Olisitko niin itsekäs
että estäisit miestäsi toteuttamasta unelmaansa josta kauan haaveillut, siksi että joutuisit jäämään lasten kanssa kotiin vuodeksi.
Minä en ole niin itsekäs että sen olisin pystynyt tekemään, vaikka toinen puoli minussa huusikin tätä vastaan. Mutta olen varma että jos en olisi antanut tähän lupaa niin se olisi jäänyt kaivelemaan ja varmasti vaikuttanut suhteeseemme. Sitä en omalle tunnolleni voinut ottaa.
Kommentit (41)
En heti keksi, miksi minulla ei voisi olla omaakin elämää ja lapset hoidossa tai hoitaja kotona. Ellei sitten miehen haave olisi yksiselitteisesti se, että vaimo pysyy kotona. Semmoista miestä minä en kumminkaan edes naisi.
mutta en kyllä ihan heti keksi mikä miehen haave estäisi minua menemästä töihin ja laittamasta lapsia hoitoon jos siltä tuntuu.
esitin kysymykseni ehkä vähän väärin eli olisitko valmis hoitamaan kaiken yksin vuoden ajan, olit sitten töissä tai et?
Mikä se miehen unelma olisi? Jos lähtisi vain vuodeksi humputtelemaan ulkomaille, niin en tykkäisi ja kertoisin sen tietenkin. Eikä mies kyllä lähtisi, siitä olen varma!
esitin kysymykseni ehkä vähän väärin eli olisitko valmis hoitamaan kaiken yksin vuoden ajan, olit sitten töissä tai et?
mun mies ei kyllä mistään hinnasta lähtisi vuodeksi pois perheensä luota!
En ymmärrä mikä tuo tuollainen "haave" on, olla nyt vuosi erossa perheestä?!
ollut lasten kanssa kotona, mies aina töissä. Ei paljon tilanne muuttuis, vaikka olis vuoden kokonaan pois.
mutta kyllä se jäisi mulle siitä paljon velkaa. Saisi loppua siihen ihan tyystin kaikki laiskottelu ja kotitöistä laistaminen tulevaisuudessa.
Jos se haluais vaan lähteä reilaamaan tai seilaamaan vuodeksi sillä aikaa kun minä hoidan lapset, arjen ja tienaamisen täällä niin sais lähteä mutta sais kyllä jäädäkin sille reissulleen. Jos joku järkevä tarkoitus niin sitten keskustellaan. Mieluiten kyllä lähdettäis lasten kanssa mukaan.
kumpikohan tuollaisessa tilanteessa on itsekäs? NAinen, joka "estää" miestä toteuttamasta itseään, vai mies, joka hyvällä omallatunnolla ajattelee voivansa jättää kaiken puolison harteille vuodeksi... Puhumattakaan siitä, miltä lapsista tuntuu menettää isä vuodeksi.
Ei, kyllä se nainen on joka on itsekäs, miehethän on ikuisia pikkupoikia, täytyyhän niiden saada. Auta armias jos nainen puolestaan ajattelisi vähän toteuttaa itseään, ja jättää perheen vuodeksi miehen hoteisiin...
Mutta paljon enemmän miehet harrastavat itsekkyyttä sillä, että sanovat ei vauvakuumeiselle puolisolleen. Ja tällöin täytyy vaan alistua miehen tahtoon.
Miehellä olisi edessä kaksi vuotta pois kotoa, toki usein pääsisi käymään, mutta kuitenkin viikot muualla, ja kyllä se on minulle aika kova paikka. Vaikuttaa tulevaan uraan todella paljon, kaikki huippuvirat vaativat kyseisen jutun, mutta nyt ovat lapset pieniä, ja isäkin on tärkeä.
rauhanturva tehtävät ja nyt vasta oli työnantajan puolesta mahdollisuus siihen. En minäkään hyväksyisi mitään hurvittelu reissuja, tältä reissulta tienaa kuitenkin puolet enemmän palkkaa kuin normityöstä. Mutta rankka tämä on minulle sekä lapsille, mutta ei käynyt mielessäkään estää lähtemästä.
minäkin mikä voisi olla sellainen haave, että mieheni vapaaehtoisesti lähtisi pois perheensä luota kokonaiseksi vuodeksi!?
Minulle ei kyllä moinen kävisi, että mies lähtisi huitelemaan vuodeksi perheen luota. Tällaiset haaveet olisi kannattanut hoitaa alta ennen lasten tekoa, niin ainakin minä tein. En kä silti tunne olevani mitenkään erityisen itsekäs. Se vasta itsekästä olisikin jos jättäisi perheensä vuodeksi!
vaikkei ole edes lapsia. Jo viikonloppu tekee monesti tiukkaa. Siinä vaiheessa kun mies ilmoittaisi halusta olla vuoden erossa minusta, niin kyllä alkaisin miettiä suhdetta ihan uudelta kantilta. Jos rakastaa, niin eikös silloin halua pysyä rakkaansta luona jos vain suinkin mahdollista?
Päästäisin miehen menemään jos kovasti tahtoisi, mutta en ole varma olisinko enää vuoden päästä odottamassa häntä kotiin.
ole mitään itsekkyyttä. Mutta en kyllä ihmettele, jos kukaan ei tahdo sun kanssas lisääntyäkään, et vaikuta kovin älykkäältä.
Mutta paljon enemmän miehet harrastavat itsekkyyttä sillä, että sanovat ei vauvakuumeiselle puolisolleen. Ja tällöin täytyy vaan alistua miehen tahtoon.
vaikkei ole edes lapsia. Jo viikonloppu tekee monesti tiukkaa. Siinä vaiheessa kun mies ilmoittaisi halusta olla vuoden erossa minusta, niin kyllä alkaisin miettiä suhdetta ihan uudelta kantilta. Jos rakastaa, niin eikös silloin halua pysyä rakkaansta luona jos vain suinkin mahdollista?
Päästäisin miehen menemään jos kovasti tahtoisi, mutta en ole varma olisinko enää vuoden päästä odottamassa häntä kotiin.
ja jatkaa että totta kait tollaiset haaveet olisi hyvä toteuttaa ennen lapsia mutta kuten jo aiemminkin kirjoitin aina se ei vaan ole mahdollista. Ja jos olisin kieltänyt miestäni lähtemästä niin se olisi varmasti jäänyt kaivelemaan pitkäksi aikaa ja vaikuttanut suhteeseemme. Vuosi on kuitenkin koko elämässä lyhyt aika ja mitä parisuhteeseen tulee, tämä vuosi on tehnyt enemmän kuin hyvää meille. Ollaan taas kuin vasta rakastuneita.
ja mies ei todellakaan lähtenyt sen takia että haluaisi minusta eroon.
Mutta vapaaehtoisesti teki valinnan, että oli vuoden erossa sinusta. Ehkä olen lapsellinen ja läheisriippuvainen, mutta minä näen tämän niin, että miehellesi ulkomaankomennus oli sinua tärkeämpi.
ja mies ei todellakaan lähtenyt sen takia että haluaisi minusta eroon.
mun mies ei kyllä mistään hinnasta lähtisi vuodeksi pois perheensä luota!