Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllinen parisuhde, kun alkaa itsekin käyttäytyä epätasapainoisesti

Vierailija
19.01.2023 |

Onko kokemusta, että haitallinen parisuhde olisi saanut teistäkin esiin huonoja piirteitä joita sitten häpeätte? Itse olen ollut neljän vuoden ajan suhteessa jossa henkistä väkivaltaa eikä toinen ota koskaan vastuuta, salailee asioita ja käyttäytyy kaikin tavoin epäkunnioittavasti. Raivostuin hänelle kerran niin pahasti, että rikoin puhelimeni heittämällä sen seinään. En ole koskaan käyttäytynyt tuolla tavalla ja häpeän itseäni hirveästi. On myös todennäköistä, että miehelläni on ollut sivusuhde. Minun hän kuitenkin väittää kuvittelevan asioita. On puhunut ystävilleen miten olen epätasapainoinen ja mustasukkainen. Mutta ei ymmärrä ollenkaan miten hänen käytöksensä on minuun vaikuttanut. Välillä uskon itsekin, että olen paha ja kaikki ongelmat johtuvat pelkästään siitä. Kamala häpeä itsestä. Ero on vireillä.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epätasapainoisesti vaan tasapainottomasti.

Vierailija
82/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailu ja vähättely eivät kuulu suhteeseen 

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011109509.html 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteeseen ei kuulu myöskään ignooraaminen ja kylmyys.

Vierailija
85/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa nousseisiin pointteihin:

Narsisteja on enemmän kuin 1% väestöstä. Narsisteja harvoin diagnosoidaan, koska he eivät koe/näe omaa käytöstään ongelmaksi. 

"Uhrissa on jotain vialla, koska ei lähde." Ei ole. Uhreiksi valikoituu myötätuntoisia, ystävällisiä, sovittelevia ihmisiä, joiden oletusarvo on, että ihmiset ovat lähtökohtaisesti hyviä ja vastaan tulevat ongelmat pyritään yhdessä ratkaisemaan. Narsistin käytös etenee vähitellen ja tilannetta kuvataan kuin kattilaan laitettua sammakkoa, joka ei huomaa veden lämpenemistä kuumaksi ennen kuin on myöhäistä.  Lisäksi narsistin kylmä-kuuma-kohtelu aiheuttaa uhrin aivoissa dopamiiniriippuvuuden, joka on 20x voimakkaampi kuin heroiiniriippuvuus. Hurraa jokaikiselle uhriksi joutuneelle, joka selviytyy ja riuhtaisee itsensä irti perustavalaatuisesti sairaasta ja pahasta ihmisestä. Narsisti on oikeasti paha ihminen.

Vierailija
86/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä teidän ongelmat johtuu siitä että ette anna seksiä.

Vierailija
87/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin se suuri ristiriita, kun läheisyyttä oli kaikesta huolimatta, ehkä se oli se syy miksi sitä jäi vielä. Oli kiintynyt ja koukuttunut myrkylliseen ihmiseen. Huomiota hän sai kyllä minulta, mutta se ei riittänyt, hän haki huomiota myös muualta. 

Vierailija
88/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän onkin se suuri ristiriita, kun läheisyyttä oli kaikesta huolimatta, ehkä se oli se syy miksi sitä jäi vielä. Oli kiintynyt ja koukuttunut myrkylliseen ihmiseen. Huomiota hän sai kyllä minulta, mutta se ei riittänyt, hän haki huomiota myös muualta. 

Eihän kukaan ole roisto 100 % ajasta. 

Lisäksi minun ainakin piti opetella myös tervettä itsekkyyttä eli toiselle vastuu puolesta suhdetta ja jos hän ei sitä kanna niin kiitti ja moi. Ja myös sen arviointi mitä toinen antaa itselle eikä vain sen huolehtiminen, että on itse hyvä puoliso.

Vierailija
89/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minun ainakin piti opetella myös tervettä itsekkyyttä eli toiselle vastuu puolesta suhdetta ja jos hän ei sitä kanna niin kiitti ja moi. Ja myös sen arviointi mitä toinen antaa itselle eikä vain sen huolehtiminen, että on itse hyvä puoliso.

Kyllä, ei pidä olla kenenkään kynnysmatto tai liiaksi myötäillä ja mielistellä. Mutta valitettavan usein siinä kävi sitten niin. Jep, suhteet ei toimi yksipuolisesti.

Vierailija
90/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näiden myrkyllisten kanssa ei pysty selvittämään asioita kunnolla päätökseen? Tämä on ollut todella raskasta ja kuluttavaa aikaa. 

Vierailija
91/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exnainen oli juuri tuollainen. Provosoi aina niin kauan kuin reagoin. Lähdin pois, mutta esteli ja repi. Normaali keskustelu ei hänen kanssaan onnistunut, koska eri mieltä ei saanut olla. Täm kaikki alkoi kun lapsi syntyi. En luota enää naisiin.

Silti minusta ei voi oikeuttaa omaa huonoa käytöstä toisen käytöksellä. *Lisäys*

Miten niin? Kyllä siinä sellaisessa myllytyksessä on, myrskyn silmässä, kun psykopaatti tekee tuhoaan. 

Kokeile, vaikka. Ihan muutama kuukausi riittää.

Toki kun olet mies, niin sulla on enempi voimaa. Toista on naisella. Siinä on myös se fyysisen väkivallan uhka ja toteutus.

Vaikka mies onkin, niin on siinä silti melkoinen kynnys lyödä psykopaattinaista turpaan. Jos noin toimii, niin siitähän psykopaattinainen saa uutta voimaa. Ei auta kuin mahdollisimman pikainen ero ja mahdollisesti muutto kauas.

Vierailija
92/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero auttoi mulla oli 10 v etäsuhde mutta mies haukkui ja vähätteli

Vierailija
93/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllisyys kyllä tarttui ja muuttui itsellä traumaksi. Palasin liian monta kertaa takaisin kaltoinkohtelijan luo. Tässä on todella käsiteltävää pitkäksi aikaa. 

Vierailija
94/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ollut väkivaltainen, ennen kuin entinen kumppani löi minua. Annoin korkojen kanssa takaisin.Heino esimerkki siitä, miten toksinen seura vaikuttaa itseenkin.

Vierailija
95/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näiden myrkyllisten kanssa ei pysty selvittämään asioita kunnolla päätökseen? Tämä on ollut todella raskasta ja kuluttavaa aikaa. 

Ei toksinen ihminen selvitä asioita kunnolla päätökseen. Se vaatisi kykyä myöntää omat virheensä. Mene vain suoraan eteenpäin äläkä katsele taakse.

Vierailija
96/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toksinen ihminen selvitä asioita kunnolla päätökseen. Se vaatisi kykyä myöntää omat virheensä. Mene vain suoraan eteenpäin äläkä katsele taakse.

Mun virhe oli yksin yrittää ja korjata välejä kuntoon, samalla kun toinen sääti jo toisaalla, mutta enhän mä sitä silloin tiennyt. Jumituin ja löysin itseni syvemmältä suosta. Normisuhde päättyy puheväleissä, mutta toksinen suhde ei tavallaan pääty koskaan kunnolla. Ne yrittää tulla jossain vaiheessa aina takaisin.

Vierailija
97/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllinen suhde teki minusta kamalan ihmisen. Kun vuorovaikutus on pelkkää kieroilua, muuttuu itsekin kieroksi. Liian kauan kestin, mutta onneksi pystyin lopulta pelastamaan itseni. 

Vierailija
98/104 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheinta on se, kun kieroilu saattaa jatkua vielä pitkään eron jälkeenkin. Toinen ei lopeta pyynnöistä huolimatta, vaan keksii jatkuvasti tekaistuja juttuja joilla myrkyttää läheistensä päät toista vastaan. Väittää vaikka että toinen on tehnyt jotain, vaikka myrkyttäjä on itse syypää. Osa näistä sitten uskoo kaiken mitä myrkyttäjä heille selittää. 

Vierailija
99/104 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota tapahtuu aika usein epäterveissä suhteissa. Pahimmillaan toinen provosoi ja kiusaa tarkoituksella saadakseen reaktion ja käyttää tätä sitten todisteena toisen mielenvikaisuudesta.

Juuri näin. Ex teki tätä, ja eron jälkeen kertoili kaikille mikä sekopää olen. Jännä että koskaan, kenenkään muun kanssa en ole räjähtänyt, murtunut kyyneliin tai tärissyt raivosta tai pelosta, ei nykyään, eikä exää edeltävässä pitkässä suhteessa.

Vierailija
100/104 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt useamman vuoden yksin ilman parisuhdetta, ja voisin suositella tätä kaikille. Ensinnäkin se tunne ja tieto, että pärjää hyvin yksinkin, niin ei sillä tavalla "tarvitse" ketään. Vaan suhde jos tulisi, sen olisi oltava hyvä lisä aiempaan. Mutta jos huomaisin olevani taas koko ajan väsynyt ja pahalla mielellä, niin se olisi hei hei koko suhteelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan