Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko mukava ja sosiaalinen ihminen olla yksinäinen?

Vierailija
21.01.2023 |

Itseni puolesta kyselen. Olen tiettävästi mukava ja pidetty ihminen, tällaisen käsityksen olen saanut. En ole ujo vaan ihan sosiaalinen tyyppi, joka voi helposti mennä juttelemaan ihan vieraillekin ihmisille. Olen hyvä kuuntelemaan ja keksin aika helposti jutunjuurta monenlaisten ihmisten kanssa.

Silti minulla ei ole ystäviä. Joskus on ollut muutama, mutta ne ystävyydet on hiipuneet. Muita pyydetään leffaan, kahville, mukaan mökille, juhliin. Ei minua. En ala roikkumaan, ennemmin taidan olla vähän etäinen ja huono viestittelemään. Olen nähnyt monta kertaa sivusta, miten jotkut naiset tutustuessaan ystävystyy heti ja ovat siitä saakka aivan paita ja peppu ja jakavat kaikki henkilökohtaiset juttunsa. Itse en ole koskaan kokenut mitään tällaista. En jotenkin osaa löytää sellaista syvää yhteyttä ja samaa aaltopituutta kenenkään kanssa. Vika varmaan on minussa, mutta mikä, sitä en tiedä.

Kommentit (231)

Vierailija
61/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus vaikutti huolella kirjoitetulta, sitten oli outoa juttua koodeista.

Oikeastiko te juututte nyt yhteen sanaan? Miksi?

Ap

Koska haluamme murtaa koodin :D Oikeasti: koska se vaikutti niin erikoiselta syyltä sille, ettet saa ystäviä. Kiinnostaisi aidosti tietää enemmän, mitä tarkoitat näillä koodeilla. 

Vierailija
62/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Kaikki ketä tapaan melkein aina ylistää kuinka mukava ja sosiaalinen olen. Silti nolla ystävää, tuttavaa tai mitään jolle soittaa tai tavata. Netissäkään ei kavereita yms. Profiilit loistavat tyhjyydellään Näin ollut yläasteen loputtua tähän päivään saakka. Ikää yli 30-vuotta.

No mitä nämä ihmiset sanovat kun ehdotat jotain yhteistä tekemistä? Vai odotatko että he ehdottavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa KAIKKI on koodeja. Emme vain tajua sitä, millä perusteella tajuamme.

Tänä kirjoittaja sai selvästi vähän kiinni siitä, mitä tarkoitin.

Ap

Vierailija
64/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

koska se on koodi... MYSTISEEN.

Vierailija
65/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska haluamme murtaa koodin :D Oikeasti: koska se vaikutti niin erikoiselta syyltä sille, ettet saa ystäviä. Kiinnostaisi aidosti tietää enemmän, mitä tarkoitat näillä koodeilla. 

Pointti oli se, että epäilen, että saatan olla tahattomasti töksähtävä sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Ap

Vierailija
66/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa KAIKKI on koodeja. Emme vain tajua sitä, millä perusteella tajuamme.

Tänä kirjoittaja sai selvästi vähän kiinni siitä, mitä tarkoitin.

Ap

Minulla on sellainen muisti, että pystyn käsittelemään paljon koodeja kerralla; moni kaltaiseni on kai toiminut ennustajana, oikeasti kaikki tieto on annettu heille lyhyessä ajassa.

Vierailija
67/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vieläkään vastannut, montako kertaa hän itse on ollut aloitteen tekevä osapuoli ystävyyden edistämiseksi?

Vierailija
68/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset antavat itsestään valtavasti tietoa, vaikka eivät puhuisi sanaakaan.

Vierailija
69/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pointti oli se, että epäilen, että saatan olla tahattomasti töksähtävä sosiaalisessa kanssakäymisessä.

Ap

Miksi epäilet tuollaista? Olisiko konkreettista esimerkkiä tilanteesta, jossa tuo mielestäsi ilmenee. 

Vierailija
70/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi pilailet kustannuksellani?

Ja onko tuo termi sosiaalinen koodi oikeasti suurimmalle osalle outo termi? Ei se minun keksimä termi ja asia ollenkaan ole.

Ap

Vierailija
71/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

:D Olet hauska!

-eri

Vierailija
72/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset antavat itsestään valtavasti tietoa, vaikka eivät puhuisi sanaakaan.

Ei mitenkään valitettavasti, vaan luonnollisesti. Noin 80% viestinnästä on sanatonta. Ja sanaton viestintä on luotettavampaa kuin sanallinen. 

Vierailija
73/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen sukulaissielusi! Täysin samanlaisia kokemuksia täälläkin, ja ymmärrän myös, mitä meinaat noilla sosiaalisilla koodeilla.

T. N38

Vierailija
74/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vieläkään vastannut, montako kertaa hän itse on ollut aloitteen tekevä osapuoli ystävyyden edistämiseksi?

Elämäni varrella lukuisia kertoja.

Ap

Vierailija
75/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja onko tuo termi sosiaalinen koodi oikeasti suurimmalle osalle outo termi? Ei se minun keksimä termi ja asia ollenkaan ole.

Ap

Ei sinällään, mutta kyllä ihan oikeasti suurin osa pystyy elämään elämäänsä ja luomaan ystävyyksiä ilman mitään erityisiä koodeja. Normaalit käytöstavat riittävät. 

Vierailija
76/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei sinällään, mutta kyllä ihan oikeasti suurin osa pystyy elämään elämäänsä ja luomaan ystävyyksiä ilman mitään erityisiä koodeja. Normaalit käytöstavat riittävät. 

Äh, et ymmärrä. Aivan jokaisessa tilanteessa on jokin sosiaalinen ja kulttuurinen koodi, jota viestitään ja tulkitaan sanattomasti. Ei kyse ole mistään käytöstavoista.

Ap

Vierailija
77/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samanlaiset kokemukset, aivan kuin omasta elämästä.

T: N34, perheellinen

Vierailija
78/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesti taitava ihminen on yleensä myös sellainen ihminen, joka ei lataa heti kaikkea itsestään toisen tietoon. Sosiaalisesti taitava ihminen osaa pitää keskustelun sellaisena, ettei se mene koskaan liian henkilökohtaisen rajan yli. Tästä johtuen ihmissuhteet syntyvät hitaasti.

Usein kaksikko, joka solmii nopeasti ystävyyssuhteen ovat sellaisia jotka kertovat heti avoimesti itsestään kaiken. Kaksi samanlaista löytää toisensa ja ystävyys etenee nopeasti intensiiviseksi. Sosiaalisesti taitavan ihmisen ihmissuhteet syttyvät huomattavasti hitaammin ja jos olet sellaisessa ympäristössä, että tuttavuuksien on aikaa kypsyä, on ystävystyminen kovin vaikeaa.

En osaa sanoa olenko sosiaalisesti taitava ihminen. Työkuvioissa ainakin taidan olla, siis liittyen yhteistyökumppaneihin ja asiakkaisiin, mutta niissä kuvioissa ei siis ole edes tarkoitus ystävystyä tietenkään. En ole hirmuisen avoin, enemmän kuvaisin itseäni vähän pidättyväiseksi mitä tulee kovin henkilökohtaisiin asioihin.

Ap

Tuohan se syy varmaan on, et päästä ketään lähelle. Itsekin tiedän paljon mukavia tyyppejä joihin olisi kiva tutustua paremmin, mutta eipä se onnistu jos toinen ei anna itsestään mitään, vaan pysyy etäisenä, joten antaa olla sitten.

Vierailija
79/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli olet sosiaalisesti kömpelö. Asia selvä.

Vierailija
80/231 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Äh, et ymmärrä. Aivan jokaisessa tilanteessa on jokin sosiaalinen ja kulttuurinen koodi, jota viestitään ja tulkitaan sanattomasti. Ei kyse ole mistään käytöstavoista.

Ap

Voi lapsipieni, kun ne käytöstavatkin ovat sosiaalisia ja kulttuurisia koodeja. Kukaan täysipäinen ei vain niitä aktiivisesti vatvo, vaan ne tulevat automaationa.