3 votiaan silmänaluset mustat. Mistä voi johtua?
Eli olen jo pitkään seurannut erään lapsen kasvoja perhekerhossa ja aina vaan on kalpea ja silmänaluset mustat. Olen jutellut niitä näitä äidin kanssa ja mitään sairautta tällä lapsella ei ole. Tulee vaan väkisinkin mieleen että ulkoillaanko tarpeeksi, syödäänkö monipuolisesti jne. Mutta vaikuttaako nuo edes asiaan? On jotenkin sellainen surullinen perhe, niin tulee kaikkea mieleen..
T: huolestunut naapuri.
Kommentit (4)
Minulla itselläni on aina ollut hyvin tummat silmänaluset.
Kun olin lapsi, tuntemattomat ihmiset ja puolitutut luulivat minun olevan vähintäänkin aliravittu tai jopa kuoleman sairas..
Nykyisinkin minulla on TODELLA mustat silmänaluset aina. Minulta kysellään koko ajan, oletko väsynyt.. valvottaako teidän lapset..? Onko sulla huono hemoglobiini? (se oli 135 viime mittauksessa) Mulla vaan on mustat, siniliilta, silmänaluset. ei voi mitään. Samanlaiset olivat isoäidilläni.
Siitepölykautena sillä on lääkkeistä huolimatta tosi tummat silmäaluset. Myös ihon kuivuus vaikuttaa.
Neuvolassa sanoivat sen olevan hyvin tavallista.
myös tummat silmänaluset ja terve on astmaa lukuunottamatta. Tyttö on tosi hoikka, joten uskon että tummat silmänaluset korostuvat sen takia. Itselläni on myös.