Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?
Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?
Kommentit (1437)
Eksän kuvat ja hiusharja
Arvostelu
Neuvominen esim hiustenpesussa ja ettei kuukautisten aikana olisi hyvä juoda maitoa - kuka mies edes on noin kiinnostunut naisten yksityisasioita olematta gyne?
Painostus ja pakotus
Kiinnostus vain tietynnäköisiin kavereihini, muiden tai perheeni seurassa ajanvietto oli ehdoton ei
Epämääräinen huono olo ja ahdistus jo muutaman viikon päästä ensitapaamisesta, siinä kohtaa nykyisen miehen kanssa olin vielä ihan sekaisin ihastuksesta ja yhdessä oli kiva ja helppo olla
Kyllä sen tietää, jos kumppanissa on jotain mätää eikä suhde tule toimimaan, paremmaksi se ei siitä muutu ja aikaansa ei huonoon suhteeseen kannata tuhlata. Vaikka huonosta suhteesta pääsisikin pois, ylipääseminen vaatii aikansa ja voi tuhota hyviäkin suhteita jatkossa.
Yksi narsisti mies ehtii elämänsä aikana pilata yli 20 naisen elämän, kun laskee a 2v / suhde ja silloinkin heppu on vielä alle 50v
Ei lainkaan ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-miehessä oli ainakin se, että kutsui kaikkia sukunsa naisia ja muitakin naisia hulluiksi. Miehissä ei koskaan ollut mitään vikaa. Hän suorastaan palvoi omaa isäänsä, joka oli äärimmäisen ilkeä vaimoaan kohtaan. Vain naiset ovat hulluja ja vain naiset tekevät virheitä.
Heh, eli käänteinen palsta-mamma, aivan kuten jokainen ketju tällä palstalla :D
Vertailu entiseen tyttöystävään, joka oli puhelias kympin tyttö, syömishäiriöinen tanssija. Nauroi mun tanssitaidoille, olisin voinut olla hoikempi, olisin voinut olla älykkäämpi ja keskustelevampi jne.
Napanuora edelleen äidissä kiinni. Äiti myös luuviulu, ja neuroottinen, ja kaiken kukkuraksi yltiöuskovainen. Hyi.
Oli pahoinpidellyt entisen kumppaninsa. Kuulemma oli muuttunut.
Ei ollut. Väkivalta alkoi meilläkin perinteisesti tavaroiden heittelyllä ja uhkailulla kun ensimmäinen yhteinen lapsi oli syntynyt :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään merkittävää koska olisin eronnut heti silloin. Nyt olen jumissa kun on yhteiset lapset ja itse opiskelen. Mies omistaa talon/hoitaa talouden ja omat sukulaiseni ja turvaverkkoni on toisella puolella Suomea.
Vähän niin kuin alkoholisti selittäisi ettei hänellä ole alkoholiongelmaa, vaan pystyy olemaan halutessaan juomatta. Sitä halua odotellessa keksien miljoona tekosyytä miksei sitä halua tule tai miksi jokin asia ei onnistu.
Olet vapaa eroamaan koska tahansa. Siihen ei tarvita kenenkään lupaa eikä hyväksyntää.
Kyllä asiat järjestyvät ja elämä kantaa, vaikkei itse jaksaisi edes kontata.
Mitäpä jos jättäisit itsellesi tuntemattomien ihmisten parisuhdeasiat ihan heidän itsensä mietittäväksi? Älä puutu toisten suhdeasioihin:
Sanoo ihminen joka ei muuta teekään kun puuttuu muiden (tuntemattomienkin) asioihin ja yrittää kontrolloida. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään merkittävää koska olisin eronnut heti silloin. Nyt olen jumissa kun on yhteiset lapset ja itse opiskelen. Mies omistaa talon/hoitaa talouden ja omat sukulaiseni ja turvaverkkoni on toisella puolella Suomea.
Vähän niin kuin alkoholisti selittäisi ettei hänellä ole alkoholiongelmaa, vaan pystyy olemaan halutessaan juomatta. Sitä halua odotellessa keksien miljoona tekosyytä miksei sitä halua tule tai miksi jokin asia ei onnistu.
Olet vapaa eroamaan koska tahansa. Siihen ei tarvita kenenkään lupaa eikä hyväksyntää.
Kyllä asiat järjestyvät ja elämä kantaa, vaikkei itse jaksaisi edes kontata.
Mitäpä jos jättäisit itsellesi tuntemattomien ihmisten parisuhdeasiat ihan heidän itsensä mietittäväksi? Älä puutu toisten suhdeasioihin:
Tämä on keskustelufoorumi ja jatkossakin kommentoin jos siltä tuntuu.
Ihan yhtälailla se mieskin on vapaa eroamaan milloin tahansa jos siltä tuntuu, vaikka toinen opiskelee ja on ne yhteiset lapset...
Ex-vaimollani oli jo suhteemme alussa monia tulehtuneita ihmissuhteita, vähän väliä katkesi välit jonkun kanssa ja vika oli hänen mielestään aina toisessa osapuolessa. Ei koskaan yhtään mitään vikaa hänen omassa toiminnassaan. Minulla ei voinut olla mitään niin tärkeää menoa että olisin jättänyt hänen tapaamisensa väliin, koska se olisi tarkoittanut sitä että asetan jonkin muun asian tärkeysjärjestyksessä hänen edelleen. Suhtautumisessa muihin ihmisiin musta vaihtui hetkessä valkoiseksi ja valkoinen mustaksi: sama ihminen, joka oli hetkeä aiemmin haukuttu hirveällä tavalla, oli aivan yhtäkkiä tuki ja turva, kunnes taas hän olikin maailman hirvein ihminen johon ei voi luottaa ollenkaan.
Olin nuorena miehenä aivan liian epävarma enkä kunnioittanut itseäni. Ex-vaimoni sai minut todella lujille, ja avioliittomme päätyttyä olen vain ihmetellyt, miten sain pidettyä mielenterveyteni ja miten en tehnyt itselleni mitään peruuttamatonta. Merkit alussa olivat jälkikäteen ajateltuna niin selkeät, että jos nykyään näkisin tuollaista jo suhteen alussa niin juoksisin lujaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, ettei ikinä pyydä anteeksi.
Oliko savolainen? "Oho" on savolainen anteeksipyyntö, jos ymmärsit vaan väärin.
Annoin miehelle avaimen asuntooni jo suhteen alussa käytännön syistä. Jos mies loukkaantui minulle epämääräisistä syistä, hän jätti avaimen pöydällä ja lähti omaan kotiin mököttämään. Mielestäni se oli erolla uhkailua, mutta omien sanojensa mukaan halusi olla reilu. Myöhemmin alkoi sanallinen erolla uhkailu, raivarit ja mykkäkoulut. Nämä johtuivat siitä, että hän on niin "herkkä kuten minäkin". Nykyään en enää kyselisi avaimen palauttelijan perään.
Ravintolassa käynnit muka "tyttöjen kanssa".
Jälkeenpäin ajateltuna ja miehenä olin aika hölmö . En halunnut olla "sairaalloisen mustasukkainen" mutta ei onnistunut, jakorasia oli.
Jos törmäätte henkilöön, mies taikka nainen, jolla takanaan useampia suhteita ja kun kysyy miksi ne päättyivät vastaukset maalailevat syyn olevan vain niissä muissa niin juoskaa karkuun ja äkkiä! Vaikka ois kuin hurmaava.
Omistushalu ja kontrollointi. Nuorena ekassa parisuhteessa se tuntui normaalilta, kun ei ollut vertailukohtaa. Vuosien saatossa ymmärsin paremmin. Suhde päättyi pahoinpitelyn todelliseen uhkaan. Mies ei ymmärtänyt, miksi lähdin. Olinhan itse uhkaavan tilanteen aiheuttanut häntä vastustamalla.
Opin kerrasta. Osaan arvostaa nykyistä avioliittoani, jossa kumppanuus on tasavertaista, arvostavaa ja helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Oli pahoinpidellyt entisen kumppaninsa. Kuulemma oli muuttunut.
Ei ollut. Väkivalta alkoi meilläkin perinteisesti tavaroiden heittelyllä ja uhkailulla kun ensimmäinen yhteinen lapsi oli syntynyt :(
Montako lasta tuli tehtyä sen kans kuitenki ?
Vierailija kirjoitti:
Jos törmäätte henkilöön, mies taikka nainen, jolla takanaan useampia suhteita ja kun kysyy miksi ne päättyivät vastaukset maalailevat syyn olevan vain niissä muissa niin juoskaa karkuun ja äkkiä! Vaikka ois kuin hurmaava.
Joo, ja muutenkin ajatusmalli, jossa aina kaikki on jonkun muun syytä, on red flag.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolassa käynnit muka "tyttöjen kanssa".
Jälkeenpäin ajateltuna ja miehenä olin aika hölmö . En halunnut olla "sairaalloisen mustasukkainen" mutta ei onnistunut, jakorasia oli.
Jäikö siis oikeasti kiinni pettämisestä vai oli oma oletuksesi, että petti? Missä päin Suomea muuten puhutaan jakorasioista vuonna 2023 😄 viimeksi kuullut ton sanan joskus vuonna -95.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muutut naisen mieleiseksi, hän jättää koska jokin kipinä puuttuu.
Jos et muutu naisen mieleiseksi jättää siltikin joten turha muuttua.
Tämä on maailman laki koskien miesoletettuja.On olemassa myös se kultainen keskitie, jossa ihminen ei luovu omasta persoonastaan toisen tähden, mutta ei myöskään teeskentele, ettei toinen ole ihminenkään jonka toiveista ei siis tarvitse piitata lainkaan. Mutta jatka sinä vain ääripääelämääsi jos ei kerran normaali elämä mahdu käsityskykyysi. Kuluu se aika noinkin.
Naisten normaali elämä on hiuksenhienoa taiteilua miehelle, jossa pienikin ele tai sana voivat laukaista naisessa hysteerisen itkukohtauksen. Ja lähtökohtana kaikki on aina miehen vika.
Eli olet aiheuttanut (kirjoitustavastasi päätellen) ainakin parille kumppanille hysteerisiä itkukohtauksia ja reaktiosi siihen on että "Mitä sä poraat? Huoh, naiset!" Kuulostaa yhtä hälyyttävältä, kuin tämän ketjun pahimmat esimerkit.
Itse kun en tunne yhtäkään miestä, joka ihan vain ohimennen itkettää naisia aina silloin tällöin, enkä yhtäkään naista, joka menee paniikkiin miehensä takia toistuvasti, vaikka toksisia pariskuntia olenkin tuntenut. Joten siksikin mietin, että mitä ihmettä olet näille naisillesi sanonut/tehnyt?
Todennäköisesti nainen on jäänyt kiinni jostain moraalittomuudesta, ja manipuloi nyt kyynelillä miestään, jottei häntä pidettäisi vastuussa, tai mies ei seuraisi enää johtolankoja..
Toi viimeisin kommentoija...klassinen paranoidi!
Mikä tää itkulla manipulointi oikeen on? Kyllä minut on miehet saanut itkemään ihan omilla tekemisillään tai tekemättäjättämisillä. Olen joo herkkä mutta miten ihmeessä itkeminen on manipulointia? En itse ainakaan pysty säätelemään milloin itkettää ja milloin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-miehessä oli ainakin se, että kutsui kaikkia sukunsa naisia ja muitakin naisia hulluiksi. Miehissä ei koskaan ollut mitään vikaa. Hän suorastaan palvoi omaa isäänsä, joka oli äärimmäisen ilkeä vaimoaan kohtaan. Vain naiset ovat hulluja ja vain naiset tekevät virheitä.
Heh, eli käänteinen palsta-mamma, aivan kuten jokainen ketju tällä palstalla :D
Mitä yrität sanoa tuolla? Ihme sanasalaattia.
Todennäköisesti nainen on jäänyt kiinni jostain moraalittomuudesta, ja manipuloi nyt kyynelillä miestään, jottei häntä pidettäisi vastuussa, tai mies ei seuraisi enää johtolankoja..