Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lento lähtee 8.00 ja last check in on lentolipussa 7.15 niin täytyykö todella olla kentällä jo klo 5?

Vierailija
21.01.2023 |

Vai monelta? Luulin ostavani ns. päivälähdön niin aamuyöstäkö sittenkin kotoa lähtö?

Helsinki-Vantaa

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pihalla täällä jengi on? Minä tsekkaan lennot kotona etukäteen. Saavun noin kaksi tuntia ennen lentoa kentälle, heitän laukun baggage dropiin ja menen turvan kautta air sidelle.

Tottakai checkataan kotona 36 tuntia ennen lähtöä mutta baggage droppiinkin saattaa olla pitkä jono, jopa tunnin. Ja security päälle

No vielä ei ole laukkuhihnalle ollut ja tyypillisesti turvasta menee alle puoleen tuntiin Helsinki-Vantaalla.

Mulla on mennyt Helsingissä vain kymmenisen minuuttia. Mutta jos olisin lähdössä kerran vuodessa johonkin New Yorkiin niin en ottaisi minkäänlaista riskiä että lyöhästyisin lennolta joten menisin kentälle todellakin hyvin ajoissa.

Sunnuntaiaamuna, klo 4 aikoihin muistaakseni, n. 10 vuotta sitten olin lähdössä yksin reissuun. Suunta oli kohteeseen, josta tiesin etukäteen, että voi olla tarkat tarkastukset. No ensimmäiseksi hakemaan lippu ja jättämään matkalaukku, ei jonoa, sitten turvatarkastukseen, ei jonoa, kohti eu:n ulkopuolelle lähtevien portteja, passintarkastuspiste matkalla portille, ei jonoja, olin portilla 2h ennen koneen lastauksen alkua, ehdin jopa nukahtaa tuolissa. No kohteessa en päässyt kuin koneesta ulos, niin jo oli lentokenttävartijat kyselemässä kaikenlaista, siitä sitten passintarkastukseen, jossa kysymykset jatkuvat, siitä sitten jonnekin viranomaisten tentattavaksi ja siellä lopulta selvisi se, että ongelma oli uusi passini. Halusivat siis tietää, miksi olen ottanut uuden passin vain 2 vkoa ennen matkaa. Eivät millään meinanneet ymmärtää, että olin siinä vaiheessa hakenut passin, kun vanha oli mennyt vanhaksi. Kyseiseen kohteeseen passin piti vielä olla voimassa melko pitkään suunnitellun maastapoistumisen jälkeen. Ilmeisesti sitten kaikki yksin matkustavat, joilla oli uusi passi, olivat heidän mielestään epäilyttäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla