Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?
Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?
Kommentit (1393)
Suomi näyttää olevan täynnä kammottavia suhteita ja parisuhteita.
Eipä kannata kadehtia Prisma-pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu ja pettäminen. Kaikenlainen salamyhkäisyys ja puhumattomuus. Välttely ja pakeneminen kun pitäisi puhua ongelmista. Empatian puute. Alistaminen. Toisen tarpeiden ja toiveiden mitätöinti.
Tämä oli kuin suora kuvaus exästäni. Lisäksi:
-Love bombing suhteen alussa
-Sumutus. Jos toin esille asioita mistä olin loukkaantunut, vastaukset olivat tyyliä ei tuollaista oo koskaan tapahtunut en oo sanonut noin muistat omiasi oot nähnyt unta.
-Seksin ja läheisyyden pihtaaminen ja sen käyttäminen vallankäytön välineenä. Ei ollut haluttomuudesta kyse kun muut naiset kyllä kelpasi.
-Toistuvat, pitkät mykkäkoulut
-Mistään vakavasta ei ollut mahdollista keskustella koska se oli riitelyä ja aiheutti pitkän mykkäkoulujakson
-Puhelimen piilottelu ja sen pitäminen tyynyn alla. Ei koskaan avannut näyttöä jos olin lähellä, vaan meni toiselle puolelle huonetta lukemaan viestit. Räpläsi puhelintaan usein, mutta minun viesteihin kesti tuntikausia vastata.
-Suuttui jos olin surullinen
-Taloudellinen hyväksikäyttö
-Tapaili muita selkäni takana ja petti, kaveri löysi profiilin Tinderistä
-Hyvän miehen rooli. Joka tosiaan oli pelkkä rooli. Esitti hyvää ja empaattista, hoki lauseita kuten tiedät etten ikinä tekisi mitään tuollaista! No en tiedä, kun minulla on todisteet.
Melkein sama tarina kuin itselläni sillä erotuksella ettei käyttänyt taloudellisesti hyväksi eikä ollut Tinderissä. Mies etsi kyllä seuraa Linkedin'ssä. Siellä tietysti hänellä hieno ja vaikuttava profiili. Ei kai kelpaa hänelle muu naisystäväksi kuin joku johtajatasoa oleva tai korkeasti koulutettu. Itse en tietenkään yltänyt hänen tasolleen. Oli lähettänyt siellä naisystävälle viestiä minun tietämättä. Kulissit, raha ja asema hänelle tärkeitä. On työnarkomaani. Työt meni kaiken edelle.
Sitten tuo puhelimen piilottelu. Kävi vessassa puhelin mukana. Viestitteli sieltä toisille naisille salaa. Törkeä kusipää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuin, että haluaisin ehkä joskus koiran. Mies totesi siihen, että jos otat koiran niin hän lähtee. Eli uhkailu kannattaa ottaa varoitusmerkkinä. Normaali suhtautuminen tuollaiseen pohdintaan ei ole uhkaus. :D Myöhemminkin kaikkiin asioihin, jotka ei mennyt niin kuin hän halusi, uhkasi erolla.
Samaa mieltä. Uhkailu ja kiristäminen ovat varoitusmerkkejä heti ensimmäisestä lasueesta alkaen.
Minäkin sanoin seurustelukumppanilleni, jonka kanssa emme edes asuneet yhdessä, että ajattelin hankkia koiran taas muutaman vuoden tauon jälkeen. Ensimmäinen kommentti oli, että mihin sinä koiraa tarvitset kun hänellä on jo koira. Ihmettelin, että miten se asiaa auttaa, kun asutaan vielä eri kaupungeissakin. Kun sanoin minkä rotuisen haluan, tuli kommentti, että se on sitten joko hän tai koira. Hänen exänsä halusi aina juuri sen rotuisen koiran ja hän ei pidä rodusta sen takia (olivat vieläkin sotajalalla exänsä kanssa). Minusta taas tämmöinen muiden ihmisten välinen sirkus ei ole millään muotoa minun ongelmani.
Otin koiran, ja juuri sitä rotua, koska se on aivan ihana rotuna. Soitin miehelle, että kävin just hakemassa pennun. Hän kommentoi, että eikös hän sanonut, että hän ei tykkää siitä rodusta, ja että valitsit sitten koiran. Sanoin sitten, että juu ja enkös minä sanonut, että en siedä mitään kontrolloivia pellehermanneja elämässäni. Siihen päättyi se 'rakkaustarina'. Kun on yhden narsistin kanssa ollut suhteessa, niin toista ei kyllä tasan katsele.
Ai niin, otin vielä toisenkin samanrotuisen koiran.
Naurattaa tuo vastauksesi miehelle :'D Hyvä sinä!
En saanut henkistä tuke hädän keskellä. Oli kaverinsa puolella arvostelemassa minun introverttiyttäni. Itketti minua yöllä eikä antanut nukkua, vaikka anelin saada nukkua ja olin todella väsynyt.
Tämä kaikki ekan 6kk aikana. Ja silti annoin puolet tähän astisesta elämästäni tuolle karmealle parisuhteelle.
Juu tuo jos on työnarkomaani ja työt menevät kaiken edelle niin ei hyvä. Työkiireitä on myös helppo käyttää tekosyynä.
Mies teki juhannuksen mukamas töitä vaikka muut firmassa lomaili. Todellakaan ei mitään töitä hänellä ollut ja kun hånellä oli vielä joustava työaika. Sai Itse päättää työajat. Valehteli siis . Piti viettää juhannus siis yhdessä ja näin oli yhdessä sovittu ja hän sen mulle LUPASI.. Rakastuneena häneen odotin kovasti tätä ensimmäistä yhteistä juhannusta. Perui viime hetkellä tai ei ottanut edes yhteyttä. Itse mun piti kysellä että mites sen juhannuksen kanssa ja mitä tehdään.. Väitti tekevänsä töitä. Ei halunnut viettää sitä ilmeisesti kanssani. Vietti kai jonkun toisen naisen kanssa tämän meidän juhannuksen ja mä jäin kotiin yksin kärvistelemään ja ihmettelemään. Hirveä valehtelija ja sumuttaja. En koskaan antanut tätä anteeksi hänelle Muitakin petettyjä lupauksia hänen puoleltaan jatkuvasti ja välttelyä. Henkisesti rpåkypsä mies. Ei ottanut vastuuta mistään.
Seuraava naisparka saa varmasti kokea yhtä paskaa kohtelua kuin minä kunhan se rakkauspommitusvaihe on ohi ja arki koittaa.
Puhumattomuus, ts ei pysty keskustelemaan vaikeista asioista, ja jos niin harvoin käy, tilanne päättyy yleensä riitaan, jonka syyllinen olet sinä itse. Samoin liian läheiset suhteet omiin vanhempiin ovat varoitusmerrki, jos esim vietetään joka ikinen joulu pyhät vain hänen vanhempiensa kanssa, tämä ei ole reilua sinua kohtaan. Kolmanneksi, muttei vähäisimpänä; saa sinut tuntemaan itsesi jotenkin huonoksi ja vähempiarvoiseksi, eli ei kannusta sinua lämpimällä tavalla eikä arvosta työtäsi/tunnetilojasi/mielipiteitäsi- eli vain hänen työ ja ajatukset elämästä ovat ns oikeita. Nämä merkit ovat itsestäänselviä näin kirjoitettuna, mutta voivat piiloutua lukuisien tilanteiden taakse, eikä varoitusmerkkejä ole täten aina helppoa tunnistaa ajoissa.
Joi joka viikonloppu, ex-naisystävä otti yhteyttä heti 1kk tapailun jälkeen ja kertoi miehen pyytäneen hänet panoreissulle, jatkuva valehtelu kaikesta, puhui todella rumasti huonoina hetkinä ja sitten taas käyttäytyi kuin mikäkin unelmien mies...
Vierailija kirjoitti:
Seksin loppuminen jo hyvin nuorena vain parin vuoden seurustelun jälkeen. Olisi pitänyt ymmärtää ettei tilanne siitä parane enää koskaan.
Sama kokemus täällä.
Hyvästä seksielämästä pitää pitää kiinni, sitä pitää vaalia. Sen eteen kannattaa työskennellä. Ja se työskentely on suurimmaksi osaksi puhumista ja huomioimista, ei mitään seksiin liittyvää, vaan sitä, että on itse kanavat auki ja osaa toimia niin, että suhteessa on hyvä, rento ja mukava fiilis. Siihen lisätään ripaus romantiikkaa ja runsaasti hellyyttä, niin seksiä on. Mutta jos ei ole > lähtö.
Sen olen oppinut, että parisuhteessa voi tehdä minkä tahansa muun asian suhteen kompromisseja, mutta seksin osalta niitä ei voi tehdä eikä olettaa, että toinen tekee; ei enemmän, eikä vähemmän haluavana osapuolena.
Aito yhteyden puute ja puhumattomuus ongelmista tai tunteista. Elämä yhtä suorittamasta, tunteita suoritetaan (näytellään) että saadaan toiselta jotain, seksi suorittamista, työ suorittamista, ihmissuhteet suorittamista....you name it...
Aito yhteyden puute ja puhumattomuus ongelmista tai tunteista. Elämä yhtä suorittamasta, tunteita suoritetaan (näytellään) että saadaan toiselta jotain, seksi suorittamista, työ suorittamista, ihmissuhteet suorittamista....you name it...
Narsistia ei voi rakastaa ehjäksi. En alussa ymmärtänyt tätä. Nyt ymmärrän. Narsisti ei muutu. Olet narsistille ainoastaan käyttöesine joka palvelee hänen tarkoitusperiään. Jos et palvele sinut vaihdetaan uuteen käyttöesineeseen. Näin se menee. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
rockmyballsfiremylight kirjoitti:
Miten voi muka joku ajautua tälläseen tilanteeseen?
Kysynpä vain, olisiko vaikka se kuuluisa virhearvio.
Miksi niin paljon näitä ns epäpareja on suomessa? eikö pistä miettimään, ja useasti se on nainen joka on ollut tälläisessä tilanteessa , toki miehiäkin mutta pienemmässä määrin.
Ja sit on niitä, jotka kiertää ns kaivoa ympäri kunnes uppoaa totaalisesti tietävät sen mutta eivät käännä suuntaa. MIKSI?. en ymmärrä.
otsikko on minusta vain se mikä kuvaa suomalaisten tyhmyyttä lajin jatkon kannalta.
Se, että suurempi osa uhreista on naisia ja tekijöistä miehiä, on tässä aika olennainen asia.
Ihan tavallisetkin ei-narsistimiehet on todella erilaisia suhteen alussa ja suhteen vakiinnuttua. Miehet ei ole aitoja eikä näytä todellista minäänsä, edes ne kunnolliset. Se on se ongelma.
Totta. Ja narsismi on ihan kansainvälistä. Itsellä kokemus ulkomaalaisesta miehestä. On töissä Suomessa ja johtoasemassa firmassa. Usein narsistit hakeutuvat hyvään asemaan työelämässä. Tavallisuus ei riitä. On oltava jotain ja tavisten yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei hoitanut asioitaan (laskut, siisteys...).
Oli mustasukkainen ja aggressiivinen; huono itsetunto.
Siinä mun ex ja mun 2 isointa red flagia sen jälkeen.
Huonossa suhteessa toinen ei tule toista vastaan eikä jousta, vaan ajattelee asioita vain itsensä kannalta. Tämä näkyy päätöksissä, rahankäytössä, lomamatkoissa ja niiden kohteissa, yhteisessä taloudehoidossa ja ruuanlaitossa, jakamisessa ja muutenkin toisen huomoon ottamisessa.
Ei juuri puhu mikä ahdisti minua jo alussa. Läheisriippuvaisuus. Tarrautuu minuun. Emme riitelekään joten siksi menty eteenpäin. Kaksi mahtavaa lasta. Iltaisin on aivan mahtavaa mennä sänkyyn kun vaimo kääntää joka ilta kyljen ja alkaa nukkumaan En taida enää jaksaa
Vierailija kirjoitti:
6
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut tismalleen saman edellisen kirjoittaneen kanssa.
Hiljainen narsisti toimii näin. Alussa love-bombing käänteisenä, passiivinen itseriittoisuus, huomionhakuisuus omiin puutteisiin ja kurjiin muistoihin vedoten, jatkuva syyllisen etsiminen ja syyllistetyksi heittäytyminen, toisen tunteiden latistaminen, hämmentäminen, vitkuttelu, toisen sivuuttaminen mielivaltaisesti milloin sattuu, yhtäkkinen vetäytyminen, kaikki nämä löytyy tuosta pitkästä viestistä. Suomalaisilla miehillä tuntuu olevan todella paljon tätä.
https://www.verywellmind.com/understanding-the-covert-narcissist-4584587
Myös oma kokemus tällaisesta ulkomaalaisesta covert-narsistista. Kaikki täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Hakkerointi ja vainoaminen
+ Vainoharhaisuus, luulee kaiken liittyvän häneen arvostelee ja vihaa naisia. Varsinkin naisten mielipiteitä kun ne osuu omaan nilkkaan
Kun nainen tuli ensivisiitille, kissani pissasi hänen kenkäänsä. Ei se muille mitään semmoista tehnyt, ja se ei sen jälkeenkän pitänyt tästä naisesta, joten olisi kai pitänyt tajuta. Kaduttaa syvästi.
Kaverin ex-miesystävä ei antanut hänen tavata kavereita (mukaan lukien minua). Yritti rajoittaa miten kaveri oli vanhempiensa tekemisissä. Mies valehteli tyyliin "kyllä minä osaan ja tiedän kaiken".