Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla lasta, joka imee aivan kaikki mehut sinusta?

Vierailija
16.01.2023 |

Vaikka lapsi on tietenkin rakas ja ihana. Mutta joko temperamentiltaan tai käyttäytymiseltään sellainen, että imee aivan kaikki mehut, ja illalla on itsellä olo kuin loppuun puristetulla tiskirätillä. Enkä tarkoita nyt mitään, että lapsi olisi tahallaan pahanteossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä ap olet vain luonteeltasi introvertti, että kaipaat omaa rauhaa enemmän kuin extrovertit?

Vierailija
4/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ehkä sä ap olet vain luonteeltasi introvertti, että kaipaat omaa rauhaa enemmän kuin extrovertit?

Ehkä, mutta ei minusta ole kyse vain siitä. Ap

Vierailija
5/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

On se kiinni myös lapsen luonteesta. Minulla kolme lasta, kaikki yhtä rakkaita, mutta yhden kanssa yhdessäolo ja paikoissa käyminen on yhtä vaivatonta kuin olisi itsekseen. Eikä se tarkoita, että lapsi olisi hiljaa tai rauhallinen, vaan enemmänkin sitä että hän on positiivinen.

Vierailija
6/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Vierailija
7/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo mehut taitaa mennä eniten siitä, että joudun aivan kaiken sanomaan ja toistamaan todella monta kertaa, ja sama aivan joka päivä. Lapsi keskittyy koko ajan aivan muuhun kuin ohjeisiin, pyyntöihin tai siihen mihin pitäisi. Ap

Vierailija
8/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Tällä hetkellä töissä, oma työni loppui tänään aiemmin kuin hänen, joten minä olen jo kotona. Kuinka niin?

Ap

Vierailija
9/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli elämänsä ekat vajaat 14 vuotta. Sitten rauhoittui. Nyt on pian 19v ja muutti just kotoota. Ikävä ja tyhjyys on kova. Kaikki ärsyttävätkin asiat muuttuivat merkityksellisiksi. Nekin kertovat nyt siitä, että hän oli olemassa täällä meidän kodissamme ja me vanhempina saimme juuri hänet lapseksemme.

Aika kului tuulen henkäyksen lailla.

Vierailija
10/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Toki olen itse paaaaljon introvertimpi ja lapsi taas todella paljon sosiaalisempi ja ekstrovertimpi luonteeltaan. Yritän tässä sitten luovia. Iltaisin kaadun sänkyyn.

Vierailija
11/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pikkulapsiperheessä ole ihan normaalia, että vanhemmat ovat illalla rättiväsyneitä, riippumatta siitä mimmoinen lapsi on. Tää vaihe kestää vain hetken, siispä päivä kerrallaan!

Vierailija
12/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaksi.

Vierailija
13/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan sellainen ohjelmoitu taulu, josta näkyy esim. että nyt alkaa olla jo myöhä ja "pää" alkaa väsymyksestä nuokkua. Jossain koululuokassahan on ollut sellainen melumittari, joka hymyilee tai sitten ei. Myös bussiasemalla on naama, joka kertoo, ajaako tarpeeksi hitaasti.

Vierailija
14/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lapset ime maitua?

Vierailija
15/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Viikonlopun jälkeen olo on kuin kuiviin puristetulla tiskirätillä.

Vierailija
16/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kaksi lasta ja tytär ja poika on kuin yö ja päivä luonteeltaan. Tytär on äärimmäisen vaikea temperamentti, joskus luin sitä Keltinkankaan temperamenttikirjaa ja mietin mihin hän sijoittuu niillä akseleilla ja lähes kaikissa niihin hankalan puolen päihin, esim. matala rytmisyys, matala sopeutuvuus, korkea aktiivisuus, voimakas (äärimmäisen) tunneilmaisun intensiivisyys, matala ärsytyskynnys, perusnegatiivinen mieliala, matala tarkkaavaisuuden kesto. Lopputuloksena aina tyytymätön ja päättömästi koheltava lapsi, joka on välillä TODELLA raskas. Veljensä on täysin päinvastainen, vähän ujo ja rauhallinen, hillitty ja aina positiivinen lapsi.  

Eiköhän tuo tuosta kasvaessaan helpotu, mutta toisaalta äitini oli aikuisenakin aika tulinen ja aina kiukkuinen tättähäärä, joten tuleekohan häneen...

Vierailija
17/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Kaksi lasta ja tytär ja poika on kuin yö ja päivä luonteeltaan. Tytär on äärimmäisen vaikea temperamentti, joskus luin sitä Keltinkankaan temperamenttikirjaa ja mietin mihin hän sijoittuu niillä akseleilla ja lähes kaikissa niihin hankalan puolen päihin, esim. matala rytmisyys, matala sopeutuvuus, korkea aktiivisuus, voimakas (äärimmäisen) tunneilmaisun intensiivisyys, matala ärsytyskynnys, perusnegatiivinen mieliala, matala tarkkaavaisuuden kesto. Lopputuloksena aina tyytymätön ja päättömästi koheltava lapsi, joka on välillä TODELLA raskas. Veljensä on täysin päinvastainen, vähän ujo ja rauhallinen, hillitty ja aina positiivinen lapsi.  

Eiköhän tuo tuosta kasvaessaan helpotu, mutta toisaalta äitini oli aikuisenakin aika tulinen ja aina kiukkuinen tättähäärä, joten tuleekohan häneen...

Minun lapsi on identtinen kopio sinun tyttären ominaisuuksista, joita tuossa luettelit. Tsemppiä meille molemmille! Silti lapsi on todella rakas, mutta onhan tämä paljon haastavampaa kuin jonkun toisenlaisen lapsen kanssa. Ap

Vierailija
18/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsi on identtinen kopio sinun tyttären ominaisuuksista, joita tuossa luettelit. Tsemppiä meille molemmille! Silti lapsi on todella rakas, mutta onhan tämä paljon haastavampaa kuin jonkun toisenlaisen lapsen kanssa. Ap

Jatkan tähän vielä, että mietin hyvin usein mitä oikein teen itse väärin, kun tilanteet on niin haastavia ja uuvuttavia. Ja että miten voisin itse toimia paremmin. Sekin vie mehuja, että on itsellä koko ajan niin epäonnistunut olo. Ap

Vierailija
19/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön tähän vielä, että lapsi on äärimmäisen herkkä aistimaan kaikki tunnetilani. Jos olen yhtään väsynyt, kiireinen tai ajatuksissani, niin hän reagoi heti heittäytymällä hankalaksi. En usko, että tahallaan tekee niin silti. Ap

Vierailija
20/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuo riippuu paljon myös lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi