Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia/kommunikoida aikuismaisesti ja järkevästi tilanteessa, jossa sinua yritetään saada tekemään jotain piirileikkijuttuja ja annetaan ymmärtää että olet estynyt jos et liity?

Vierailija
18.01.2023 |

Siis että aikuisena ihmisenä vieraiden ihmisten kanssa pitäisi olla jotenkin kummallisesti heiluen ja sitten et ole ihan sinut itsesi kanssa jos et osallistu?

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain tyynesti, että en halua osallistua.

Jos joku siitä närkästyy, niin siitä vaan.

Vierailija
2/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osallistumalla siihen piirileikkiin? On aikuismaista sietää joskus typeryyksiä, jotta muiden fiilis ei menisi pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ei kiitos ja siirryn muualle puuhastelemaan mielenkiintoisempia juttuja. 

Vierailija
4/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ei tarvi enää osallistua piirileikkeihin jos ei halua,eikä kiinnosta :)

Vierailija
5/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No osallistumalla siihen piirileikkiin? On aikuismaista sietää joskus typeryyksiä, jotta muiden fiilis ei menisi pilalle.

Minä olen eri mieltä. On aikuismaista tuntea itsensä ja omat rajansa, eikä ylittää niitä muita miellyttkääkseen. Tuohan on tuommoista koulukiusaamishenkistä pahimmillaan.

Vierailija
6/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole pakko, mutta mitä hirveää tapahtuisi jos osallistuisit? 

Vierailija
7/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten kommunikoit kun sinua myöhemmin ''ymmärretään'' alentuvalla tavalla, että kun sä oot tommonen vähän estoinen, ei se mitään, mut vähän tommonen et niin sinut ittes kanssa tiiätkö kun me kaikki muut...

Vierailija
8/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tarvitse kuin vähän nyrpistellä nokkaa, niin ei sinua kukaan sinne piiriin kaipaa. Mutta et sinä mitään myöskään menetä, jos sinne piiriin suostut.

Itse olen huomannut, että kun vaan pakotan itseni mukaan tuollaisiin juttuihin, niin noin 5min jälkeen alan sopeutua ja voikin olla ihan hauskaa, vaikka aluksi lähinnä haukotutti ja katseli kelloa. 

Vierailija
9/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten kommunikoit kun sinua myöhemmin ''ymmärretään'' alentuvalla tavalla, että kun sä oot tommonen vähän estoinen, ei se mitään, mut vähän tommonen et niin sinut ittes kanssa tiiätkö kun me kaikki muut...

Toteamalla että typeryydensietokyky on ollut teidän kanssa kovalla koetuksella ja siksi on estot päällä.

Vierailija
10/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ei esimerkiksi koulun nasujaisissa kaikki ilmanylkytä toisiaan, mitä hirveää siinä on?

Vierailija
11/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot esim. "jätän nyt väliin" tai "kiitos, mutta en osallistu tällaiseen".

Jos joku rupeaa jankuttamaan, niin sanot vain tyynesti, että "ei kiitos  (mutta leiki sinä vain, jos kerran haluat)".

Ja jos joku rupeaa syyllistämään, että olet tylsä tai estynyt tms., niin voit hymyillä ja sanoa: "sinulla on oikeus olla tuota mieltä, mutta en siltikään aio osallistua".

Vierailija
12/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalta lääkkeet loppu?

"Lääkkeet loppu" kun kyselee miten voisi asiallisesti kieltäytyä toiminnasta johon ei halua? 

Vierailija
13/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhy päivä? Hitto kun sattuu saldovapaa aina sillon. Hirmu harmillista

Vierailija
14/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon, että minua ei kiinnosta muiden mielipiteet omista valinnoistani.

Vierailija
15/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä tarvitse kuin vähän nyrpistellä nokkaa, niin ei sinua kukaan sinne piiriin kaipaa. Mutta et sinä mitään myöskään menetä, jos sinne piiriin suostut.

Itse olen huomannut, että kun vaan pakotan itseni mukaan tuollaisiin juttuihin, niin noin 5min jälkeen alan sopeutua ja voikin olla ihan hauskaa, vaikka aluksi lähinnä haukotutti ja katseli kelloa. 

Syöt iloisena pomon haarovälistä narussa roikkuvaa omenaa ja nylkytät samalla ilmaa? Et menetä mitään ja ihan ok hauskaa?

Vierailija
16/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot rauhallisesti, että kunnoitat muiden halua toteuttaa itsesään, mutta et halua osallistua, koska sinulla on itsemääräämisoikeus.

Vierailija
17/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että olen niin sinut itseni kanssa, että tiedän mitkä asiat minulle sopivat ja mitkä eivät ja sen takia en tähän touhuun osallistu. Useimmiten tuossa vaiheessa vähintään pari muuta ilmoittautuu jäävänsä myös piirileikeistä pois.

Tai iis tämä silloin, kun oli vielä työpaikassa missa tuonlaista toimintaa oli tuskastuttavan paljon.

Vierailija
18/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen osannut kohta 50 vuotta sanoa kohteliaasti, että en tanssi. Enkä ole tanssinut, muista piirileikeistä ja heilumisista puhumattakaan.

Vierailija
19/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen eri mieltä. On aikuismaista tuntea itsensä ja omat rajansa, eikä ylittää niitä muita miellyttkääkseen. Tuohan on tuommoista koulukiusaamishenkistä pahimmillaan.

Tuskinpa kukaan nyt väkipakolla tulee pakottamaan ketään piirileikkiin, mutta usein elämässä tulee vastaan asioita joista ei välttämättä ole kovin innostunut, mutta aikuisena oloon kuuluu mielestäni se ettei ihan joka asiasta rupee vänkäämään vastaan, että 'en mä tahdo'. 

Vierailija
20/87 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ei esimerkiksi koulun nasujaisissa kaikki ilmanylkytä toisiaan, mitä hirveää siinä on?

Aloituksessa ei käsitykseni mukaan ollut kyse mistään ilmanylkytyksestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi