Kauan teillä on uudessa työssä kestänyt oppia se työ? Tunnen vaan olevani maailman huonoin työntekijä.
Alotin vuoden alussa uudessa työssä ja pelkään etten opi työtä koskaan ja että olen yksinkertaisesti liian tyhmä kyseiseen tehtävään. Muodollisesti olen tehtävään pätevä, mutta käytännössä ei siltä tunnu. Pelkään virheitä ja itsetunto tällä hetkellä tosi matalalla. Työ aika haastavaa asiantuntijatyötä ja itse tällä hetkellä tosi kaukana asiantuntijuudesta. Olisiko mitään rohkaisua? Kauan tällainen epävarmuus kestää ja onko teillä muilla ollut tällaista uuden työn alkaessa? Stressaan seuraavaa työpäivää ihan hirveästi ja tekisi mieli vain irtisanoutua.
Kommentit (29)
Mulla meni pitkään, varmaan pari vuotta valmistumisesta ja töiden aloittamisesta ennen kuin koin olevani oikeasti hyvä työssäni.
Tämän ketun tarkoitus on ruikuttaa vartijoiden puolesta, että eivät heti työssään oppineet, kun kiinnotettu kuoli. Minulle tämä ei mene jakeluun, koska heillä meni ihan alkeelliset jutut pieleen ja käyttivät liikaa yli omaa yhtä naista kohtaan joka ei ollut heille väkivaltainen. Joka maallikko olisi toiminut oikein. Aamen. 👍
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä samaa... jatkuvastiko sä aloitat uudessa työssä.
Jos on ihmishenkiä koskeva työ, on sanottava suoraan pomolle, että en hallitse tätä työtä täysin, silloin lisäkoulutetaan, eikä laiteta ihmisten henkeä tai terveyttä vaarantamaan. Esim. terveydenhoito, VARTIJAT yms. Jos vahinko tulee on vastuussa jos vaan luulee osaavansa......
Jotenkinhan sinä olet työnantajan vakuuttanut että olet työn saanut. Vaikket itse uskoisi itseesi niin työnantaja ainakin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vaativa asiantuntijatyö ... eli?
Työ mitä ei opi yhdessä viikossa kuten ei-akateemiset työt oppii.
Millainen pomo ja työporukka? Mulla uudessa työssä juuri heidän asenne mua kohtaan sai tuon tunteen etten pärjää enkä osaa. Perehdytys oli sellaista huokailua ja silmienpyörittelyä.
Kysyin kyllä ennen aloitustani, että miten perehdytys ja työilmapiiri, kuulemma on tosi hyvät heillä. Nuo ongelmat ovat olleet esillä ihan ekoista päivistä lähtien. Voisiko kyse olla tuosta? Eihän tuollaisessa ympäristössä kukaan voi mitenkään loistaa.
20 v. Insinöörin hommia, vieläkään en tiefä enkä osaa kaikkea mahdollista. Joka viikko oppii jotakin. Toissaalta taas toisesta päästä unohtaa.