Eläinlääkäriasemien rahastus
Eläinlääkäriasemien rahastukseen pitäisi puuttua. Hinnat ovat aivan kohtuuttomat.
Esim. Helsingissä ei ole kunnaneläinlääkäriä jolla voisi hoidattaa eläimensä halvemmalla
Muualla maailmassa on eläinlääkäriasemia joilla vähävaraiset voivat hoidattaa eläimiään ilmaiseksi/kohtuuhintaan.
Miksi kukaan ei puutu eläinlääkäreitten järjettömään rahastukseen?
Kommentit (412)
Evidensia Tampere. Vein koiran sinne kun oksenteli ja ulostaessa tuli verta. Olimme hoitohuoneessa 10 min jonka aikana paineli pahaa ja käski olla yhteydessä jos jatkuu. Ei tehnyt testejä ei mitään. Epäili vatsapöpöä. Hinta oli 230 euroa. Minulla on varaa maksaa koiran hoito. Silti myös oikeus valittaa törkeistä hinnoista. Hammaskivenpoistojen hinnat myöskin tässä 5v aikana tuplaantunut Tampereen alueella.
Silloin, kun minä olin lapsi, lemmikit sai elää luonnollisen elämän. Ei niitä viety eläinlääkäriin. En ymmärrä, miksi kissa pitäisi viedä hammaskiven poistoon tai hampaiden puhdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano hinta joka on laskenut tässä viime aikoina js jos ei ymmärrä kunnallisen ja yksityisen aseman eroa ei pidä hankkia lemmikkiä.
Joka kunnassa ei ole eläinlääkäriä joka hoitaisi lemmikkieläimiä. Lehmä pitäisi olla.
Eläinlääkäreille ei kohta enää ole niitä lehmiä hoidettavaksi. Tilat lopettavat yksi toisensa jälkeen.
Kuka se kansanedustaja oli joka puhui asiasta? Että eläinlääkärimenoihin pitäisi puuttua ja saada katto?
Helsingissä ei ole kunnaeläinlääkäriä? No joo ehkä ei, mutta teillä on yliopistollinen eläinsairaala jota saatte käyttää 24/7/365.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun minä olin lapsi, lemmikit sai elää luonnollisen elämän. Ei niitä viety eläinlääkäriin. En ymmärrä, miksi kissa pitäisi viedä hammaskiven poistoon tai hampaiden puhdistukseen.
siksi että ne hampaat tulehtuu ja aiheuttaa kovaa kipua kissalle.
Lemmikin pito on harrastus siinä missä muutkin. En minäkään mesoa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa minun pyöräni ja sukseni...
Vierailija kirjoitti:
Kuka se kansanedustaja oli joka puhui asiasta? Että eläinlääkärimenoihin pitäisi puuttua ja saada katto?
Jaana Pelkonen on ainakin puhunut asiasta 2017, mitään ei saanut aikaan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikin pito on harrastus siinä missä muutkin. En minäkään mesoa, että yhteiskunnan pitäisi maksaa minun pyöräni ja sukseni...
Ei yhteiskunnan pidäkään, mutta siinä vaiheessa kun menet huollattamaan pyörääsi ja tekijä KATSOO pyörääsi 2 min ja veloittaa 100e pelkästä katsomisesta, vailla sitä huoltoa, niin varmasti sinäkin älähtäisit hinnoista....??
Ei rasvapatteja tarvitse poistaa elleivät ne ole häiritsevän suuria tai häiritsevässä paikassa. Ovat vaarattomia.
Suomessa tiettyjen ammattiryhmien pitäisi tehdä töistä puoli-ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään. Näitä ovat mm: kampaaja, kosmetologit ja näköjään myös eläinlääkärit.
Tajuatteko te tolvanat mitä tuollaisen praktiikan pyörittäminen jo maksaa. Varsinkin isoilla ell asemilla jo laitehankintoihin uppoaa sievoinen summa ja jollainen nekin pitää rahoittaa. Ja kyllä sillä eläinlääkärilläkin on oikeus tienata työllään, on aika monta vuotta sen eteen opiskellutkin.
Jos ei halua maksaa eläimensä hoitokuluja, niin naapurin ukko hoitanee eutanasia vaikka ampumalla jallu-pulloa vastaan. Vai onko sekin liian kallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunnan pidäkään, mutta siinä vaiheessa kun menet huollattamaan pyörääsi ja tekijä KATSOO pyörääsi 2 min ja veloittaa 100e pelkästä katsomisesta, vailla sitä huoltoa, niin varmasti sinäkin älähtäisit hinnoista....??
Lisäksi pyörä ei ole elävä olento josta laki velvoittaa pitämään huolta vaikka ei olisi omakaan!
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole kunnaeläinlääkäriä? No joo ehkä ei, mutta teillä on yliopistollinen eläinsairaala jota saatte käyttää 24/7/365.
Yliopiston eläinsairaala on yksityinen ja kallis!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tiettyjen ammattiryhmien pitäisi tehdä töistä puoli-ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään. Näitä ovat mm: kampaaja, kosmetologit ja näköjään myös eläinlääkärit.
Tajuatteko te tolvanat mitä tuollaisen praktiikan pyörittäminen jo maksaa. Varsinkin isoilla ell asemilla jo laitehankintoihin uppoaa sievoinen summa ja jollainen nekin pitää rahoittaa. Ja kyllä sillä eläinlääkärilläkin on oikeus tienata työllään, on aika monta vuotta sen eteen opiskellutkin.
Jos ei halua maksaa eläimensä hoitokuluja, niin naapurin ukko hoitanee eutanasia vaikka ampumalla jallu-pulloa vastaan. Vai onko sekin liian kallista?
ne laitteet maksaa ihan yhtä paljon muuallakin maailmassa, ainoastaan vuokrissa on pientä eroa suomessa, mutta se ei selitä järkyttäviä hintaeroja esim pk-seudun ja vaikkapa riihimäen välillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ne laitteet maksaa ihan yhtä paljon muuallakin maailmassa, ainoastaan vuokrissa on pientä eroa suomessa, mutta se ei selitä järkyttäviä hintaeroja esim pk-seudun ja vaikkapa riihimäen välillä
Paljos alv on muualla maailmassa? Suomessahan se on 24%. Vie se elukkasi sitten sinne Riihimäelle hoidettavaksi äläkä täällä kitise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikki ei ole mikään ihmisoikeus ja mahdolliset yllättävät, korkeatkin eläinlääkärikulut tulee huomioida jo siinä vaiheessa, kun lemmikkiä edes harkitaan. Lisäksi, meidän kunnassa kunnan eläinlääkäri on kalliimpi kuin useimmat yksityiset, se ei ole mikään automaattinen tie onneen tai vastaa ihmisten julkista terveydenhuoltoa.
Tilanteet voivat muuttua yllättäen. Ainakaan minä en omista kristallipalloa. Voi itse sairastua, jäädä työttömäksi, leskeksi, mitä vain voi tapahtua. Talous voi romahtuu niin monella tavalla.
Kyllä asioita voi etukäteen miettiä. Onko varaa lemmikkiin jos jäät työttömäksi/leskeksi/sairastut jne? Jos vastaus on ei, niin älä ota lemmikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harrastuksia maksetaan ja korvataan yhteiskunnanvaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harrastuksia maksetaan ja korvataan yhteiskunnanvaroista.
No ei kyllä mitään useamman tonnin harrastepyöriä korvailla, ellei ole nyt joku lupaava maailmanmestarinalku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikki ei ole mikään ihmisoikeus ja mahdolliset yllättävät, korkeatkin eläinlääkärikulut tulee huomioida jo siinä vaiheessa, kun lemmikkiä edes harkitaan. Lisäksi, meidän kunnassa kunnan eläinlääkäri on kalliimpi kuin useimmat yksityiset, se ei ole mikään automaattinen tie onneen tai vastaa ihmisten julkista terveydenhuoltoa.
Tilanteet voivat muuttua yllättäen. Ainakaan minä en omista kristallipalloa. Voi itse sairastua, jäädä työttömäksi, leskeksi, mitä vain voi tapahtua. Talous voi romahtuu niin monella tavalla.
Kyllä asioita voi etukäteen miettiä. Onko varaa lemmikkiin jos jäät työttömäksi/leskeksi/sairastut jne? Jos vastaus on ei, niin älä ota lemmikkiä.
Onko lemmikki vain rikkaitten oikeus?
Tää vaan valitettavasti tekee sen (lääkärit ei välitä) että ihmiset eivät enää vie sairaita eläimiä hoitoon, ja esim. mielummin heittävät kuolevan kissansa luontoon kun vievät lopetukseen joka sekin yhteistuhkauksen kanssa voi maksaa jopa 200eur.