Mikä on tilisi saldo näin vuoden alkuun?
Minulla näyttää 45€ Ei tämä kyllä mitään herkkua ole. Vuoden viimeinen päivä maksoin asuntolainan oman osuuden 550€ johon piti ottaa vähän säästötililtä johon jäi 340€. Totesin samalla että vaimo oli kyennyt maksamaan vain 300€, eli ei saatu maksettua joulukuun lainaa. Jäi myös vakuutusmaksu 180€ maksamatta, eräpäivä oli 28.12. huomenna on tilipäivä, tai maksanevatko tänään, 860€ kahden viikon tili. Siitä pitää maksaa se vakuutus ja sitten on vielä 170€ sähkölasku, perheen puhelinlaskut 100€ tankata auto 100€. Huoltaakkin pitäis autoa ja meidän viiden elääkkin. Perheen isä.
Kommentit (109)
Millä niistä? Käyttelytilin saldon pitääkin olla lähellä nollaa palkkapäivän lähestyessä.
Joulukuun puolesta välistä ollu 1e. Miinukselle meni, kun pankki otti palvelumaksut. Pienistä säästöistä tasasin. Nyt on taas 1e. Odotan tammikuun puolessa välissä tulevaa palkkaa. Silti en koe, että olisi hätää. Ruokaa on, takkapuita on. Vielä on katto pään päällä, näin yhtenä vapaapäivänä kuumaa kahvia ja takkatulen loimua. Huomenna töihin. Onneksi tuplapalkka.
550€. Se summa jää palkasta elämiseen. Palkasta menee vuokra + ulosotto. Onneksi tämä työ loppuu kuukauden päästä.
Reilu 500€ näytti olevan käyttötilillä, jänskättää tuleeko 13pvä palkka kun tuo palkanmaksaja vaihtui vuoden vaihteessa, niinkuin monelta muultakin.
Vierailija kirjoitti:
Millä niistä? Käyttelytilin saldon pitääkin olla lähellä nollaa palkkapäivän lähestyessä.
Mistä sä siirrät säästöön jos aina menee nolliin? On 500€ auto ja huoli kauanko kestää, mistä rahaa että saadaan uusittua ja ylläpidettyä? Työmatka 50km päivä. Ap
Käyttötili (henk.koht.) 100,90 e
Taloustili (puolison kanssa yhteinen) 203,54 e
Säästötili (henk.koht.) 30 700,00 e
Tilipäivään reilu viikko. Auton tankki täynnä, mitään laskuja ei eräänny sitä ennen, joten pärjätään.
Minulla on tällä hetkellä omalla tilillä 0,05€.
Mutta minulla on miehen rinnakkaisluottokortti eli rahaa käytössä ihan rajattomasti.
Noin 500, ensi viikolla tilipäivä, jolloin laitan reilumman summan säästötilille. Joulukuun tilistä taisin laittaa säästöön vain 200.
Käyttötilillä noin 1000 euroa. Säästötilillä reilu 100 000, joilla ajatus maksaa loppu asuntolaina pian pois, kun maaliskuussa on korontarkistus.
Mistä saatte noin paljon säästöön? Minulla on ollut säästötili 10 vuotta ja joka kuukausi sinne menee 100€ mutta koska palkka ei riitä elämiseen säästötilin saldo on 340€kk. Ap
jonkin verran miinuksella, kun on kaikkea makseltu. seuraavassa palkassa näkyy onneksi jo roima palkankorotus, ja jotkut säännölliset menot loppuu keväällä. säästöjä on siellä sun täällä, mutta ei kuitenkaan kymppitonneja. olen rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Noin 500, ensi viikolla tilipäivä, jolloin laitan reilumman summan säästötilille. Joulukuun tilistä taisin laittaa säästöön vain 200.
Miksi alapeukku?
Olen todella kiitollinen nykyisestä taloudellisesta tilanteestani. Aina ei ole ollut näin, enkä nytkään kuuluu tulojeni osalta kovin kummoisenkaan porukkaan.
10 vuotta sitten elin 50€ kuukaudessa ja asioin jopa muutaman kuukauden toimeentuloasiakkaana.
Mutta en ole tähän koulunpenkkejä kuluttamatta tai itseäni likoon laittamatta päätynyt.
Pelkkää velkarahaa tilillä, tällä hetkellä 1900€.
Velkakierteessä ollaan, noistakin menee mojova osa ensi kuussa lainanlyhennyksiin. Minä kun luulin, että tällaista minulle ei käy koskaan.
Käyttötileillä noin 800 e, säästötilillä 32 700 e.
Palkka tulee kuun lopussa, ja tuo 800 e riittää mainiosti. Tämän kuun asuntolaina, vastike, harrastusmaksut ja säästöt on jo hoidettu ja maanantaina tuli iso ruokakauppatilaus eli ruokakauppaankaan ei tarvitse mennä vielä pariin viikkoon.
Noin 1000 euroa, sen tulee riittää noin viikoksi. Muilla tileillä yhteensä 30 000 euroa. Lisäksi sijoituksissa/osakkeissa 18 000 euroa.
Käyttötilillä 7641 euroa, juuri tarkistin. Kyseessä siis tili mihin palkka maksetaan.
Tapanani on siirtää sieltä tilille jota ei koskaan käytetä, ns. pahan päivän vara, osa rahoista ja sijoitustilille osa.
Joulun takia on jäänyt siirtämättä koska halusin että rahaa on joulun kuluihin.
Nyt odotan tiliä joka tulee 19. päivä tätä kuuta ja teen sitten siirrot.
Kun elää yksin, on helppo hallita menoja ja säästöjä, En pihistele mutta en tuhlaa enkä shoppailekaan.
Olen tyytyväinen.
N. 36