Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyysin kampaajalta pitkää polkkaa KEVYESTI kerrostettuna ja verhomaisella otsatukalla

Vierailija
21.01.2023 |

No arveette varmaan aloituksesta mitä sain, koko pituus ihan siedettävä, pari senttiä olkapäiden yläpuolella olevan, takaa täysin kynityn pehkon. Kampaaja leikkasi hirveellä vauhdilla ja lopuksi vielä ohensi reilulla kädellä, "kun sulla niin paksu ja tuuhea tämä niin ohensin" sanomatta mulle mitään! Takaa kynitty hius on kauttaaltaan toiselta puolelta 2cm lyhyempi, kuin toiselta (tämän huomasin kotona, enkä todellakaan ole sen saksikäsi Edwardin käsittelyyn menossa "korjaamaan tilannetta. Latvapituus on tasainen. Edestä tätä ei niin helposti huomaa, joten oli jo myöhäistä (on vain ohennettu olemattomaksi) , kun kampaaja näytti takaa kynittyä tukkaa. Kampaaja vielä varmisti ennen leikkausta, niin että kevyesti kerrostettu? Vastasin kyllä ehdottomasti. Näytin kahta kuvaakin, missä olkapäitä koskettavat hiukset, lähes tasapaksut, hieman vain kevennetty latva ja laskeutuva sekä pitkä verhomainen otsis. Otsis on mulla nyt myös ihan päin helvettiä leikattu, liian lyhyt, eikä laskeudu mitenkään päin hyvin,vaikka kuinka laittaisin, todella omituisesti ja epätasaisesti "kevennetty". Mulla oli suht paksu ja tuuhee luonnonkihara tukka. Olen kolme kertaa ennenkin leikannut pitkän polkan ja joka kerta tullut tosi söpö ja ihanan hyväkuntoisen näköinen kampaus.

Suunnittelin meneväni tasoittamaan parin kk välein, niin kauan, että hiukset ovat tasapaksut. Hiukset kasvaa mulla n. 1,5cm/kk, kuinka kauan vastaavissa tapauksissa on mennyt, että olet tottunut kynittyyn ulkomuotoon tai kauanko on mennyt, että hiukset ovat ns. laskeutuneet?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia olen opetellut leikkaamaan ja värjäämään itse. En lähtenyt kampaajalta tyytyväisenä. Tulos huono, asiakaspalvelu monissa paikoissa surkeaa.

Vierailija
2/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmeen himo niillä on kyniä tukkaa liikaa

Minulla oli aikanaan todella pitkä tukka ja pyysin latvojen leikkausta . Kampaaja  teki ponnarin taakse ja pätkäisi 20 cm  pois kerralla.  En ole yhtään pahoillani että se kampaamo  lopetti.  Arvaa varmaan että sen jälkeen meni vuosia ennen kuin istuin kampaajan tuoliin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollut käynyt ko. kampaajalla ennemmin?

Vierailija
4/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmeen himo niillä on kyniä tukkaa liikaa

Minulla oli aikanaan todella pitkä tukka ja pyysin latvojen leikkausta . Kampaaja  teki ponnarin taakse ja pätkäisi 20 cm  pois kerralla.  En ole yhtään pahoillani että se kampaamo  lopetti.  Arvaa varmaan että sen jälkeen meni vuosia ennen kuin istuin kampaajan tuoliin

Yleensä sovitaan minkä verran leikataan eli otetaanko 3 cm. Kampaaja ihan näyttää, että tämän verran. Toiminut sekä itseni että tyttären osalta.

Vierailija
5/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän vastasi tanssikutsuun?

Vierailija
6/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia minä opettelin itse leikkaamaan hiuksesi. Ikinä ei tiedä miten kampaaja mokailee.

Vierailija
7/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko joillekin reippaasti leikkaaville kampaajille parempi ammattinimike Kynijä. ;)

Vierailija
8/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen, että edes mallikuva mukana ei auta. Suomalaisten kampaajien taso on luokaton.

Vierailija
9/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yleensä värjään omat hiukseni, leikkaankin jos tarvii vain tasoittaa. Nyt olen kasvattanyt oman värin lähes kokonaan ja siitäkin syystä hiukset todella hyvässä kunnossa, siis olivat. Mutta toisinaan kaipaan vähän isompaa muutosta ja siistimpää lopputulosta, niin tämän tällä kertaa sain :D uskomatonta pa*kaa. Keksin, että saan juuri ja juuri kahdelle ranskanletille ja niskasta pikkuponnareilla päätä myöten kiinni ja etutukan pinneillä päätä myöten, jotta kehtaan mennä kouluun luennoille (takariviin).

Noloa ja varmaan pinnallista, mutta heräilin koko yön ja joka kerta ahdistus ja epäusko valtasi, että mitähän olen taas mennyt tekemään. Itsetunto muutenkin epämääräisen ahdistuksen vuoksi vähän huonossa kunnossa ja koulussa koen ulkopuolisuutta, vaikka olen myös sosiaalinen. Aikuinen ja elämässä kovia kokenut kuitenkin olen, että en edes ymmärrä miten nää pilalla olevat hiukset on näin iso järkytys. Ehkä olen osittain rakentanut idetiteettiäni hiusteni kautta, vaikka joillekin se voi typerältäkin kuulostaa. Toivottavasti tästä seuraa vielä jotain positiivista, kuten henkistä kasvua. Ap

Vierailija
10/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuskasi! Minulla oli joskus puoleen selkään ulottuva tasapaksu tukka, johon pyysin kevyttä kerrostusta. Lyhyimmät kerrokset olivat tämän saksikäden jälkeen alle 10 cm. On mennyt vuosia kasvattaa hiuksia, eivätkä ne ole vieläkään kuin varjo entisestä. En ole jalallani astunut sen jälkeen tähän kampaamoon.

Vierailija
11/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ollut käynyt ko. kampaajalla ennemmin?

En ollut. Kaksi muuta tuttua kampaajaa olivat lopettaneet.

Vierailija
12/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joillekin reippaasti leikkaaville kampaajille parempi ammattinimike Kynijä. ;)

Tai Käärijä

Vierailija
13/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan vastaava kampaus juuri viikko sitten kampaajan tuolista haettuna ja tykkään kyllä kovasti. Kyllä se siitä asettuu ja kasvaakin.

Vierailija
14/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös paksu ja luonnonkihara tukka ja aivan sama juttu käy aina jos käytän epähuomiossa sanaa kerrostettu, täysi katastrofi. Kuvienkaan näyttäminen ei auta. En sitten tiedä, miten asian saisi oikein ilmaistua, joten olen päätynyt vain siihen, että leikataan tasapitkäksi. Suomalaiset kampaajat eivät kai vaan osaa leikata tällaista tukkaa.

Vierailija
15/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla. Teininä vaihdoin kampaajaa kun suostunut värjäämään vihreäksi. Vaihdoin nuoremmalle joka teki kivoja juttuja, kerran halusin platinan vaalean, ei tule onnistumaan sanoin kampaaja, intin vastaan ja lopulta värjäsi, ei onnistunut, väri oli hyvä ja malli mutta hiukset kuin purukumia, niitä sitten kasvattelin. Kampaaja vaihtoi alaa, suositteli uutta kampaajaa, taas sujui, kunnes alkoi tehtailemaan lapsia ja jäi kotiin vuosiksi. Uusi kampaaja aloitti kylällä ja menin asiakkaaksi ja taas on homma sujunut.

Kerran jonkun näistä kampaajista kanssa puhuttiin asiakkaista, jotka tulevat kuvan kanssa että tällaiset, eikä heidän hiuksistaan vaan saa sellaisia mitä kuvassa, luonnonkiharadta ei saa suoraa ja toisin päin.

Vierailija
16/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaidottomia kampaajia on paljon. Tiktokissa on ihana parturi Ali. Hänen videoita eräs päivä katselin. Puhuu asiaa parturi-kampaajan asiakaspalvelusta ja ammattitaidosta. Ihana.

Vierailija
17/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti kiitollinen vertaistuestanne! Mietin myös, että ei enää kerrostusta kampaajalta, ellei tunnetusti hyvä ja osaava tekijä kyseessä. Ap 👶🤕

Vierailija
18/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin harmistuksen, mutta kyllä ne hiukset onneksi kasvavat takaisin nopeammin kuin huomaatkaan. Etenkin kun kyseessä on vain huono leikkaus eikä kokonaan esim. vaalennuksesta kärsinyt tukka.

Vierailija
19/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmettelen, että edes mallikuva mukana ei auta. Suomalaisten kampaajien taso on luokaton.

Oen samaa mieltä.Kun katson sukulaisten kuvia ,mitä ihmeen "pulisonkeja" naisille leikataan .On kuin kynittyjä kananperseitä. Mistä johtuu että suomalaiset kampaajat eivät opi leikkaamaan hiuksia?

Vierailija
20/101 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kyllä on Suomessa niin uskomattoman yleistä, että leikataan aivan eri tavalla kuin asiakas pyytää, vaikka olisi kuvat ja kaikki. Toivottavasti se jo vaikka kuukauden kasvulla asettuu hieman paremmin. Sitä ennenkin ehtii omat fiiliksesi onneksi kuitenkin parantua.

Oma isoin juttu oli aikanaan kun hartiamittaiseksi pyydetyksi tukassa olikin niska täysin lyhyeksi kynitty. Olin varmaan viikon ihan masentunut. Toisena oudoimpana kun pyysin pitkiin hiuksiin todella voimakasta kerrostusta, ja kampaaja näytti käsillä n. 10 cm ja olin ok. Niin kampaajasta siis kerrostus tarkoitti, että ensin leikataan hiuksista pois kokonaan 10 cm ja sitten aletaan kerrostamaan. Reklamaatioon vastineeksi selitti, ettei hiuksia voi kerrostaa ellei niitä leikkaa lyhyeksi (?!).