Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon muutat kotiasi joulukuntoon?

Vierailija
17.11.2006 |

Meillä kyllä vaihdetaan verhot, laitetaan jouluvalot, muutamiin huoneisiin saan laitettua jopa puna-valkeat matot ja pukkeja sitten lähempänä joulua sinne sun tänne. Rakastan joulunaikaa ja haluan, että se myös näkyy.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitetaan joulua niin että näkyy joittekin mielestäki liikaa. verhot vaihetaan ja matot ja ulko-ovelta alkaa joulukoristeet ja niitä on joka paikassa ja valoja kanssa ja silti minusta tuntuu että vois olla enemmän kun joka ikkunassa ei ole jouluvaloja. olen jouluhullu!

Vierailija
2/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa sellaiset jouluhelvetti-kodit, jossa joka ikisessä nurkassa on tonttua ja joulupukkia. Tyyliin matot, verhot, pöytäliinat, jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupoissa minulle pakkosyötetään joulua jo kaksi kuukautta ennen tätä paskaa juhlaa.

Vierailija
4/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen, joka VIHAA JOULUA, on jotenkin vinksahtanut. Eihän sitä nyt vihata tarvitse, sen voi kukin viettää miten haluaa. Tutkippa lapsuutesi joulut ja etsi sieltä jokin syy, miksi joulua vihaat. Oliko isäsi tai äitisi kenties aina huppelissa, eikö pukki tuonut koskaan mieluisia lahjoja tai oliko joku lahja kenties epämieluisa tai muuta sellaista.

Kyllä joulu on kiva kaikkine touhuineen, itse olen myös jouluhullu, mutta kaiken tämän hulinan keskellä muistan ja muistutan lapsianikin joulun alkuperäisestä tarkoituksesta. Yksinkertainen joulu olis itselleni toinen vaihtoehto, jonka joskus haluaisin kokea.

Vierailija
5/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaihdetaan punaiset verhot asuntoon ja puanset liinat pöytiin, pukkeja ja tonttuja ja kynttilöitä, kuusi hyvissä ajoin ja joululaulut soi (jo nyt) : )

Vierailija
6/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tutkippa lapsuutesi joulut ja etsi sieltä jokin syy, miksi joulua vihaat. Oliko isäsi tai äitisi kenties aina huppelissa, eikö pukki tuonut koskaan mieluisia lahjoja tai oliko joku lahja kenties epämieluisa tai muuta sellaista.

Äiti tai isä ei juo, pukki toi todella kivoja lahjoja, eli lapsuudesta ei löydy syytä jouluvihaani. En vain yksinkertaisesti voi sietää tätä kulutusjuhlaa enkä todellakaan voi sietää joulun uskonnollista merkitystä paatunut ateisti kun olen. Tuntuu kuin ihmiset menisivät täysin sekaisin, kaupoissa on kamalat jonot, ihmiset ovat todella inhottavia (tönivät ja tuuppivat ja sekin on näyhty kun taistellaan siitä viimeisestä bratzistä joka keikkuu hyllyllä) pinnallista paskaa koko joulu. Ainoa mukava asia joulussa on pieni tauko työn teossa ja hyvä ruoka.

t. se joulua vihaava kummajainen

Vierailija
7/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alennusmyynteihin, festivaaleille, messuille, rockkonsertteihin, koiranäyttelyihin, kissanäyttelyihin, etelän aurinkorannoille, diskoihin ym. Säälittävää! Niissä on mielestäni ihan samanlainen meininki, tönitään, tuupitaan, viedään viimeiset paikat ja tavarat, mutta hauskaa on ja kaikkien suut virneessä.

Olet varmaan yksinäinen erakko, joka rakastaa hiljaisuutta. Rauhaa sinulle. Myös joulu-!

Vierailija
8/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyntteliköt laitan pariin ikkunaan ja lähempänä joulua laitan joulukoristeita ja joulukukkia ympäri asuntoa. Ja tietysti jonkun kranssin ulko-oveen ja pöydille jouluiset liinat.

Meillä kotona äiti laittoi kaiken aina viimeisen päälle jouluiseksi: oli jouluverhot ja -matot, koristeita paljon ja joka pöydällä joululiina. Pidän joulusta todella paljon, mutta en kuitenkaan lähtisi näkemään niin paljon vaivaa kuin äitini. Olen sellainen ihminen, että jo melkein heti tapaninpäivän jälkeen haluaisin päästä eroon kaikista joulukoristeista ja heittää joulukukat menemään. Joten ei oikein kannata vaihdella mitään jouluverhoja tms, koska en jaksaisi niitä kuitenkaan kauaa katsella.

Vierailija
9/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olemme olleet joulunajan poissa kotoa ja kodin laittaminen on siksi jäänyt. Nyt lapsen myötä haluamme kyllä alkaa laittamaan kotiammekin enemmän joulukuntoon, mutta tänä vuonna se taitaa vielä jäädä. Ei jotenkin viitsi alkaa ostamaan mitään uutta, koska ensi jouluna olemme jo uudessa kodissa, ostetaan sinne sitten kaikki joulutavara.

Vierailija
10/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan kaapit, vaikken kaapeissa joulua vietäkään. Laitan lasten tekemiä kartonkitonttuja kaappien oviin. Pesen matot, ja laitan ne puhtaina lattiohin takaisin, vaihdan jouluverhot joihinkin ikkunoihin, laitan joululiinoja, kynttelikköjä, jouluvalot ikkunoihin ja parvekkeelle. Paistan lasten kanssa pipareita ja laitan niitä kattoon roikkumaan. Kuusi laitetaan aatonaattona ja viedään pois Nuutin päivänä.

Vierailija
11/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdan olohuoneen verhot, maton ja sihvan päälisen punaisiin.

laitan ikkunoihin lasten askartelemat tontut. ulko oveen joulukranssi

sähkökynttelikkö keittiön ikkunalaudalle

ja kuusi koristellaan.

ikkunoita en pese, enkä kaappeja kuuraa, turhaa stressiä sellainen! ;)

Vierailija
12/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alennusmyynteihin, festivaaleille, messuille, rockkonsertteihin, koiranäyttelyihin, kissanäyttelyihin, etelän aurinkorannoille, diskoihin ym. Säälittävää! Niissä on mielestäni ihan samanlainen meininki, tönitään, tuupitaan, viedään viimeiset paikat ja tavarat, mutta hauskaa on ja kaikkien suut virneessä.

Olet varmaan yksinäinen erakko, joka rakastaa hiljaisuutta. Rauhaa sinulle. Myös joulu-!

Alennusmyynnit ja etelän aurinkorannat (mutta arskaa en muutenkaan ota koska KOIRAA lenkittäessä saa sitä ilman " ottamista" ) jätän väliin mutta muihin mainitsemiisi paikkoihin mene ja mielelläni. Ehkä se on vain se jouluhenki joka pistää vihaksi. Sitä en kyllä allekirjoita että joulu aikaan kaupoissa ja alennusmyynneissä ihmiset ovat suut virneessä (paitsi jos se on tuskan virne) kyllä sitä tuskaisia ilmeitä on muillakin kuin vain minulla.

t. edelleen joulua vihaava mutta hyvin sosiaalinen kummajainen

Vierailija
13/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan muuataman joulukukan (amaryllis tai valkoinen hyasintti), teen pähkinäasetelman, laitan ulko-oveen mustikanvarpukranssin, pihalle jäälyhtyjä ja muutaman huopatontun sekä sellaisen lumisadeenkelipallon ja kirkkaat tähtivalon lastenhuoneiden ikkunaan lasten iloksi. Niin ja kivituikkuja palaa ryhmittäin siellä täällä. Jouluaattona sitten koristelemme kuusen ja laitan ruokapöydälle marimekon joululiinan joka saa olla siinä sitten Uuden Vuoden aattoon asti.

Vierailija
14/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikanvarpukranssit ja jäälyhdyt, on tosi ihanaa että kehtaa. Itse olen sortunut kaupallisiin joulutuotteisiin ja halpuus valitettavasti myös loistaa kodistamme. Ei ole varaa Marimekon joululiinoihin, jäälyhtyjä kyllä tekisin, jos olis pakkasta (vai missä pakkaslukemissa jäätyy ja missä ajassa?) Vähän tuli paha mieli, etten itse osaa loihtia tuollaista joulua, taidan lapsilta salaa vielä yksikerrallaan hongkongin rihkamat takaisin kellariin.

Vierailija
15/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa, että vihaan joulua, mutta kun aatto koittaa olen jo niiiiin korvianimyöten täynnä joulua, että oikein oksettaa!

Työni puolesta aloitan joulun tekemisen jo kesäkuussa. Toki heinäkuu-lokakuu menee ilman sitä joulua, mutta sitten taas marras- ja joulukuu pyörii ainoastaan sen joulun ympärillä. Kun vielä kaksi viikkoa ennen aattoa tehdään ympäri pyöreitä päivä teemana joulu, niin ei sitä aattona enää jaksa olla kiinnostunut!

Onneksi meillä on aina mahdollisuus mennä aatoksi ja joulupäiviksi mummolaan jossa on sitä joulutunnelmaa lapselle ja hyvää ruokaa kaikille.

Vierailija
16/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhtyjen tekoon paras on n.10 asteen pakkanen - eli kun illalla laittaa sangon ulos, niin aamupäivästä on jo sen verran jäässä, että voi kumota sangon ja tehdä reiän kynttilää varten. Ei ole siis vaikeaa!

t 15.

Vierailija
17/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laitan joulukoristeet ja joululiinoja pöytiin, kyntteliköt ja jouluvalot. Ei verhojen eikä mattojen vaihtelua. Tykkää joulusta mielettömästi, mutta en hössötä mitenkään hulluna. Ihanaa että joulu on jo lähellä.

Vierailija
18/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vesi tippuu räystäiltä, niin ei mahda vesi sankoissa jäätyä. Hyvä idea, olin unohtanut jo, vaikka lapsuudessa aina iskä teki näitä jäälyhtyjä.

Vierailija
19/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun todetaan että ihana kun kehtaa niin tarkoitetaan että ihanaa kun viitsii ja jaksaa

Vierailija:

Lyhtyjen tekoon paras on n.10 asteen pakkanen - eli kun illalla laittaa sangon ulos, niin aamupäivästä on jo sen verran jäässä, että voi kumota sangon ja tehdä reiän kynttilää varten. Ei ole siis vaikeaa!

t 15.

Vierailija
20/26 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöön laitan jouluverhot. Lasten jouluaskarteluja (tämän joulun, en yleensä vanhoja kaiva) laitan esille. Pari joululiinaa pöydille ja melkein joka ikkunalla on kyntteliköt, eläviä kynttilöitä palaa joulun aikaan aika paljon.

Ulos laitan yhteen tai kahteen kuuseen jouluvalot ja aattona niitä jäälyhtyjä. Minä tee pakastimessa muutaman pienemmän lyhdyn, jos ei ole pakkasta. Mulle on pakkomielle nuo lyhdyt :)

Ulkokynttilät laitan ensimmäisen adventin ja itsenäisyyspäivän välissä, kuinka ehtii. Lasten askartelut esille sitä myötä kun niitä syntyy. Jouluverhot jouluviikolla. Pöytäliinat, kuusi, kyntteliköt vasta aattona tai aatonaattona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän