Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia/kommunikoida aikuismaisesti ja järkevästi tilanteessa, jossa sinua yritetään saada tekemään jotain piirileikkijuttuja ja annetaan ymmärtää että olet estynyt jos et liity?

Vierailija
18.01.2023 |

Siis että aikuisena ihmisenä vieraiden ihmisten kanssa pitäisi olla jotenkin kummallisesti heiluen ja sitten et ole ihan sinut itsesi kanssa jos et osallistu?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse kuin vähän nyrpistellä nokkaa, niin ei sinua kukaan sinne piiriin kaipaa. Mutta et sinä mitään myöskään menetä, jos sinne piiriin suostut.

Itse olen huomannut, että kun vaan pakotan itseni mukaan tuollaisiin juttuihin, niin noin 5min jälkeen alan sopeutua ja voikin olla ihan hauskaa, vaikka aluksi lähinnä haukotutti ja katseli kelloa. 

Syöt iloisena pomon haarovälistä narussa roikkuvaa omenaa ja nylkytät samalla ilmaa? Et menetä mitään ja ihan ok hauskaa?

Eikö ollut kyse piirileikistä?

Vierailija
22/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse kuin vähän nyrpistellä nokkaa, niin ei sinua kukaan sinne piiriin kaipaa. Mutta et sinä mitään myöskään menetä, jos sinne piiriin suostut.

Itse olen huomannut, että kun vaan pakotan itseni mukaan tuollaisiin juttuihin, niin noin 5min jälkeen alan sopeutua ja voikin olla ihan hauskaa, vaikka aluksi lähinnä haukotutti ja katseli kelloa. 

Syöt iloisena pomon haarovälistä narussa roikkuvaa omenaa ja nylkytät samalla ilmaa? Et menetä mitään ja ihan ok hauskaa?

Ööö missä muka tuollaista on? En tietenkään tuollaiseen menisi, ja sanoisin sen ihan suoraan. En ylipäätään hengailisi noin alhaisten ihmisten kanssa :D 

Luulin, että nyt on kyse normaaleista seuraleikeistä ja tunnelman vapauttamisesta, ei mistään Petri Nygårdin "hassun hauskoista" bileistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osallistumalla siihen piirileikkiin? On aikuismaista sietää joskus typeryyksiä, jotta muiden fiilis ei menisi pilalle.

En katso olevani vastuussa kenekään fiiliksistä, huolehdin vain omista fiiliksistäni!

Vierailija
24/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kuitenkaan voi mitenkään elää siten, että olis aina kaikkien mielen mukainen. Että jos asiallisesti vain kieltäytyy, ja joku ajattelee siitä jotain, niin siinähän ajattelee. 

Vierailija
25/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon ei kiitos ja siirryn muualle puuhastelemaan mielenkiintoisempia juttuja. 

Ja miten kommunikoit kun sinua myöhemmin ''ymmärretään'' alentuvalla tavalla, että kun sä oot tommonen vähän estoinen, ei se mitään, mut vähän tommonen et niin sinut ittes kanssa tiiätkö kun me kaikki muut...

No kuule, en välitä, ihan sama mitä "Muut" minusta ajattelevat, en ole kiinnostunut!

Vierailija
26/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No osallistumalla siihen piirileikkiin? On aikuismaista sietää joskus typeryyksiä, jotta muiden fiilis ei menisi pilalle.

Minä olen eri mieltä. On aikuismaista tuntea itsensä ja omat rajansa, eikä ylittää niitä muita miellyttkääkseen. Tuohan on tuommoista koulukiusaamishenkistä pahimmillaan.

Tuskinpa kukaan nyt väkipakolla tulee pakottamaan ketään piirileikkiin, mutta usein elämässä tulee vastaan asioita joista ei välttämättä ole kovin innostunut, mutta aikuisena oloon kuuluu mielestäni se ettei ihan joka asiasta rupee vänkäämään vastaan, että 'en mä tahdo'. 

Jokin on perustavanlaatuisesti pielessä, jos työttömien kurssilla, työhaastattelussa, työpaikalla tai muussa asiallisessa, vakavassa tilanteessa ruvetaan ehdottelemaan aikuisille, täysipäisille ihmisille puputansseja, piirileikkejä tai muuta naurettavaa sontaa. Silloin on aivan ehdottomasti ok kieltäytyä.

Ei kaikkeen naurettavaan, nöyryyttävään toimintaan todellakaan tarvitse osallistua vain sen takia, että pomo tai konsultti jää ilman kyykyttämisestä saatavia kiksejä. Tai jos nyt oletetaan, että taustalla on ollut ihan viaton ajatus piristämisestä tms., niin kyllä noiden konsulttien ja muiden pellejen on korkea aika tajuta, ettei aikuisia ihmisiä motivoida jollain mörrimöykkytanssilla tai polttopallon heittelyllä.

Kaikenlaiset teatterikurssit, muun luovan ilmaisun illat ja vastaavat ovat erikseen. Niissä voi edellyttää osallistumista, mutta näihin mennään yleensä tietoisena siitä, että siellä kuuluu asiaan heittäytyä, hassutella jne.

Vierailija
27/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eri mieltä. On aikuismaista tuntea itsensä ja omat rajansa, eikä ylittää niitä muita miellyttkääkseen. Tuohan on tuommoista koulukiusaamishenkistä pahimmillaan.

Tuskinpa kukaan nyt väkipakolla tulee pakottamaan ketään piirileikkiin, mutta usein elämässä tulee vastaan asioita joista ei välttämättä ole kovin innostunut, mutta aikuisena oloon kuuluu mielestäni se ettei ihan joka asiasta rupee vänkäämään vastaan, että 'en mä tahdo'. 

Olen tästä ehdotomasti kanssasi samaa mieltä, aikuisuuteen kuulu paljon sellaisia asioita jotka eivät innostu tai voivat tuntua jopa suorastaan vastenmielisiltä. Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että aikuinen ihminen osaa katsoa mitkä näistä asioista on oikeasti pakollisia ja mitkä eivät.

Antaa heidän leikkiä piirissä, jotka noista pitävät. Turha sinne kenenkään on mennä kiusaantuneena ja harmistuneena latistamaan muiden tunnelmaa. Se teeskentely kun on pirun vaikeaa, jos on itselleen täysin luonnottomassa tilanteessa.

Vierailija
28/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tyhy-ym muut jutut ovat juuri piirileikkejä!

Vierailija
29/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokin on perustavanlaatuisesti pielessä, jos työttömien kurssilla, työhaastattelussa, työpaikalla tai muussa asiallisessa, vakavassa tilanteessa ruvetaan ehdottelemaan aikuisille, täysipäisille ihmisille puputansseja, piirileikkejä tai muuta naurettavaa sontaa. Silloin on aivan ehdottomasti ok kieltäytyä.

Ei kaikkeen naurettavaan, nöyryyttävään toimintaan todellakaan tarvitse osallistua vain sen takia, että pomo tai konsultti jää ilman kyykyttämisestä saatavia kiksejä. Tai jos nyt oletetaan, että taustalla on ollut ihan viaton ajatus piristämisestä tms., niin kyllä noiden konsulttien ja muiden pellejen on korkea aika tajuta, ettei aikuisia ihmisiä motivoida jollain mörrimöykkytanssilla tai polttopallon heittelyllä.

Kaikenlaiset teatterikurssit, muun luovan ilmaisun illat ja vastaavat ovat erikseen. Niissä voi edellyttää osallistumista, mutta näihin mennään yleensä tietoisena siitä, että siellä kuuluu asiaan heittäytyä, hassutella jne.

Mielestäni se, että koet leikkimisen nöyryyttävänä tai kuvittelet, että muut haluavat kyykyttää sinua kertoo enemmän sinusta kun noista leikin järjestäjistä. 

Vierailija
30/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole pakko, mutta mitä hirveää tapahtuisi jos osallistuisit? 

Niin, miksi ei esimerkiksi koulun nasujaisissa kaikki ilmanylkytä toisiaan, mitä hirveää siinä on?

Aloituksessa ei käsitykseni mukaan ollut kyse mistään ilmanylkytyksestä. 

MIKSI ihmeessä vääntelet, sama asia oli nylkytys/piirileikki, yhtä typerää

Vierailija
31/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan nuo erityisherkät ärsyttäviä prinsessoja

Vierailija
32/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihan joka ikisessä työpaikassani olen joutunut näihin tilanteisiin jossain vaiheessa. Ja iän myötä sitä on oppinut, että kaikkein vähimmällä pääsee, kun puree hammasta ja vain kestää sen hetken. Pelaa mukana, vaikka potuttaa ja tuntuu typerältä. Ja tiedättekö mitä, harjoittelu tekee mestarin. Mitä useammin noihin on joutunut osallistumaan, sitä vähemmän se nolottaa. 

Vierailija
33/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No os

jne.

Mielestäni se, että koet leikkimisen nöyryyttävänä tai kuvittelet, että muut haluavat kyykyttää sinua kertoo enemmän sinusta kun noista leikin järjestäjistä. 

Leikki on lasten työtä!

kukin leikkiköön missä haluaa ja miten haluaa, mutta esim työkkärin leikit, voin kuvitella! miski ihmeessä mun pitäs puputanssia jos olen tullut opiskelemaan cv-tekoa tai päivittämäänxx-juttuja. Siinä ei puputanssit auta jos en saa töitä! Noissa tilanteissa leikkiminen ON nöyryyttävää. EI vapaamuotoisessa illanvietossa.

Vierailija
34/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tyhy-ym muut jutut ovat juuri piirileikkejä!

meillä oli tyhy-päivillä syömistä, saunomista ja paljuilua. ei niihinkään erityisherkät valittajat voineet osallistua, kun ruuassa oli lihaa, paljussa ihmisiä ja saunassa alastomia.

Vierailija
35/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran osallistunut työporukan tyhypäivässä jumppaan (tai jotain vauhdikasta tanssia/heilumista) kovassa flunssan jälkitilassa, kun juurikin ajattelin, että pidetään tylsänä/arkana, jos en osallistu. Siinä sitten yskiskelin kovasti koko ajan. Vähän yli parikymppinen olin. Tunnistin niin itseni tästä.

Vierailija
36/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita vaihtoehtoja kuin osallistua tai jättää osallistumatta. Molemmat on vähän noloja.

Vierailija
37/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ole mikään hiton prinsessa, mulla vaan ei huumorintaju riitä, en ymmärrä mikä tommosessa on hauskaa, silloin saan kieltäytyä, en halua, koska mun mielestä se on typerää.

jos on tietokilpailuja, osallistun heti!

Vierailija
38/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en ole mikään hiton prinsessa, mulla vaan ei huumorintaju riitä, en ymmärrä mikä tommosessa on hauskaa, silloin saan kieltäytyä, en halua, koska mun mielestä se on typerää.

jos on tietokilpailuja, osallistun heti!

erityisherkän prinsessan huumorintaju ei riitä

Vierailija
39/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät kikkelin tai pimpin. Näin osoitat, ettet ole tosikko, muttet myöskään hupakko. Ei ku siis oot ehkä vähän, mut siis silleen. Kyl sä tajuut.

Vierailija
40/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse ajattelen myös siten, että jos ja kun minä haluan tehdä välillä mitä minä haluan ja miten minä haluan, niin kuuluu tehdä myös toisten mieliksi juttuja. Kun kaikki tekee toisten mieliksi välillä jotain, niin hyvä tulee ja kaikki saakin jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi