Sukupuoli ei ole hakemusasia !
Sukupuoli perustuu biologiaan. Kyseessä ei ole hakemusasia, jonka voisi hakemuksella muuttaa.
Hakemuksella ei voi myöskään järkkäillä pituutta lisää tai karistaa ikävuosia tai kiloja.
Kommentit (2856)
Vierailija kirjoitti:
Ovatko tähän keskusteluun osallistuneet edes syntyperäisiä Suomalaisia ?
Miksi täällä jaksetaan kauhistella jotain unisex-vessaa tai miehen ilmestymistä naisten pukuhuoneeseen.Eihän tässä maassa alastoman ihmisen näkeminen ole koskaan ole ollut mikään asia mistä olisi vaivauduttu keskustelemaan ?
Itse ole istunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni sekasaunoissa erilaisilla mökeillä, juossut alastomana järveen, mereen ja uima-altaaseen koko seurueen nähden. Olen saunonut sekasaunassa opiskelijabileissä ja viettänyt kesiä Saksan FKK-rannoilla alastomien lentopalloa pelaavien ihmisten keskellä.
En koe saaneeni mitään henkisiä vaurioita tästä. Tällä ei ole myöskään ole minkäänlaista vaikutusta seurusteluuni tai avioliittooni.
Miksi nyt sitten translaki, unisex-vessat tai satunnaisen miehen ilmestyminen naisten pukuhuoneeseen aiheuttaisi ihmisille jotain ongelmia ?
Minä olen tehnyt aivan tuota samaa. Vapaaehtoisesti, yleensä tutussa tai puolitutussa porukassa. Ei ole minullakaan traumoja, tai vaikutusta seurusteluun tai seurustelemattomuuteen. Siltikään minusta ei ole järkevää, että rakentaisimme meidän yhteiskunnan vain tuollaisen käytännön varaan julkisia tiloja myöten. Täällä kun elää muunkinlaisia ihmisiä ja urinary leash on ihan oikea tunnettu ilmiö. Lisäksi se että tietyissä piireissä minusta on ihan kivaa sekasaunailla, ei tarkoita sitä että suosisin samaa käytäntöä vaikka nyt uimahallissa, johon pääsee kuka tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuoli on biologiaa, miksi sukunimet valitaan sukupuolen perusteella eikä itse nimen? :D Miksi puette tytöt pinkkiin? Miksi vihaatte naisia ja poistatte tytöt väestöstä? Miksi heterot vihaa naisia? Miksi te itse syrjitte naisen biologiaa?
Ihan itse te konservatiivit loitte tämän tilanteen. Teitte sukupuolesta poliittisen vihan ja vallan välineen, nyt kärsitte omista synneistänne. Te tilasitte tämän.
Kannattiko syrjiä naisia? :D
Älä nyt taas ulise. Avarra maailmaasi enemmän. Sinun kommentit tyttöjen aborteista viittaa enemmän johonkin Intiaan tai Kiinaan, joista jälkimmäisessä on saatu joten kuten tasa-arvoinen maa naisille. Ainakin aborttia sukupuolen perusteella tehdään harvoin kaupunkiseudulla Kiinassa.
Tuo transaktivisti on sama, joka postaa väkivaltafantasioita poikavauvoista. Täysi hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä jaksetaan kauhistella jotain unisex-vessaa tai miehen ilmestymistä naisten pukuhuoneeseen.Eihän tässä maassa alastoman ihmisen näkeminen ole koskaan ole ollut mikään asia mistä olisi vaivauduttu keskustelemaan ?
Itse ole istunut koko lapsuuteni ja nuoruuteni sekasaunoissa erilaisilla mökeillä, juossut alastomana järveen, mereen ja uima-altaaseen koko seurueen nähden. Olen saunonut sekasaunassa opiskelijabileissä ja viettänyt kesiä Saksan FKK-rannoilla alastomien lentopalloa pelaavien ihmisten keskellä.
En koe saaneeni mitään henkisiä vaurioita tästä. Tällä ei ole myöskään ole minkäänlaista vaikutusta seurusteluuni tai avioliittooni.
Miksi nyt sitten translaki, unisex-vessat tai satunnaisen miehen ilmestyminen naisten pukuhuoneeseen aiheuttaisi ihmisille jotain ongelmia ?Samaan tottuneena hieman jopa yllätyn lukiessani naisesta, joka ei kestä nähdä vierasta penistä edes vahingossa vilaukselta. Toivon, ettei tuollainen siirry seuraaville sukupolville.
Ei niitä ole ennenkään juuri nähty julkisilla paikoilla. Perustele, miksi niitä "pitää kestää nähdä"?
Paikassa, jossa kestät nähdä alastomuutta on vähän erikoista olla kestämättä penistä. Alastomuuden voinee halutessaan välttää jatkossakin.
Alastomuutta nähdään niissä yleisissä tiloissa, joissa on vain samaa sukupuolta olevia aikuisia, ei muualla. Poikkeuksena tietysti nudistialueet.
Uimahallissa pukuhuoneessa on alastomuutta ja niissä nainen ei näe aikuisten peniksiä. Altaan puolella kaikilla aikuisilla on oltava uimapuku tai uimahousut ellei ole naisten tai miesten vuoro.
Jos pukuhuoneessa on ok nähdä peniksiä, ei ole mitään syytä, miksi altaalla pitäisi käyttää uima-asua.
Niinpä, tästä olemme ihan samaa mieltä. Alastomuuden tabusta on syytä luopua.
Eli mielestäsi jatkossa julkisilla paikoilla voi kulkea muna paljaana, eikä se ole ahdistelua?
Nainen ei voi valittaa itsensäpaljastelijoista, koska alastomuudessa ei ole mitään pahaa. Peniskuvan lähettäminen pyytämättä ja yllätyksenä ei ole sen pahempi juttu kuin selfien lähettäminen.
Onko suihkutila julkinen paikka?
Kuten todettu, pimppikuvan lähettäminen naiselle lienee ahdistelua, mutta samassa pukukopissa riisuminen ei. Etkö todella näe näissä eroa? Ei ihme sitten, että ahdistaa, jos itse on mielessään sallimassa samalla jotain pervoilua. Minä en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat tähänkään keskusteluun osallistujista eivät varmaan käy missään julkisissa vessoissa tai pukkareissa. Mutta sanomaan pitää päästä, koska pitää!
Niin, katsos kun me naiset ollaan fyysisesti umpioita, jotka ei pissaa eikä kakkaa. Hyvä kun sen nyt tajusit!
Kommenttisi vie keskustelun nextille levelille, jos enää mahdollista.
Sen lisäksi tässä ketjussa saattaa olla kyse vähän laajemmastakin asiasta kuin siitä kuka kävelee mihinkin pukkariin jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Kun en ole käynyt niin kysyn, että onko miesten puolella usein jollain erektio? Ja onko se muille ihan ok? Jos näin on, alan ymmärtää huolen. Muussa tapauksessa kovin merkillistä hysteriaa.
Tuollaisia kysymyksiä ahdisteltava nuori tyttö voi tulevaisuudessa miettiä hyvin hiljaa oman päänsä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sukupuoli on biologiaa, miksi sukunimet valitaan sukupuolen perusteella eikä itse nimen? :D Miksi puette tytöt pinkkiin? Miksi vihaatte naisia ja poistatte tytöt väestöstä? Miksi heterot vihaa naisia? Miksi te itse syrjitte naisen biologiaa?
Ihan itse te konservatiivit loitte tämän tilanteen. Teitte sukupuolesta poliittisen vihan ja vallan välineen, nyt kärsitte omista synneistänne. Te tilasitte tämän.
Kannattiko syrjiä naisia? :D
Älä nyt taas ulise. Avarra maailmaasi enemmän. Sinun kommentit tyttöjen aborteista viittaa enemmän johonkin Intiaan tai Kiinaan, joista jälkimmäisessä on saatu joten kuten tasa-arvoinen maa naisille. Ainakin aborttia sukupuolen perusteella tehdään harvoin kaupunkiseudulla Kiinassa.
Tuo transaktivisti on sama, joka postaa väkivaltafantasioita poikavauvoista. Täysi hullu.
Huoris on se joka laittoi niitä poikalapsialoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan palattaisiin perinteiseen suomalaiseen saunakulttuuriin jossa kaikki saunovat alasti yhdessä ?
Tämähän on ollut nimenomaan meidän oma kansallinen ylpeyden aihe.Miksi siis unisex- vessa tai esim. trans-ihmisen eksyminen naisten suihkuhuoneeseen uimahallissa olisi jotenkin niin kauheaa ?
Suomalaiset ovat olleet tottuneita epäseksuaaliseen alastomuuteen jo tuhansia vuosia.
Tämä omituinen uusipuritaanisuus on tuulahdus katolisisten maiden keskiajalta ja venäjältä , ei 2000 luvun eurooppalaista ajattelua.
Et ole kartalla Suomen perinteistä. Kyllä aina on perheissä jaettu saunominen noin 10-vuotiaista lapsista niin että pojat menivät isän kanssa ja tytöt äidin kanssa. Ihan pöljää nyt sekottaa muka perinteeksi joku juoppoporukka, jossa mennään miten sattuu ja ketä sattuu.
Onko alastomuus tabu näille naisille, joita häiritään tai on häiritty seksuaalisesti miesten taholta? Yrität sälyttää syyn naisille ja tytöille. Meillä on nyt uusi patriarkaatti, feministit yms, joiden mielestä tytöt ja naiset ovatkin ongelma.
On sanottu, että naisten ja lasten oikeudet on oikeuksia joiden toteutumista ja kehitystä on jatkuvasti seurattava ja valvottava. Feministit?
En ikinä luovuta puolustamasta naisten ja tyttöjen oikeuksia mitään ideologioita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nyt sitten translaki, unisex-vessat tai satunnaisen miehen ilmestyminen naisten pukuhuoneeseen aiheuttaisi ihmisille jotain ongelmia ?Samaan tottuneena hieman jopa yllätyn lukiessani naisesta, joka ei kestä nähdä vierasta penistä edes vahingossa vilaukselta. Toivon, ettei tuollainen siirry seuraaville sukupolville.
Ei niitä ole ennenkään juuri nähty julkisilla paikoilla. Perustele, miksi niitä "pitää kestää nähdä"?
Paikassa, jossa kestät nähdä alastomuutta on vähän erikoista olla kestämättä penistä. Alastomuuden voinee halutessaan välttää jatkossakin.
Alastomuutta nähdään niissä yleisissä tiloissa, joissa on vain samaa sukupuolta olevia aikuisia, ei muualla. Poikkeuksena tietysti nudistialueet.
Uimahallissa pukuhuoneessa on alastomuutta ja niissä nainen ei näe aikuisten peniksiä. Altaan puolella kaikilla aikuisilla on oltava uimapuku tai uimahousut ellei ole naisten tai miesten vuoro.
Jos pukuhuoneessa on ok nähdä peniksiä, ei ole mitään syytä, miksi altaalla pitäisi käyttää uima-asua.
Eli mielestäsi jatkossa julkisilla paikoilla voi kulkea muna paljaana, eikä se ole ahdistelua?
Nainen ei voi valittaa itsensäpaljastelijoista, koska alastomuudessa ei ole mitään pahaa. Peniskuvan lähettäminen pyytämättä ja yllätyksenä ei ole sen pahempi juttu kuin selfien lähettäminen.
Kuten todettu, pimppikuvan lähettäminen naiselle lienee ahdistelua, mutta samassa pukukopissa riisuminen ei. Etkö todella näe näissä eroa? Ei ihme sitten, että ahdistaa, jos itse on mielessään sallimassa samalla jotain pervoilua. Minä en ole.
Luetun ymmärtäminen? Juuri oli kyse vastauksesta siihen, että alastomuus olisi ok julkisella paikalla eikä alastomuuden pitäisi olla tabu.
Jos alastomuus ei ole tabu ja julkisella paikalla se ei ole kiellettyä, ei voi puuttua itsensäpaljasteluunkaan. Mikä siinä muna paljaana kulkemisessa olisi silloin väärin, jos alastomuus julkisella paikalla on ok?
Jos penis on samanlainen kehon osa kuin vaikka sormi, ei housujen riisuminen julkisella paikalla ole sen ihmeellisempää kuin hanskojen riisuminen muiden nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pervoilua tässä hommassa on jo se, että pakotetaan kieltämään kaksi biologista sukupuolta jonkin kajahtaneen ideologian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#2043 tässä vielä. Unohdin kysyä, että kun transnaiset pitää saada pidettyä miesten pukkarissa, niin pistetäänkö minut naisten puolelle? Karvainen, lihaksikas, miehekäs ruho varmasti saa kaikkien naisten ja tyttöjen olon turvallliseksi ja mukavaksi.
Nainen on nainen vaikka olisi kuinka karvainen ja lihaksikas. Millään kasvaneella klitoriksella tai ihorullalla ei ketään voi raiskata vs. peniksellä.
Transnaiset ovat miehiä joten he menevät miesten puolelle.
Uskaltaisin väittää, että seksuaalirikoksia voi tehdä peniksen olemassaolosta riippumatta.
Mutta yli 90% seksuaalirikosten tekijöistä on miehiä, ja transnaiset tutkitusti tekevät seksuaalirikoksia aivan yhtä suurella prosentilla kuin muutkin miehet.
Kyllä se kastrointi ehkä tilannetta vähän helpottaa kun seksuaaliset halut ja muut aggressiot loppuu mutta valtaosa näistä naisiksi identifioituvista miehistä pitää vehkeensä. Ja käyttää sitä ahkerasti.
Niinpä. Me harvat ihmiset, jotka vielä uskomme faktatietoon, tiedämme että sukupuolet eroavat toisistaan huomattavasti. Ja nyt en puhu poikkeuksista, kuten kromosomihäiriöisistä. Miehellä on naista suurempi seksuaalivietti. Miehellä on naista suurempi saalistusvietti. Mies on naista huomattavasti voimakkaampi. Mies on naista aggressiivisempi Pitääkö vielä jatkaa, jotta tollot ymmärtävät miksi miehet ovat useammin seksuaalirikollisia? Ja miksi miehet onnistuvat rikoksen loppuunsaattamisessa?
Muistuta minua, miten tämä liittyikään translakiin ?
Onko mielestäsi turvallisempaa että ihmiseltä joka haluaa vaihtaa sukupuolta viedään lisääntymiskyky ?
Miksei vanhentunutta lakia voi muuttaa ?
Jos olisit lukenut tätä tietäisit ettei lisääntymiskyvyttömyysvaatimuksen poisto ole se mitä kritisoidaan. Se saakin mennä. Sen sijaan sukupuolen itsemäärittelyssä on ongelmia.
Jos ruvetaan uskomaan arkihavaintojen vastaisia räikeitä valheita, niin mitä seuraavaksi keksitään väittää?
Varmaan että lapsikin nauttii seksistä ja hänellä täytyy olla siihen oikeus. En välittäisi nähdä tuota. Saati että lapsi on trans syntyessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#2043 tässä vielä. Unohdin kysyä, että kun transnaiset pitää saada pidettyä miesten pukkarissa, niin pistetäänkö minut naisten puolelle? Karvainen, lihaksikas, miehekäs ruho varmasti saa kaikkien naisten ja tyttöjen olon turvallliseksi ja mukavaksi.
Nainen on nainen vaikka olisi kuinka karvainen ja lihaksikas. Millään kasvaneella klitoriksella tai ihorullalla ei ketään voi raiskata vs. peniksellä.
Transnaiset ovat miehiä joten he menevät miesten puolelle.
Uskaltaisin väittää, että seksuaalirikoksia voi tehdä peniksen olemassaolosta riippumatta.
Mutta yli 90% seksuaalirikosten tekijöistä on miehiä, ja transnaiset tutkitusti tekevät seksuaalirikoksia aivan yhtä suurella prosentilla kuin muutkin miehet.
Kyllä se kastrointi ehkä tilannetta vähän helpottaa kun seksuaaliset halut ja muut aggressiot loppuu mutta valtaosa näistä naisiksi identifioituvista miehistä pitää vehkeensä. Ja käyttää sitä ahkerasti.
Niinpä. Me harvat ihmiset, jotka vielä uskomme faktatietoon, tiedämme että sukupuolet eroavat toisistaan huomattavasti. Ja nyt en puhu poikkeuksista, kuten kromosomihäiriöisistä. Miehellä on naista suurempi seksuaalivietti. Miehellä on naista suurempi saalistusvietti. Mies on naista huomattavasti voimakkaampi. Mies on naista aggressiivisempi Pitääkö vielä jatkaa, jotta tollot ymmärtävät miksi miehet ovat useammin seksuaalirikollisia? Ja miksi miehet onnistuvat rikoksen loppuunsaattamisessa?
Muistuta minua, miten tämä liittyikään translakiin ?
Onko mielestäsi turvallisempaa että ihmiseltä joka haluaa vaihtaa sukupuolta viedään lisääntymiskyky ?
Miksei vanhentunutta lakia voi muuttaa ?Nainen ei voi siittää eikä mies synnyttää.
Äläs sano! Kyllä kohta joku tuon tosiasian tulee täällä kieltämään.
Maailma on todella tullut hulluksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos vaan palattaisiin perinteiseen suomalaiseen saunakulttuuriin jossa kaikki saunovat alasti yhdessä ?
Tämähän on ollut nimenomaan meidän oma kansallinen ylpeyden aihe.Miksi siis unisex- vessa tai esim. trans-ihmisen eksyminen naisten suihkuhuoneeseen uimahallissa olisi jotenkin niin kauheaa ?
Suomalaiset ovat olleet tottuneita epäseksuaaliseen alastomuuteen jo tuhansia vuosia.
Tämä omituinen uusipuritaanisuus on tuulahdus katolisisten maiden keskiajalta ja venäjältä , ei 2000 luvun eurooppalaista ajattelua.Et ole kartalla Suomen perinteistä. Kyllä aina on perheissä jaettu saunominen noin 10-vuotiaista lapsista niin että pojat menivät isän kanssa ja tytöt äidin kanssa. Ihan pöljää nyt sekottaa muka perinteeksi joku juoppoporukka, jossa mennään miten sattuu ja ketä sattuu.
Ja niissä perheissä, joissa ei ole alettu jo pikkulapsia noin jakamaan, opitaan pitämään pissavehkeet pissavehkeinä. Ei uhkaavana ja häpeällisenä tabuna.
Sama poppoo kuitenkin punoo näitä unelmia rajattomasta tasa-arvoisesta seksuaalisuudesta, jossa perversio hävitetään sillä että siitä tehdään uusi normi.
Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten todettu, pimppikuvan lähettäminen naiselle lienee ahdistelua, mutta samassa pukukopissa riisuminen ei. Etkö todella näe näissä eroa? Ei ihme sitten, että ahdistaa, jos itse on mielessään sallimassa samalla jotain pervoilua. Minä en ole.Luetun ymmärtäminen? Juuri oli kyse vastauksesta siihen, että alastomuus olisi ok julkisella paikalla eikä alastomuuden pitäisi olla tabu.
Jos alastomuus ei ole tabu ja julkisella paikalla se ei ole kiellettyä, ei voi puuttua itsensäpaljasteluunkaan. Mikä siinä muna paljaana kulkemisessa olisi silloin väärin, jos alastomuus julkisella paikalla on ok?
Jos penis on samanlainen kehon osa kuin vaikka sormi, ei housujen riisuminen julkisella paikalla ole sen ihmeellisempää kuin hanskojen riisuminen muiden nähden.
Käsittääkseni julkisella paikalla riisuutuminen on laitonta. Suihkutiloissa ei. Nyt ei puhuta kaikkia koskevista säännöistä, vaan sukupuolitetuista. Ratakisko alkaa loppua.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruvetaan uskomaan arkihavaintojen vastaisia räikeitä valheita, niin mitä seuraavaksi keksitään väittää?
Varmaan että lapsikin nauttii seksistä ja hänellä täytyy olla siihen oikeus. En välittäisi nähdä tuota. Saati että lapsi on trans syntyessään.
No tämä on hyvä esimerkki siitä, että omat ajatukset eivät pysy aiheessa, vaan karkaavat kauas sen yli. Se tietysti pelottaa.
Niin, katsos kun me naiset ollaan fyysisesti umpioita, jotka ei pissaa eikä kakkaa. Hyvä kun sen nyt tajusit!
Kommenttisi vie keskustelun nextille levelille, jos enää mahdollista.