Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan kolmekymppisten pitää tottua siihen, ettei vakituisia töitä ole. On vain pätkätöitä, joista et saa kunnon eläkettäkään...

Vierailija
17.01.2023 |

1960-luvulla ja aiemmin syntyneilla on vakipaikat, eläkkeet ja kaikenlaista.
Meillä kolmekymppisillä ei ole mitään, ei edes kesälomia.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos boomer.

Vierailija
2/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Olen 33 enkä ole ikinä ollut vakituisessa työssä. Pisin työsuhde 4 kk, pisin yhtämittainen työttömyysjakso 2 v, lyhyempiä on ollut niin monta, etten jaksa laskea. Vanhemmat vähän yli 60-vuotiaita ja ovat olleet nykyisellä työnantajalla yhtämittaisesti yli 40 vuotta. Ihnettelevät aina miksi olen vähän väliä työttömänä lusmuna, kun töitähän saa kun kävelee pomon huoneeseen tai soittaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmekymppinen ja kyllä tähän ajatukseen tuli totuteltua jo opiskeluaikoina parikymppisenä.

Vierailija
4/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v ja aina ollut pitkässä vakituisessa työsuhteessa. Pisimmillään 10 vuotta samassa paikassa, olen vaihtanut työpaikkaa vain omasta tahdostani. Nytkin on kiva vakituinen työpaikka.

Vierailija
5/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Minun työpaikallani kaikilla on normaali toistaiseksi voimassa oleva työsopimus, myös kolmekymppisillä ja nuoremmilla. Sama juttu edellisessä työpaikassa ja sitä edellisessä, jne, jne.

Vierailija
6/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt pelkkiä pätkätöitä yli 10 vuotta ja eläke kertynyt ihan samalla tavalla kuin puolisolle. Puoliso vakitöissä.

Vierailija
7/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha boomerit ja 50-luvulla syntyneet on haukuttu ja eläkkeellä, eivätkä enää vie työpaikkoja. Nyt kohdistetaan raivo 60-luvulla syntyneisiin. Kohta olette te x-sukupolvet ja mille naalit vuorossa.

Vierailija
8/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa minun ikäisistäni tuttavista eli siis kolmekymppisistä vaihtelevat työpaikkaa ja ovat välillä työttömänä. Määräaikaisia sopimuksia ketjutetaan ja vakituista paikkaa ei anneta. Tosiaankin eletään ihan erilaisessa ajassa kuin 50 vuotta sitten.

Vierailija
9/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla te ootte, jotka tekee jatkuvaa pätkää ja välissä paljon työttömyyttä? Kaikilla aloilla ei ole yhtä huono tilanne, kannattaa katsella uutta uraa.

Vierailija
10/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39v ja aina ollut pitkässä vakituisessa työsuhteessa. Pisimmillään 10 vuotta samassa paikassa, olen vaihtanut työpaikkaa vain omasta tahdostani. Nytkin on kiva vakituinen työpaikka.

Kyllähän tuollainen työpaikan valinta onnistuu huippu it-ammattilaiselta tai hoiva-alan ihmiseltä. Kaikki eivät sovellu kyseisiin töihin.

Vierailija
11/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajilla on vakituisia töitä. Monikaan ei vaan halua lähihoitajaksi vaan lähtee opiskelemaan jotain "unelma-alaa".

Vierailija
12/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että nykyajan vakituinen työsopimus on lähes aina toistaiseksi voimassaoleva. On se hieman eri kuin käsipäivää ja "noniin, tässä sopimus, vuosittain indeksitarkistettava ja työvuosikarttumalla kunnes eläke koittaa".

Vierailija
13/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla te ootte, jotka tekee jatkuvaa pätkää ja välissä paljon työttömyyttä? Kaikilla aloilla ei ole yhtä huono tilanne, kannattaa katsella uutta uraa.

Aivan, itse en kyllä tuollaiseen suostuisi.

Vierailija
14/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen yhteiskunta on millaiseksi sen itse rakennatte. Syyllinen löytyy peilistä.

Vierailija
15/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tottua. Olen sosiaalialalla.

Vierailija
16/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa äänestää kokoomusta ja erota liitosta. Se ratkaisee tämän ongelman.

Terveisin EK:n sedät.

Vierailija
17/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa on ollut viisikymppisenkin työelämä. Urasta ei voi puhua, vaikka etenemistä on pätkätyöstä huolimatta tapahtunut.

Vierailija
18/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen yhteiskunta on millaiseksi sen itse rakennatte. Syyllinen löytyy peilistä.

Oletko yksinkertainen.

Kukaan ei yksin pysty rakentamassa yhteiskuntaa.

Vierailija
19/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi voimassaoleva tarkoittaa vakituista työsuhdetta. Tiedoksi vaan.

Vierailija
20/117 |
17.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha boomerit ja 50-luvulla syntyneet on haukuttu ja eläkkeellä, eivätkä enää vie työpaikkoja. Nyt kohdistetaan raivo 60-luvulla syntyneisiin. Kohta olette te x-sukupolvet ja mille naalit vuorossa.

Ei heillä ole ollut mahdollista muuttaa peliä omaksi edukseen. SDPn eläkeiläisäänestäjiä on suhteessa aivan liikaa, yhä vieläkin. Nyt aikuistuva sukupolvi rämpii niissä samoissa raunioissa jotka iso-ikäryhmä jätti lapsilleen ja lapsenlapsilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän