"Komeaksi kehuttu" ja muut ällötykset jakoon
Usein myös nuo komeaksi kehutut eivät ole kovin komeita, että onkohan joku äiti sitten muksuna heitä kehunut vai miksi ovat tuohon johtopäätökseen päätyneet... Mitäs muita näitä ällöjä deittisanastoja on?
Kommentit (961)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toivon sinun olevan 18-38 v nainen. En koe, että minulla on yhteistä itseäni vanhempien naisten kanssa. Jos olet minua vanhempi, niin lähestythän sijastani jotain toista miestä. M40"
Jos olisin sinkku, skippaisin suosiolla kaikki reilusti itseään nuorempaa etsivät naiset. Kertoo paljon, jos nelikymppinen haikailee juuri täysi-ikäistyneen perään. Tuollaisessa ilmoituksessa olisi jo heti erilainen sävy, jos ikähaitari olisi esim. 30-40 v.
Eihän tuossa haikailla juuri täysi-ikäisten perään vaan 18-38v. Voin miehenä sanoa että kun tuolla tavalla laittaa niin pääpaino on siinä 28-38v, mutta on myös ollut nuorempia parikymppisiä joiden kanssa on jopa treffailtu ja tosi sellaiset fiksut ajatukset olleet. Jotkut nuoremmat tykkää, eikä kaikille ikä ole se juttu. M38
Tähän vielä jatkan että monesti jos miehellä on noin laaja ikä kriteeri niin se voi tarkoittaa että ei halua rajata pois ketään. Samassa voi myös olla että on liikenteessä avoimin mielin, joka ainakin itselläni tarkoittaa sitä että jos se hyvä sattuu kohdalle niin kyllä kaikki kiinnostaa, eli en etsimällä etsi mitään vakavaa, enkä seksiä, ehkä ystävää, en halua säätöjä, mutta iän kartuttaman kokemuksen myötä olen sitä mieltä että jos löytyy nainen, jonka kanssa juttu luistaa ja oikeasti mätsää hyvin niin kyllähän se seksikin kiinnostaa, en enää ole kuin parikymppisenä että aina pani kun vain sai. Myös avoimin mielin, ei halua rajata ketään pois. Kyllä niitä välillä ihan oikeasti on aika nuoriakin parikymppisiä jotka haluavat vanhempaa kokeneempaa miestä, vaikkakin en niitä oikein uskalla tosissaan ottaa. M38
Sinkkuna (25-28 v) ollessa jätin väliin kaikki miehet, jotka havittelivat puolta nuorempia naisia ja hehkuttivat, kuinka parikymppisistä löytyy aina joku kiinnostunut. Parikymppiset ovat aivan eri sukupolvea ja ihan eri elämäntilanteessa. Minä olen nyt 32 v ja ei kävisi mielessäkään minkäänlainen suhde esim. 10 v nuoremman kanssa. 22 v on ikäiseeni verrattuna vielä kesken, luultavasti opiskelee ja aikuisuus on vasta alussa. Minä olen ollut kohta 10 v työelämässä, eikä opiskelijariennot kosketa arkeani.
Kaiken lisäksi näistä "avoimin mielin" tapauksista tulee ällöttävä olo. "Kyllä minä voin parikymppistä panna, en hae mitään vakavaa". Kertoo tarpeeksi tuollaisen miehen elämänarvoista, kun voisi harrastaa seksiä naisen kanssa, joka voisi olla oma tytär.
Ite voisin helposti seurustella 22v naisen kanssa. En koe että meidän elämäntilanteessa olisi isoa eroa
M26
Kyllä tuossa aika iso ero on jo, ihan elämänkokemuksenkin suhteen. Etsi ikäistäsi seuraa äläkä parikymppisiä
Just eilen tai toissapäivänä luin tiedeuutisen, jossa kerrottiin uudesta tutkimuksesta. Jonka perusteella naiset ovat 250 000 vuoden ajan pariutuneet 5-10 vuotta vanhemman miehen kanssa.
Miksi kehoitit jotakuta hakemaan ikäistään seuraa, jos kerran 22v.tyty ja 26v. poju parina on täysin normaalia ja luonnollista. Oletko kenties joku moraalinvartijaksi tekeytyvä kontrollifriikki joka haluaa kontrolloida muiden tekemisiä saadaksesi "todellisuudestasi" itseäsi miellyttävän? Eihän muilla tai muiden tarpeilla mitään väliä ole.4 vuoden ikäero on tuossa vaiheessa todella iso, nuorempi vielä opiskelee ja vanhempi luultavasti työelämässä
Kyllä tuo on ihan normaali ikäero tuossa iässä. Kaikki ei edes mene opiskelemaan heti 18v, toisaalta jotkut käy vaan amiksen ja menee töihin parikymppisenä, joten hyvin voi olla sama elämäntilanne molemmilla. Ja toisaalta mitä sitten jos toisella on vielä opinnot kesken? 4v on iso ikäero jos toinen on vielä teini, mutta ei enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
hoitaja hoitoalalta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tinderöi Suomessa, mutta se 'Better in person' tägi on mielestäni todella typerä.
Samaa mieltä. Jos sun täytyy oikein mainostaa, että olet parempi kasvotusten niin hyvin todennäköisesti et ole.
Eli etukäteen olettaminen kannattaa ilmeisesti: Että se toinen ei osaa arvioida itseään, ja että sinun makusi on sellainen, että et varmasti pidä tuosta henkilöstä, jota et ole koskaan edes tavannut.
Juuri tämän takia, että ihmiset olettavat jatkuvasti kaikenlaista, ja yleensä vielä negatiivista, niin noiden deittiprofiilien kannattaa olla älykkäästi laadittuja mainoksia. Niiden ei kannata olla todellista ja aitoa ajatuksen virtaa, vaan tarkkaan laskelmoituja mainoksia, joiden koukkuun jää mahdollisimman moni.
Miksi korostaa sitä, että profiili on huono ja että on parempi tosielämässä. Eikö olisi fiksumpaa panostaa hieman enemmän siihen profiilin tekoon? Ja kyllähän se profiilikin tavallaan itsensä mainostamista on. Varaisitko esimerkiksi lomamatkan, jos matkanjärjestäjän esitteessä olisi surkeasti otetut kuvat ja esite olisi täynnä kirjoitusvirheitä, mutta matkanjärjestäjä vakuuttelisi sulle, että kohde on oikeasti parempi kuin mitä se mainos antaa ymmärtää. Vai menisitkö toisen matkanjärjestäjän puheille, jonka esitteessä on hyvät kuvat ja kohteesta kerrottu selkeästi ja kiinnostavasti?
Se ilmoitusteksti kertoo ihmisestä paljon. Kirjoitusvirheet- joko lukihäiriö tai juntti.
Luuletteko te oikeasti, että kaikki kirjoitusvirheitä tekevät ihmiset ovat joko juntteja tai lukihäiriöisiä? Ja jos kirjoitusvirheitä tekevä ihminen voi olla lukihäiriöinen, niin mitäs siitä? Ei se tee ihmisestä huonompaa. Sinusta se tekee huonomman siksi, että sinä luokittelet lukihäiriöisen heti roskalaatikkoon. Myös lääkäri voi tehdä kirjoitusvirheitä. Ei lääkiksessä tuhlata aikaa suomen kieliopin pänttäämiseen ja pilkkusääntöihin. Siellä on vähän tärkeämpää mietittävää kuin se, että tuliko pilkku että-sanan jälkeen vai ennen. Olen sen verran monta vuotta tehnyt töitä lääkäreiden kanssa että tiedän niiden "oikeinkirjoitustaidot".
Mun pomo on lääkäri ja sillä on lukihäiriö. Mutta silti itsellä jäis kans välistä profiili jossa on kirjoitusvirheitä, ainakin sellaisia merkittäviä, esim selkeät yhdyssanavirheet tai puuttuu väli välimerkin perästä ym. Tulee semmoinen vaikutelma ettei ole viitsinyt edes yrittää.
Jos on lukihäiriö niin joku kaveri voi tarkistaa virheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkon käyttö kohtuudella. Kuulostaa ongelmaiselta.
Mitä pitäisi kohtuukäyttäjän sanoa?
Ei mitään?
No jos toinen onkin absolutisti tai baarikärpänen, ei kohtuukäyttäjä sovi kummankaan kanssa yhteen.
"En juurikaan käytä alkoholia"
"Käytän alkohola harvoin jos silloinkaan"
jne.. kohtuukäyttäjä = alkoholiongelma
Mutta jos sitä kuitenkin käyttää? Mutta ei harrasta baareissa juoksemista. Eli vaikka la-iltaisin viiniä saunan jälkeen. Se ei ole ongelmakäyttöä, mutta on käyttämistä silti.
Vierailija kirjoitti:
"Pyörittää" omaa firmaa.
Tämän kämmin olen itse tehnyt. Pyöritän tosiaan omaa putkialan firmaa ja työntekijöitä on parikymmentä ja tulot 300000€ vuodessa, välillä paremminkin ja tosiaan olen ylpeä firmasta. Joku kana lopetti siihen, kun luuli, että olen haalarimies. Olen kyllä lihava, enkä kovin viriili, mutta sitä ei oltu käsitelty. Tulojani, tai omaisuuttani en ala kertomaan ihan heti. Rahalla voin hakea paremman näköisen naisen, kuin pärställä saan ikinä.
Vierailija kirjoitti:
"Tumma prätkäilevä palomies"
Olikin punapigmenttinen (punertavahiuksinen, valkoripsinen) eläköitynyt palomies. Prätkä oli mopo jolla ajoi kesällä kun autonsa kaipasi isompaa remppaa korjaamolla.
Olisi pitänyt ghostata jo ennen tapaamista kun ensimmäisissä viesteissä keväällä kyseli että olenko bikinikunnossa. P u i s t a t t a a vieläkin tyyppi.
Miten tämä valkoripsinen mopedi-mies voi olla niin pölijä?
Eikö hänelle juolahtanut mieleen, että kun näit hänet livenä, niin sekunnissa selviää hänen valehdelleen?
Ja mikäpäs siinä että on punapigmenttinen ja valkoripsinen, mutta kun hän itse tuli paljastaneeksi että se on hänelle ongelma, niin siinäkin mennään jo metsään (sillä mopolla).
Heti paljastui epävarmaksi valehtelijaksi, oliko edes palomies?
Ja siihen kysymykseen, että oletko bikinikunnossa, olisit vastannut että "Tietysti. Riippuu bikineistä.".
Yleensäkin mitä järkeä on valehdella noin luokattomasti, jos on tarkoitus kuitenkin tavata ihan livenä?
Miten tyhmänä sitä voi deittiä voi pitää`?
Juu, ei se varmaan huomaa että oikeasti olenkin kalju 168 sm tatuoitu mies vaikka kirjoitin olevani Anne Pohtamon näköinen nainen.
Tapaus
Taskuraketti
Taskuvenus
Neiti
Vierailija kirjoitti:
25 sivua miesten profiilien haukkumista, mutta tosiasiassa naisten profiilit ovat ihan yhtä huonoja ja geneerisiä. Mutta eihän se naisen oma paska profiili ja persoona estä vaatimasta miehiltä enemmän...
Onhan tässä paljon puhuttu naisistakin.
Miksi miehet ovat niin herkkiä, eivätkä kestä arvostelua? Täällä ruoditaan naisia armottomasti, mutta heti kun joku arvosteleekin miestä, niin aletaan itkeä miesvihasta. On vaikea käydä keskustelua, kun miehet ovat niin herkkänahkaisia joka asiassa.
Mitä nuo "taskuvenus" ja "taskuraketti" ovat? Voisiko joku avata? Kuulostaa tosi kummalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toivon sinun olevan 18-38 v nainen. En koe, että minulla on yhteistä itseäni vanhempien naisten kanssa. Jos olet minua vanhempi, niin lähestythän sijastani jotain toista miestä. M40"
Jos olisin sinkku, skippaisin suosiolla kaikki reilusti itseään nuorempaa etsivät naiset. Kertoo paljon, jos nelikymppinen haikailee juuri täysi-ikäistyneen perään. Tuollaisessa ilmoituksessa olisi jo heti erilainen sävy, jos ikähaitari olisi esim. 30-40 v.
Eihän tuossa haikailla juuri täysi-ikäisten perään vaan 18-38v. Voin miehenä sanoa että kun tuolla tavalla laittaa niin pääpaino on siinä 28-38v, mutta on myös ollut nuorempia parikymppisiä joiden kanssa on jopa treffailtu ja tosi sellaiset fiksut ajatukset olleet. Jotkut nuoremmat tykkää, eikä kaikille ikä ole se juttu. M38
Tähän vielä jatkan että monesti jos miehellä on noin laaja ikä kriteeri niin se voi tarkoittaa että ei halua rajata pois ketään. Samassa voi myös olla että on liikenteessä avoimin mielin, joka ainakin itselläni tarkoittaa sitä että jos se hyvä sattuu kohdalle niin kyllä kaikki kiinnostaa, eli en etsimällä etsi mitään vakavaa, enkä seksiä, ehkä ystävää, en halua säätöjä, mutta iän kartuttaman kokemuksen myötä olen sitä mieltä että jos löytyy nainen, jonka kanssa juttu luistaa ja oikeasti mätsää hyvin niin kyllähän se seksikin kiinnostaa, en enää ole kuin parikymppisenä että aina pani kun vain sai. Myös avoimin mielin, ei halua rajata ketään pois. Kyllä niitä välillä ihan oikeasti on aika nuoriakin parikymppisiä jotka haluavat vanhempaa kokeneempaa miestä, vaikkakin en niitä oikein uskalla tosissaan ottaa. M38
Sinkkuna (25-28 v) ollessa jätin väliin kaikki miehet, jotka havittelivat puolta nuorempia naisia ja hehkuttivat, kuinka parikymppisistä löytyy aina joku kiinnostunut. Parikymppiset ovat aivan eri sukupolvea ja ihan eri elämäntilanteessa. Minä olen nyt 32 v ja ei kävisi mielessäkään minkäänlainen suhde esim. 10 v nuoremman kanssa. 22 v on ikäiseeni verrattuna vielä kesken, luultavasti opiskelee ja aikuisuus on vasta alussa. Minä olen ollut kohta 10 v työelämässä, eikä opiskelijariennot kosketa arkeani.
Kaiken lisäksi näistä "avoimin mielin" tapauksista tulee ällöttävä olo. "Kyllä minä voin parikymppistä panna, en hae mitään vakavaa". Kertoo tarpeeksi tuollaisen miehen elämänarvoista, kun voisi harrastaa seksiä naisen kanssa, joka voisi olla oma tytär.
Ite voisin helposti seurustella 22v naisen kanssa. En koe että meidän elämäntilanteessa olisi isoa eroa
M26
Kyllä tuossa aika iso ero on jo, ihan elämänkokemuksenkin suhteen. Etsi ikäistäsi seuraa äläkä parikymppisiä
4 vuoden eroko on nykyään iso?
Elämänkokemushan riippuu siitä, mitä on sattunut tekemään, työtä vai opiskelua vai muuta. Se elämänkokemus voi olla aika pitkälti sama.
Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain 16v, mutta 22 v?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 30v mies, jonka ikähaitari ulottuu alle 25-vuotiaisiin🤢🤢
Kaikilla miehillä on nuorempi nainen, joillakin jopa alkaen 18- vuotiaat naiset, vaikka itse on +40. Harvalla miehellä haitari ulottuu oman ikäisiin, vielä harvemmilla oman ikäistä vanhempiin.
Aika sumussa kuljet, jos noin väität. Vai miten selität Ranskan presidentin vaimoineen tai Katri Helenan pitkäaikaisine miesystävineen? Tavisten puolellakin näitä näkee tämän tästä, jos vähän viitsii poistua omasta neitsyt-unelmakuplastaan.
Nuo esimerkitkö siis kuvaavat tavallista tilannetta, mitta Suomen presidentti tai Trump ovat erikoistapauksia?
Eikä ketjussa muka ole miesvihaa.
Totta kai presidentit ovat erikoistapauksia, aina. Heillä on valtavasti valtaa, varsinkin Amerikan presidentillä. Miehistä äärimmäisen pieni osa on presidenttejä.
Millä tavalla tämän sanominen on muka miesvihaa?
"Poliittisilla mielipiteillä ei ole väliä, kunhan et ole vihervassari" tms.
Onhan niillä sitten väliä, joten voisit sanoa suoraan että etsit oikeistolaista/persua.
Samaan sarjaan menee ne miehet, jotka eivät sano profiilissaan politiikasta mitään, mutta järkyttyvät jos nainen sanoo olevansa vassari, ja treffit loppuu siihen.
Urheilullinen. Aktiivinen. Dynaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen. Aktiivinen. Dynaaminen.
Voi ei, onko "dynaaminen" tullut työpaikkailmoituksista jo treffi-ilmoihinkin?
Lukiessani tätä ketjua, olen tosi iloinen että mulla on jo mies.
Jos profiilissa ei lue mitään. Tai Täytän tämän myöhemmin. Laiska, tai luottaa oman kuvansa voimaan, eikä kiinnosta persoonallisuus, vaan ensisijaisesti haetaan ulkonäön perusteella.
Kertoo että tykkää käydä ulkona, mutta viihtyy myös kotona katsellen netflixiä. Ja tykkää hyvästä ruuasta. Persoonallista
Korostaa että on luotettava ja lojaali ja rehellinen, valitettavasti monet valehtelijat huutelee näin.
En etsi kirjekavereita. Jooh ymmärrän ajatuksen mutta turn off koska tuskin kukaan deittipalstalla etsii kirjekavereita eli tuntuu alentavalta kun sanoo niin.
Ei draamaa. Ei kiinnosta puheet existä heti alussa eikä lupaa hyvää jos mies itse saattanut aiheuttaa draamaa eikä viitsi/osaa käsitellä naista. Kuinka tämä lause auttaa deittailussa? Ikäänkuin tietyt naiset ajattelisivat että Jaaha, olen kyllä draamanhakuinen joten enpä ota tähän mieheen yhteyttä etten sotke hänen elämäänsä.
Avoimella mielellä liikenteessä. Eli alkajaisiksi on mukava paneskella.
Tykkää suutelusta, peiton alla yhdessä elokuvien katselusta ym. Hyi. Viittaukset limanvaihtoihin muiden naisten kanssa ei herätä romanttisia tuntemuksia eikä voisi vähempää kiinnostaa.
Oikeasti ikäni on **(vanhempi) mutta en saa sitä muutettua profiilissani. Valehtelija joka etsii nuorempia tai täysi idiootti joka ei osaa alkeellisia taitoja teknisellä alueella. Varmimmin valehtelija, kuka nyt laittaa ikänsä väärin vahingossa alun alkaenkaan?
Taitaa olla aika hankalaa tehdä mielenkiintoista deittiprofiilia nykyään. Kaikille ilmaisuille on jo keksitty "vaihtoehtoinen" selitys ja rehellinenkin profiili koetaan tylsäksi. Pitäisi olla säväyttävä, mutta uskottava. Muttei liian uskottava. Eikä säväyttävä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä olis tälläinen 50v ponnaripoika..
Eli teiniä larppaava retardi.
Tai sitten ei raaski käydä parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26
Elämänkokemushan riippuu siitä, mitä on sattunut tekemään, työtä vai opiskelua vai muuta. Se elämänkokemus voi olla aika pitkälti sama.
22- vuotias ja 26- vuotias ovat psyykkisestä kehitykseltään ihan erilaisia. Lue ihmisen kasvatuspsykologiaa, niin ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M26
22- vuotias ja 26- vuotias ovat psyykkisestä kehitykseltään ihan erilaisia. Lue ihmisen kasvatuspsykologiaa, niin ymmärrät.
Anteeksi, siis kehityspsykologiaa. 22- vuotias on vielä ihan lapsi verrattuna 26- vuotiaaseen, jolla otsalohkon on jo kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aika hankalaa tehdä mielenkiintoista deittiprofiilia nykyään. Kaikille ilmaisuille on jo keksitty "vaihtoehtoinen" selitys ja rehellinenkin profiili koetaan tylsäksi. Pitäisi olla säväyttävä, mutta uskottava. Muttei liian uskottava. Eikä säväyttävä. :D
"Kaikille ilmaisuille on jo keksitty vaihtoehtoinen selitys" - ei ole. Parempi, että (mies) kertoo minkälainen oikeasti on, niin ei tarvitse arvailla. Aitous ja rehellisyys ovat ne avainsanat.
Kyllä pitävät. Asiasta on tehty tutkimuskin. Sen mukaan miehet pitävät itseään keskivertoa komeampana,ja siksi yrittävät iskeä.itseään huomattavasti kauniimpia naisia. Itse arvelen, että syynä varmaan osittain on testosteroni.