Sukupuoli ei ole hakemusasia !
Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.
Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.
Kommentit (2856)
Tuli mieleen, mihin kaikkeen tämä vaikuttaa. Minua on lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty erittäin brutaalisti. Olen käynyt pitkän terapian ja jotenkin selviytynyt. En täysin ehkä koskaan. Tästä johtuen, jos käyn hierojalla, kampaajalla, gyne, lääkäri yms. , varmistan, että kyseessä nainen. En tahdo/ pysty miehen kosketukseen. Läheiset eri asia. Nythän asiaa ei voi varmistaa, jos tilaan puhelimitse ja pyydän naislääkärin esim. Jos tämä onkin biologinen mies, en pysty kosketukseen. Tätähän ei voi jatkossa tietää aina etukäteen. Tätä voi tietsti vähätellä ihmiset joilla ei ole tietoa pitkäkestoisesta vakavasta traumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin yksilöiden kohdalla sukupuolta ei voi määrittää biologian perusteella. Ei kromosomeista, ei sukupuolielimistä.
Miten se liittyy transeihin ja translakiin? Transin sukupuolessa ei ole mitään epäselvää.
Lakia on käsittääkseni aika moni vastustanut biologiaan vedoten. Että kromosomit määrittävät kumpi olet ja sillä mennään.
Ihmislajilla on vain kaksi lisääntymisroolia, joten on vain kaksi sukupuolta. Jokaisella ihmisyksilöllä on sukupuoli. Intersukupuolisuuden tilat eivät ole uusia sukupuolia sen enempää kuin Down-ihmiset eivät ole uusi ihmislaji.
Jos transnaisia ahdistellaan miesten tiloissa, miksi naisille olisi turvallista päästää miehiä (sukupuolimerkinnän paperilla vaihtaneita) naisten tiloihin? Minä logiikka tässä on?
Transnaisten pelko miehiä kohtaan on perusteltua, mutta naisten huolet ovat naurettavia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sotun vaihtamisprosessi on niin työläs, että aika kaukaa haettu uhkakuva, että joku typerä mies vaihtaa virallisen sukupuolensa vain päästäkseen johonkin naisten pukukoppiin :D Milloin ylipäätään pukkareissa tarkistetaan henkilöpaperit? Yleensä ihmiset käyttää niitä pukkareita, joista heitä ei tulla häätämään eli joihin he ulkonäkönsä puolesta "sopivat", oli trans tai ei.
Voittehan te vaihtaa vaatteet pukuhuoneen vessassa, jos niin kovasti pelottaa.
Minä haluan vaihtaa vaatteeni puk6huonessa eikä m7ssään pukuhuoneen vessassa.
Se on minun oikeuteni jos nyt kerran ihmisten oikeuksista puhutaan.Ovat itsekkään kuvaavia monet kommentit: vaihda vaatteesi vessassa, jää kotiin, älä käy uimassa, älä tuijota niitä kulleja, katso muualle, oma syy jos mies pukuhuoneessa häiritsee jne.
Eli naisia käsketään väistymään naisten tiloista, että nämä erityiset saavat uudet oikeutensa.
Missä ovat muiden ihmisten oikeudet?
Niska perse ote käyttöön vaan. Sujuu naisiltakin kun bodaa vähän. Otetaan naiset oma tila. Nuo toiset yrittää tehdä Suomesta Irania. Vasemmisto kaivaa omaa hautaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos transnaiset kokevat ahdistelua ja väkivallan uhkaa miesten tiloissa, niin millä tavoin unisex-tilat auttavat tilannetta, jos samat cissupaskamiehet pyörivät siellä? Onko näistä ahdisteluista ja pahoinpitelyistä jotain tilastodataa Suomesta?
Haluaisin nähdä tilastoja kuinka montaa transnaista on oikeasti ahdisteltu? Yli 100:aa? Tämäkö on niin suuri ongelma. Montako vanhusta makaa ensiavussa kun ei ole muuta paikkaa? Varmaankin jatkuvasti yhtä monta kuin transnaisia ahdistellaan vuodessa.
Paljon enemmän.
Sitäpaitsi trans"naiset" ovat miehiä, ei se ole naisten ja tyttöjen vika että miehet käy miestenkin kimppuun. Ei naisten tarvitse ottaa pervoja ja friikkejä omiin tiloihin oman turvallisuuden kustannuksella, siksi, että miehet hakkaa pervoja.
Jo nyt on ihmeellistä logiikkaa että naiset joutuu maksamaan pervoille koska heitä kiusataan tai hakataan. Ei ole naisten vika tai syy.
Tehkää vaikka itsari minun puolesta, jos ette osaa elää olematta muille haitaksi.
Vihaan kaikkia trans-sitä ja trans-tätä sekopäitä päivä päivältä enemmän ja minulla onnsiihen kaikki oikeus, koska tulette hyppimään muiden silmille hevonkukku"oikeuksinenne".
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, mihin kaikkeen tämä vaikuttaa. Minua on lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetty erittäin brutaalisti. Olen käynyt pitkän terapian ja jotenkin selviytynyt. En täysin ehkä koskaan. Tästä johtuen, jos käyn hierojalla, kampaajalla, gyne, lääkäri yms. , varmistan, että kyseessä nainen. En tahdo/ pysty miehen kosketukseen. Läheiset eri asia. Nythän asiaa ei voi varmistaa, jos tilaan puhelimitse ja pyydän naislääkärin esim. Jos tämä onkin biologinen mies, en pysty kosketukseen. Tätähän ei voi jatkossa tietää aina etukäteen. Tätä voi tietsti vähätellä ihmiset joilla ei ole tietoa pitkäkestoisesta vakavasta traumasta.
UK:ssa naisia kaasuvalotetaan hyväksymään miespuoliset intiimitoimenpiteiden suorittajat. On kaupunkeja, joissa seksuaaliväkivallan uhreille ei ole omia ryhmiä naisille. Sen sijaan transeille on omia ryhmiä. Eräältä seks.trauman kokeneelta naiselta peruttiin elintärkeä leikkaus, kun hän toivoi traumansa vuoksi naispuolisia hoitajia ja lääkäreitä. Transien mielipahan välttämiseksi ja validoinnin tarpeen vuoksi toivomukseen ei suostuttu ja leikkaus tosiaan peruttiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos transnaisia ahdistellaan miesten tiloissa, miksi naisille olisi turvallista päästää miehiä (sukupuolimerkinnän paperilla vaihtaneita) naisten tiloihin? Minä logiikka tässä on?
Transnaisten pelko miehiä kohtaan on perusteltua, mutta naisten huolet ovat naurettavia?
Ei naisten ja lasten oikeuksilla väliä, kunhan pervosedät ja friikit saa vapaasti toteuttaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos transnaiset kokevat ahdistelua ja väkivallan uhkaa miesten tiloissa, niin millä tavoin unisex-tilat auttavat tilannetta, jos samat cissupaskamiehet pyörivät siellä? Onko näistä ahdisteluista ja pahoinpitelyistä jotain tilastodataa Suomesta?
Haluaisin nähdä tilastoja kuinka montaa transnaista on oikeasti ahdisteltu? Yli 100:aa? Tämäkö on niin suuri ongelma. Montako vanhusta makaa ensiavussa kun ei ole muuta paikkaa? Varmaankin jatkuvasti yhtä monta kuin transnaisia ahdistellaan vuodessa.
Paljon enemmän.
Sitäpaitsi trans"naiset" ovat miehiä, ei se ole naisten ja tyttöjen vika että miehet käy miestenkin kimppuun. Ei naisten tarvitse ottaa pervoja ja friikkejä omiin tiloihin oman turvallisuuden kustannuksella, siksi, että miehet hakkaa pervoja.
Jo nyt on ihmeellistä logiikkaa että naiset joutuu maksamaan pervoille koska heitä kiusataan tai hakataan. Ei ole naisten vika tai syy.
Tehkää vaikka itsari minun puolesta, jos ette osaa elää olematta muille haitaksi.
Vihaan kaikkia trans-sitä ja trans-tätä sekopäitä päivä päivältä enemmän ja minulla onnsiihen kaikki oikeus, koska tulette hyppimään muiden silmille hevonkukku"oikeuksinenne".
Varsinkin kun transnaisten pahoinpitelyistä, niistä muutamasta jotka eivät liity eteläamerikkalaiseen huumekauppaan tai prostituutioon, valtaosassa tekijänä on toinen transnainen.
Vierailija kirjoitti:
Termi sukupuoli kuuluu biologiaan. Miten biologia koetaan, kuuluu psykologiaan, tässä tapauksessa seksuaalisuuden psykologiaan.
Kuuluu moneen muuhunkjin asiaan. Translain vastustajilta taitaa olla ammukset lopussa kun yrittävät määritellä kielen uudestaan.
Olen itsemäärittelyä vastaan, mutta en transihmisiä. Tunnen eräänkin todella fiksun, joka aikanaan kävi kaikki hoidot läpi, eikä muuten hänkään kannata pukukopin ja urheilusarjan vaihtoa yhdellä maistraatinpaperilla. Ei ole minulla mitään syytä vastustaa hänen elämäntapaansa. Sen sijaan aion viimeiseen asti vastustaa lakia, joka reaalisesti on yhtä naisoikeuksien tuhoa ja tieteenvastaisuutta. Jos vaatii sitä että ääni kääntyy kerran elämässä oikeistoon vaikka muuten olen vihervassari, niin juuri tällä kertaa niin olkoon, katsotaan niitä muita kysymyksiä taas sitten myöhemmin.
Kuka tämän gender/trans-uskonnon takana oikein on, kun eri maiden hallitukset polvistuu tämmöisen skitsoilun edessä ja unohtaa järjen ja naisten oikeudet kokonaan.
Eihän tämäkään lysti miehille mitään vaurioita aiheuta, heille annetaan nyt vapaat kädet rais kata ja häiriökäyttäytyä. Ja tätä perustellaan "ihmisoikeuksilla".
Toivottavasti tämä on huono painajainen, josta kohta herään.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten kepulaisia ja perssuolinkaisia kiinnostaa nuo Lady Boyt.
Thaimaan ladyboyt ovat ihan oma ilmiönsä. He esim. eivät väitä olevansa naisia tai edes transnaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon enemmän.
Vihaan kaikkia trans-sitä ja trans-tätä sekopäitä päivä päivältä enemmän ja minulla onnsiihen kaikki oikeus, koska tulette hyppimään muiden silmille hevonkukku"oikeuksinenne".Varsinkin kun transnaisten pahoinpitelyistä, niistä muutamasta jotka eivät liity eteläamerikkalaiseen huumekauppaan tai prostituutioon, valtaosassa tekijänä on toinen transnainen.
Tai transnaisen oma kumppani, tai muuhun rikolliseen elämäntapaan liittyvä henkilö. Suomessakin ainoa transin surma tapahtui tämän oman kumppanin toimesta. UK:ssa transeja ei ole surmattu vuosikausiin, mutta transit ovat surmanneet monta cissua. Länsimaiden transit ovat todella etuoikeutetussa asemassa ja turvassa. Sen takia transien muistopäivänä he joutuvat tanssimaan Brasilian transvestiittiprostituoitujen haudoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten kepulaisia ja perssuolinkaisia kiinnostaa nuo Lady Boyt.
Thaimaan ladyboyt ovat ihan oma ilmiönsä. He esim. eivät väitä olevansa naisia tai edes transnaisia.
Jep. Ja ovat arvossaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämän gender/trans-uskonnon takana oikein on, kun eri maiden hallitukset polvistuu tämmöisen skitsoilun edessä ja unohtaa järjen ja naisten oikeudet kokonaan.
Eihän tämäkään lysti miehille mitään vaurioita aiheuta, heille annetaan nyt vapaat kädet rais kata ja häiriökäyttäytyä. Ja tätä perustellaan "ihmisoikeuksilla".Toivottavasti tämä on huono painajainen, josta kohta herään.
"Kuka tämän gender/trans-uskonnon takana oikein on?"
Rikkaat valkoiset autogynefiilimiehet.
Ja tietysti heidän kanssaan kimpassa lääketeollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Se sotun vaihtamisprosessi on niin työläs, että aika kaukaa haettu uhkakuva, että joku typerä mies vaihtaa virallisen sukupuolensa vain päästäkseen johonkin naisten pukukoppiin :D Milloin ylipäätään pukkareissa tarkistetaan henkilöpaperit? Yleensä ihmiset käyttää niitä pukkareita, joista heitä ei tulla häätämään eli joihin he ulkonäkönsä puolesta "sopivat", oli trans tai ei.
Voittehan te vaihtaa vaatteet pukuhuoneen vessassa, jos niin kovasti pelottaa.
Työläs prosessi? Mennä DVV:n sivuille ja kirjoittaa muutamalla lauseella, miksi kokee olevansa vastakkaista sukupuolta? En nyt sanoisi tuota työlääksi prosessiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten naisten tasa-arvo asioita nyt tutkitaan ja mitataan. Kuka vaan voi olla nainen, ei ole enää biologisten naisten ryhmää. Naisilta viedään oikeus, että vain naiset ovat naisia.
Miltä muulta ryhmältä, joka on koko ihmiskunnan historian ollut syrjitty, fyysisesti altavastaajana voidaan viedä oikeudet. Oikeudet puhua ryhmänsä puolesta ja edustajana ilman, että ryhmään pääsevät nyt nämä 'alistajina" toimineet.
Kysy asiaa hallituspuolueiden puheenjohtajina olevilta nykyisiltä "altavastaajilta"!
Vierailija kirjoitti:
Kaatuuko se hallitus nyt?
Toivottavasti. Olisihan se aika eeppistä, että hallitus kaatuu viime kuukausinaan translakiin :D
Ehkä se että pääsee imemään kullia ja tissejä samalla kertaa eikä silti epäillä homoksi.