Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lento lähtee 8.00 ja last check in on lentolipussa 7.15 niin täytyykö todella olla kentällä jo klo 5?

Vierailija
21.01.2023 |

Vai monelta? Luulin ostavani ns. päivälähdön niin aamuyöstäkö sittenkin kotoa lähtö?

Helsinki-Vantaa

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi riskeerata mutta jos myöhästyt niin ei anneta uutta lippua.

Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.

No tää nyt on ihan älytön ajatus.

Jaa, se kuule lukee ihan lippua varatessa että inter continental 3 tuntia ennen kentälle.

Vierailija
22/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi riskeerata mutta jos myöhästyt niin ei anneta uutta lippua.

Jos on kallis lippu kannattaa tulla 3h ennen siltä varalta jos passi tms on unohtunut kotiin.

Kannattaa varmaan ennemmin tarkistaa useampaan otteeseen, että se passi on alunperinkin mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan ennen lennon lähtöä minun tulisi olla lentoasemalla?

Se riippuu lähtölentokentästä, lähtöajasta sekä mahdollisista jonoista. Koronavirustilanteen huomioon ottaen suosittelemme sinua saapumaan lentoasemalle viimeistään 2 tuntia ennen lentoasi. Jos lennät Yhdysvaltoihin, pyydämme sinua olemaan lentoasemalla 3 tuntia ennen lähtöäsi. Pandemian vuoksi lentoaseman palveluissamme on muutoksia ja joudumme tarkastamaan entistä useampia matkustusasiakirjoja. Suosittelemme sinua varaamaan tähän ylimääräistä aikaa, myös kotimaan sisäisillä lennoilla.

Varmista, että sinulle jää aikaa tarvittaviin turvatarkastuksiin lentoasemalla, ja että ehdit portille ajoissa. Myös odottamattomille asioille, kuten pitkille jonoille, kannattaa varata aikaa. Lähtöportti sulkeutuu 15 minuuttia ennen lennon lähtöä.

https://www.finnair.com/fi-fi/usein-kysytyt-kysymykset/lentokentt%C3%A4…

Vierailija
24/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uusavuton olet?????

Vierailija
25/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap menee sinne pyörimään jo neljältä suu auki ympärilleen mollottaen. Hoooo mikä tuo on? Hei virkailija, milloin lentoni lähtee! Missä on WC?!!?

Vierailija
26/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kivaa se kun portteja ei ilmoitella joissain kentällä muuta kun security checkin jälkeen ja joskus muuttuu portti vasta 20 min ennen portin sulkeutumisaikaa. On se vaikeaa tietää ja järjestää nuo etukäteen vissiin lentokenttä henkilöstölle.

Vierailija
27/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.

Ou jee, oot kingi 🙌

Mikä sinulle, juntti, on vaikeaa siinä, että teet tsekkauksen netin kautta etukäteen? Kerro meille.

Opiskele sarkasmia, hupsuliini.

Vierailija
28/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.

Tottakai checkataan kotona 36 tuntia ennen lähtöä mutta baggage droppiinkin saattaa olla pitkä jono, jopa tunnin. Ja security päälle

Vierailija
29/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan ennen lennon lähtöä minun tulisi olla lentoasemalla?

Se riippuu lähtölentokentästä, lähtöajasta sekä mahdollisista jonoista. Koronavirustilanteen huomioon ottaen suosittelemme sinua saapumaan lentoasemalle viimeistään 2 tuntia ennen lentoasi. Jos lennät Yhdysvaltoihin, pyydämme sinua olemaan lentoasemalla 3 tuntia ennen lähtöäsi. Pandemian vuoksi lentoaseman palveluissamme on muutoksia ja joudumme tarkastamaan entistä useampia matkustusasiakirjoja. Suosittelemme sinua varaamaan tähän ylimääräistä aikaa, myös kotimaan sisäisillä lennoilla.

Varmista, että sinulle jää aikaa tarvittaviin turvatarkastuksiin lentoasemalla, ja että ehdit portille ajoissa. Myös odottamattomille asioille, kuten pitkille jonoille, kannattaa varata aikaa. Lähtöportti sulkeutuu 15 minuuttia ennen lennon lähtöä.

https://www.finnair.com/fi-fi/usein-kysytyt-kysymykset/lentokentt%C3%A4…

Huom. Muiden yhtiöiden lähtöportti sulkeutuu aikaisemmin.

Vierailija
30/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou jee, oot kingi 🙌

Mikä sinulle, juntti, on vaikeaa siinä, että teet tsekkauksen netin kautta etukäteen? Kerro meille.

Eiköhän suuri osa niin tee. Mutta jos turvatarkastuksessa on pitkä jono, ei se mitään auta. Esim Hampurin ja CDG:n kentällä turvatarkastuksessa voi mennä kolme ja puoli tuntia.

Vierailija
31/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai checkataan kotona 36 tuntia ennen lähtöä mutta baggage droppiinkin saattaa olla pitkä jono, jopa tunnin. Ja security päälle

No vielä ei ole laukkuhihnalle ollut ja tyypillisesti turvasta menee alle puoleen tuntiin Helsinki-Vantaalla.

Vierailija
32/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ou jee, oot kingi 🙌

Eiköhän suuri osa niin tee. Mutta jos turvatarkastuksessa on pitkä jono, ei se mitään auta. Esim Hampurin ja CDG:n kentällä turvatarkastuksessa voi mennä kolme ja puoli tuntia.

No nyt ihan villisti veikkaan, että oli ihan tuosta Vantaan kentästä kyse.

Vierailija
33/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa jonotin turvatarkastukseen yli kaksi tuntia.

Vierailija
34/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meni Tukholmassakin vain puoli tuntia (Tukholma-Hki) lento. Olin kentällä 2,5 aikaisemmin varmuuden vuoksi. Frendi oli edellisenä päivänä lentänyt Tukholmasta Portugaliin niin jonottaessa oli mennyt lähes kolme tuntia. Jono oli ollut ulos asti. Suomen lennot lähtikin terminaalin toiselta puolelta johon jonoa ei onneksi ollut.

Vierailija
35/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin odotan lentoasemalla kuin jännitän kotona.

Vierailija
36/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vielä ei ole laukkuhihnalle ollut ja tyypillisesti turvasta menee alle puoleen tuntiin Helsinki-Vantaalla.

Mulla on mennyt Helsingissä vain kymmenisen minuuttia. Mutta jos olisin lähdössä kerran vuodessa johonkin New Yorkiin niin en ottaisi minkäänlaista riskiä että lyöhästyisin lennolta joten menisin kentälle todellakin hyvin ajoissa.

Vierailija
37/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkustaminen ei sovi mukavuudenhaluiselle eikä valvomista huonosti sietävälle.

Vierailija
38/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä meni Tukholmassakin vain puoli tuntia (Tukholma-Hki) lento. Olin kentällä 2,5 aikaisemmin varmuuden vuoksi. Frendi oli edellisenä päivänä lentänyt Tukholmasta Portugaliin niin jonottaessa oli mennyt lähes kolme tuntia. Jono oli ollut ulos asti. Suomen lennot lähtikin terminaalin toiselta puolelta johon jonoa ei onneksi ollut.

Tukholmassakin on aika iso ero oletko Arlandassa vai Brommassa ;)

Vierailija
39/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin aivan liian aikaisin kuin sekunti liian myöhään.

Vierailija
40/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin kivaa se kun portteja ei ilmoitella joissain kentällä muuta kun security checkin jälkeen ja joskus muuttuu portti vasta 20 min ennen portin sulkeutumisaikaa. On se vaikeaa tietää ja järjestää nuo etukäteen vissiin lentokenttä henkilöstölle.

Olen ollut tuossa tilanteessa kaksi kertaa ulkomailla. Voi olla, että niin on käynyt myös kotimaassa, mutta täällä on jotenkin itsevarmempi olo. Etenkin Italiassa hieman säikähdin, koska olin sellaisella puoliksi omatoiminen -matkalla ja piti omin päin etsiä uusi lähtöportti nopeasti. En täysin ymmärrä kuinka joku kielitaidoton selviää noissa tilanteissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme