Uuden tutkimuksen mukaan etätyö ei ole tehokasta - etätyöntekijät lusmuilevat, laiskottelevat eivätkä pidä mitään kiirettä
Etätöiden seurantaan tarkoitettu TimeCamp-ohjelmistoa paljasti että etätyöntekijät syyllistyvät sikavarkauteen ja etätöissä työaikaa käytetään kaikkeen muuhun kuin varsinaiseen työntekoon:
https://www.tivi.fi/uutiset/ohjelmisto-paljasti-etatoissa-lusmuilun-tyo…
Kommentit (49)
Minä saan tuntipalkkaa tehdystä työstä, kaikki työ kirjataan ja laskutetaan. Eli lusmuilusta ei tule palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Riippuu työstä. Minä saan peruspalkan päälle urakkapalkkaa laskutuksen perusteella, joten työn tehokkuus on jopa parempi kuin toimistolla. Siitäkin huolimatta, että hoidan työpäivän aikana omia asioitani. Toimistolla aikaa meni työmatkoihin, seurusteluun, kahvitteluun ja netissä roikkumiseen.
Minäkin tiedän yhden joka saa noin 3500 peruspalkkaa ja urakkana siihen 50-200e tehokkuuden mukaan päälle.
Siis helpommalla pääseee kun nukkuu ja lusmuilee, kun ei ne työtkään mitään välttämättömiä ole.
Minä olen sen verran rahanahne, etten viitsi lusmuilla, jos voi ansaita. Viime vuonna sain 4300€:n peruspalkalla 91.000€, eli peruspalkka lähes tuplaantui ja urakkapalkan osuus oli lähes 40.000€. Toki olisin voinut vetelehtiäkin.
Kaikki autistiset puolustamassa etätöitä 🤣
Teidän pakotetaan toimistolle ja kunnolliseen YHTEISTYÖHÖN muiden kanssa!
Nimeonaan yritysten kehittyminen pysähtyy, kun ihmiset eivät kommunikoi kunnolla. Etäpalaveri tai puhelinsoitto EI ole sellaista.
Olisin osannut kertoa ihan saman ilman mitään tutkimustakin. Olisi taatusti tullut halvemmaksikin.
Vierailija kirjoitti:
Luen tässä työmeilejä, teen siis tutkimusta sähläpostiliikenteestä?
Onko työmeilisi vauva-palstalla??
Vierailija kirjoitti:
Nimeonaan yritysten kehittyminen pysähtyy, kun ihmiset eivät kommunikoi kunnolla. Etäpalaveri tai puhelinsoitto EI ole sellaista.
Täyttä puppua. On olemassa moooonta kehitystiimiä, jotka työskentelevät täysin digitaalisesti, joskus eri puolella maapalloa. En itsekään pidä sitä välttämättä suotavana, mutta jotkut eivät ole edes tavanneet fyysisesti missään vaiheessa.
Ihme matelija-reaktio johtajilla, ei kestetä etätyötä:
https://www.cbsnews.com/news/disney-remote-work-office-four-days-a-week/
On ymmärrettävää, että pomo haluaa välillä nähdä livenä, mutta 100 % lähityötä vaativa työnantaja on jo dinosaurus.
Jos sille työlle on sovittu joku aikaraja mihin mennessä se tulee tehtyä, niin riittää että sen työn saa tehtyä vaikkapa 30.01.2023 mennessä. Hyvin suunnitellulle työlle varataan riittävästi aikaa, jotta sen valmiiksi kohtuuajassa ilman että tarvitsee valvoa öitä tai tehdä töitä viikonloppuna.
Jos etätyössä saa tehtyä samat työt 6 tunnissa ilman työmatkoja, niin se on parempaa työntekijän kannalta verrattuna 9 tuntiin toimistossa ja työmatkoilla. Kotona on helppo myös syödä luonas ja pitää kahvitauko.