Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa?

Vierailija
18.01.2023 |

Huonoissa suhteissa pitkään olleet: mitä hälytysmerkkejä et huomioinut jo alkuvaiheissa? Mitä kaikkea painoit villaisella ihastuneena?

Kommentit (1334)

Vierailija
21/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavamielisyys eli ei huumoria ja yleinen negatiivisuus. Myöhemmin tulikin siiten kiivastumisia esiin.

Vierailija
22/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, etteivät puheet ja teot kohdanneet luontevasti vaan vasta hemmetinmoisen selittämisen ja kokoonkursimisen jälkeen.

Sen, että miehen käytös tuntui usein pahalta.

Sen, että miehen käytös muuttui, kun minulla oli omia menoja, ja hän aloitti riidan jostain näennäisesti muusta asiasta.

Soitteli joka paikkaan perään, se oli näennäisesti huolenpitoa, muka jotain tärkeää asiaa tai muuten vain jutustelua, mutta vastata piti.

Sen, että suhdekeskustelut päätyivät omituisiin umpikujiin juuri, kun oltiin pääsemässä asiaan.

Sen, että mies teki omaperäisiä, pitkälle meneviä tulkintoja tilanteista ja varsin viattomista sanomisista, hautoi päässään ja suuttui ajatuksistaan. Tilanteet näyttivät erikoisilta väärinkäsityksiltä, joita ei sattunut kenenkään muun kanssa.

Lisääkin voisi tulla mieleen. Tämä oli siis sellainen paperilla hyvä, juomaton ja lyömätön, puheiden perusteella perhekeskeinen ja tasa-arvoinen, periaatteellinen mies.

Opetus: jos jokin tuntuu väärältä, se on väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoi ilkeästi minun ulkonäköä, mm. käski ajaa viikset, jotka oli pigmenttimuutoksia ihollani. Näitä kommentteja tuli myöhemmin lisää. Sama mies ei koskaan pyytänyt anteeksi mitään, oli aina oikeassa. Äärimmäisen saita yhteisissä kuluissa.

Vierailija
24/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, ettei ikinä pyydä anteeksi.

Hyvä poiminta! Näitä ihmisiä on paljon ja tiivis yhteiselo on kyllä käytännössä mahdotonta jos tämä taito puuttuu. Siinäkin tuntuu olevan yhteys että ne ketkä eivät ikinä pyydä anteeksi, ovat juuri niitä jotka tekevät usein jotain toista loukkaavaa.

Suomalaisessa kulttuurissa on aika yleistä, ettei esitetä mitään varsinaista anteeksipyyntöä. Silti voi olla pahoillaan ja olla enää tekemättä sitä loukkaavaa tekoa.

Vierailija
25/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelu, raivokohtaukset, nettideittailu

Vierailija
26/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hän muutti niin pian kotiini kun sai lähdöt pienestä, likaisesta kämpästään.

Silloin oltiin nuoria, parikymppisiä. Olin sinkkuäiti.

Seksi hänen kanssaan oli upeaa- ja nyt, 24 vuoden jälkeen, milloin olen ollut kuin äiti hänelle, en jaksa enää tuota mieslasta.

Heti kun yhteiset lapsemme tulevat täysi-ikään ja muuttavat, lähden pois.

Enää 3 vuotta ja olen vapaa.

N45

Vierailija
27/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan seurustellut, mutta huonoissa ystävyyssuhteissa on kyllä ollut sellaisia hälytysmerkkejä, joita en aluksi huomioinut. Ehkä tästä aiheesta voisi tehdä oman ketjun.

Teitkö? Mullakin paljon esimerkkejä.

Vierailija
28/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin ex-aviomieheni kanssa parisuhde nuorena. En tajunnut tuolloin 18-vuotiaana parisuhdetta aloittaessa sitä, miten iso merkitys perhetaustalla on. Oltiin aivan erilaisista taustoista, elämänarvot olivat jo pohjimmiltaan erilaiset. Miehen perheessä käytettiin todella runsaasti alkoholia, meillä ei. Miehen perheessä kouluttautumista/työntekoa ei arvostettu ja omassa perheessäni ahkeruudella näiden suhteen on iso merkitys. Varoitusmerkkinä sanoisin sen, että liian erilaiset arvomaailmat aiheuttavat väistämättä ongelmia ennemmin tai myöhemmin.

Tähän päälle vielä se, että anoppi ei pitänyt minusta ja kyseenalaisti vahvasti parisuhteemme. Oli yrittänyt kääntää poikansa päätä vielä hääpäivänä ja ensimmäisen vastoinkäymisen tullen (ex-mieheni ihastui toiseen) äiti kannusti poikaansa ottamaan eron. Enää en alkaisi parisuhteeseen ihmisen kanssa, jonka perhe ei minua hyväksy/koittaisi saada meidät eroamaan.

Vierailija
29/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei antanut mun mennä.

Vierailija
30/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se oma intuitio, joka sanoi että en onnellinen tässä suhteessa. Kai sitä jotenkin odotin että ajan myötä muuttuu paremmaksi. Muuttui vaan pahemmaksi.

Vierailija
31/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulu. En koskaan saanut tietää, mitä olin tehnyt väärin. Arvailu kalvoi ja nakersi itsetunnon.

Vierailija
32/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalkutusta. Olisi pitänyt ymmärtää, että sen määrä vain kasvaa, eikä sillä ollut mitään tekemistä minun kanssa.

Vierailija
33/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jälkiviisaana:

-Puhumattomuus oli yksi suurimpia ongelmia. Mieheni ei kyennyt puhumaan tunteistaan ja ajatuksistaan, ehkä ei edes itsekään osannut niitä tunnistaa. Parisuhteemme oli näin jälkikäteen ajateltuna miehen puolelta todella tunnekylmä, kun mies oli aivan lukossa omien tunteidensa kanssa. Mies päätyi siis pettämään minua liki vuoden ja lopulta lähti, kun sain kuulla pettämisestä.

-Mies oli todella perässä vedettävä. Ei saanut oma-aloitteisesti aikaan juuri mitään. Vuosien ajan patistin miestä, tsemppasin ja jopa vedin perässä. Nykyisin ajattelen, että jos mies on aikuisenakin niin vastuuton, että ei saa huolehdittua edes omista asioistaan, niin mies ei muuksi muutu. Jollekin tämä ei ole ongelma, mutta minä en halua puolisoksi ihmistä, joka ei jaksa nähdä vaivaa itsensä tai muiden eteen.

Vierailija
34/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikon psykiatriset diagnoosit.

Olen itsekin ihmismielen kummallisuuksista kiinnostunut ja olen näitä asioita pohtinut, mutta en ymmärtänyt että on selkeä rajanylitys tulla tarjoamaan näitä pyytämättä toiselle.

Myöhemmin ymmärsin että diagnoosinimikkeet eivät ole minkään väärti jos eivät tule hoitoa tarjoavalta taholta, ja parisuhde taas ei ole hoitosuhde.

Vierailija
35/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä varmaan kukaan tee, mutta pyytäisin jotain luotettavaa ystävää tai perheenjäsentä arvioimaan, miltä puolisoehdokas vaikuttaa. Itse saattaa olla joillekin asioille sokea, mutta ulkopuolinen näkee asioiden todellisen tilan. 

Vierailija
36/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kovin pitkiä suhteita, mutta pari tulee mieleen, joissa olisi pitänyt olla viisaampi.

Oltiin samassa työpaikassa ja suhde uusi. Hän oli käskenyt toista alaista tekemään jotain ja alainen ei ollut sitä tehnyt. Alainen perusteli vähän ontuvasti, että hänen mielestään ei ollut tarpeellista tehdä niin. (Oikeasti oli, normaalikäytäntö ja alainen vaan oli hiukan laiska) Sen sijaan, että hän olisi keskustellut asiasta, hän heitti kahvikupin seinään ja huusi kuinka käskyjä on toteltava ja tuo alainen pitäisi hakata. Paikalle tarvittiin korkeampi esimies rauhoittamaan tilanne.

Meidän suhde loppui siihen, että hän hakkasi minut. Jännä juttu.

Toisessa uudessa suhteessa miehellä oli paljon kaikenlaista harrastusrekvisiittaa laidasta laitaan. Hän kertoi, että aloittaa usein uuden projektin tai harrastuksen ja uppoutuu siihen täysillä, kunnes parin kuukauden päästä ei enää kiinnosta ollenkaan ja ei enää ole koskaan koskenut projekteihinkaan, ne vain jäävät kesken. Ei sinänsä mitään pahaa, mutta kommentti jäi jotenkin kummittelemaan, sellainen huono aavistus tuli. No, harrastukset eivät olleet ainoa, missä tempoileva luonne näkyi, puolen vuoden aikana muuttuivat mielipiteet ja lempiruokakin 180 astetta parin viikon välein. Minusta tuli tällainen projekti, joka jäi kesken ja eroilmoituksen hetkellä tyypin käytöksestä huokui kyllä kylmyys että ei tosiaan kiinnostanut, vaikka oli pari päivää sitten suunnitellut yhteistä lomaa, tilanne muuttui siis kuin veitsellä leikaten ja äkkiä. Olisi pitänyt uskoa sitä omaa aavistusta, hänhän kertoi suoraan mitä on tulossa.

Vierailija
37/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osallistu arjen töihin (nainen), aina joku tekosyy. Kaikki jäänyt pikku hiljaa minun kontolleni. Ripustautuu, minuun ja äitiinsä, ei aikuistu. Työelämä ei oikein maistu, ottaa vanhemmiltaan rahallista avustusta, ei siis seiso omilla jaloillaan. Iän puolesta aikuinen, käytös kuin teinin. Onneksi ei ole vielä lapsia.

Vierailija
38/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä, ettei ikinä pyydä anteeksi.

Hyvä poiminta! Näitä ihmisiä on paljon ja tiivis yhteiselo on kyllä käytännössä mahdotonta jos tämä taito puuttuu. Siinäkin tuntuu olevan yhteys että ne ketkä eivät ikinä pyydä anteeksi, ovat juuri niitä jotka tekevät usein jotain toista loukkaavaa.

Suomalaisessa kulttuurissa on aika yleistä, ettei esitetä mitään varsinaista anteeksipyyntöä. Silti voi olla pahoillaan ja olla enää tekemättä sitä loukkaavaa tekoa.

Eikä ole. Sinun lähipiirisi kulttuuri ei ole yhtä kuin suomalainen kulttuuri.

Vierailija
39/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarve sitoutua nopeasti esim. yhteenmuutto. Aikuisesta lapsesta riippuvaiset vanhemmat/vanhempi. Asuu kotona, sukulaisen tmv. asunnossa. Uhriutuja/marttyyri. Parisuhteita, joissa sama kaava toistuu. Tekee paljon töitä, mutta yhtään ei jää säästöön. Päihteiden käyttö. Rahapelit tmv. Muut ympärillä toimii cheerleaderina eli maksaa paljon veroja, aina auttamassa muita, tekemässä hyväntekeväisyyttä, käyttäytyy silmiinpistävän asiallisesti/kohteliaasti/tekopyhä yms. Mielistelijä. Paljonkin varmaan tulisi vielä, mutta laiskuus

Onko näissä niin, että etsii itseään vanhempaa naista elättämään itsensä (palkan voi käyttää kokonaan omiin menoihin) ja huoltamaan äidin tavoin? Äidillä usein mielenterveysongelmia?

Vierailija
40/1334 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivien krapulanukkuminen ja alkoholn määrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä