Kerrankin asiakkaalle rehellinen palaute! Sitä saa mitä tilaa.
-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Palautelomake [mailto:palautelomake@citymarket. fi]
Lähetetty: ke 8.11.2006 10:37
Vastaanottaja: Morottaja Carita; Asiakas Palaute
Kopio:
Aihe: Talopalaute: Palautelomake vastaanotettu
Viesti: Ostin kyseisestä liikkeestä Duracell patterin joka sitten ei käynnytkään laitteeseen kun tulin kor´tiin kun meidän 8 v. poika avasi pakkauksen ja kokeili patteria kaukosäätimeen, kun yritin palauttaa sitä kuittia vastaan niin eipä onnistunutkaan, mikä mielestäni on aika huonoa asiakaspalvelua. Olen aikaisemmin vastaavasti saannut toisen kaupparyhmittymän liikkestä vastaavasssa tapauksessa ilman mutisemista vaihtaa tuotteen vaikka se on avattu. Eli nyt toivon että tämän palautuksen saisi hoidettua kun yksi pieni patteri sentään maksoi 4.19 ?. Jos en saa rahoja takaisin niin tulen todellakin käyttämään tulevaisuudessa toisen kaupparyhmittymän liikkeitä. Toivon että saan yhteydenoton sähköpostitse mitä pikemmiten. Kiitos !
----------------
Marttunen Petri < petri. marttunen@citymarket. fi> kirjoitti:
----------------
Hyvä (ent.) asiakkaamme. K-Citymarket -ketju on tiedostava ja henkistä kasvua suosiva kauppaketju. Uskomme siihen että emme loukkaa asiakkaidemme älykkyyttä ja kohtelemme heitä reilusti. Tämän vuoksi yleisenä periaatteenamme on että täysi-ikäisten ihmisten tulisi osata ottaa vastuu omista virheistään. Samaten täysi-ikäisten ihmisten tulisi K-Citymarket -ketjun mielestä osata lukea sen verran että pystyisi tarkistamaan ohjekirjasta tai laitteen vanhasta paristosta minkälaisen pariston tarvitsee. Tiedän että se ei aina ole helppo tehtävä, mutta uskoaksemme sen ei pitäisi olla kovin paljoa haastavampaa kuin, esimerkiksi, lapsen siittäminen jossa ilmeisesti olette onnistuneet. Mielestänne oli siis huonoa asiakaspalvelua että ette saaneet palauttaa paristoa jonka itse olitte valinneet väärin. Se, mitä te kutsutte huonoksi asiakaspalveluksi on täällä tosimaailmassa rahan säästämistä. Kokeilisitte itse heittää vaikka kolme euroa menemään joka kerta kun kohtaatte idiootin. Ei tulisi pidemmän päälle kovinkaan edulliseksi, ei. Mutta ainakin voisit onnitella itseäsi hyvästä asiakaspalvelusta.
Tykistössä on pattereita, radiossa on paristoja. Näin tiedoksenne.
Mutta. Tanja, hitsi vieköön. Itkemisesi ja epiksen huutamisesi sai minut oikeastaan hyvälle tuulelle. Ajatellessani että joku raukka joutuu viettämään loppuelämänsä kanssasi ja että minun ei tämän jälkeen tarvitse mahdollisesti olla missään tekemisissä kanssasi sai aikaan uskomattoman lämpimän tunteen rinnassani. Se ei tietysti kauaa kestä, mitä todennäköisimmin jo muutaman minuutin kuluttua eteen osuu uusi idioottiasiakas jonka jälkeen olen entinen kyyninen itseni. Mutta otetaan tästä kaikki irti niin kauan kuin sitä kestää: Sinä saat rahasi takaisin. Luoja tietää, sinä tarvitset ne 4,19e ostaaksesi itsellesi parin kiveksiä. Tule käymään myymälässämme niin sovitaan asiasta. Mutta älä tule silloin kun minä olen paikalla, päivästä riippuen saattaa olla että löisin teitä suoraan nenävarteen.
Hyvää jatkoa ja kaikkea muuta sellaista
K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika
PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.
--------------------
Hyvä asiakkaamme.
Pahoittelen todella paljon äsken lähettämääni viestiä. Kyseessä oli puhtaasti talon sisäiseksi vitsiksi tarkoitettu vastaus jonka ei pitänyt lähteä teille asti. Se kuitenkin vahingossa lähti mikä oli virhe. Viestin sävy oli ilkeä, suoraan sanottuna se oli puhtaasti vittumainen. Koko viestin kirjoittaminen oli lapsellista, tiedän sen hyvin mutta työpaikkahuumori voi olla toisinaan julmaa. Se ei kuitenkaan ole mikään tekosyy sille mitä tein ja olen todellakin asiasta erittäin pahoillani.
Pariston saatte ilman muuta palauttaa, se olisi tässä tapauksessa ollut muutenkin päätöksemme. Mikäli haluatte ottaa yhteyttä, suora numeroni töihin on 06-3275630. Mikäli haluatte ottaa yhteyttä asian tiimoilta tavaratalojohtajaani, ymmärrän täysin. Hänen nimensä on Carita Morottaja ja hänet voi tavoittaa maanantaina numerosta 06-3275601.
Olen todellakin pahoillani tästä, näin ei olisi saanut tapahtua, mutta niin kävi. En voi selitellä tekoani.
Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika
Juha Västilä
Kommentit (77)
Kehotin pyytämään myyjän takaisin töihin ja antamaan ylennyksen. =)
Huvittavaa kuinka helppoa tyhmiä on huijata!
henkilöiden nimet ovat löytyneet netistä, s-posti osoitteet täsmäävät, viestit ilmaantuivat nettiin ennenkuin uutinen tuli julki ja ennenkaikkea kuka viitsisi kirjoittaa noin pitkästi pelkästään vitsin takia...
vastaväitteitäsi odotellen...
aika hyvä humoristi. Ehkä hän irtisanouduttuaan löytää tämän jupakan jälkeen jonkun tehtävän, jossa pääsee hauskuttamaan meitä laajemminkin. Tuo sisäiseksi huumoriksi tarkoitettu kirja oli hauska!
Ja itsekin myyntityötä tehneenä tiedän, että asiakkaat yrittävät aina veädättä. Olin töissä tukussa eli asiakkaana oli vähittäisliikkeet ja ihan samanlaisia juttuja yrittivät. Että jos eivät myyneet joulukampanjatuotetta, niin voivathan palauttaa tuotteet tammikuussa ja saada rahansa takaisin?
Haluatteko oikeasti viedä rahanne sellaiseen paikkaan, jotka ajattelevat teistä noin? Ei se varmasti liity pelkästään mihinkään pariston palauttamiseen, vaan on kokonaisvaltaisempi ajatusmaailma = asiakas on idiootti. Itse en kyllä ainakaan citymarkettiin enää mene, jos jossain kaupassa käyn paljon, ja sinne rahaa vien vuodessa tuhansia euroja, oletan ja vaadin, että he eivät naureskele selän takana. Tässäkin ketjussa nyt liikaa keskitytään vaan tuohon palautteeseen (voiko pariston palauttaa), ja asiakkaan hölmöyteen, mutta se ei itse asiassa tässä jutussa kuitenkaan ole se pääasia. Pääasia on citymarketin asenne asiakasta kohtaan! Vaikka oli vahinko, niin miettikää, millaisia muita sähköposteja, ehkä teistä itsestänne, siellä henkilökunnan sisällä saattaa liikkua. Ei tuo varmasti ainoa ole.
Vierailija:
Haluatteko oikeasti viedä rahanne sellaiseen paikkaan, jotka ajattelevat teistä noin? Ei se varmasti liity pelkästään mihinkään pariston palauttamiseen, vaan on kokonaisvaltaisempi ajatusmaailma = asiakas on idiootti.
Olin opiskeluaikonani hyvin monessa eri paikassa töissä. Ihan jokaisessa haukuttiin asiakkaita.
Eli sä et voi mennä enää yhteenkään kauppaan :-(
kaikissa muissakin ketjuissa on sama asenne idioottiasiakkaita kohtaan ja niin pitää ollakkin. nämä avattujen pakettien palauttelijat nostavat tuotteiden hintaa.
missä asiakkaita arvostetaan. Mutta valitettavasti suomi on täynnä just tuollaisia tämän ketjun kaltaisia asiakkaita, jotka ei osaa eikä halua vaatia palvelua. Ei mikään ihme, että suomen asiakaspalvelukulttuuri on mitä on. Näkeehän sen tässäkin teidän asenteista, tyydytään tuollaiseen, mitäs siitä, kaikissa kaupoissahan asiakasta haukutaan... Voi voi.
palvelun vaatimista ei ole se että käyttäytyy kuin idiootti eikä ymmärrä palautukseen liittyviä ehtoja. tämä ei ole asiaan tyytymistä vaan ymmärrettävä fakta. heikko suomi-itsetuntosi ei liity asiaan mitenkään.
eivät koske ainoastaan tyhmiä asiakkaita, jotka valittaa turhasta. Tuo kertoo jostain PALJON isommasta asiasta.
Opiskeluaikoina olin kaupassa töissä ja asiakas huusi minulle pää punaisena, kun en antanut rahoja takaisin kissanruokapurkeista, jotka hän oli MUISTAAKSEEN ostanut kaupastamme 2 vkoa aikaisemmin, ja nyt kissa oli kuollut eikä hän tarvinnut ruokapurkkeja!!!!!
Uskomatonta!
Annappa pari esimerkkiä miten he voisivat susta vitsailla kun oot kaupassa, mikäli et oo noin tyhmä kuin tämä alkuperäinen asiakas.
eivät koske ainoastaan tyhmiä asiakkaita, jotka valittaa turhasta. Tuo kertoo jostain PALJON isommasta asiasta.
[/quote]
Sympatiaa täältäkin Vaasan Cittariin ja send-nappia vahingossa painaneelle myyjälle.
Ei se ole mitään asiakaspalvelua, vaan hyväntekeväisyyttä, joka kostautuu meille vähän enemmän asioista selville ottaville asiakkaille hintojen korotuksina! Ei minulle tulisi mieleenkään ostaa paristoja tarkistamatta, millaiset laitteeseen tarvitaan. Jos kauppa tekee virheen, esim. neuvoessaan minua paristojen ostossa, niin silloin olisin oikeutettu hyvitykseen, mutta ei muuten!
Ärsyttää tollaset asiakkaat.
Ja hyvä, kun tulikin julkisuuteen! Tässä nyt nähdään tulokset; asiakas on aina oikeassa, tuotteilla on 14 vrk:n palautusoikeus. Näitä kun sitten tulkitsee ties mitkä hölmöläiset, niin tällaista on odotettavissa. Kenellä tulee oikeasti mieleen palauttaa avattu pakkaus? Ostaisiko kyseinen asiakas itse avatun pakkauksen?! Voi kääk.
Oikein asiallinen vastaus myyjältä ja niin totta!
*reeeeps* ja *kooops*
Minun ei ole koskaan tullut mieleen palauttaa edes suljetussa pakkauksessa olevia paristoja, jos ovat olleet vahingossa vääriä. Niitähän tarvitsee kuitenkin johonkin.
Ja sitä paitsi; voisihan sitä ostaa vaikka lauantaina paristot, avata paketin, käyttää niitä paristoja mp3-soittimessa ja palauttaa maanantaina - " kun ne olivat vääränlaiset" !
Asiakaspalvelu on sitä, että myönnetään virheet, vaihdetaan huonolaatuiset tuotteet jne, ollaan ystävällisiä ja kohteliaita. Mutta avatun paristopaketin takaisin ottaminen ei oikein ole sitä. Voisihan lehdet ja kirjatkin palauttaa, " kun ostin vahingossa väärän kirjan/lehden, tai tämä olikin ihan surkea kirja..."
Asiakkaathan maksavat ne hukkatuotteet, eli se johtaisi siihen, että hinnat nousevat, ja jotkut huijarit porskuttaisivat ilmaisilla tuotteilla.
So? Kuka meistä pystyy valvomaan, mitä meistä puhutaan selän takana ja tervejärkinen aikuinen ei sellaisia edes mieti. Noloa on tietysti, että viesti meni asiakkaalle, mutta musta osoittaa asiakkaan typeryyttä antaa se julkisuuteen. Tulee vaan mieleen, että oikeassahan tuo myyjä oli... Tulee mieleeni Tampereelta Ford-liikkeesta pari vuotta sitten, kun asiakas näki tietokoneella itsestään tekstin " vittumainen asiakas" . Kehtasi nostaa vielä metelin... Jokaisella on oikeus mielipiteeseen minusta ja sitä en pysty säätelemään. Korkeintaan voi nostaa kytkintä ja boikotoida kauppaa siitä lähtien.
mutta hauska juttu kylläkin ;)