Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Is: Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi

Vierailija
19.01.2023 |

Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi Julma-Hurtta, Puukko Armo ja Raivomieli olivat jo liikaa Nimilautakunta on julkaissut tiedon siitä, mitkä uudet nimet hyväksyttiin vuonna 2022 ja mitä pidettiin liian sopimattomina https://www.is.fi/perhe/art-2000009336657.html

Kommentit (473)

Vierailija
341/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torspo oli ennen hyvä mailamerkki. Taisipa Teemukin pelata joskus.

Vierailija
342/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan vaihtaa nimeni Häkä Pöntöksi ja sukupuoleni naiseksi. Onnistuu pian samalla maistraattikäynnillä, ellei peräti verkossa.

Tämä nauratti. Häkä Pönttö. Vardande nimeni Tuhka Luukuksi ja sukupuoleni mieheksi. On sitter kahvihuoneessa juttua pitemmäksikin aikaa. Olet Häkä mun idolini.

Nimen vaihtaminen ei ole muuten niin helppoa kuin sukupuolen vaihtaminen.

Enpä muuten olisi ikinä uskonut, että sanon tällaisen lauseen. Mutta ainakaan vielä joitakin vuosia sitten etunimen muutos ei käynyt kovin helposti. Sukunimen vaihto sen sijaan oli helpompi prosessi. Tiedän tämän siitä, kun ystäväni oli kyseisessä virastossa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣 kyllä nämä viimeaikojen uutisoinnit translaeista ja nimiehdotuksista on niin hullun mielipuolisia, että ei mitään rajaa.🤣 olen päättänyt, etten ota enää ketään tosissaan ja vakavasti, ei vaan pysty 🤣🤣🤣 hyvää viihdettähän nämä jutut sinänsä on, jos eibota huomioon niiden yhteiskunnallisia vaikutuksia. Idiootit on omalla tavallaan hiton hauskoja, kun mitä tahansa älytöntä voi odottaa spontaanisti ja ovat itse tohinoistaan niin tohkeissaan🤣🤣🤣. Kohta onkin tapaaminen muutaman tosi pösilön kanssa. Pitää alkaa vääntää pokkaa peruslukemille ja toivoa etten repeä 🤣🤣, pitäkää peukkuja.

Onpa ilkeää! On se hyvä, että itse olet maailman fiksuin ja täydellisin, kun on varaa arvostella toisia.

No itseasiassa on varaa arvostella. Arvostelu kohdistuu ennenkaikkea itseään niin kovin tärkeinä pitämiin lapsiaikuisiin (lue asiantuntijoihin), joiden koko elämänhallintaskaala ajattelusta konkreettiseen toimintaan ja masilmankuvaannon tasoa niistä mun nenä ja pyyhi mun pylly. Tämä ristiriitaisuus tässä ihmistyypissä on kunnon huumoripläjäri 🤣🤣🤣 nämä samat järjenjättiläiset antavat pershedelmilleen näitä nimiä kuten Kakki-Pakki yms. samalla kun siinä vaipanvaihdon lomassa arpovat, että kumpaakohan sukupuolta toukka oikein mahtaa edustaa.Että todellakin otan ilon irti idareista 🤣🤣😂. Oih, ja vielä olisi niin monta esimerkkiä 😂, mutta annan ystävällisesti palstatilaa muille. Huomasin toki, että muutama nuija tunnisti itsensä 👎ja otti nokkiinsa.

Olen itsekin naurannut näille nykyajan idiooteille myös siitäkin kun laiskuudelle ja saamattomuudelle keksitään kaikenmaailman diagnooseja, masennus on sitten eri asia. Ja kaikenmaailman sukupuolihömpötykset, valitettavasti myös vanhempi sukupolvi lähtenyt näihin typeryyksiin mukaan, ei voi käsittää. Ja hönöt ihmettelee miksi nuoret voi huonosti ja paljon mt ongelmia tässäkin maassa.

Vierailija
344/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan vaihtaa nimeni Häkä Pöntöksi ja sukupuoleni naiseksi. Onnistuu pian samalla maistraattikäynnillä, ellei peräti verkossa.

Tämä nauratti. Häkä Pönttö. Vardande nimeni Tuhka Luukuksi ja sukupuoleni mieheksi. On sitter kahvihuoneessa juttua pitemmäksikin aikaa. Olet Häkä mun idolini.

Enpä muuten olisi ikinä uskonut, että sanon tällaisen lauseen. Mutta ainakaan vielä joitakin vuosia sitten etunimen muutos ei käynyt kovin helposti. Sukunimen vaihto sen sijaan oli helpompi prosessi. Tiedän tämän siitä, kun ystäväni oli kyseisessä virastossa töissä.

Etunimen muuttaminen on viimeiset parikymmentä vuotta voinut vaihtaa yhden hakemuksen täyttämisellä.

Vierailija
345/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä johannes-nimen ihmettelystä intoutuneena.

Miten olisi alkuperäisasussaan Ioannes?

Vierailija
346/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on nimilautakunta olemassa.

Kun on katsonut noita Yhdysvalloissa annettuja nimiä, olen hyvin kiitollinen.

Czyrzin, lausutaan Kirsten ja vastaavia.

Vierailija
347/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilde-Melena Haaruslahja Iltatähti Virtanen.

Vierailija
348/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöly ja Häkä ovat typeriä nimiä

Vierailija
349/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä listoilla on myös nimiä, joita aikuiset ovat hakeneet itselleen. Jos aikuinen haluaa nimekseen jonkun pölypalleron, niin mikäs siinä. Lapsien kohdalla kieltäisin tuollaiset nimet.

Siinäpä se, mutta sitten kun Makkarapötkö on hyväksytty jollekin nimeksi niin aina löytyy joku vaatimaan, että haluaa antaa sen myös lapselleen.

Vierailija
350/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Kaveri vaihtoi etunimensä ja ihan lomakkeen täyttämällä.

Vierailija
351/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sen, että aikuinen ihminen tekee näin:

Hanna-Leenaa on lapsesta asti kutsuttu lempinimellä Hellu. Hanna-Leena pitää lempinimestään ja kokee sen omaksi nimekseen. Hanna-Leena vaihtaa nimensä viralliseksi Helluksi ja on tyytyväinen. Nyt nimi papereissa vastaa sitä nimeä, jolla kaikki hänet tuntevat.

Sitä en ymmärrä, miksi aikuisen pitää antaa lapselleen nimeksi joku Misu tai Nyytti. Jos haluaa erikoisen nimen, niin vaihtaisi aikuinen oman nimensä eikä antaisi lapselleen tuollaista nimeä.

Vierailija
352/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pöly huiska

pöly hiukkanen

pölyinen

pöllyttää

pöllyssä

pölyistä

pyyhi pölyt pois

pölyn terveyshaitat

pölykeuhko

Vähemmästäkin lasta kiusataan.

Kaikesta keksii kiusattavaa kun haluaa.

Vierailija
353/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, jos ovat luokkaa idiootti kun siirrytään varhaiskasvatukseen saati kouluun.

Vierailija
354/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhempia jotka haluavat antaa lapselle uniikin nimen ja varmaan tuon takia olemassa on iso määrä nimiä joissa on vain yhden kirjaimen ero johonkin yleisessä käytössä olevaan nimeen. jos kävisi sellainen teoreettinen tilanne että hankkisin lapsen ja antaisin uuden nimen jossa on vain yhden kirjaimen ero olemassa olevaan nimeen, niin menisikö tuo automaattisesti läpi vai menisikö lautakunnan käsittelyyn. toki menisi lautakunnassa helposti läpi.

Vierailija
355/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöly ja Häkä ovat typeriä nimiä

Paremmat olisi Häly ja Pökä...

Vierailija
356/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Virossa ollut joku rallikuski jonka nimi on Raivo Kulli? Siihen rimmaisi vaikka Anna Pillu.

Vierailija
357/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään, kun lasta kiusataan koulussa nimen vuoksi. Näissä nimissä ei ole mitään järkeä enää. Lapsen nimeksi oikeasti Pöly ym. Mutta sukunimen vaihto toiseksi on vaikeampaa, kun itse halusin toisen sukunimen, mikä oli ihan kunnollinen sukunimi eli Walburg, koska se oli isoisoiso äitini nimi. Olen siis sukujuuriltani suomalainen, mutta kun tein sukututkimuksen, niin tämä isoäiti asunut joskus Viipurissa, mikä oli tuolloin ihan yleinen nimi, mutta ei hyväksytä suomalaisen sukunimeksi, kun ei se edes loukkaa ketään? En tiedä, ketkä typerykset näistä päättävät?!! Mutta ei, kaikki tyhmät nimet kyllä hyväksytään. Jotain pahasti pielessä näissä nimien hyväksymisissä. 

Vierailija
358/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pöly huiska

pöly hiukkanen

pölyinen

pöllyttää

pöllyssä

pölyistä

pyyhi pölyt pois

pölyn terveyshaitat

pölykeuhko

Varsinkin jos vanhemmat on vielä pölyamorisia.

Vähemmästäkin lasta kiusataan.

Vierailija
359/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älyttömyyksiin jotkut menee nimi asioissa.  Osoittaa järjen puutetta.

Vierailija
360/473 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Virossa ollut joku rallikuski jonka nimi on Raivo Kulli? Siihen rimmaisi vaikka Anna Pillu.

Mistä vetoa etteikö Kalliosta jo joku tuon niminen wanna-be-taiteilija löydy.