Suomessa on työssäkäyviä köyhiä joten mikä sinne työelämään oikein motivoi?
Jos et saa kunnon palkkaa ja saavuttaa sillä jotain mitä haluat esim matkustella niin mikä sinne työelämään oikein motivoi?
Siis lyhyellä tähtäyksellä ei oikein mikään. Mutta pitkässä juoksussa tietysti matalapalkkatyö on oikea vaihtoehto mutta
Kommentit (63)
No minulla motivoi se, että saa sosialisoida työkaverien kanssa muutaman kerran viikossa ja pääsee pois kotoa. Tulot on tosiaan melko pienet, eli ei ole rahaa kuheasti tehdä mitään (olen opiskelija myös). Jos ei olisi töitä, niin olisin varmaan vaan kotona nenä kiinni kirjassa. Ahdistavan yksinäistä paarustamista.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sinä, että toimeentulotuella tai pienellä työttömyyspäivärahalla paljon enemmän matkustellaan kuin pienellä palkalla? No ei todellakaan! Aikaa on toki enemmän, mutta riittääkö se?
Motivoi parempi tulevaisuus. Ehkä joskus pääsee parempipalkkaiseen työhön. Elämässä on enemmän sisältöä kuin vaan oma napa ja oma kämppä, kun on töitä. Sitä kokee pääsevänsä jotenkin elämässään eteen päin, kun pääsee asunnostaan ihmisten ilmoille tekemään jotain enemmän tai vähemmän hyödyllistä.
Jotenkin noin se itselläkin valmistumisen jälkeen meni. Itsellä oli kokemusta vain peristeisestä myyjän työstä ennen valmistumista niin piti hakea vähän kokemusta siitä, että mistä työelämässä pitää. Mikä on oma juttu ja mitä haluaa opiskella lisää. Aluksi palkka oli huono, erityisesti yksin asuessa nuorena, kun olisi ollut niitä menojakin.
Nyt teen työtä, mistä pidän ja olen aika pitkälti voinut neuvotella työni sisällön itse. Olen keskituloinen, tulen palkallani toimeen ihan hyvin ja syrjäänkin jää. Työ on usein paikka, minne on mukava mennä silloinkin, kun elämäntilanne muutoin on haasteellinen.
Se myös mahdollistaa vapaa-ajastani sellaisen kuin sen haluan olla.
Motivaatio?
Käyn töissä tasan siksi, että se kyrsii vähemmän kuin työllisyystoimet ja tuilla olo.