Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lento lähtee 8.00 ja last check in on lentolipussa 7.15 niin täytyykö todella olla kentällä jo klo 5?

Vierailija
21.01.2023 |

Vai monelta? Luulin ostavani ns. päivälähdön niin aamuyöstäkö sittenkin kotoa lähtö?

Helsinki-Vantaa

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudelta riittää. Jos matkustat pelkillä käsimatkatavararoilla, niin 6:30 riittää.

Vierailija
2/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mukaan, miten ruuhkaista kentällä on ja miten monessa jonossa aiot seistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä on, kun sanotaan, että tulepa 2 tuntia ennen lähtöaikaa, ja kun siellä sitten aamutuimaan seisot, ei check-in ole vielä auki.

Vierailija
4/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lento on Eurooppaan, niin kaksi tuntia ennen koneen lähtöä eli klo 6 riittää. Euroopan ulkopuolelle suuntautuvissa lennoissa aika voi olla pidempi.

Vierailija
5/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi riskeerata mutta jos myöhästyt niin ei anneta uutta lippua.

Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.

Vierailija
6/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan ei-sesonkina siellä on täysin tyhjää ja olet ulko-ovelta portilla viidessä minuutissa. Sielläpä odotat sitten. On ainakin neliöitä enemmän ku kotona 😆

Vierailija
7/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.

Nytvittuoikeesti hei.

Vierailija
8/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoliput on halpoja hotelliöihin verrattuna.

Vierailija
9/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää nyt on ihan älytön ajatus.

Vierailija
10/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vi..... suunnattomasti kun pitää olla ajoissa mutta taas viimeksi joulukuussa siellä ei ollut ketään. Turvatarkastus meni 5 minuutissa. Kaksi tuntia kökkimistä.

Vierailija
11/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä. Pitkäksihän tuo matka sitte venyy.

Vierailija
12/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myös kentästä,esim. TKU/TRE ei koskaan ole jonoja vs. HKI.

Vierailija
13/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parhaimmillani lähtenyt kotoa 1h ennen koneen lähtöä. Tosin silloin vain käsimatkatavarat.

Vierailija
14/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkaa ei voi ennustaa.

Joskus olemme kävelleet "sukkana" sisään lentolaukkujen kanssa, joskus jonottaneet tunnin ensin laukun jättöön (vaikka checkattu sisään etukäteen) ja toisen securityyn.

Vierailija
15/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vi..... suunnattomasti kun pitää olla ajoissa mutta taas viimeksi joulukuussa siellä ei ollut ketään. Turvatarkastus meni 5 minuutissa. Kaksi tuntia kökkimistä.

Oak Barreliin vetämään känät.

Vierailija
16/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuuden aikaan kentällä. Surffaat netissä odotusajan, syöt aamiaisen, puhdistat kännykän tai onedriven kuvia. Näin ainakin itse teen. En ota riskiä että turvatarkastus jostain syystä tökkii.

Pariisissa, Saksassa ja Alankomaissa sekö Briteissä joudut pahimillaan jonottamaan 3 h. Hki-Vantaa on yleensä nopea. Yleensä.

Vierailija
17/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.

Vierailija
18/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.

Ou jee, oot kingi 🙌

Vierailija
19/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaimmillani lähtenyt kotoa 1h ennen koneen lähtöä. Tosin silloin vain käsimatkatavarat.

Mitäs tää kotoa lähtö aika todistaa? Mä oon lähtenyt joskus kotoa 25 min ennen. Mut kyseessä oli päivän työmatka maakunnasta Helsinkiin, joita teen jatkuvasti eli myöhästyminen ei olisi pahasti harmittanut enkä pelannut omilla rahoilla. Asun 2 minuutin taksimatkan päässä ko. maakuntakentästä. Omille lomamatkoille sit reilusti enemmän pelivaraa.

Vierailija
20/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou jee, oot kingi 🙌

Mikä sinulle, juntti, on vaikeaa siinä, että teet tsekkauksen netin kautta etukäteen? Kerro meille.