Is: Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi
Pöly, Häkä ja Torspo hyväksyttiin uusiksi etunimiksi Julma-Hurtta, Puukko Armo ja Raivomieli olivat jo liikaa Nimilautakunta on julkaissut tiedon siitä, mitkä uudet nimet hyväksyttiin vuonna 2022 ja mitä pidettiin liian sopimattomina https://www.is.fi/perhe/art-2000009336657.html
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Pölykki, Tomukki, Pimpikki ja Valokki
Kullervo, Pillervo ja Hullervo
Sinikki, Hopikki ja Lopikki
Kusikki, Laskipaski ja Hutsuli
Höynä, Ähki ja Kähmä
Lässy, Tossu ja Rähmä
Hupaisaa.
Olisi kiva jos voisi joskus keskustella nimistä ilman näitä "hassuja" väännöksiä. En ole nähnyt vielä yhtään nimikeskustelua, johon tämmöisiä kommentteja ei tulisi.
Miksi Torspo on hyväksytty sehän on tuotemerkki? Voinko ottaa etunimekseni minkä tahansa tuotteen nimen?
Hyväksytty: Kide-Pilvi
Tota joo...
Huumemyönteisempää nimeä ei ihan heti tule mieleen.
En ymmärrä miksi Annatar on hylätty. Tai Taawi. Hienoja nimiä, mutta hyväksytäänkö tuplavee vain ensimmäiseksi kirjaimeksi?
Tai että miksi Lucifer on hylätty mutta Aamuntähti on hyväksytty?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi Annatar on hylätty. Tai Taawi. Hienoja nimiä, mutta hyväksytäänkö tuplavee vain ensimmäiseksi kirjaimeksi?
Tai että miksi Lucifer on hylätty mutta Aamuntähti on hyväksytty?
Annatar on ihan selvä tapaus, on ollut täälläkin jo pari kertaa. Sauronin toinen nimi.
Sauron on pääpaholainen Tarussa Sormusten Herrasta, Musta Ruhtinas ja pahuuden ruumiillistuma. Kuka haluaa tuollaisen nimen lapselleen? Onneksi on lautakunnassa ollut yleissivistystä, että ovat tuon estäneet.
Aamuntähdenkin olisi saanut hylätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Torspo on hyväksytty sehän on tuotemerkki? Voinko ottaa etunimekseni minkä tahansa tuotteen nimen?
On sillä muukin merkitys kuin tuotemerkki...
Häkä Häkkinen oli, varmaan siksi yleinen lempinimi.
Mut tiiän yhen kakaran joka on sumu.
Häkä-sumu.
Voisko Suomessa olla Rainer-Maria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Pöly on nimi, niin miksei myös Roska, Jäte, Lika, Siivottomuus, Kuolleet ihosolut ja Tahra?
Minusta nämä ovat vallan mainioita! Eikö niitä muka tosiaan ole almanakassa?
Tulee mieleen hullunkuriset perheet-korttipeli ja niiden lasten nimet.
Vierailija kirjoitti:
Mut tiiän yhen kakaran joka on sumu.Häkä-sumu.
Voisko Suomessa olla Rainer-Maria?
Eiköhän, jos Michael Maria on ok.
Onkohan nämä Unikonsiemen ja Kide-Pilvi Mari-Pilven ja Lumi-Kiteen pikkusisaruksia?
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että Raivo-Mieli ei ole hyväksyttävien nimien joukossa, koska se sopisi minulle hyvin nimeksi. Tai pikemminkin nimi Raivohullu.
Kokeilepa, jos sen voisi rekisteröidä Eestissä. Ainakin Raivon voi. Raivo Roosna oli kasarilla julkkis- kultaseppävoro Suomessa, eestiläinen julkkis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valokin eilen tv:ssä nähtiin höpöhöpöjuttuja kertomassa. Voisiko nimi olla myös Hämärä, Pimee, Lamppu, Pistorasia jai vaikka Jakorasia?
Joskus kalenterissa oli myös nimi kotivalo. Vanha suomalainen nimi 😒
Lempinimi oli Himatuikku
Entä Raivo-Aivo?
Mitä jos haluttaisiin virolaisia nimiä nehän kuulostavat ihan hassuilta. Pille, Ülle.
Elis on naisen nimi Virossa samoin terje. Terje on Norjassa mies. Ja Tarja täällä täti.
Miten nimilautakunta suhtautuu näihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut tiiän yhen kakaran joka on sumu.Häkä-sumu.
Voisko Suomessa olla Rainer-Maria?Eiköhän, jos Michael Maria on ok.
Repesin
Piri-nyytti :D en kestä
Entäpä lyyrikki, Kyylikki (en keksinyt itse), Roope-Bob?
Nimeni takia kiusattu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeni takia kiusattu kirjoitti:
Ei herranjestas. Mua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja sen jälkeen. Se on sellainen nimi jota en luonnollisesti halua kertoa. Aion vaihtaa nimeni.
Mutta ihan oikeasti!!!! Pitää olla täys psyko jos omalle lapselleen haluaa antaa tollasen nimen 😳 eli jos haluaa taata että lapsi joutuu kiusatuksi, antaa tollasen nimen??? Mulla on edelleen traumat siitä ajasta.
Ps. Laitoin tän viestin jo aikasemmin, en tiedä miksi poistettuNo jos olis kovin paha koliikkitoukka niin vois kostaa nimellä.
Toivottavasti oot lapseton
Miksi mun alkuperäinen viesti on taas poistettu???
Vierailija kirjoitti:
Kaskun ei Anu Saukko...
Mulla oli joskus oikeesti tän niminen luokkakaveri. Melkoinen anusaukko se tosiaan sit olikin.
Pöly ja Häkä voivat olla aikuisia, joilla on ollut tuo lempinimi nuoresta asti.
Ainakin toivon niin, ettei olisi lapsille annettuja nimiä. 837