Tunnetteko kulissiperheitä? Ulospäin täydellinen perhe, mutta totuus muuta?
Tiedättekö perheitä ketkä antavat itsestään niin onnellisen, menestyneen kuvan vaikka todellisuudessa vanhemmat ovat eron partaalla yms? Ehkä mt-ongelmia, alkoholismia?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe silloin kun olin lapsi.
Isä oli alkoholisti ja äiti mielisairas.
Vaikuttiko tämä sinun ihmissuhteisiin millään tavalla aikuisena?
Vierailija kirjoitti:
Uusperheet ovat kulissia lähes aina.
Tämä kiinnostaa, miten?
Onnellinen, hyvin toimeentuleva uusperhe jo 27 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä sitä, että minkälainen on sitten teidän mielestänne sellainen perhe, jossa on esim. seksuaalisen elämän ongelmia, mutta kyseessä EI ole kulissiperhe? Pitääkö olla köyhä ja ruma? Näyttää paha olonsa avoimesti esim. työkavereille kiukuttelemalla ja sukujuhlissa mököttämällä? Ei saa matkustella, ei saa kehua puolison tekemiä ruokia somessa, ei saa olla haukkumatta puolisoa ja lavertelematta tämän yksityisasioista kavereille viinilasin äärellä?
Oho, osui ja upposi? Kivaa kulissiviikonloppua niiden täydellisten somejulkaisujen keskelle.
Mä en kyllä tajua miten se olisi kulissia jos laitan faceen kuvan vaikka mieheni tekemästä herkkuruuasta tai ateriasta mikä on syöty rakkaitten ystävien kanssa??
Jos hyvää ruokaa kuitenkin syödään 2 ateriaa päivässä / 365 vuodessa ja ystäviä tavataan lähes joka kuukausi saman pöydän ääressä? Ehkä 2-3x vuodessa jaan somessa
Onko ap kateellinen jostain kun hakee täältä esimerkkejä kulissiperheistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille nyt kuuluu?
Vaikka kuinka monta kulissiperhettä tiedossa. Some näyttää auvoisalta ja kaikki kukoistaa, mutta todellisuudessa pettämisiä, sairautta, lasten kanssa ongelmia, rahahuolia, vaikeaa masennusta, alkoholiongelmia jne. Kaikilla on jonkinlaiset kulissit päällä.
Minua kadehditaan avoimesti siitä, että olen vahva ja itsenäinen sinkkueläjä. Todellisuudessa jaksan juuri ja juuri käydä töissä ja tehdä vain välttämättömimmät. Enimmän osan vapaa-ajasta makaan hermoromahduksen partaalla sängyssä ja kerään voimia arjesta selviämiseen. Juuri mikään ei kiinnosta eli olen selkeästi masentunut. Aika harvoin olen somessa. Hullunkurisesti tätä sitten pidetään salaperäisenä vahvuutena. Voi, kun tietäisitte.
Monet uskovaiset esittävät ulospäin täydellistä perhe-elämää, jossa äidit eivät väsy, eikä lapset kiukuttele. Ylimielisinä neuvovat muita. Neljän seinän sisällä sitten on kaaos, lapset kiusaa toisiaan, on alistamista ja ruumiillista kuritusta.
Johan tuon sanoo vanha suomalainen sanontakin, että likapyykit pestään kotona. Kulissit pidetään pystyssä yhdessä, vaikka perheen sisällä miten kuohuisi.
Ihmisen todellinen luonne ja persoonan piirteet paljastuvat usein kun hän riuhtaisee itsensä irti itse päässään kehittelemästä kulissista.
Meidän lapsuudenperhe oli tällainen. En tiedä oliko ulospäin annettu kuva ihan täydellinen, mutta paljon peiteltiin sitä, kuinka myrkyllinen ja tulehtunut ilmapiiri oli kotona. Vaikka juhliin olisi lähdetty kunnon huudon ja solvausten kera, niin perillä hymyiltiin nätisti ja esitettiin onnellista perhettä. Lopulta vanhemmille tuli sitten ero, mutta vuosia kesti tuota kulissihelvettiä.
Kaksi autoa on ilmeisesti kulissia 😀
Suurin osa. :D Arki on tylsää puurtamista, ei ole rakkautta ja intohimoa, tapellaan ja suunnitellaan eroa. Ulospäin, etenkin somessa, näyttää siltä, että ihana pikkuperhe tässä ulkoilee posket punaisina toistensa seurasta nauttien.
Lapsuuden perheessäni ei ollut pahoja ongelmia mutta vanhempieni avioliitto oli kulissi. Olivat kämppiksiä ja molemmilla oli uudet seurustelukumppanit. Sopivat vain kumppaneille yökylään mennessään että toinen jää siksi aikaa kotiin lasten kanssa. Minä suhtauduin lapsista tilanteeseen parhaiten ja tulin heti juttuun myös vanhempien kumppaneiden kanssa. Eipä ainakaan tarvinnut kulkea kahden kodin väliä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe.
Ulospäin olemme ihan tavallinen sairaanhoitaja-insinööriperhe, kolme lasta, kaksi autoa, koira, uusi okt...Viikonloppuisin harrastamme rajua BDSM seksiä, johon sisältyy mm verta, eritteitä, ryhmäseksiä, homoseksiä, kidutusta yms aisteja äärirajoille vievää nautintoa. Eikä kovat huumeetkaan ole niissä tapahtumissa harvinaisuus.
M40
Et tainnut ymmärtää kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa. :D Arki on tylsää puurtamista, ei ole rakkautta ja intohimoa, tapellaan ja suunnitellaan eroa. Ulospäin, etenkin somessa, näyttää siltä, että ihana pikkuperhe tässä ulkoilee posket punaisina toistensa seurasta nauttien.
Harmillista jos koet tuolla tavalla. Totuus on kuitenkin toisenlainen normaalien sitoutumista intohimon ja kestävän syvän rakkauden pohjana pitäville perheille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsuudenperhe oli tällainen. En tiedä oliko ulospäin annettu kuva ihan täydellinen, mutta paljon peiteltiin sitä, kuinka myrkyllinen ja tulehtunut ilmapiiri oli kotona. Vaikka juhliin olisi lähdetty kunnon huudon ja solvausten kera, niin perillä hymyiltiin nätisti ja esitettiin onnellista perhettä. Lopulta vanhemmille tuli sitten ero, mutta vuosia kesti tuota kulissihelvettiä.
Olisiko mielestäsi ollut parempi, jos vanhempasi olisivat huutaneet ja solvanneet toisiaan kylässäkin, vai olisitjo vielä kaiken lisäksi vielä joutunut häpeämäänkin heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teille nyt kuuluu?
Minuakin kiinnostelisi mitä teille kuuluu nykyään.
Meidän perhe näyttää ulkoisesti idylliseltä. Ydinperhe, kaunis koti hyvällä alueella, hyvät tulot ja varallisuutta, akateeminen koulutus ja hyvä työ molemmilla, lapset fiksuja ja kauniita. Ulospäin eivät näy yhden nuoremme suuret mielenterveyden haasteet, joiden vuoksi elämä on koko perheelle kuormittavaa. En mitenkään piilottele näitä haasteita, mutta en myöskään julista niitä koko tuttavapiirille. Ja vaikka ystävät tietävätkin ongelmista, heille perhe-elämämme on silti (lähes) täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perhe näyttää ulkoisesti idylliseltä. Ydinperhe, kaunis koti hyvällä alueella, hyvät tulot ja varallisuutta, akateeminen koulutus ja hyvä työ molemmilla, lapset fiksuja ja kauniita. Ulospäin eivät näy yhden nuoremme suuret mielenterveyden haasteet, joiden vuoksi elämä on koko perheelle kuormittavaa. En mitenkään piilottele näitä haasteita, mutta en myöskään julista niitä koko tuttavapiirille. Ja vaikka ystävät tietävätkin ongelmista, heille perhe-elämämme on silti (lähes) täydellistä.
Tsemppiä.
1 entinen naapuri. Näkyi ja kuului miten hienoa ja kallista heillä on kaikki. Kulissit kaatui kun ukko hävisi ja jätti velat vaimolle ja lapsille.
Langon perhe. Kaikki on merkkiä ja hienoja brändejä, kalliit harrastukset ja matkat. Totuus on se että lanko on kymmeniä tuhansia velkaa yhdelle sukulaiselle tästä kulissien ylläpidosta. Vaimolla on rahaa mutta langolla ei, onneksi heillä on ollut eri rahat!