Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on työssäkäyviä köyhiä joten mikä sinne työelämään oikein motivoi?

Vierailija
21.01.2023 |

Jos et saa kunnon palkkaa ja saavuttaa sillä jotain mitä haluat esim matkustella niin mikä sinne työelämään oikein motivoi?

Siis lyhyellä tähtäyksellä ei oikein mikään. Mutta pitkässä juoksussa tietysti matalapalkkatyö on oikea vaihtoehto mutta

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko sinä, että toimeentulotuella tai pienellä työttömyyspäivärahalla paljon enemmän matkustellaan kuin pienellä palkalla? No ei todellakaan! Aikaa on toki enemmän, mutta riittääkö se?

Motivoi parempi tulevaisuus. Ehkä joskus pääsee parempipalkkaiseen työhön. Elämässä on enemmän sisältöä kuin vaan oma napa ja oma kämppä, kun on töitä. Sitä kokee pääsevänsä jotenkin elämässään eteen päin, kun pääsee asunnostaan ihmisten ilmoille tekemään jotain enemmän tai vähemmän hyödyllistä.

Ei pääse. Esim apteekin tekniset työntekijät eivät käytännössä ikinä ylene.

Heillä saattaa olla mahdollisuus edetä lääketeollisuuden puolelle. Huippuhommia ja hyvät palkat. Ei tarvitse jumittaa apteekissa

Vierailija
22/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden töihin joka aamu koska tykkään käydä siellä. Meillä on ihan mieletön työporukka ja kaikki on ystäviä keskenään. Uudet ja keikkalaisetkin toivotetaan avosylin tervetulleeksi, huumori lentää ja sillä jaksaa päivästä toiseen. Töissä olen lähihoitajana mielenterveyspotilaiden tuetun asumisen yksikössä. Palkka lisineen bruttona 2800€/kk. Verottajan kouran jälkeen siitä ei tänä päivänä asuntovelalliselle hirveästi käteen jää, mutta töihin ei ole vielä kertaakaan v***ttanut lähteä.

Kiitos sulle, arjen sankarille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö tuohon eläkekertymään joku jaksaa uskoa? Vilkaiskaa huviksenne kuinka paljon sitä eläkettä oikeasti kertyy matalapalkka-alalta ja kuinka paljon sitä verotetaan. Katkeamattomallakin työhistorialla matalapalkka-alalta eläke tulee olemaan bruttona reilusti alle 2000e.

Mulla oli yhteensä n. 30 vuotta työhistoriaa ja eläke jäi n. tuhanneksi euroksi. Mutta vaikka tein pienipalkkaista työtä, sain rahaa säästöön, tosin vasta sitten, kun lapset olivat jo aikuisia. Nyt nuo säästöt tuovat kummasti turvaa. En olisi vararahastoa ajanut tukirahoilla kerättyä.

Vierailija
24/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis vieläkö tuohon eläkekertymään joku jaksaa uskoa? Vilkaiskaa huviksenne kuinka paljon sitä eläkettä oikeasti kertyy matalapalkka-alalta ja kuinka paljon sitä verotetaan. Katkeamattomallakin työhistorialla matalapalkka-alalta eläke tulee olemaan bruttona reilusti alle 2000e.

2000e eläkkeeseen tarvitaan 3500e bruttopalkka aika pitkältä ajalta. Tuo ei ole matala palkka vaan keskitulo.

2500e brutosta (=matala palkka) eläke on n 1300e. Tällähetkellä

Vierailija
25/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle jää pienestäkin palkasta ihan älyttömän paljon enemmän kuin työttömänä. Palkka on nettona 1600€ ja työttömänä mun tulot olisivat työmarkkinatuki yhdellä lapsikorotuksella n. 600€. On tuossa merkittävä ero vaikka menisi työmatkoihinkin rahaa.

Vierailija
26/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin käyn töissä kuin nyöristelisin sossunluukulla. Sen lisäksi töistä olen löytänyt kavereita joiden kanssa vietän myös vapaa-aikaa. Tunnen myös pientä ylpeyttä siitä että elätän itseni.

Vierailija
27/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yhteensä n. 30 vuotta työhistoriaa ja eläke jäi n. tuhanneksi euroksi. Mutta vaikka tein pienipalkkaista työtä, sain rahaa säästöön, tosin vasta sitten, kun lapset olivat jo aikuisia. Nyt nuo säästöt tuovat kummasti turvaa. En olisi vararahastoa ajanut tukirahoilla kerättyä.

Ajanut = saanut

Vierailija
28/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea tonnin eläkkeestä, valtionelätti saa vanhuuseläkettä +tukia 1600e - 1800e /kk.

Vierailija
29/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää suosiolla työttömäksi, niin eipä sieltä yleensä nousta yhtään mihinkään. Mitä pidempään työttömän on, sitä vaikeampi on enää päästä yhtään mihinkään. On sitten syrjäytynyt koko elämänsä.

Työpaikka antaa mahdollisuuksia. Kun olet edes jonkinlaisessa työssä, näytät jo työhalukkuutesi ja on paremmat mahdollisuudet saada parempi työ. Samoin voi edetä siinä nykyisessä työssä.

Omat rahat on myös tärkeää ainakin mulle. Kukaan ei ota mun palkasta osaa pois, jos saan lahjaksi rahaa, perinnön tai myyn jotain. Mun rahat on mun rahat!

Vierailija
30/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset haluavat tehdä elämällään jotain hyödyllistä eikä vaan maata sohvalla tai pelata elämäänsä. Pienipalkkainen työ on mahdollinen väylä päästä tekemään muuta paremmalla palkalla.

Tietysti täyslaiska ei tästä ymmärrä mitään.

Aika paljon kertoo NPC-orjasta se kuvitelma, että työtön automaattisesti joko makaa sohvalla tai pelaa tietokonepelejä. Minun on vaikea ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä, joilla ei ole mitään muita mielenkiinnon kohteita tai sisältöä elämässä kuin palkkatyö. Mutta hyvä tietysti, ettei orja rupea liiaksi kyseenalaistamaan asemaansa tai käytä aikaansa mihinkään oikeasti hyödylliseen tai kasvattavaan.

Vierailija
31/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan se on työhaluttomienkin leipä maksettava.

Vierailija
32/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla aloilla on mahdollista kehittyä ja päästä uralla eteenpäin. Hyvä ja motivoitunut työntekijä pääsee joskus helpostikin vuoropäälliköksi tai työnjohtajan kesälomasijaiseksi. Matalapalkka-aloilta nimenomaan lähtee koko ajan työntekijöitä parempiin töihin, jolloin noita alimman tason esimiespaikkoja on vapaana melko usein. Lisäksi kun opiskelee lisää työn ohella ja päivittää osaamistaan kursseilla, paremman työn saaminen tulee koko ajan helpommaksi.

Vierailija
33/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Suomi pyöri niin että kaikki vaan makaa sohvalla.

Vierailija
34/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokra on 600e niin työttömyysedut vastaavat noin 1300e nettopalkkaa.

Jos vuokra on suurempi, niin skaalautuu ylöspäin.

Sossua ei enää käytännössä ole olemassa. Se oli aivan eri laitos kuin Kela.

Sossu ei enää myönnä toimeentulotukea. Onhan se toki wanha ja romanttinen termi.

Vierailija
35/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä käsitys teillä matalapalkasta.

Itse mietin, että matalapalkka on esimerkiksi bruttona 1740€-1850€.

2000€ brutolla kannattaa yksinasuvan jo lähteä töihin, koska se alkaa nopeasti parantamaan elintasoa, koska kuukausittain jää enemmän ylimääräistä.

Eriasia on sitten yksinhuoltajat, joiden ei kannata taloudellisesti mennä töihin kuin vasta sillä rahalla, että jää enemmän käteen kuin kokotukihimmelistä, joten maatalapalkka-alat karsiutuu pois.

Eli  tällöin tarvitaan sitä kuuluisaa työmoraalia ja -kele tuilla ei eletä asennetta.

Itselläni työhalut loppuivat kuin seinään aikoinaan , kun opin laskemaan paljonko verojen ja tukihimmelin sekä työssäkäyntikulujen jälkeen jää käteen.

Nyt voi ilolla tehdä pienipalkkaista hommaa, kun lapset on isoja. Jää enemmän käteen ja säästöön.

Vierailija
36/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulle jää pienestäkin palkasta ihan älyttömän paljon enemmän kuin työttömänä. Palkka on nettona 1600€ ja työttömänä mun tulot olisivat työmarkkinatuki yhdellä lapsikorotuksella n. 600€. On tuossa merkittävä ero vaikka menisi työmatkoihinkin rahaa.

Totta kyllä, mutta monet työmarkkinatukea saavat saavat lisäksi asumistukea ja ehkä vielä toimeentulotukea.

Vierailija
37/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäihmisten kohdalla ainakin, ja kaikkienkin, työllä on merkitys itsetunnolle.

Toimeentulotukea saavat eivät elä leveästi, kun olin pienipalkkainen ja joskus sain riippuen paljonko töitä oli, tt-tukea, ei sieltä ihan helposti rahaa saanut.

Rahat perittiin usein takaisin, tätä monet eivät tajunneet vielä 2000 -luvullakaan.

Vierailija
38/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ilman rahaa on tylsempää kuin töissä ilman rahaa.

Vierailija
39/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua lopulta motivoinutkaan mikään. Suoritin ja suoritin mutta se ei näkynyt missään. Ehkä koin olevani hyväksytympi kansalainen kun kävin töissä. Mutta lopulta silläkään ei ollut mitään merkitystä että onko jonkun silmissä hyväksytty vai eikö ole, joten luovutin koska suorittaminen aiheutti mielenterveysongelmia jne.

Vierailija
40/63 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lähden töihin joka aamu koska tykkään käydä siellä. Meillä on ihan mieletön työporukka ja kaikki on ystäviä keskenään. Uudet ja keikkalaisetkin toivotetaan avosylin tervetulleeksi, huumori lentää ja sillä jaksaa päivästä toiseen. Töissä olen lähihoitajana mielenterveyspotilaiden tuetun asumisen yksikössä. Palkka lisineen bruttona 2800€/kk. Verottajan kouran jälkeen siitä ei tänä päivänä asuntovelalliselle hirveästi käteen jää, mutta töihin ei ole vielä kertaakaan v***ttanut lähteä.

On tainnut seura laittaa omankin pääsi sekaisin kun koet itsesi köyhäksi 2800 euron palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan