Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myrkyllinen parisuhde, kun alkaa itsekin käyttäytyä epätasapainoisesti

Vierailija
19.01.2023 |

Onko kokemusta, että haitallinen parisuhde olisi saanut teistäkin esiin huonoja piirteitä joita sitten häpeätte? Itse olen ollut neljän vuoden ajan suhteessa jossa henkistä väkivaltaa eikä toinen ota koskaan vastuuta, salailee asioita ja käyttäytyy kaikin tavoin epäkunnioittavasti. Raivostuin hänelle kerran niin pahasti, että rikoin puhelimeni heittämällä sen seinään. En ole koskaan käyttäytynyt tuolla tavalla ja häpeän itseäni hirveästi. On myös todennäköistä, että miehelläni on ollut sivusuhde. Minun hän kuitenkin väittää kuvittelevan asioita. On puhunut ystävilleen miten olen epätasapainoinen ja mustasukkainen. Mutta ei ymmärrä ollenkaan miten hänen käytöksensä on minuun vaikuttanut. Välillä uskon itsekin, että olen paha ja kaikki ongelmat johtuvat pelkästään siitä. Kamala häpeä itsestä. Ero on vireillä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mies, joka salaili, valehteli ja petti. Olin siihen ihan hulluna, kunnes tulin siinä hommassa ihan hulluksi :D lautaset lensi seinään yms. Sen jälkeen tiesin, että jos musta kuoriutuu moisia piirteitä parisuhteessa niin kumppani on väärä.

Vierailija
22/104 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Luulin tulleeni hulluksi, käyttäydyin todella epävakaasti ja olin 24/7 ahdistunut. Kaikki johtuikin vaan silloisen kumppanin henkisestä väkivallasta, ja parani eroamalla. Nykyään olo ollut jo vuosia vakaa ja tasainen, vaikka silloin olin jo saamassa diagnoosia mielisairaudesta.

Kun ymmärtäisitte alunperinkin olla provosoitumatta.

Hetki siinä itsellä meni, mutta kun huomasin, että toinen härkkimällä härkkii ja yrittää saada reaktiota - jonka jälkeen voisi sitten huudella, miten hullu akka. Niin olikin ihan helppoa olla välittämättä.

Ja tähän väliin sanon, että sitten erosin.

Mutta se ignooraaminen on nuille ihan pahinta. Pysyt vain total tyynenä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirja Päänavaus selviytymiseen. T; turvakodin työntekijä

Vierailija
24/104 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia muillakin eli varmasti uskotaan sua AP. Onhan se aivan paskaa, kun haluaisi vaan olla normaalisti normaalin kanssa, ja sitten kun se pahuus alkaa paljastua, ei haluaisi uskoa todeksi.

Että jonkun tarkoitus on vaan kyylätä muiden elämää ja tuhota. Että miksi tämä tapahtuu.

Eron jälkeen se varmasti yrittää takaisin. Lirkuttelee ja esittää katuvaa, koska kaipaa saavuttamiaan etuja. Mutta ollaan fiksuja eikä reagoida niihin enää koskaan millään tavalla.

Vierailija
25/104 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on. Ex mieheni on ulkopuolisten mielestä itse lempeys ja ihana isä. No niin onkin. Mutta oli tehdä minut hulluksi. En ollut alkuun yhtään mustasukkainen enkä normaalisti olekaan, mutta vähitellen pienet toistuvat valheet sai epäilyksen heräämään. Ja mitä enempi alkoi herkällä korvalla kuuntelemaan, löytyi aina vaan uusia valheita. Ja mitään ei ikinä myöntänyt. Katsoi suoraan silmiin ja valehteli. Viimeiseen asti kielsi kaiken. Vaikka oli todisteet, yritti siitäkin vielä kiemurtella. Lopulta myönsi muttei koskaan selittänyt tai pyytänyt anteeksi. Odotti että asia unohdetaan. Lopulta aloin tulla hulluksi kun ei toiseen voi luottaa. Valehteli jopa parisuhdeterapiassa. Eron jälkeen tajusin etten tosiaan ole se vainoharhainen hullu joksi minua sanottiin. Ihanaa kun voi hengittää rauhassa.

Vierailija
26/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on aiemman parisuhteen vuoksi tiedoissani diagnoosi mm. epävakaasta persoonallisuudesta ja vaikeasta masennustilasta. Olin loppuunsa aivan sekaisin ja minut ohjattiin työterveyteen, kun aloin olla romahduspisteessä ja työkaverit huolestuivat. Ensin sain sairauslomaa (lisää aikaa kumppanin kanssa...) ja lääkkeitä, mutta päästyäni psykiatrille sain lähetteen terapiaan ja suosituksen lopettaa lääkkeet, ellen itse kokisi niistä hyötyväni. Psykiatri oli sitä mieltä, että nyt ei ole kemiassa vika.

Kiitos hänelle, sillä terapiassa minulle alkoi aika pian valjeta, mikä eli kuka minusta teki epävakaan raivohullun ja sain voimia erota. 

Vierailija
27/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi tukea, esim. Naisten linja tai turvakodit. Erosin kesällä vastaavanlaisesta suhteesta turvakodin tuella, enkä ole katunut.

Sinä pystyt siihen, tsemppiä!

Vierailija
28/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös "normaalin" ihmisen kanssa voi syntyä tosi toksinen suhde, jos molempien heikkoudet sopivasti korostaa toisiaan. Jos et pidä itsestäsi toisen seurassa, toki myös itsetutkisteluun ja oman käytöksen kehittämiseen on yleensä tarve, mutta ero on yleensä paras ratkaisu.

Vierailija
29/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on. Ex mieheni on ulkopuolisten mielestä itse lempeys ja ihana isä. No niin onkin. Mutta oli tehdä minut hulluksi. En ollut alkuun yhtään mustasukkainen enkä normaalisti olekaan, mutta vähitellen pienet toistuvat valheet sai epäilyksen heräämään. Ja mitä enempi alkoi herkällä korvalla kuuntelemaan, löytyi aina vaan uusia valheita. Ja mitään ei ikinä myöntänyt. Katsoi suoraan silmiin ja valehteli. Viimeiseen asti kielsi kaiken. Vaikka oli todisteet, yritti siitäkin vielä kiemurtella. Lopulta myönsi muttei koskaan selittänyt tai pyytänyt anteeksi. Odotti että asia unohdetaan. Lopulta aloin tulla hulluksi kun ei toiseen voi luottaa. Valehteli jopa parisuhdeterapiassa. Eron jälkeen tajusin etten tosiaan ole se vainoharhainen hullu joksi minua sanottiin. Ihanaa kun voi hengittää rauhassa.

Tää vois olla mun kirjottama mutta me ei menty parisuhdeterapiaan. Olin henkisesti niin rikki, nöyryytetty ja alistettu, että pamautin miestä nyrkillä nenään ja tuumasin, että eiköhän tää ollut tässä. Mies muutti välittömästi toisen naisen luo ja laittoi eron vireille. Se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun ketään olen lyönyt.

Vierailija
31/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Luulin tulleeni hulluksi, käyttäydyin todella epävakaasti ja olin 24/7 ahdistunut. Kaikki johtuikin vaan silloisen kumppanin henkisestä väkivallasta, ja parani eroamalla. Nykyään olo ollut jo vuosia vakaa ja tasainen, vaikka silloin olin jo saamassa diagnoosia mielisairaudesta.

Kun ymmärtäisitte alunperinkin olla provosoitumatta.

Hetki siinä itsellä meni, mutta kun huomasin, että toinen härkkimällä härkkii ja yrittää saada reaktiota - jonka jälkeen voisi sitten huudella, miten hullu akka. Niin olikin ihan helppoa olla välittämättä.

Ja tähän väliin sanon, että sitten erosin.

Mutta se ignooraaminen on nuille ihan pahinta. Pysyt vain total tyynenä itse.

Ignooraa - miten, jos mies käy jatkuvasti käsiksi, ei anna nukkua, ei päästä kotoa mihinkään, raiskaa, särkee telkkarin kun katson sitä jne. Ja kyllä, jätetty on.

Henkisen väkivallankin puolella on melkoisen säälittävä kuvio, että toisen vain pitää pysyä tyynynenä kun toinen kiusaa. Ei mahda olla kovin hääviä sellaisessa parisuhteessa.

Vierailija
32/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/104 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä olen hyvä esimerkki, olin ennen vannoutunut pasifisti, aina empaattinen, kärsivällinen, kykenin keskustelemaan vaikka miten vaikeista aiheista sivistyneesti. Kolmen vuoden henkisen, verbaalisen, fyysisen ja seksuaalisen väkivallan jälkeen olen itse kuin haavoinut elukka häkissä, olen rikkonut kaksi kahvimukia heittämällä seinään, oman luurin näytön, raivonnut, huutanut ja kerran totesin että nyt jos sä et lähde mä t*pan sut. Arvatkaa saanko kuulla tappouhkauksesta joka päivä. Mua saa herättää, raïscata, töniä, alistaa, kiusata, pettää, valehdella ja lista vaan jatkuu, mutta saan kyllä aina kuulla kaikki mitä olen ikinä tehnyt mutta hän on aina uhri ja syytön tai on tosi hyvä syy heittää mut seinään jne.

Vierailija
34/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa jos on suhteessa niin on aivan varma että narsisti saa sen toisen huonot puolet esiin riitatilanteissa vaikka muutoin olisit rauhallisesti ja järkevästi keskustellen tottunut sovittelemaan asioita. Narsistin kanssa mikään ei ole normaalia.

Vierailija
35/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen väkivalta on ihan kamalaa ja ajoi minut riitelemään epäkypsästi. Sanallisesti raivosin kun minua alistettiin uskomaan vääriä asioita itsestäni ja valheista. Ei ollut ennen kuulunut tapoihini.

Vierailija
36/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valehteli ja vääristely asioita jättäen jopa jotain pieniä.epäilyksen siemeniä hänen pettämisistään todisteeksi. Sain tarpeekseni siitä että minua luultiin niin tyhmäksi että uskoisin ne valheet. Kyse oli pettämisestä ja salailusta. Lisäksi mitkään lupaukset eivät pitäneet. Kehtasi pilata monta lomaani, viikonloppua ja juhlapyhää. Jos näytin todisteena hänen omat tekstarinsa jostain asiasta mitä oltiin yhdessä sovittu niin väitti ettei oltu mitään sovittu tai hän ei muista. Tietysti suutuin ja olin pettynyt. RAIVOSIN oikeutetusti.Tästä alkoi  hänen passiivis-agressiivinen käytös eli sain hiljaisuushoitoa. Hän katosi eikä viestitellyt tai pitänyt yhteyttä. Tuli kyllä jokusen viikon kuluttua'takaisin ihan muina miehinä niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Riidan aiheesta ei tietenkään enää keskustelu vaikka hän oli ne omalla paskamaisella toiminnallaan aiheuttanut. Mutta eihän hän nähnyt itsessään mitään vikaa ja kun ei ollut muka koskaan mitään tehnyt omasta mielestään niin ei pyytänyt koskaan anteeksi. Kun tällainen kaltoinkohtelu toistuu ja toistuu niin siinä alkaa mennä se oma todellisuudentajukin ihan kummalliseksi unohtamatta omanarvontunnon ja itsekunnioitukqen menettämistä. Pikkuhiljaa alat mennä rikki ja tunnet itsesi niin pieneksi. Tämä mies paljastui narsistiksi. Nyt on erottu ja kokoan menetetyn itsetuntoni rippeitä. Toksinen ihminen saa sen toisen ihmisen, yleensä kiltin, järkevän ja empaattisenkin minäkuvan muuttumaan ihan toiseksi kuin mitä se on  ennen narsistin kohtaamista ollut. Samalla ehdolistut tekemään asioita narsistin ehdoilla. Kamala kokemus. 

Vierailija
37/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies valehteli ja vääristely asioita jättäen jopa jotain pieniä.epäilyksen siemeniä hänen pettämisistään todisteeksi. Sain tarpeekseni siitä että minua luultiin niin tyhmäksi että uskoisin ne valheet. Kyse oli pettämisestä ja salailusta. Lisäksi mitkään lupaukset eivät pitäneet. Kehtasi pilata monta lomaani, viikonloppua ja juhlapyhää. Jos näytin todisteena hänen omat tekstarinsa jostain asiasta mitä oltiin yhdessä sovittu niin väitti ettei oltu mitään sovittu tai hän ei muista. Tietysti suutuin ja olin pettynyt. RAIVOSIN oikeutetusti.Tästä alkoi  hänen passiivis-agressiivinen käytös eli sain hiljaisuushoitoa. Hän katosi eikä viestitellyt tai pitänyt yhteyttä. Tuli kyllä jokusen viikon kuluttua'takaisin ihan muina miehinä niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Riidan aiheesta ei tietenkään enää keskustelu vaikka hän oli ne omalla paskamaisella toiminnallaan aiheuttanut. Mutta eihän hän nähnyt itsessään mitään vikaa ja

Kuvailit juuri mun narsisti exääni. Tuli ihan kyyneleet silmiin kuin luin tuon tekstisi.

Vierailija
38/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti jolla on psykopaattisia piirteitä nauttii toisen satuttamisesta. Uhri kokee riittämättömyyden, arvottomuuden tunnetta ja on alas poljettu narsistin toimesta. Kun ihmiseltä.viedään kaikki inhimillinen pois niin on ihan ymmärrettävää että tulee provosoituneeksi riitatilanteissa. Sitä yrittää pitää puolensa ja saada selvitettyä asioita. Mutta ei narsistin kanssa mitään voi selvitellä. Vasta eron jälkeen sitä alkaa taas löytää itsensä jossa ei tarvitse alentua mihinkään ala-arvoiseen provosoituneeseen käytökseen.

Vierailija
39/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkyllinen suhde tuo usein itsestä esiin myös paljon huonoja puolia joita ei tavallisesti näy. Syntyy häpeän tunnetta ja syyllistyy omasta käytöksestään. Tämä loppuu kyllä kun myrkyllinen suhde on ohi

Vierailija
40/104 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistattavia kokemuksia ihmisillä ei voi muuta sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan