Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pyysi hakemaan paristoja kaupasta

Vierailija
15.01.2023 |

Kuulemma ihan peruskoko.

Pyysin kuitenkin nähtäväksi, mitä pitää ostaa.

Se olikin patteri. Olisin ostanut tuota tietämättä lituskaisia paristoja. Mielestäni paristo tarkoittaa lituiskaista energialähdettä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minun mieheni pyytää tuomaan kaupasta paristoja, hän kertoo, kuinka monen A:n paristoja pitää tuoda, tai 9 voltin paristo, tai jos tarvitsee jonkun erikoisemman pariston, ottaa valokuvan siitä paristosta, millainen pitää tuoda, ja laittaa kuvan minulle whatsappiin. Esim. pienissä lituskaisissa on koodi toisella puolella. Siitä siis ukkoni ottaa sen kuvan, jolloin tiedän täsmälleen, millaisen pariston hän tarvitsee. Sama kaikkien muidenkin sähköjuttujen kanssa. Niissä kun pitää aina olla oikeat voltit, ampperit ja watit, ja myös pituus, leveys ja paksuus pitää olla oikea, samoin oikeanlaiset liittimet, jotta se on sopiva siihen paikkaan, mihin se tarvitaan.

Saat mitä tahansa, jos osaat tilata oikein.

Nuo sähköjutut on vielä helppoja. Olen joskus joutunut etsimään vaikeampiakin.

Minähän olen näätä löytämään asioita.

Vierailija
62/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patterit on niitä pyöreitä neliskanttisia ja paristot on jotakin sähköjuttuja.

Ai pyöreä neliskanttinen, mainiota!

Minullakin on sellainen kolmionmuotoinen suorakaide kotona. On muuten aika trendikkäitä sähköttömiä juttuja nuo nykyään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustatko laivastolla vaja akki!

Vierailija
64/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patteri on tykistön yksikkö, joka vastaa jalkaväen komppaniaa. Patteri jakautuu jaoksiin (vastaa jalkaväen joukkuetta), jotka puolestaan muodostuvat ryhmistä.

Paristo (sähkökemiallinen teholähde) muodostuu sarjaan kytketyistä sähkökemiallisista pareista.

Patteri on myös vanhemmissa taloissa seinässä kiinni oleva lämmityslaite. Isäni oli aikoinaan hyvinkin tarkka siitä, ettei paristoista käytetty nimeä patteri.

Vierailija
65/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pyytää tuomaan paristoja ilman tarkennusta, millaisia paristoja?

Minä aina tarkennan muijalle että ne on sellaisia joista sen dildo saa voimaa päristäkseen perseessään .Aina on osannut ostaa ja vähän reilumminkin kun joskus on dildo hyytynyt kesken "ajon"

M48

Vierailija
66/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tavallisimmat AA ja AAA. Sitten on se möhkälemäinen suorakaide esim. palovaroittimeen. Pieni litteä pyörylä oli mun Apple TV:n kaukosäätimessä.

Sitten se iso AA ja AAA näköinen, en oo tarvinnut semmoisia aikoihin.

T. Blondi

Vierailija
67/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patteri on lämpöpatteri ja paristo on virtalähde, yleisimmät AA tai AAA

Vierailija
68/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paristo on pieni energiavarasto ja patterilla lämmitetään taloa.

Vierailija
69/73 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan ap:n kaltaisen älykön tyttöystäväksi ! En edes itse (pidän itseäni nerona) ollut ajatellut tuota, paristo on todellakin monta paria kytkettynä yhteen, vapaa kombinaatio rinnan ja sarjaankytkennöistä.

Vierailija
70/73 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patteri on tykistön yksikkö, joka vastaa jalkaväen komppaniaa. Patteri jakautuu jaoksiin (vastaa jalkaväen joukkuetta), jotka puolestaan muodostuvat ryhmistä.

Paristo (sähkökemiallinen teholähde) muodostuu sarjaan kytketyistä sähkökemiallisista pareista.

Toisin kuin jalkaväessä tykkipatterin kokoonpano määräytyy tulivoiman ja siihen liittyvien kuljetus-, huolto-,ammushuolto-,viesti-,tulenjohtotoiminnoista.

Esim. KevITpatterin tykkijaoksiin kuuluu n.60 miestä ja muihin yli 70 miestä.

Vierailija
71/73 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sama kuin yksi kaverini, jonka mielestä laku ja lakritsi tarkoittaa erilaisia karkkeja.

Vierailija
72/73 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmät kodin patterit: pikku-sormi ja iso-sormi sekä nappipatterit, 9v neppari-patteria harvemmin menee !

Vierailija
73/73 |
13.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paristo=patteri

Akkumulaattori=akku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi