasta kalliiseen.
Nerokkaat pax kaapit jotka voit itse rakentaa mieleiseksi.Noista jakkaroista jos olisi pakko valita niin Ikean on kivempi. Laita ne silmälasit päähän, kiitos!
Meillä on molemmat jakkarat, Ikean jakkara on kevytrakenteisenpi ja heikompi ja painaakin lähes 30 prosenttia vähemmän. Painot voit tarkistaa itsekin ekasivun linkkien kautta. Vaikuttaa, että Ikea on tilannut mahdollisimman halvan version, molemmissa oli samat valmistajan tarrat.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Noin luulin myös itse. Tutustuin kunnolla. Valitse näytä kalleimmat ekana niin tulet yllättymään.
Kuka käskee ostamaan sitä halvinta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nerokkaat pax kaapit jotka voit itse rakentaa mieleiseksi.Noista jakkaroista jos olisi pakko valita niin Ikean on kivempi. Laita ne silmälasit päähän, kiitos!
Meillä on molemmat jakkarat, Ikean jakkara on kevytrakenteisenpi ja heikompi ja painaakin lähes 30 prosenttia vähemmän. Painot voit tarkistaa itsekin ekasivun linkkien kautta. Vaikuttaa, että Ikea on tilannut mahdollisimman halvan version, molemmissa oli samat valmistajan tarrat.
Se selittääkin miksi Ikean painoraja on vain 100 kg ja Tokmannin 120 kg!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi kumpaakaan vaan ostan laatua ja Ikeasta löytyy sitäkin ja hinta on sitten ihan eri.
Ne mitä olen Ikeasta hankkinut niin ei ole krääsää eikä myöskään halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Noin luulin myös itse. Tutustuin kunnolla. Valitse näytä kalleimmat ekana niin tulet yllättymään.
Kuka käskee ostamaan sitä halvinta
Itse olin ostamassa sohvaa, mutta ne kalleimmat kuin olivat lastulevyrunkoisia, vaikka hinta oli kallis 3 000€.
Rakastan mun punaista puutarhapenkkiä. Ostin viimeisen Ikeasta. Eipä löydy monelta samaa.
Hyvin on Ikean kassilla puut tullut uuniin ja paljon halvempi kun ne torilla myytävät viirakassit.
On se vaan hyvän ja halvan tavaran kauppa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nerokasta on näissä Pax kaapeissa?
Myyjän kannalta on tietysti kannattavaa myydä mahdollisimman riisuttuna versioita ja sisusteet niihin erikseen, jolloin saa suurimman katteen näistä halpiskalusteista.
Kyllä se parantaa tuotteen käytettävyyttä, mikäli sitä voi kantaa helposti yhdellä kädellä. Monesti on toisessa kädessä jotain tavaraa, minkä haluaa laittaa yläkaappiin ja toisessa kädessä se jakkara.