Jos lento lähtee 8.00 ja last check in on lentolipussa 7.15 niin täytyykö todella olla kentällä jo klo 5?
Vai monelta? Luulin ostavani ns. päivälähdön niin aamuyöstäkö sittenkin kotoa lähtö?
Helsinki-Vantaa
Kommentit (41)
Sen mukaan, miten ruuhkaista kentällä on ja miten monessa jonossa aiot seistä.
Tyhmintä on, kun sanotaan, että tulepa 2 tuntia ennen lähtöaikaa, ja kun siellä sitten aamutuimaan seisot, ei check-in ole vielä auki.
Jos lento on Eurooppaan, niin kaksi tuntia ennen koneen lähtöä eli klo 6 riittää. Euroopan ulkopuolelle suuntautuvissa lennoissa aika voi olla pidempi.
Aina voi riskeerata mutta jos myöhästyt niin ei anneta uutta lippua.
Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.
Tuohon aikaan ei-sesonkina siellä on täysin tyhjää ja olet ulko-ovelta portilla viidessä minuutissa. Sielläpä odotat sitten. On ainakin neliöitä enemmän ku kotona 😆
Vierailija kirjoitti:
Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.
Nytvittuoikeesti hei.
Lentoliput on halpoja hotelliöihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
No tää nyt on ihan älytön ajatus.
Mua vi..... suunnattomasti kun pitää olla ajoissa mutta taas viimeksi joulukuussa siellä ei ollut ketään. Turvatarkastus meni 5 minuutissa. Kaksi tuntia kökkimistä.
Älytöntä. Pitkäksihän tuo matka sitte venyy.
Riippuu myös kentästä,esim. TKU/TRE ei koskaan ole jonoja vs. HKI.
Olen parhaimmillani lähtenyt kotoa 1h ennen koneen lähtöä. Tosin silloin vain käsimatkatavarat.
Ruuhkaa ei voi ennustaa.
Joskus olemme kävelleet "sukkana" sisään lentolaukkujen kanssa, joskus jonottaneet tunnin ensin laukun jättöön (vaikka checkattu sisään etukäteen) ja toisen securityyn.
Vierailija kirjoitti:
Mua vi..... suunnattomasti kun pitää olla ajoissa mutta taas viimeksi joulukuussa siellä ei ollut ketään. Turvatarkastus meni 5 minuutissa. Kaksi tuntia kökkimistä.
Oak Barreliin vetämään känät.
Olet kuuden aikaan kentällä. Surffaat netissä odotusajan, syöt aamiaisen, puhdistat kännykän tai onedriven kuvia. Näin ainakin itse teen. En ota riskiä että turvatarkastus jostain syystä tökkii.
Pariisissa, Saksassa ja Alankomaissa sekö Briteissä joudut pahimillaan jonottamaan 3 h. Hki-Vantaa on yleensä nopea. Yleensä.
Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.
Ou jee, oot kingi 🙌
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaimmillani lähtenyt kotoa 1h ennen koneen lähtöä. Tosin silloin vain käsimatkatavarat.
Mitäs tää kotoa lähtö aika todistaa? Mä oon lähtenyt joskus kotoa 25 min ennen. Mut kyseessä oli päivän työmatka maakunnasta Helsinkiin, joita teen jatkuvasti eli myöhästyminen ei olisi pahasti harmittanut enkä pelannut omilla rahoilla. Asun 2 minuutin taksimatkan päässä ko. maakuntakentästä. Omille lomamatkoille sit reilusti enemmän pelivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ou jee, oot kingi 🙌
Mikä sinulle, juntti, on vaikeaa siinä, että teet tsekkauksen netin kautta etukäteen? Kerro meille.
Kuudelta riittää. Jos matkustat pelkillä käsimatkatavararoilla, niin 6:30 riittää.