Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lotta Hintsa kiipeää yksin Acongagualle 6961m

Vierailija
15.01.2023 |

ValloitinAconcaguan vuonna 2018 joten en ole varma, onko tässä mitään järkeä. Samaan aikaan sydämeni kaipaa päästä korkealle vuorelle ja kehoni odottaa tulevia haasteita.
https://www.seiska.fi/Kotimaa/Lotta-Hintsa-lahtee-taas-hengenvaarallise…

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni lähinnä ihmetyttää, että miksi Lotan tekemiset herättää niin paljon närää ihmisissä. Hyvännäköinen muija tekee mitä lystää, sekös ihmisiä ärsyttää. Kait se sitten sapettaa, kun itse on oravanpyörässä vailla mitään vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.

Itse ajattelen että on hienoa kun ihmiset uskaltaa elää omanlaista elämää.

Minä elän hyvin omannäköistäni elämää, joka poikkeaa valtavirrasta. Ei minusta silti ole lehtijuttuja. Ei minulla tosin ole instaakaan tms. sometiliä.

En ole koskaan ajatellut, että tässä on jostain uskaltamisesta kyse. Totta kai normaali, mieletäänkin terve ihminen seuraa omaa polkuaan, ei muiden.

Vierailija
22/54 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun yhdenkään menestyneen kiipeilijän ei tarvitse kertoa Seiskassa, mitä aikoo seuraavaksi tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova muija. Mietin vain, että miksi kiipeilee.

Ei tarvitse mennä kunnon töihin. Sitten voi valittaa, miksi palveluja ei saa 24/7/365.

Vierailija
24/54 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nuo kaikki mutta en retostellut saavutuksillani kellekään.

Mitä saan?

Vierailija
25/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta poltti naamansa, ei vaivautunut etsimään aurinkorasvaa repusta. Kuvat iltalehdessä. Karun näköistä.

Eikö hän aiemmin tuhonnut huulensa kun ei myöskään jaksanut etsiä huulivoidetta?

Ammattimeininkiä.

Vierailija
26/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä Lotta oikein on?

Vierailija
27/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni lähinnä ihmetyttää, että miksi Lotan tekemiset herättää niin paljon närää ihmisissä. Hyvännäköinen muija tekee mitä lystää, sekös ihmisiä ärsyttää. Kait se sitten sapettaa, kun itse on oravanpyörässä vailla mitään vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia.

Kuuntele tai lue Lotan lausuntoja kasitonnis-hankkeen ajalta. Sen jälkeen ei pitäisi enää ihmetyttää. 

Olisiko laittaa linkkiä johonkin? Mitä itse olen nähnyt joskus, ei ole tullut tällaisia kommentteja hänen suustaan silloin.

Vierailija
28/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele tai lue Lotan lausuntoja kasitonnis-hankkeen ajalta. Sen jälkeen ei pitäisi enää ihmetyttää. 

Olisiko laittaa linkkiä johonkin? Mitä itse olen nähnyt joskus, ei ole tullut tällaisia kommentteja hänen suustaan silloin.

Ollos hyvä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3448686/lotta-nakyva-aikoo-huiputtaa-ka…

Vierailija
29/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko se huiputtaa?

Vierailija
30/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulaako tämä D Bowien mikkiin?

Vierailija
31/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aconcagua on ja ei ole hengenvaarallinen.

Joo, siellä kuolee 2-3 ihmistä vuodessa.

Sen takia että sinne kävelee tuhansia ihmisiä vuodessa ja suurella osalla ei ole mitään kiipeilykokemusta. Matkaan lähdetään ihan kylmiltään ja huonoilla varusteilla. Sitten iskee kylmyys ja vuoristotauti.

Vierailija
32/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku Pakistanin armeija joutunut hakemaan tämän hemmotellun prinsessan pois vuorelta, kun iski ahdistus ja meni pupu pöksyyn.

Noloa. Aivan kuin köyhän maan viranomaisilla ei olisi parempaakin tekemistä kuin pelastaa länsimaalaisia ääliöitä pinteesta.

Vierailija
33/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö pian se erosi Donkkarista, kun taas pitää paeta vuorille. 

Don on loukkaantunut. He eivät ole eronneet. 

Tai sitten ovat. Nyt vaan on " loukkaantunut". Eroilmoitus tulee myöhemmin.

Vierailija
34/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Lotta! Nostit sitten tätäkin ketjua taas :D

Vierailija
35/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Lotta oikein on?

Huomioh'ora lienee tarkin vastaus tuohon kysymykseen. 

Vierailija
36/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Hintsa aloitti tuon kiipeilyn, meinaan että kuinka monta vuotta nuorehkolla terveellä ihmisellä kestää hankkia se kunto ja kokemus että kiipeäisi edes sen helpoimman kasitonnarin?

Vierailija
37/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aco on turistivuori. Itse sen kaksi kertaa tallustellut huipulle. Laittanut huippukiven päälle rinkan ja seisonut sen päällä. Eli, hieman ylempänä ollut sillä vuorella, kuin Lotta. Aurinkorasvan laittaminen on perusjuttuja ja jos sellaiset perusasiat ei onnistu, niin muukin onnistuminen on vähän niin ja näin.

Aco on "hengenvaarallinen" siellä loikkiville tennarikiipeilijöille, mutta ei oikeille kiipeilijöille. Oikeat kiipeilijät menevät sinne ainoastaan korkeuden takia, ei haasteen takia, koska haluavat totuttaa kroppansa korkeaan ilman alaan, ennen isoille vuorille lähtöä.

Vierailija
38/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeily on maailman turhinta touhua.

Vierailija
39/54 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksellä odotamme sitä hetkeä, että Lotta pääsee jollakin vuorella ensimmäistä kertaa siihen korkeuteen, missä jotkut aloittavat lisähapenkäytön. Vielä ei ole päässyt, saatikka yhdellekään kasitonnisen huipulle.

Vierailija
40/54 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hengenvaarallinen" Aconcagua, jolle "kiipeäminen" on lähinnä kävelyä.

Sanoisin, että hengenvaara on lähempänä, kun pyöräilet talvella Helsingissä.

Siitä vaan sitten itse yrittämään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi