Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä auttaisi masennukseen?

Vierailija
16.01.2023 |

Olen aika masentunut. Voimia ei riitä juuri mihinkään. Tekisi mieli vaan maata sängyssä ja piiloutua kaikilta. Tulevaisuus vaikuttaa mustalta. Masennuslääkkeitäkin syön, mutta ne ei auta. Olen käynyt juttelemassa sairaanhoitajan luona, mutta nyt on hoitaja ollut pitkällä sairaslomalla. Ryhmäterapiassakin käyn. Silti olen masentunut. Mitä teen, olisiko vinkkejä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terapia on avain sana. Lääkitys myös.

Sitten kykenee vähän liikkumaankin. Nämä kaikki yhdessä auttaa.

Masennusta sairastava ihminen ei välttämättä koskaan parane. Sen myöntäminen itselle on vaikeaa.

Itsellä tulee jaksottain ja on rankkaa. Tiedän että kärsin tästä loppuelämäni. Välillä joudun lääkitsemään itseäni, välillä pystyn elämään suht normaalisti ilman.

Vierailija
22/25 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse päässyt yli masennuksesta, vinkkejäni muille olisi

- yritä olla innostunut

- muista, että olet täydellinen juuri tuollaisena

- hyväksy erilaiset ihmiset sellaisenaan (esimerkiksi kehitysvammaiset, erilaisesti puhuvat), näin pystyt hyväksymään itsesikin

- usko, että paremmat ajat on tulossa

- pyri rakastamaan kaikkia ihmisiä

- hengellisyys (itse olen spirituaalinen, mutten uskonnollinen)

- laulaminen totuttaa omaan ääneen :)

- kohtaa pelkoja pienin askelin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/25 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko et sanoisi ihan noin akuutisti ja vakavasti masentuneelle. Hän kokee jo muutenkin valtavaa syyllisyyttä jaksamattomuudestaan ja huonoudestaan. Akuutti sairaan pitää ensin vähän toipua. Ei esim. jalkansa murtaneellekaan sanota pahimmalla hetkellä: liikkuisit enemmän niin ei luut murtuisi. 

Liikunta on tietenkin kaikille hyväksi, mutta synkimmässä olossa innokas yllytys liikkumiseen kuulostaa lähinnä ilkeilyltä (samanlaatuinen julma ohje on tämä: "otat vain itseäsi niskasta kiinni") Vaikeasti masentuneelle voi olla lähes ylivoimainen juttu jo vaikka käydä suihkussa tai laittaa pyykkikone päälle.

Vierailija
25/25 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapian suositteli on kuin vääntäisi veistä haavassa. Ainakaan Helsingissä ei terapioita vaan ole.