Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaus ja ei kertakaikkiaan ole ketään saattajaa

Vierailija
15.01.2023 |

Uskooko hoitohenkilökunta jos valehtelen että saattaja odottaa parkkipaikalla vai onko niiden pakko antaa potilas saattajalle?

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin HUSissa uhkaillaan ja vittuillaan miten ikinä pystyvät. Liukuhihnalta hoidetaan ja joka ikinen länkyttää, vaikka olet sanonut selkeästi ei ole ketään jo vastaanotossa. Kaksitoista hoitajaa tapasin ja sain kuulla aivan saatanan pontevalta että SE ON SITTEN VIRANOMAISASIA. Sanoin että okei, niin eikö vielä toiset jatkaneet. Tieto ei kulje yksikössä. 

Olin tokkurassa potilashuoneessa jossa lukkokaapin avain oli ollut hakaneulalla aamutakin taskussa. Havahduin kun kolme hoitajaa mitälie, oli kaapillani ja kaivoi kukkaroani, joka oli marimekon kirjavaa kangasta. Katsoivat henkkariani, että onko tämä edes se joka väittää olevansa. Vaikka olin tietysti ilmoittautuessa henkkarin näyttänyt. Kivut oli hirveät ja vointi kamala, ilman tuota vittuiluakin. 

Vierailija
102/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä surullista miten täysin yksin moni on ja kärsii siitä. Ei edes rahaa saada ketään apuun pakkotilanteessa. Itse tilasin taksin ja maksoin kuskille ekstraa että hakee minut sisältä asti ja saattaa kotona asuntoon saakka. Ei ongelmia, pari soittoa vaati että hoitui naiskuski tekemään tuon mutta pieni vaiva toki. En ala tuttuja vaivata tuollaisella jutulla.

Tästä saattaja-säännöstä kärsii myös sellaisia ihmisiä, jotka ovat parisuhteessa. Jouduin sairaalaan yllättäen eli ei ollut suunniteltu leikkaus. Lapsi oli armeijassa eli päässyt ja mies oli mökillä. Kun soitin hänelle, että pitäisi tulla hakemaan minut pois sairaalasta, valitti, ettei viitsi ja onko muka pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut olemaan päiväkirurgian jälkeen niin huonossa kunnossa, ettei laskettu saattajankaan mukaan. Jäin osastolle yöksi ja aamulla kotiin saattajan kanssa. Ehkä olisin aamusta jo päässyt itseksenikin, mutta mies tuli anyways hakemaan.

Vierailija
104/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin on uskottu. Varsinkin näinä aikoina kun moneen paikkaan ei haluta vierailijoita saattajien muodossakaan. 

Nukutuksen jälkeen vain kävelin autooni ja ajoin kotiin. 

Joopa joo. Vaikka totta olisikin niin miksi riskeeraat liikenteessä itsesi lisäksi muutkin? Kela-taksi maksaa maksimissaan 25€ ja siitäkin voi hakea matkakulukorvausta. Lisäksi jos kuljet Kela-taksilla niin sairaala on vastuussa sinusta kotiovelle asti, jos et käytä palvelua, olet vastuussa itsestäsi heti kun astut sairaalan ovesta ulos. Jos vaikka pyörryt ja loukkaat itsesi tai aiheutat vahinkoa muille, olet maksaja. Ja lisäksi, syyllistyt päihteellisenä ajoon. Nukutuslääkkeet ja kipulääkkeet ovat vahvaa kamaa, eikä silloin ole rattiin mitään asiaa.

Vierailija
105/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkaa yötä sairaalassa. Ehkä pitää miettiä miten järjestyy apteekki, kauppa, kyyti ym. Muiden avulla.

No tietysti olisi parasta jos SAISI jäädä sairaalaan, varsinkin jos on vielä kipeä. Mutta juuri se ei jankkaaville hoitajille sovi. Ettei ole mikään lepokoti. Tämä  husissa.

Vierailija
106/106 |
19.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vaan uteliaisuuttani, ei siis ole nyt odellinen tilanne. Mutta voivatko hoitajat oikeasti ESTÄÄ ihmistä poistumasta sairaalasta, esim. pienen leikkauksen jälkeen? Jos siis vaan sanoo heippa, ja kävelee ulos? Eihän sairaalassa kuitenkaan vankina olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme