Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella ahdistava terveysmurhe

Vierailija
15.01.2023 |

Aluksi, toivon että minua ei leimata oireideni perusteella hulluksi, vaikka siltä tämä ehkä kuulostaakin.

Minulla alkoi viime vuoden joulukuussa kamala yskä ja nyt tilanne on eskaloitunut siihen pisteeseen että pelkään joka päivä kuolevani hetkenä minä hyvänsä.
Yskä tuntuu enää lähestulkoon kaulan alueella, eli keuhkoni tuntuvat todella tyhjiltä ja sairailta. En tämän vuoksi pysty enää aivastamaan, vaikka kuinka kaivaisin nenää tai katsoisin kirkasta valoa. En ole nukkunut ikuisuuksiin kunnon yöunia. Samoin myöskään aistini eivät enää toimi kunnolla. En säikähdä mistään, en kutise, en tunne mitään. Olen käynyt lääkärissä kerran tämän vuoksi, mutta hänen mielestään tämmöinen tila ei ole mahdollista. Olen saanut astmapiipun käyttööni mutta siitä ei ole ollut minulle apua. Tilanne on todella ahdistava etenkin siksi että olen vasta 22 vuotias ja vastasyntyneen äiti.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska eikö noiden piikkien pitäis estää kova tauti, ja nyt oot ollu jo vuoden putkee kipeenä? Ootko siis ottanu niitä piikkejö vai et?

Tämä yskä ei liity mitenkään koronaan. Sairastin koronan lievin oirein lokakuussa 2022. Olen ottanut 2 rokotusta.

Alkoiko nämä oireet sen jälkeen vasta kun olit ottanut koronapiikit?

Otin ensimmäisen rokotteen jo vuonna 21 ja toisen 22 alussa.

Vierailija
22/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska eikö noiden piikkien pitäis estää kova tauti, ja nyt oot ollu jo vuoden putkee kipeenä? Ootko siis ottanu niitä piikkejö vai et?

Viime vuoden joulukuu oli n. 1 kk sitten.

Jos viimeisimmästä koronarokotteesta ol yli 6 kk aikaa, se on melkein sama kuin ei olisi ottanut rokotetta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi joka tulee mieleen on lpr-refluksitauti jonka oireet vaivaavat juurikin kurkun ja, kaulan alueella. Yksi sen oireista on yskä, erityisesti öisin kun makuuasennossa vatsahapot pääsee nousemaan nieluun ha, aiheuttamaan yskänärsytystä. Ensitöiksesi yritä nukkua pääpuoli kohotettuna. Onko sinulla kurkussa ikään kuin pala? Limaa kurkussa?

Vierailija
24/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoiko toi synnytyksestä vai ennen sitä?

Kuulostaa vähän ahdistukselta.

Vierailija
25/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi joka tulee mieleen on lpr-refluksitauti jonka oireet vaivaavat juurikin kurkun ja, kaulan alueella. Yksi sen oireista on yskä, erityisesti öisin kun makuuasennossa vatsahapot pääsee nousemaan nieluun ha, aiheuttamaan yskänärsytystä. Ensitöiksesi yritä nukkua pääpuoli kohotettuna. Onko sinulla kurkussa ikään kuin pala? Limaa kurkussa?

Kokeile närästyslääkekuuri, tää se vois olla.

Vierailija
26/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoiko toi synnytyksestä vai ennen sitä?

Kuulostaa vähän ahdistukselta.

Vaiva alkoi jo ennen synnytystä. Ap.

Vierailija
27/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole närästyksestä. Koko tänä aikana ei ole noussut happoja ruokatorveen.

Vierailija
28/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuota refluksin muotoa ja närästyslääkkeistä paras tähän on Gaviscon ja Pepsin Duo. Niitä voi käyttää jonkun aikaa oireiden kanssa selviämiseen, mutta tärkeintä on selvittää vaivan alkusyy. Ja alkusyistähän tärkeimpien listalla on stressi, liian vähäiset vatsahapot stressistä johtuen, ärtynyt suoli jonka tuottama kaasu painaa vatsanporttia auki ja palleatyrä. Palleatyrän taas aiheuttaa paine vatsaontelossa, joten vältä liian kireitä vaatteita ja ennen kaikkea tarkkaile jännitätkö vatsallasi ja hengitykselläsi. Rentouta aina kun muista leuka, rentouta vatsalihakset ja hengitä niin että vatsa liikkuu uloshengityksellä ulos-ja alaspäin.

Vierailija
29/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole närästyksestä. Koko tänä aikana ei ole noussut happoja ruokatorveen.

Kurkkurefluksissa nimenomaan ei närästä. Oireet ovat palan tunne kurkussa, yskä erityisesti öisin, lima kurkussa, hapan maku suussa.

Vierailija
30/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä vauvapalstalta saat pätevän diagnoosin tietty. Hissi ei nouse torniin asti. Jätä ne huumeet ja alko. Tai Lasua pukkaa.

Vierailija
31/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä? Olet tai et, niin käy vielä. <3

Jotain tutkimuksia olisi hyvä saada?

Oletko kokeillut minkälaisia itsehoitojuttuja?

Auttaisikohan esim. se letkulla pulloon puhallusjuttu? Apteekista neuvovat ja myyvät niitä välineitä.

Oletko kokeillut hunajaa, valkosipulia?

Teen joukkoon myös hunajaa, sitruunaa, kurkumaa, rosmariinia, mustapippuria, oreganoa, timjamia, inkivääriä jne. mitä kaapista löydät. Tulee aika cocktail, mutta saattaa auttaa.

Sitten myös esim. mustakuminaöljy auttaa moneen vaivaan. Sen kans vaan tarkkaa, ettei ota liikaa.

Vierailija
32/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä vauvapalstalta saat pätevän diagnoosin tietty. Hissi ei nouse torniin asti. Jätä ne huumeet ja alko. Tai Lasua pukkaa.

En hakenutkaan täältä diagnoosia tilanteeseni. Ja tosiaan, en ole koskaan käyttänyt huumeita, ja alkoholinkäyttöni on ollut hyvin vähäistä ennen raskautta, raskausaikana en luonnollisestikkaan juonut. Ap.

Vierailija
33/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sulla siinä astmapiipussa hoitavaa lääkettä vai avaavaa lääkettä?

Astmapiipussa on avaavaa lääkettä.

Mulla aiheutti astma mitä ihmeellimpiä oireita, vähän samanlaisia kuin sulla. Mene keuhkolääkärille.

Vierailija
34/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse henkitorvi tai kurkkutorvi jotenkin vahingoittunut tai ärsyyntynyt jos ei irtoa limaa?  Korona.  Ontelotulehdukset päässä jolloin myös limaa?  Flunssan jälkiä.

Vierailija
35/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ethän tupakoi?

Vierailija
36/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sulla siinä astmapiipussa hoitavaa lääkettä vai avaavaa lääkettä?

Astmapiipussa on avaavaa lääkettä.

Mulla aiheutti astma mitä ihmeellimpiä oireita, vähän samanlaisia kuin sulla. Mene keuhkolääkärille.

Kävin juuri tällä viikolla keuhkolääkärillä. En saanut häneltä kuin lähinnä ihmettelyä vaivoihini. Kirjoitti kuitenkin astmapiipun käyttöön. Josta en ole saanut apua niinkuin aikasemmin sanoin. Ap.

Vierailija
37/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ethän tupakoi?

En tupakoi, en ole ikinä edes maistanut tupakkaa.

Vierailija
38/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla psykosomaattistakin. Olet tuore, nuori äiti, vastuu vauvasta on kova ja vauvan syntymä muutenkin on valtavan iso elämänmuutos. Oletko puhunut oireista neuvolassa? Tsemppejä!

Vierailija
39/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla coca colaa?   

Se laskee mahalaukun ph arvoa jos liian emäksinen. Aiheuttaa refluksia jos liian emäksinen ph.

Sylki nostaa mahalaukun ph:ta ja ph tarvitsee kompensointiapua.

Vierailija
40/61 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ethän tupakoi?

En tupakoi, en ole ikinä edes maistanut tupakkaa.

Hienoa!

Toivon että kaikki järjestyy Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän