Is: Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi
Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi Julma-Hurtta, Puukko Armo ja Raivomieli olivat jo liikaa Nimilautakunta on julkaissut tiedon siitä, mitkä uudet nimet hyväksyttiin vuonna 2022 ja mitä pidettiin liian sopimattomina https://www.is.fi/perhe/art-2000009336657.html
Kommentit (473)
Jos Pöly on nimi, niin miksei myös Roska, Jäte, Lika, Siivottomuus, Kuolleet ihosolut ja Tahra?
Vierailija kirjoitti:
Jos Pöly on nimi, niin miksei myös Roska, Jäte, Lika, Siivottomuus, Kuolleet ihosolut ja Tahra?
Minusta nämä ovat vallan mainioita! Eikö niitä muka tosiaan ole almanakassa?
Uskovaisille sopivia nimiä Armias, Autuas, Siunaus tai Siunattu. Pyhimyshän jo löytyykin musiikkipuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lumi Pyry
Pöly PilviTähti Pöly
Enkeli-Pöly, Kukka-Pilven sisko.
Mites Jauho?
Piri-Nyytti
Samalla vauhdilla voi olla sitten Hivakka ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhvelo, Vätys, Nysvä. Työnhakijoiden top 3.
Johan on jollain mahtavat puheet. Sitten nähdään, kun sä itse jäät työttömäksi. Työttömyys voi sattua myös sun kohdalle, koskaan ei tiedä. Ehkä sä sit vaihdat itsellesi nimen Nysvä, jos se noin miellyttää.
Työnantajalle voi sopia nimi En vastaa hakemuksiin.
Nimeni takia kiusattu kirjoitti:
Ei herranjestas. Mua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja sen jälkeen. Se on sellainen nimi jota en luonnollisesti halua kertoa. Aion vaihtaa nimeni.
Mutta ihan oikeasti!!!! Pitää olla täys psyko jos omalle lapselleen haluaa antaa tollasen nimen 😳 eli jos haluaa taata että lapsi joutuu kiusatuksi, antaa tollasen nimen??? Mulla on edelleen traumat siitä ajasta.
Ps. Laitoin tän viestin jo aikasemmin, en tiedä miksi poistettu
Äläpä mun nimi on Päivi ja arvaa montako kertaa hoilattiin laulua oli poika nimeltä Päivi eikä asiaa parantunut pottamalli kampaus:/
Tunsin ammattikoulu ajalta Kukka Maarian nimisen mut halus että kutsutaan kukkiseks enkä koskaan ymmärtänyt miksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaisille sopivia nimiä Armias, Autuas, Siunaus tai Siunattu. Pyhimyshän jo löytyykin musiikkipuolelta.
Usko, Toivo, raakel, Maria tms raamatulliset nimet.
Vierailija kirjoitti:
🤣
miksi oi miksi näitä nimiä hyväksytään!?
Torspo, tuosta tulee mieleen torso tai jonkinlainen tyhmän ihmisen nimitys, olet vähän torspo!
Torspo on ruotsalainen jääkiekkokypärämerkki.
Käyttäjä31791 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torspo oli jääkiekkovarustemerkki kasarilla.
Eikä kovin hyvä. Siksi niitä ei enää tehdä. Käsittääkseni Torspo yritti jatkaa Toronto-jääkiekkomailamerkin perinteitä (Toronto + Sport). Toronto-mailoja tehtiin Jämsässä joskus 1970-luvulla, kuten Toronto-lasikuituveneitäkin. Torontokaan ei ollut kovin hyvä jääkiekkomaila ja se katosi varsin pian markkinoilta. Montreal oli siihen aikaan ylivoimaisesti paras, Koho ja Titan olivat siihen verrattuna halkoja. Ja ToPo oli niitäkin huonompi. Tampereella Tappara pelasi Montrealeilla, Ilves Titaneilla. Titan ryhtyi myös tekemään lähes laskettelumonojen kokoisia punaisia luistimia, olivat aikamoisia kapistuksia.
Torspo 2000 Graphite (valkoisesta varresta tunnettiin) oli ysärin alussa paras maila mitä Suomesta sai. Monet liigajengit pelasi sillä. Sitten tapahtu joku jämähdys ja muut merkit ajoi kauas ohi.
Vierailija kirjoitti:
Torspo oli ennen hyvä mailamerkki. Taisipa Teemukin pelata joskus.
Eipä tainnu.
Titanin mannekiini oli.
Vierailija kirjoitti:
Jos Torspo hyväksytään, niin Koho on hyväksyttävä myös.
Ja täten myös Titan.
Onhan kalenterissa niminä mm kotivalo, helmi, Saaga, Ukko, Yrjö, Kullervo,Jorma.
Pauliina, eli pettymys vanhemmille jotka toivoivat poikaa:(
Vierailija kirjoitti:
Pauliina, eli pettymys vanhemmille jotka toivoivat poikaa:(
Ja Pauli on sitten varmaan nimenä pojalla, joka oli pettymys vanhemmilleen, kun nämä olisivat halunneet Pauliinan?
Vierailija kirjoitti:
Häkä nimestä tulee ekana mieleen häkä-enska
Häkä- Häkkinen tulee kyllä mieleen. Ja hänen mukaansa nimetty on Häkärinteet.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikku Unikonsiemen.. noo tuli vähä yökastelija ja liimanhaistelija.
Kirkonpolttaja Unikonsiemen :D
Meikän kaveri sai tänä vuonna poikalapsen ja antoi nimeksi Rasmus. Mun mielestä tosi hieno nimi.
Nimeni takia kiusattu kirjoitti:
Ei herranjestas. Mua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja sen jälkeen. Se on sellainen nimi jota en luonnollisesti halua kertoa. Aion vaihtaa nimeni.
Mutta ihan oikeasti!!!! Pitää olla täys psyko jos omalle lapselleen haluaa antaa tollasen nimen 😳 eli jos haluaa taata että lapsi joutuu kiusatuksi, antaa tollasen nimen??? Mulla on edelleen traumat siitä ajasta.
Ps. Laitoin tän viestin jo aikasemmin, en tiedä miksi poistettu
No jos olis kovin paha koliikkitoukka niin vois kostaa nimellä.
Jos et olisi noin dramaattinen ja haukkuisi naisia noin kovasti, saisit enemmän kannatusta ajatuksillesi.
ja sitäpaitsi puhut ohi suusi. Minäkin heteroperheessä kasvaneena jatkan isäni sukunimeä. Mieheni joka myös on heteroperheen vesa, ei ole poikana saanut jatkaa isänsä sukua nimensä kautta, koska meidän lapsilla on minun sukuni nimi.
Ja Suomessa ei tyttöjä abortoida sen takia, että ovat tyttöjä. Pientä rajaa tuohon messuamiseen.