Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä on avioliitosta nykyisin?

Vierailija
19.01.2023 |

Onko siinä millaisia verohelpotuksia tai muita hyötyjä joiden takia kannattaisi avioitua? Meillä on mieheni kanssa ollut jo vuosia testamentit toisillemme, emmekä keksi miksi menisimme naimisiin. Sukulaiset sitä aina kyselevät, mutta vastauksena "ei kiinnosta" tuntuu olevan arvoton.

T. Akka 31v.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton pariskunta, naimisissa 40 vuotta, kuka perii?

Jos ei ole testamenttia, niin leski perii ensiksi kuolleen puolison. Kun leski kuolee, jäljellä oleva omaisuus jaetaan ensiksi kuolleen puolison omaisten ja lesken omaisten kesken.

Vierailija
82/87 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton pariskunta, naimisissa 40 vuotta, kuka perii?

Aviopuoliso perii. Kannattaa tehdä myös keskinäinen omistusoikeustestamentti. Silloin leski voi vapaasti testamentata myös perimänsä omaisuuden. Muuten leskenkin kuollessa omaisuus jaetaan ensiksi kuolleen ja lesken sukujen kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä yhteistä asuntolainaa. Meillä on kummallakin oma asuntolaina yhteisestä asunnostamme.

Se kummalla oli rahaa enemmän asuntoa ostettaessa on tietenkin pienempi laina.

Koti on yhteinen mutta lainat on omat.

Mä taas en ymmärrä miksi maksaa korkoja kahdesta asuntolainasta. Lisäksi monella perheellisellä ei kyllä todellakaan ole varaa maksaa kahta asuntolainaa korkoineen. Helpompaa kun on yksi yhteinen asuntolaina josta kertyy korot ja maksettavana on vain yksi summa joka kuukausi. Kaikilla ei myöskään ole sellaiset tulot, että saisi tarvittavaa lainasummaa yksin. Eikä kaikilla ole säästöjä vaikka millä mitalla.

Huomaa, että sulla on rahaa etkä ymmärrä toisten ihmisten elämää.

Vierailija
84/87 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paras ystävä, on seksiä säännöllisesti ja hyvää seuraa.

Vierailija
85/87 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaportti molemmilla auki?

Minne? Jos pettämistä meinaat, niin eihän paperi sitä estä. Takaportti on muuten auki hyvin usein omalle kullalle.

-ap

Otat siis àhŧeríiŋ?

Vierailija
86/87 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julietta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä yhteistä asuntolainaa. Meillä on kummallakin oma asuntolaina yhteisestä asunnostamme.

Mä taas en ymmärrä miksi maksaa korkoja kahdesta asuntolainasta. Lisäksi monella perheellisellä ei kyllä todellakaan ole varaa maksaa kahta asuntolainaa korkoineen. Helpompaa kun on yksi yhteinen asuntolaina josta kertyy korot ja maksettavana on vain yksi summa joka kuukausi. Kaikilla ei myöskään ole sellaiset tulot, että saisi tarvittavaa lainasummaa yksin. Eikä kaikilla ole säästöjä vaikka millä mitalla.

Vaikka minulla olikin yhteinen asuntolaina puolisoni kanssa, niin en ihan ymmärrä logiikkaasi. Mikä ero on siinä, maksaako puoliso A omasta lainastaan korkoa 250 euroa kuukaudessa ja puoliso B omasta lainastaan korkoa 250 euroa kuukaudessa vai maksavatko A ja B yhteisestä asuntolainastaan korkoa 500 euroa kuukaudessa? Eikö lopputulos ole ihan sama?

Vierailija
87/87 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julietta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vissiin matematiikka ollut sulla vahvin aine aikoinaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi