HS: Viestintätoimisto Ellun Kanat ilmeisesti kaamea työpaikka, harjoittelijat valittavat kohtelusta
HS:n jutusta:
TÄMÄ työpaikka ei sovi kaikille. Täällä ei ole työpareja, vaan taistelupareja.
Näin julistaa viestintätoimisto Ellun Kanat. Eikä yritys kutsu itseään viestintätoimistoksi, vaan muutostoimistoksi.
Neuvotteluhuoneen seinällä taistelijoita motivoidaan lainauksella Tuntemattomasta sotilaasta.
Ei tänne itkemään tultu, saatanallinen ralli päälle vaan.
SIIS ONKO TYÖSKENTELY VIESTINTÄTOIMISTOSSA SAMAA KUIN SODANKÄYNTI TOSIAAN?
Oikea kokoomuslainen unelma varmaan tuo paikka..
Kommentit (241)
Kyllä, käytämme strappäreitä - myös aika isoja.
Ystävättäreni on viime aikoina enenevässä määrin alkanut puhumaan (minusta se on painostavaa) että menisin pyllyn valkaisuun.
Onko muilla kokemuksia että tekeekö se kipeää?
Mitä tuolla konkreettisesti tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuolla konkreettisesti tehdään?
https://www.findance.com/uutiset/36242/peraaukon-valkaisu-yleistyy-nama…
Miten määritellä sana "ilmainen" jos siitä pitää ensin maksaa 😂
Näpistikö se jotain vai muistanko väärin?
Voiko jollekin olla yllätys, jos naisvaltaisella työpaikalla on huono ilmapiiri?
Naisilla on aina työpaikalla joku "kohteena". Tätä sitten porukalla hiillostetaan, nöyryytetään ja haukutaan selän takana. Lisäksi kaikki työasiat otetaan henkilökohtaisesti (esim. jos joku on eri mieltä kanssasi jostain työasiasta, niin se täytyy seuraavalla kerralla kostaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saavatko harjoittelijat edes palkkaa vai pelkän 9e+ työmarkkinatuen?
Niistä tunneista mitä tekevät. Mutta jos esim olet sillä viikolla joutunut pienen piirin ulkopuolelle, sinut lähetetään takaisin kotiin nukkumaan etkä saa mitään.
Jutussa harjoittelijat kertovat tehneensä työtä opiskelun ohella. 12 euron tuntipalkka on alhainen, mutta toisaalta harjoittelija ei välttämättä osaa mitään yritykselle hyödyllistä harjoittelun alussa.
Vuoden pituus ja rekrytoitujen määrä lähinnä ihmetyttävät.
Olen itse yksinyrittäjä ja olen kokenut, että huonosta harjoittelijasta on paljon enemmän haittaa kuin hyötyä, ja lahjakasta ja motivoitunuttakin pitää opastaa paljon, jos haluaa saada apua oikeisiin töihin.
Vuoden pituisen jakson loppupuolella tilanne on v
12 euroa tunnissa on enemmän kuin monella alalla.
Kyllä minua nolottais jos firmani olisi koskaan ostanut tätä täti-firman tuubaa.
Kehtaako nykyisin kukaan kertoa olevansa Ellun Kanojen asiakas eli että maksaa harjoittelijoiden epäpätevistä löpinöistä tietäen että palkkiot menee madameille...
Tuossa työpaikassa ei varmaan kannata juoda kollegan keittämää kahvia. Lievimmässä tapauksessa saa listeria myrkytyksen.
Vanha työelämän totuus on, että ne ulkoisesti kaikkein ihquimmat firmat on niitä kaikkein hirveimpiä työpaikkoja. Tuollaiset viestintä-, mainos- ja konsulttitoimistot on ihan maanpäällisiä helvettejä. Sama on vaikka trendikahvilat ja kaikki ulkoisesti ns. kiiltävät paikat. Parhaat työpaikat löytyy sitten taas niistä ei-seksikkäiltä toimialoilta, kuten vaikka teollisuudesta. Tämä on niin elämän laki kuin olla ja voi.
Mä en jaksa nykymaailmaa, ainakaan työmaailmaa.
Kaikessa pitää koko ajan kisata ja venyä, testata voimiaan ja taitojaan.
Enää ei riitä perushyvä tasainen suoritus mihinkään, aina vaan pitää saada irti enemmän.
Palkassahan se ei sitten näy eikä siitä tarvitse edes kysellä, taulukko-TES löytyy Googlella.
t. eräskin pitkäaikaistyötön, joka ei tule puolikuntoisena työllistymään enää tässä maassa
Vierailija kirjoitti:
Vanha työelämän totuus on, että ne ulkoisesti kaikkein ihquimmat firmat on niitä kaikkein hirveimpiä työpaikkoja. Tuollaiset viestintä-, mainos- ja konsulttitoimistot on ihan maanpäällisiä helvettejä. Sama on vaikka trendikahvilat ja kaikki ulkoisesti ns. kiiltävät paikat. Parhaat työpaikat löytyy sitten taas niistä ei-seksikkäiltä toimialoilta, kuten vaikka teollisuudesta. Tämä on niin elämän laki kuin olla ja voi.
Tää. Olin nuorena työharjoittelussa eräässä luonnonmukaisuutta ja eettisyyttä mainostavassa paikassa. Sekä esimies että osa työntekijöistä olivat aivan tunnekylmiä, jättivät minut siivoamaan omia sotkujaan ja kerran esimies simputti niin tylysti että paikalla ollut asiakas nosti äläkän. :D Itse en ajatellut pahaa, nuori ja innokas kun olin, mutta tämä asiakas sanoi suorat sanat sekä esimiehelleni että minulle ("älä enää ikinä suostu kuuntelemaan tuollaista!"). Viihdyin ihan hyvin töissä, mutta tuntui, että eettisyyden vaaliminen ym. koski lähinnä tavarapuolta. Henkilökunnalla oli ahtaat tilat, jaetut pukukopit, heiltä oletettiin venymistä ja jatkuvaa uudelleenkouluttautumista. Palkka oli surkea, eräskin harmitteli kun vaihtoi pois Postista (joo)...
En lukenut koko ketjua, joten voi olla että joku jo kommentoi tämän, mutta huvittavaa että ottivat Tuntemattomasta sotilaasta jonkun "Saatanallinen ralli päälle"-viittauksen ja kiusaavat sillä harkkareita kun firman nimi on otettu samasta eepoksesta. "Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat". Se taisikin koskea vain johtoa?
Mainitussa paikassa on verkottuminen ja suhteet aivan kaikki kaikessa. Jos harjoittelija on joku nobody maakunnasta, jonka perheellä ei ole mitään tavan keskiluokkaista rivitaloelämää enenmpää, niin kyyti on kylmää ja kohtelu sen mukaan että tod olet nobody.
Jos taas sattuukin sukunimi olemaan Oikea, ja vanhemmilla rahaa, asemaa ja valtaa, niin olet aivan paras ja pääset heti mukaan parhaisiin hommiin.
Taru on joku luokanopettaja Jojensuusta itä-suomesta ja Kirsin nosti esille Beni, naistenlehtien uskollisella avustuksella.
Vierailija kirjoitti:
ja Kirsin nosti esille Beni, naistenlehtien uskollisella avustuksella.
Olen aina ihmetellyt naistenlehtien ja Pihan suhdetta? Mikä se diili on? Tylsä ihminen kertoo pari kertaa vuodessa epäonnistuneista ihmissuhteistaan, lapsestaan ja siitä, ettei anna miehensä laittaa omia kirjojaan kodin kirjahyllyihin. Ja saiko koko mies edes asua avioliiton alkuvuosina koko kodissa? Tiedän nää ihan perus hammaslääkärissä kävijänä, joka lukee odottaessaan jonkun random Seuran tai Annan tai Avun. Aina hänet on päästetty sinne sössöttämään.
Luulen, että oikeesti ON diili: hän hoitaa lehdille mainostajia mainsotoimistokontakteillaan, jos saa ilmaista näkyvyyttä itselleen > firmalleen.
Luulen näin, koska jutut ovat aina tylsiä. Oo minä olen eronnut, aa minä luen kirjoja, iii minä olen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa mainostoimistojen sivuja ja minkänäköistä henkilökuntaa siellä on töissä. Naiset ovat ihan kansainvälistä mallitasoa, miehillä yleensä viikinkihenkinen tuuhea parta.
Itse olen tällainen pohjanmaalainen, lyhyt ylipainoinen perunanenä-pizzanaama, ja enpä ole alani palkkatöihin päässyt. Koulutukseltani olen siis graafisen suunnittelun medianomi. Yrittäjänä sinnittelin muutaman vuoden kunnes jouduin lataamoon ja melkein tein konkurssinkin. En suosittele taide-, media- tai mitään markkinointialaa kenellekään!
Mulla oli amkissa kurssikaveri, joka oli Miss Universum -tasoinen ulkoisesti ja mainostoimistot kilpailivat hänestä verissäpäin jo ekana opiskeluvuonna. Hän ei ollut mitenkään erityisen huippulahjakas. Lahjakas toki, mutta kyllä hänellä tuo ulkonäkö sekä teleoperaattorilla johtotehtävissä työskennellyt äiti (missitasoa hänkin) auttoivat häntä uralla.
Kirsi on aktiivinen Twitterissä. Onko twiitannut tästä mitään?