Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllinen parisuhde, kun alkaa itsekin käyttäytyä epätasapainoisesti

Vierailija
19.01.2023 |

Onko kokemusta, että haitallinen parisuhde olisi saanut teistäkin esiin huonoja piirteitä joita sitten häpeätte? Itse olen ollut neljän vuoden ajan suhteessa jossa henkistä väkivaltaa eikä toinen ota koskaan vastuuta, salailee asioita ja käyttäytyy kaikin tavoin epäkunnioittavasti. Raivostuin hänelle kerran niin pahasti, että rikoin puhelimeni heittämällä sen seinään. En ole koskaan käyttäytynyt tuolla tavalla ja häpeän itseäni hirveästi. On myös todennäköistä, että miehelläni on ollut sivusuhde. Minun hän kuitenkin väittää kuvittelevan asioita. On puhunut ystävilleen miten olen epätasapainoinen ja mustasukkainen. Mutta ei ymmärrä ollenkaan miten hänen käytöksensä on minuun vaikuttanut. Välillä uskon itsekin, että olen paha ja kaikki ongelmat johtuvat pelkästään siitä. Kamala häpeä itsestä. Ero on vireillä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen miesvaatimukset ja toteutunut todellisuus poikkeavat näköjään aika laillakin toisistaan.

Vierailija
62/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräsin vasta kun koulun kuraattori sanoi että lapsi kokee että kotona on henkistä väkivaltaa...

nyt juuri tällä hetkellä kun kirjoitan koitan lopettaa suhdetta... rakkaus pommitus on alkanut kumppanin suunnalta kun syyllistäminen ei toiminut...

sattuu sieluun niin paljon. haluisin vain antaa periksi mutta onneksi on lapsi jolle haluan vain parasta niin koitan nyt olla vahva.

sieluun sattuu ja itkettää 

Lapsi aina ensin. Olet aikuisena vastuussa lapsen hyvinvoinnista. Tiesitkö, että usein käy niin, että olet seuraava kohde henkiselle väkivallalle kunhan lapsi on kasvanut ja muuttanut omilleen. 

Lapseen kohdistuva väkivalta oli fyysistä tai henkistä on se asia, jota ei hyväksytä! Uutisetkin kertovat nykypäivänä karuatarinaa niistä tilanteista, jossa tämä on hyväksytty, rakkauden tähden. Voivoi, rakkaus on jotain muuta kuin kotona valittitseva väkivallan ilmapiiri.

Koti on ihmisen paras paikka, siitä lähdetään. Jos ei ole, heitä kotia myrkyttävä ulos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin vasta kun koulun kuraattori sanoi että lapsi kokee että kotona on henkistä väkivaltaa...

nyt juuri tällä hetkellä kun kirjoitan koitan lopettaa suhdetta... rakkaus pommitus on alkanut kumppanin suunnalta kun syyllistäminen ei toiminut...

sattuu sieluun niin paljon. haluisin vain antaa periksi mutta onneksi on lapsi jolle haluan vain parasta niin koitan nyt olla vahva.

sieluun sattuu ja itkettää 

Lapsi aina ensin. Olet aikuisena vastuussa lapsen hyvinvoinnista. Tiesitkö, että usein käy niin, että olet seuraava kohde henkiselle väkivallalle kunhan lapsi on kasvanut ja muuttanut omilleen. 

Lapseen kohdistuva väkivalta oli fyysistä tai henkistä on se asia, jota ei hyväksytä! Uutisetkin kertovat nykypäivänä karuatarinaa niistä tilanteista, jossa tämä on hyväksytty, rakkauden tähden. Voivoi, rakkaus on jotain m

Ymmärsin, että väkivalta kohdistuu jo nyt äitiin.

Ap, tutustu termiin reactive abuse. Ja Youtubessa on hyvä kanava Narsisti vs Minä.

On itselläkin yksi kokemus psykopaatista ja toinen luonnevikaisesta hullusta. Nyt oma terapiani on auttanut: tunnistan kuviot ja tajuan, että kun asiat alkavat mennä hulluiksi, lähdetään HETI.

Joku kirjoitti, että valitettavasti vain aika parantaa, mutta myös onneksi aika parantaa. Jossain vaiheessa se on aidosti historiaa.

Vierailija
64/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex aiheutti minusta jatkuvaa kireyttä ja ahdistusta. Näkyi siinä, että hermostuin lapsille. Pelkäsin exän reaktiota, jos lapset kiukutteli ja olin sitä hermostunut. Ex käyttäytyi minua kohtaan myös todella tympeästi ja se näkyi. Kerran tiuskin kaupan myyjällekin, kun olin exälle vihainen. 

Eron jälkeen minussa tapahtui todellinen muutos. Olin ollut exän kanssa ihan toinen ihminen. 

65/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntoa olen jo katsellut, toivottavasti pysyn päätöksessäni. Miehen kaveritkin pitävät minua varmaan kajahtaneena, olivat todistamassa tuota puhelimen seinään heittämistä, eivät vaan tiedä yhtään miksi käyttäydyin niin. Olen etsinyt netistä tietoa ja välillä olen epäillyt olevani jopa narsisti. Ajattelen, että jotain vikaa minussa täytyy olla kun toimin näin. Hetkittäin taas tajuan ettei miehekkään käytös minua kohtaan ole oikein. Mutta sitten taas ajatus häviää ja pidän itseäni syyllisenä. Pyytelen anteeksi kaikkea ja häpeän itseäni. Ap

Sulla on kiintymyssuhdetrauma, joka aktivoituu tuon kumppanin kanssa. Asiaa kannattaisi käsitellä terapiassa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
66/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hyvä video aiheesta

Vierailija
67/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt myös näin. Siedin hiljaa pitkään miehen huonoa kohtelua, hän myös joi paljon. Katoilua ja mykkäkoulua. Nöyryytti monin eri tavoin esim salaakuvaamalla. Monia sivusuhteita. Saattoi myös heitellä tavaroitaan. Lopulta minäkin räjähdin ja purin kaiken pahan oloni häneen useiden viestien kera. Hänen käytöksestään ei ollut juurikaan todisteita, joten viestittelyn perustella minusta tehtiinkin lopulta syyllinen. Sitten alkoi minun mustamaalaus muille. Olinkin hullu, kun löysin rajani ja aloin puolustamaan itseäni, enkä hyväksynyt enää hänen käytöstään. Kyllä se toksisuus tarttui ja trauma jäi. 

Eksä sai viimein kaipaamansa reaktion useiden viestien muodossa. Itse en pettänyt, enkä juonut, enkä todellakaan salakuvannut. Kieroili kyllä hienosti hommat. Nöyryyttämistä kerta toisensa jälkeen. Mutta viestieni sisältö kertoi kyllä kaiken sen mitä olin joutunut kokemaan ja miltä se oli minusta tuntunut. Haukuin hänet samalla alimpaan helvettiin. Hän myrkytti mieleni ja vei luoton ihmisiin. Nyt kun kaikki on ohi, jatkaa perättömien juttujen levittämistä minusta. 

Vierailija
68/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde poissa Elä jää pa* kaan kiinni. Kyllä sinun persoona myös muuttuu. 

Kokemusta on! Lähde ja etsi hyviä ihmisiä ympärille. 

Vuodet menee hukkaan huonossa suhteessa, toinen ei muutu hyväksi kun aina anteeksi saa.

Jotkut patologisia valehtelijoita Juoskaa ja lujaa.

Vierailija
69/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
70/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammojen miesvaatimukset ja toteutunut todellisuus poikkeavat näköjään aika laillakin toisistaan.

Miksi olet kuvitellut niin monen naisen olevan tyytyväinen ikisinkku ja miesten valittavan, etteivät saa naista?

Vierailija
71/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on epävakaa vanhempi ja hänen seurassaan olen itsekin raivostunut niin että olen rikkonut tavaroita. Olen muuten tosi rauhallinen ja kiltti ihminen. Sinun kannattaa erota tuosta miehestä heti. Vanhemmasta ei voi erota mutta olen minimoinut kontaktin. 

Vierailija
72/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntoa olen jo katsellut, toivottavasti pysyn päätöksessäni. Miehen kaveritkin pitävät minua varmaan kajahtaneena, olivat todistamassa tuota puhelimen seinään heittämistä, eivät vaan tiedä yhtään miksi käyttäydyin niin. Olen etsinyt netistä tietoa ja välillä olen epäillyt olevani jopa narsisti. Ajattelen, että jotain vikaa minussa täytyy olla kun toimin näin. Hetkittäin taas tajuan ettei miehekkään käytös minua kohtaan ole oikein. Mutta sitten taas ajatus häviää ja pidän itseäni syyllisenä. Pyytelen anteeksi kaikkea ja häpeän itseäni. Ap

Sulla on kiintymyssuhdetrauma, joka aktivoituu tuon kumppanin kanssa. Asiaa kannattaisi käsitellä terapiassa.

Älä oikeasti viitsi.

Aloittajalle tsemppiä! Huonoon suhteeseen ei tarvitse jäädä. Eiköhän se kusipäisyys muillekin ole ilmi tullut.

Vierailija
73/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on! Mulla kesti yli 10 vuotta ennen kuin murruin. Tuolle on olemassa nimi: reactive abuse.

Vierailija
74/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä oikeasti viitsi.

Aloittajalle tsemppiä! Huonoon suhteeseen ei tarvitse jäädä. Eiköhän se kusipäisyys muilleki

Hän oli kyllä oikeassa terapian suhteen. Oma terapiani on puolessa välissä. Jostainhan se johtuu, että on jäänyt tuollaiseen suhteeseen.

Vierailija
75/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin aivan eri persoona ex-vaimoni kanssa ja häpeän sitä millainen olin. Ennen ex-vaimoa ja ex-vaimon jälkeen olen ollut oma normaali itseni kaikissa suhteissa. Se suhde oli todella myrkyllinen ja en sitä edes tajunnut suhteen aikana, vaikka muutuinkin hirveäksi.

Vierailija
76/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuitenkin sitä mieltä että "Uhri vs. Narsisti" ajattelu ei ole tervettä sekään. Tiedämme ettei todellisia narsisteja ole kuin pari prosenttia väestöstä. Ei , vaikka miten haluaisit. Todennäköisesti kyseessä on vain toksinen ihmissuhdepeli, kieroutunut riita, inhottavia ihmisiä, jotka tappelee omista tarpeistaan käsin. Aina kun yritetään lyödä leima "uhri ,ja narsisti", niin mennään metsään. Koko terminologista pitää ensin luopua kokonaan ja katsoa myös rehellisesti omaa käytöstään, siitäkin huolimatta että se toinen tekisi vielä enemmän pahaa. Miksi esim. et lopeta suhdetta? Miksi roikut, jäätkö tarpeesi takia läheisriippuvaisena huonoon suhteeseen jossa luonne-erot on liian suuria? Mitä SINÄ siitä saat?Ainoa oikea ratkaisu on erota tuommoisista ihmisiä (jos ei ole avioitunut, tai elätettäviä lapsia).

Don't wrestle with pigs. You both get dirty, and the pig likes it.

Ja toinen: Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.'

Vierailija
77/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen kuitenkin sitä mieltä että "Uhri vs. Narsisti" ajattelu ei ole tervettä sekään. Tiedämme ettei todellisia narsisteja ole kuin pari prosenttia väestöstä. Ei , vaikka miten haluaisit. Todennäköisesti kyseessä on vain toksinen ihmissuhdepeli, kieroutunut riita, inhottavia ihmisiä, jotka tappelee omista tarpeistaan käsin. Aina kun yritetään lyödä leima "uhri ,ja narsisti", niin mennään metsään. Koko terminologista pitää ensin luopua kokonaan ja katsoa myös rehellisesti omaa käytöstään, siitäkin huolimatta että se toinen tekisi vielä enemmän pahaa. Miksi esim. et lopeta suhdetta? Miksi roikut, jäätkö tarpeesi takia läheisriippuvaisena huonoon suhteeseen jossa luonne-erot on liian suuria? Mitä SINÄ siitä saat?Ainoa oikea ratkaisu on erota tuommoisista ihmisiä (jos ei ole avioitunut, tai elätettäviä lapsia).

Ja toinen: Never argue with stupi

Hei huhuu. Narsisteja muutama prosentti, lisäksi asosiaaliset, epävakaat, psykopaatit ja muut hullut. On kymmenen prosentin mahdollisuus osua tuollaisen kanssa yksiin. Jos olet itse lapsuushelvettitaustalla todennäköisyys alkaa olla yli puolet.

Normaalilla ihmisellä on yksi tai pari pitkää suhdetta elämänsä aikana. Näillä ja näiden uhreilla enemmän, joten sekin tihentää todennäköisyyksiä yhdestä prosentista ylöspäin. Etenkin nuoruuden ensimmäinen suhde on riskillisempi, kun ei ole kokemusta ja taas myöhemmän iän, kun parisuhdekelpoiset ovat pääosin niissä pysyvissä suhteissaan.

Vierailija
78/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toinen: Never argue with stupi

Meinaat, että päästään terveet ihmiset harrastavat toksisia ihmissuhdepelejä? Eivät harrasta. Eivät harrasta kieroutuneita riitojakaan. Yritätkö nyt oukeuttaa itsellesi omaa luonnettasi ha toimiasi?

Vierailija
79/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä motivaatiopuhe, kiitos videon linkittämisestä!

Vierailija
80/104 |
22.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä helposti uhriutuu ja  asiat alkaa näyttämään siltä, että se toinen osapuoli on se ongelmainen, mutta itse on se hyvä tyyppi. 

Kannattaa silti lähteä tuollaisesta tilanteesta. Mutta miettiä, että onko toisessa osapuolessa tuttuja piirteitä esim mitä omissa vanhemmissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi